Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

nu vreau sa contrazic pe nimeni, dar curentul de incarcare al bateriei e bine sa nu fie prea mare fiindca daca depaseste o anumita valoare bateria fierbe, ce vreau sa zic eu e ca la un golf 2 nu sunt consumatori electrici mari si multi uzual gen: servodirectie, haldex, abs, esp, oglinzi si scaune electrice si incalzite, multe actuatoare si servo-mecanisme la motor, climatizare, etc..., de aceea masinile mai vechi aveau alternatoare cam pana in 50 A

pe considerentele de mai sus, nu cred ca exista alternator OEM de golf 2 la 90 A

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e corecta afirmatia referitoare la curentul de incarcare al bateriei. Dar tocmai asta e rolul releului regulator. Deci se exclude supraincarcarea.

In privinta consumatorilor, cei mai mari pe o masina sunt farurile, aeroterma, stergatoarele si hai sa zicem dezaburirea. Daca ai 4 faruri (pe faza lunga sunt aprinse toate 4) tragi lejer 35-40A din instalatie. Daca mai punem si restul din cele enumerate... treci de 50A. Cine sa sustina acest consum daca nu alternatorul?

Un alternator mai mare tocmai asta ar face: ar acoperi atat incarcarea acumulatorului cat si necesarul pentru consumatorii enumerati.

La vremea respectiva nu s-au montat alternatoare mai mari nu din cauza necesitatii, ci pentru ca pretentiile si nivelul de pregatire al proiectantilor nu era nici pe departe cel din zilele noastre. In plus, tehnologia oarecum primitiva si pretul echipamentelor nu prea permiteau asta.

In concluzie, se poate monta fara nici o problema. Daca poti adapta unul mai puternic pe motorul tau. ;)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masinile diesel de generatie mai noua sunt acumulatoare de 74Ah si alternatoare de 120Ah. Evident, nu au incarcare 100%. Undeva pe la maxim 40% uzual. Dar au o viata foarte lunga.

Deci daca ai posibilitate, pune unul mai mare. Macar 90Ah.

Cosmin, aici cam gresesti, o baterie se incarca cu 10% din capacitatea ei, deci pentru acumulatoare de 74Ah e suficient un alternator care sa dea 7,5 A. Al;ternatoare de putere mari se pun pentru ca ceilalti consumatori mari de pe masina sa nu consume din baterie, ci din ceea ce da alternatorul.

Da, e corecta afirmatia referitoare la curentul de incarcare al bateriei. Dar tocmai asta e rolul releului regulator. Deci se exclude supraincarcarea.

Rolul releului e de a mentine o TENSIUNE constanta si nuun curent constant. Si tensiunea e cea care distruge bateria, nu curentul. LA peste 2.7 V pe element nu se mai produce incarcare ci electroliza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o baterie se incarca cu 10% din capacitatea ei, deci pentru acumulatoare de 74Ah e suficient un alternator care sa dea 7,5 A. Al;ternatoare de putere mari se pun pentru ca ceilalti consumatori mari de pe masina sa nu consume din baterie, ci din ceea ce da alternatorul.

Si eu ce-am spus? Acumulator + consumatori.

Un alternator mai mare tocmai asta ar face: ar acoperi atat incarcarea acumulatorului cat si necesarul pentru consumatorii enumerati.
Cei 35-40% grad de incarcare al alternatorului e atins din insumarea consumurilor enumerate mai sus.

De la asta a si pornit necesitatea unui alternator mai mare, sau ma insel?

Rolul releului e de a mentine o TENSIUNE constanta si nuun curent constant. Si tensiunea e cea care distruge bateria, nu curentul.

Cuvantul "curent" nu l-am folosit in sensul tehnic. Ci pentru a intelege fenomenul si cei ce nu au cunostinte avansate de electricitate.

Bateria o distruge atat tensiunea cat si curentul prea mare. Altfel nu s-ar mai limita curentul de incarcare, nu?

Ar fi mai potrivit sa dai un sfat bun omului decat sa gasesti greseli in afirmatiile mele. ;)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine limiteaza curentul de incarcare pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

proiectantul masinii... printr-un calcul estimativ privind consumul de energie electrica (consumatori electrici + acumulator), stiindu-se consumul estimativ cred ca se stabileste amperajul alternatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce nu este bine sa se incarce acumulatorul montat pe masina?

am cumparat un redresor si in instructiuni scrie asa in vreo 2 locuri

eu am incarcat acumulatorul montat pe masina la vreo 3 masini pe care le-am avut , cu redresoare imprumutate. nu s-a intamplat nimic, Sa fi avut noroc , sau ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil deteriorarea partii electronice prin supratensiune sau conectare inversa. In general redresoarele de incarcare au la iesire 16-20V cc. limitat sau nu in intesitate. Tot din acest motiv nu se recomanda functionarea fara baterie. Alternatorul are la iesire o tens de cca. 30-36Vvv ( virf la virf) la functionarea in gol si cu excitatie maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci lepetir

deci sa las lenea la o parte si sa ma apuc de demontat daca nu vreau sa o patesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai omule,ce te opreste sa scoti doar bornele??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara oameni buni. Sunt nebun de cap nu stiu ce sa mai fac. De o luna tot ma "lupt" cu alternatorul. In tot acest timp mecanicul mi-a montat unul folosit care nu incarca mai mult de 12,4-12,6 iar cand porneam consumatorii scadea chiar si sub 12V. Dupa asta a montat unul nou(care arata ca nou)poate era reconditionat , dar si asta nu sarea mai mult de 12,8V , partea "buna" e ca nu scadea sub 12 chiar cu consumatorii porniti. Astazi a adus unul pe care eu l-am despachetat ,l-a montat si tooot asa. Asta mai ajunge si la 13,2V pt 2 secunde, dar se stabilizeaza pe la 12,6 chiar si cu consumatorii porniti(faza lunga,mp3, dezaburitor luneta, AC) si nu scade sub 12,2V. Alternatorul e bosch 120A,14V si toata "afacerea" m-a costat 450euro aici in Italia. Acum mi-a zis sa astept pana luni sa vad cum se comporta , iar luni o va duce la volkswagen. Va rog poate s-a mai lovit cineva de asta, ce poate sa fie? Altceva ce poate sa fie defect? Fura curent pe undeva? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablul de la alternator la baterie,la skoda e renumit ca se corodeaza si se face praf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine fac asta , mi-a mai spus cineva . Mersi de sfat ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa arata la mine,l-am schimbat o data cu releul de incarcare al alternatorului

problema mea majora era ca se incingea al dracului de tare,nu puteai sa-l atingi

in afara de asta verifica/curata si celelalte contacte care vin pe alternator

dsc00084en.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Modificat de Ambivalent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si cablurile de masa. Este unul de la motor la caroserie undeva jos langa tamponul din dreapta al motorului (langa electromotor) si unul de la caroserie la acumulator (e prins chiar langa acumulator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc @Ambivalent si @Cosmin. Maine dimineata o sa vad ce rezolv. Cosmine, in poza de mai sus e cutia cu cablul ce vine de la alternator,cred :vaidecapulmeu: la passat unde e localizata? E aia din dreapta in linie cu bateria? :blink:

post-54792-0-00223100-1297375044_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat nu exista acea cutie.

Cutia mentionata de tine e cutia de la ECU.

Insa nu cunosc traseul cablului de alimentare de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Cosmine, am vazut dimineata ca nu e acea cutie. Sa va zic ce am facut: am dezizolat foarte putin un fir ce iese din alternator(sunt doua, ma gandesc ca ambele +) si am luat tensiune direct acolo, masa pe alternator si + pe firul dezizolat, si surpriza are 14,2 V . Inseamna ca la mine problema e intre alternator si baterie. Am vorbit cu nenea care l-a montat si a zis sa merg luni. As putea face eu ceva , sau e dificil sa desfac acel cablu.S-a mai lovit cineva de treaba asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal baieti o intrebare pt cei care cunosc .undeva prin toamna am observat ca intensitatea luminii scazuse si am schimbat becurile. aceeasi chestie ,am incercat si ceva de la philips xenon plus(ceva de fabrica nu chinezisme) 60 lei becu si tot caca maca .nu aveam ce face intr-o zi si am masurat bateria voltajul ca la carte dar amperajul 30 cu motoru pornit si 25 oprit fara consumatori ambele cazuri. mentionez ca pe alternator nu se pot observa detalii tehnice .. vreo idee cum ash putea verifica daca ceva e imperfect sau deteriorat fara sa dau alternatoru jos ??

Modificat de AMIKU
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Cosmine, am vazut dimineata ca nu e acea cutie. Sa va zic ce am facut: am dezizolat foarte putin un fir ce iese din alternator(sunt doua, ma gandesc ca ambele +) si am luat tensiune direct acolo, masa pe alternator si + pe firul dezizolat, si surpriza are 14,2 V . Inseamna ca la mine problema e intre alternator si baterie. Am vorbit cu nenea care l-a montat si a zis sa merg luni. As putea face eu ceva , sau e dificil sa desfac acel cablu.S-a mai lovit cineva de treaba asta?

la skoda cablul e usor de schimbat,ii urmaresti traseul din alternator pana la baterie.

Mai are pe el 2 mufe,una vine pe alternat si una pe electromotor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal baieti o intrebare pt cei care cunosc .undeva prin toamna am observat ca intensitatea luminii scazuse si am schimbat becurile. aceeasi chestie ,am incercat si ceva de la philips xenon plus(ceva de fabrica nu chinezisme) 60 lei becu si tot caca maca .nu aveam ce face intr-o zi si am masurat bateria voltajul ca la carte dar amperajul 30 cu motoru pornit si 25 oprit fara consumatori ambele cazuri. mentionez ca pe alternator nu se pot observa detalii tehnice .. vreo idee cum ash putea verifica daca ceva e imperfect sau deteriorat fara sa dau alternatoru jos ??

Nu se intelege ce ai masurat, nu te exprimi bine, ce curent (amperaj) e ala de 25 ?? Ca sa nu mai zic ca fara scule cat de cat profesionale nu poti masura curentul cu motorul pornit ... Posteaza ce tensiune ai masurat pe baterie si eventul clarifica treaba cu curentul ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, mi-am descris problema mea siin aria de golfIV, insa sper ca aici sa am mai multa expunere.

Pe scurt, atunci cand turez motorul imi creste intensitatea farurilor impreuna cu viteza aerotermei si cu ceasurile din bord. Se mai intampla uneori, atunci cand merg mai mult cu masina, sa-mi varieze si relanti-ul odata cu farurile.

Am fost la service, am constatat ca incarcarea era pe la 14.05V fara consumatori si cu consumatori scadea pana pe la 12.5V. Am schimbat pe rand cureaua, releul de incarcare, iar la cateva zile si puntea cu diode. Problema s-a mai ameliorat insa nu a disparut. Acum incarcarea este 14.30V fara consumatori si 13.60V cu consumatori. Diferenta mise pare destul de mare. Relanti-ul mai variaza insa foarte putin, cateodata cu faruri cateodata fara, insa cert este ca daca turez motorul imi creste intensitatea farurilor. Aceasta problema nu a disparut.

Problemele astea le am de mult timp insa acum mi-am gasit timp sa le rezolv. Nu am montati consumatori mari de curent in plus, nu am statie, am doar niste proiectaoare in bara de jos pe care le-am pus eu, insa ele nu consuma decat 2x18w. Sunt DRL de la Hella si au fost instalate pe luminile de pozitii cu un releu.

Mecanicul nu stie ce sa mai zica, iar eu as vrea sa ma duc in alta parte, la o firma specializata pe alternatoare, insa vreau sa ma duc cat de cat la sigur pt. ca probabil o sa critice ce a facut celalalt, o sa o ia de la capat, o sa se uite in aceleasi locuri si o sa ma coste din nou ca si cum nu am facut nimic pana acum.

Ce altceva se mai poate sa se strice la un alternator Bosch de 90A in afara de ce am schimbat pana acum, incat sa am problemele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal incarcarea se face la 14,4 dar la relanti cu faza scurta nu are ce cauta sub 14v

ar trebui masurate bobinajele statorului (chiar si rotorul) pentru a vedea daca nu este vre-unul in scurt (strapuns) sau da la masa, asta s-ar fi putut intampla cand s-a ars vreo dioda din punte si tot consumul a ramas doar pe o parte a infasurarilor alternatorului

reverificata puntea cu aparatul de masura si daca mai ai releul vechi incearca-l poate nu e defect

ps - colectorul si periile (carbunii) sa fie in stare buna

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la relanti cu faza scurta e 14.05V cam asa. Scade sub daca pornesc caldura, si pe parcurs ce dau viteza la aeroterma 1,2 sau 3 cu atat scade incarcarea.

Mai am releul vechi, o sa-l verific.

Mai am o intrebare. Bateria mea este o Varta Silver si are cam 2.5ani. Cat conteaza starea bateriei la masuratorile astea? E posibil ca bateria sa fie pe duca si sa influenteze incarcarea? O sa incerc sa gasesc o baterie buna de la cineva de aceleasi valori si sa repet masuratorile, insa vreau sa stiu daca merita sa fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina porneste cu bateria actuala, nu are cum sa afecteze masuratorile pentru ca e aproape incarcata si nu "suge" curent mai deloc din alternator. Eventual o poti masura cu multimetru dupa minim 2 ore de cand ai oprit masina, ideal ar trebui sa aibe 12,5 - 12,7 V tensiunea la borne. Problema pare clar de la alterntor, care trebuie sa mentina tensiunea fara nici un consumator la 14,3-14,4 V, iar cu TOTI consumatorii (ventialtie pe maxim + faruri (faza lunga) + avarii + iluminat interior +...) de pe masina nu trebuie sa sacada sub 13,9 - 14,00 V. Du-te la o firma mai serioasa sa masoare toti parametrii (punte diode, regulator, infasuratori ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!