Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Totusi poate ne explici si noua cum ar putea as explodeze doua baterii legate in paralel la aceesi sursa de curent, mai ales ca zici ca vorbesti din experienta. Iar in Ah masuram capacitatea bateriei, nu curentul maxim pe care il poate debita. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cel mai rau caz singurul care va avea de suferit este alternatorul nicidecum vre-un acumulator, daca zici ca este de 180A poate duce linistit 2 acumulatori.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, atti206 said:

 ar trebui sa faci instalatia pentru a doua baterie conform schemei incalzirii stationare si de acolo sa te legi cu lada frigorifica , adoua baterie la passat b6 vine in portbagaj in partea stanga. Consulta schema ca nu e complicat , ai nevoie de un releu de incarcare care comuta pe a doua baterie si ceva soclu de siguranta.

Nu stiam de aceasta incalzire stationara dar o sa ma documentez.

Intre timp am schimbat bateria cu una tot de 62 ah, deci am 2 baterii aproape la fel. Lada mea frigorifica monitorizeaza voltajul sursei de alimentare si cand aceasta scade sub un anumit nivel se opreste compresorul. Are 3 setari prestabilite: low = 10,1 v , med = 11.4 v si high = 11.8V 

Multumesc pentru sfaturi.

Revin cu noutati cand voi avea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adrian001din experienta vb , am un Mitsubishi pajero classic care are 2 baterii la fel  legate in paralel in compartimentul motor, am schimbat unul cu una mai mare si dupa 2 sau 3 zile de mers cu masina cea mai mica a puscat in lateral si tot acidul a mers pe motor , nu stiu cauza , doar cand aveam 2 baterii la fel ca ah si producator era ok. Scuze de offtopic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut! E normal ca dupa un drum de 200 km dupa ce am oprit masina tensiunea de la bornele bateriei sa fie 12,06V? Bateria este originala are 6 luni Varta pe un Passat B8 2020? E a doua baterie pe masina, prima a "crapat" si nu mi-a mai pornit masina. Acum si a doua baterie pare putin dubioasa. Banuiesc ca problema e din alta parte doar ca nu au descoperit baietii la service nimic. Ceva idei? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nu, nici după 2 săptămâni de staționare. Probabil că problema este la alternator. Cat încarcă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv  Multumesc de raspuns! Dupa o noapte de stationare am pornit masina si alternatorul incarca la 14.54V, dupa 15 minute am oprit masina si tensiunea pe baterie a crescut 12.35V (pare ca incarca alternatorul). Temerea e ca nu functioneaza alternatorul in 100% in cazurile in care ar trebui sa functioneze. (e gresit sa raman cu 12.06V dupa un drum de 200km) O sa mai pun o data VCDS-ul dar data trecuta zicea ca alternator e ok. E posibil sa nu functioneze corect alternator si totusi sa nu gasesc fault cu VCDS-ul?

Multumesc!

Modificat de lucianr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca masina are S&S. Bateria trebuie sa fie AGM. Modul de incarcare difera la AGM fata de cel clasic, fara S&S. Fiind 2020, trebuie sa fie in garantie. Mergi in reprezentanta si solicita o verificare pe partea de management baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu sa fie AGM la S&S. Poate fi EFB. Alternatoarele la masinile moderne incarca dupa cat ii cere bateria si consumatorii respectivi. 12,06 V cu usa deschisa deci ceva aprins in bord ar insemna circa 12,26 V. Bateria montata pe masina arata mai putin decat demontata. Exista un mic consum care insa nu trebuie sa afecteze bateria. Sa nu o descarce. La reprezentanta o s-o bage pe aia cu bateria e un consumabil, insa nu e chiar asa. Trebuie vazut ce se intampla acolo daca deja o prima baterie a cedat. Cine a platit-o pe prima?

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e in garantie si are S&S. Au schimbat o baterie pe garantie in Septembrie si au crezut ca au rezolvat. Acum sunt la a doua baterie. Stiu ca modulul de management baterie are inclusiv loguri dar nu am avut cu cine sa vorbesc in service. (Nurvil si PBN) doar au incarcat bateria si nu au gasit alte probleme. O sa o duc din nou pentru ca probabil daca ajunge sub 12V nu o sa mai porneasca. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o schimbe pe garantie din nou.

In ultimii ani calitatea bateriilor OE s-a degradat masiv, se schimba foarte multe in garantie, a devenit un lucru aproape obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as da vina doar pe baterii, sistemul inteligent de management al incarcarii din ratiuni de eficienta pune mult mai multa presiune pe baterie prin simplu fapt ca ii perimite sa se descarce destul de mult si deci bateria de-a lungul vietii sufera cicluri consistente de incarcare-descarcare. Practic, sistemul conventioanl este ideal dpdv al longevitatii bateriei, bateria fiind folosita doar la pornire dupa care in mers sta linistata incracata la capacitate maxima. 

 

Fix din motivul asta, masinile cu S&S folosesc baterii mai speciale, in speranta ca pot contracara problema asta prin anumite diferente de contrcutie a bateriei. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ca sunt bateriile de calitate mai proasta nu ziceti nimic? Ba da, s-a zis mai sus... Eu sunt de parere ca sistemele astea inteligente de incarcare la tensiuni variabile prelungesc viata bateriei, o baterie tinuta constant la 14,4 V se distruge mai repede decat una care primeste atat cat ii trebuie la diferite momente ale starii sale de incarcare si s-o mentina la max 80% stare de incarcare. Relativ la colegul cu passatul: faptul ca ai mers 200 km in conditiile in care bateria e descarcata sub 50% nu inseamna mare lucru. Pune-o pe redresor inteligent minim 8-10-12 ore in functie de cat de descarcata e si de abia dupa aceea poti estima starea bateriei, adica sa vezi daca tine curentul dupa cateva zile de la incarcarea pe redresor.

A, si inca ceva: anuleaza SS la pornire o perioada, mai ales daca faci deplasari scurte, ca sa poata bateria sa se mai incarce si in mers.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu S&S OFF tocmai din considerentul asta ... de a lasa bateria sa se mai incarce. Sa inteleg ca nu e motiv de ingrijorare tensiunea aia de 12,06V dupa 200km? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa-ti raspund pt ca nu cunosc cat de descarcata era bateria inainte de a face acest drum. E adevarat ca e cam la limita, insa trebuie sa stai cu voltmetrul cuplat la borne mai mult, pana cand se stinge bordu, inchizi usile si portbagaju si asteapta 5-10 minute. O sa ai surpriza sa vezi cum tensiunea la borne va creste putin cate putin. E posibil ca bateria sa fie doar descarcata, eu asta si cred, fiind noua asta e cel mai probabil, insa fara incarcarea pe redresor nimeni nu poate stii de la distanta, doar cei care pun testerele pe ea. Dar cel mai simplu e sa o pui pe redresor si asa vei stii tu insuti care e treaba. Cei de la garantie o vor da pe tine, ca ai circulat cu ea pe distante scurte, etc. Daca dupa redresor tot asa sta la 12 V atunci e ori bateria de vina ori alternatorul, ori ceva cabluri, conexiuni, insa la masina noua eu cred ca e doar descarcata.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 1-2 zile inainte de drumul asta de 200km cred ca eram cu tensiunea la borne undeva in jur de 12.40V. (drumuri de 30 min prin Bucuresti) Am masurat tensiunea in aceleasi conditii usa deschisa, bord stins. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tensiunea la baterie se masoara la circa 2 ore dupa ce ai oprit motoru. Daca asa ai facut, atunci asta sa le zici celor de la garantie pt ca inseamna ca ceva nu e in regula. Insa, pune-o pe redresor inainte sa te duci la garantie.

Modificat de traffictours
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, traffictours said:

Eu sunt de parere ca sistemele astea inteligente de incarcare la tensiuni variabile prelungesc viata bateriei, o baterie tinuta constant la 14,4 V se distruge mai repede decat una care primeste atat cat ii trebuie la diferite momente ale starii sale de incarcare si s-o mentina la max 80% stare de incarcare.

 

Atentie, nu e baterie lithium ion, e baterie acid plumb. Sunt diferente considerabile intre cele doua, una din ele este ca nu se distruge nimic daca sta incarcata la 100%, ba chiar ii palce. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E baterie EFB. Sau AGM. Alternatoarele noi nu incarca constant si nici la tensiune maxima, tocmai pt a proteja bateriile. Bateria se simte cel mai bine la circa 80% incarcare, indiferent de ce fel de baterie e. Poa sa fie si baterie de telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EFB/AGM sunt tot baterii acid plumb la baza, au aceeasi chimie, doar moduri de constructie diferite. Scopul pentru care alternatorul nu incarca constant nu e sa maximizeze durata de viata a bateriei, e sa creasca eficienta astfel: cand decelerezi poti sa recuperezi o parte din energia altfel pierduta in caldura prin franare si deci incarci bateria, cand accelerezi dezactivezi incarcarea bateriei pentru ca reprezinta un consumator parazit. 

 

Cat priveste cei 80% sunt destul de sigur ca te inseli, dar bateria acid plumb e poate printre cele mai bine studiate/caracterizate tipuri de baterii, fiind practic in uz de peste 150 de ani. Asadar exista destul de mult material pe internet despre comporamentul ei si diferitele caracteristici, trebuie doar cautat. 

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lucianr, schimba bateria pe garantie de fiecare data cand este necesar, nu te gandi ca-ti fac probleme la service, nu au cum.

 

Sfatul meu este sa lasi SS pornit pentru a se inregistra erori pe SS din motiv de tensiune baterie prea mica, cand se conecteaza ODIS este util sa le gaseasca, iar impreuna cu log-ul bateriei din BMS (impedante, curent absorbit, temperatura) la sfarsitul protocolului ii spune direct inlocuire sau incarcare pe statie lor ca etapa intermediara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca el merge cu bateria descarcata si logurile confirma asta, i-o mai schimba pe garantie? Asta e intrebarea... Eu stiu ca bateriile sunt proaste, insa intrebarea este daca logurile sunt sub 12 V nu cumva va fi acuzat ca a utilizat bateria necorespunzator, adica prea des pe distante prea scurte? Chiar sunt curios cum se rezolva problema in acest caz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-o schimba, clientul nu trebuie sa-si bata capul cu o masina noua, el trebuie s-o foloseasca si sa respecte intervalele de service, atat.

Nu este problema clientului sa tina bateria peste 12V sau alte artificii, a platit o tehnologie, aceasta trebuie sa functioneze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate, insa ce-am zis eu mai sus nu e doar o poveste, nu e o speculatie, asa se spune la reprezentante cu mentiunea suplimentara ca bateria e un consumabil si ca nu se supune garantiei in caz de utilizare necorespunzatoare. E  o smecherie a lor, de acord, insa eu spun doar ce se intampla... Prin informare suplimentara oamenii vor sti ce sa raspunda, deci, repet sunt integral de acord cu ce ai spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa spuneau inainte cand nu se interoga BMS, acum pot sa "citeasca" coroborat timpi de functionare, tensiuni de incarcare, rezistenta interna - foarte important, curent absorbit, etc.

Fiecare intrare in service inseamna un "protocol" efectuat, o inregistrare in evidenta service, iar revenirea are deja un incident precedent care se pare ca n-a fost rezolvat.

 

Toti timpii astia de service trebuie sa-i deconteze cineva, costul il suporta producatorul masinii si el mai departe cere despagubiri in limitele contractuale producatorului de baterii.

 

In general, o baterie cu probleme din fabricatie se "releva" in primele 6 luni.

Modificat de Dolfin
Corectat impedanta cu rezistenta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!