Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Daca ii pun alternator mai mare pot intampina probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu aiba incarcare inteligenta masina.Nevasta are un A-klasse W169 A150 benzina si atunci cand bateria e incarcata,tensiunea de incarcare sta tot pe la 12.8-12.9V.Daca o turez,creste instant la 13.8V sau peste.Asa e conceput sistemul,ca sa nu puna sarcina mare pe alternator la relanti.Si eu m-am impacientat cand am vazut valorile alea la relanti,dar daca pornesc ac,faruri sau alt consumator,creste tensiunea la peste 13.5V.Releul regulator al alternatorului e comandat de ecu,in cazul asta.Poate si la tine e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu exista "încărcare" sub valoarea de 12.6V. Sub aceasta valoare, procesul se cheama "descărcare". (vorbim despre acumulatori plimb/acid, pentru care a fost proiectata masina in cauza)

Aici trebuie totusi sa avem in vedere si aparatul de masura cu care se determina aceste valori. Nu orice valoare scrisa pe un display, este si reala.

Pur teoretic, un astfel de fenomen ar putea fi generat si (dar nu doar) de un acumulator cu un element defect (pasta cazuta) sau o dioda din puntea redresoare, cu probleme. Fiind un element semiconductor (dioda), problema poate fi in functie de temperatura si deci, se poate amplifica odata cu incalzirea alternatorului (si astfel fenomenul se amplifica in avalansa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Caut si eu codul pentru puntea de diode de la un alternator bosch 03G 903 016e (0124525114)de 140 A, codul de la regulatorul de incarcare este F00m144 197, se incalzesc foarte tare cand sunt porniti multi consumatori si fac zgomot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am intalnit manifestarea asta. Sigur, poti incerca sa schimbi puntea, dar vezi ca e treaba migaloasa.

 

F00M133259

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

va salut, ma confrunt cu urmatoarea problema de incarcare:

 

passat b6 bkp , alternator valeo 180a , dsg.

 

alternatorul numai incarca decat 12,4-13 cateodata, asa ca am dat jos alternatorul , l-am curatat, verificat rulmenti , si schimbat releul de incarcare pus tot pe Valeo.

 

acum incarca pe baterie 13.8-14,2 dar oscileaza foarte mult pe baterie.

daca masor pe alternator cu masa pe caroserie am 14,4 - 14,6 constat.

 

din cate am inteles trebuie urmarite punctele de masa dupa caroserie si curatete?

 

ar trebui sa curat intr-un loc anume? sau sa le iau pe toate la rand?

 

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie curatate legaturile de masa de pe caroserie si motor si verificat calul dintre alternator si baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Măsoară căderea de tensiune între borna alternatorului și borna + a bateriei și între carcasa alternatorului și borna - a bateriei. Unde apare diferența de tensiune acolo este problema. Posibil in locul unde nu face contact posibil sa se și încălzească.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, lupo_bv said:

Măsoară căderea de tensiune între borna alternatorului și borna + a bateriei și între carcasa alternatorului și borna - a bateriei. Unde apare diferența de tensiune acolo este problema. Posibil in locul unde nu face contact com trebuie sa se și încălzească.

 

10 hours ago, Al Bundy said:

Trebuie curatate legaturile de masa de pe caroserie si motor si verificat calul dintre alternator si baterie.

Multumesc de sfaturi,

am decis sa curat toate punctele de masa de pe caroserie.

Cand am ajuns la cablu de sub filtrul de are( cablu de masa care este prins de cutie de viteze si caroserie) un capat bineinteles ca era slab.

Acum 2 saptamani am dus masina la cineva sa schimbe volantul, si de atunci numai probleme.

Am curatat totusi totul ca la carte, stranse toate legaturile si acum am 13,3-13,4 constant pe navigatia masini.

Maine voi masura si la electrician , dar tind sa cred ca am schimbat degeaba acel releu de incarcare.

multumesc,

o seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Vă salut!
Passat B7 an 2012 cv manuală. Cu start stop ... care nu merge 😉
Problema : masina a fost cumpărată având schimbat alternatorul cu unul A M (METZGER). Mufa regulatofului a fost pusa fortat. Pe masina e mufa COM iar regulatorul avea mufa L DFM .Acesta dă eroare pe tester , nu comunică cu CAN. Am încercat cu 2 alternatoare Valeo dar fără succes. Primul a fost tot cu mufa L DMF. Al doilea deși are mufă COM tot dă eroare.
Chestia cu mufele am descoperit-o după săpături adânci....(regulatoarele au forma identică) la mine e un singur fir care intră în mufa regulatorului deși are 2 pini unul e gol.
Vă las aici o poza cu mufa de la regulator care trebuie.
Dacă cineva a schimbat regulatorul de pe alternator și mă poare ajuta cu un cod...
Sau
 Cum ași putea afla ce cod alternator a avut mașina și ce cod de regulator de tensiune...😭😭😭
Stima!

20230925_110320.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Putem incerca identificarea dupa seria sasiu, chiar daca o sa ne genereze mai multi producatori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Salut! Am pățit și eu ceva ciudat astăzi: mă aflam în ambuteiaj, clima pornită, faza scurtă + media player-ul pornite. Deodată observ că mașina își crește turația de relanti singură (de la 750-800 cât o aveam, crescuse la ~1000. Am și un voltmetru pus în priza de brichetă a mașinii, într-adevăr arăta 13,2! (Știu că nj e exact, dar tot te poți orienta după valorile date, câtuși de puțin).

 

Când am ajuns acasă am zis să verific cu multimetrul:

 

Fără consumatori: de la alternator pleacă 13,64V, la baterie 13,52

Cu și anume consumatori porniți (climă, faruri, player): de la alternator TOT ~ 13,6, la baterie 13,3-13,4..

 

La ce să mă aștept? Sau ce să mai verific?

 

Bateria este un Macht și cred că are mai bine de 3 ani. Aș pune-o week-end-ul acesta pe redresor la funcția "repair". Dar tot mi se pare tensiune mică ce pleacă din alternator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea de încărcare depinde de mai multi factori: starea bateriei, nivelul de încărcare, calitatea releului de încărcare, daca este cu management sau nu, etc. Poate că 13.2 V poate părea cam mica, dar în anumite condiții (baterie încărcată full, temperaturi ridicate, consumatori mulți) sa fie ok. 

Pentru inceput pune bateria pe redresor. După ce s-a încărcat complet verifica cu un multimetru  după câteva minute ce tensiune are (fara consumatori), apoi verifica după câteva ore (fara sa conectezi bateria la vreun consumator in timpul asta). Ar fi interesant de știut și ce tensiune avea bateria in gol înainte de a o pune la încărcat și de cat timp a avut nevoie că sa se încarce complet

Este normal sa fie o diferență între tensiunea măsurată la bornele bateriei fata de cea măsurată la bornele alternatorului. Diferența este căderea de tensiune pe instalație care este direct proporțională cu consumul și cu rezistenta circuitului (legea lui Ohm U=I*R). La tine o cădere de tensiune de 0,2-0,3V cu consumatori este ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns! Și totuși, mașina și-a crescut singură turațiile, semn că încerca să crească tensiunea de încărcare, nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Acum ceva vreme un amic cu un Seat Toledo avea problema asta  şi la el rezolvarea a fost să completeze electrolitul din celulele acumulatorului (încă avea acumulator care permitea asta) care era destul de scăzut în unele celule. De asta am sugerat să începi cumva cu starea acumulatorului.

Pe de altă parte am observat la maşina mea o chestie interesantă: cu vechiul releu de încărcare (marca Cargo care a sucombat după  nici un an) că  indiferent de condiţii băga aceeaşi tensiune peste 14V. Ăsta pe care îl am acum, Bosch, văd că ţine cont de anumite situaţii şi atunci când acumulatorul este full (după ce parcurg o anumită distanţă ar fi mai corect spus) sau este foarte cald scade tensiunea de încărcare, dar sub 13,4 cu faruri şi ventilaţia pornite nu am văzut să scadă (am în permanenţă voltmetru la priza brichetei). După pornire un timp tensiunea de încărcare este întotdeauna peste 14V. Ar trebui să urmăreşti asta dacă după o zi de stat după ce ai pornit maşina ce tensiune de încărcare ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc mult de sfat. Cel târziu în week-end îl pun pe redresor, momentan nu am timp efectiv, ar sta prea puține ore la încărcat (ajung târziu seara de la muncă și plec destul de dimineață).

 

Revin cu feedback.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Feedback-ul promis:

 

Am ținut bateria pe redresor în jur de 14 ore, pe modul "repair - pulse" (presupun că e modul de desulfatare, prin impulsuri).

Când am scos-o de pe redresor, încă mai încărca, însă trebuia s-o montez pe mașină ca să plec la muncă.

 

Valori afișate de voltmetrul băgat în priza de 12V a mașinii:

 

- Pus contact, fără consumatori, fără motor pornit: 12,4V

- pornit motor, relanti, fără consumatori: 13,8-13,9V

- circulat lejer prin trafic, fără consumatori: 13,9-14,0V (chiar și câte un spike de 14,1V)

- circulat lejer prin trafic, cu și anume climă pornită: 13,7 V

- circulat lejer prin trafic, climă pornită + faruri (fază scurtă): 13,5- 13,7V

- oprit la semafor, climă pornită + faruri (fază scurtă): 13,2 - 13,4V

 

De data aceasta nu și-a mai crescut singură relanti-ul la valorile mici de tensiune, însă tot nu știu dacă e un regim normal de funcționare..

Știu că voltmetrul din priza mașinii nu e chiar cel mai elocvent, dar din anumite diferențieri cu un multimetru, are o eroare de +/- 0,2V.

 

Păreri? 🤔

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!