Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

On 3/17/2020 at 9:04 AM, Al Bundy said:

Conteaza watii?

atunci inmulteste cu 14.

Ai cumva idee la turatie de relanti cati wati poate genera alternatorul ? 

Alternatorul masinii mele este de 180A si genereaza maxim 2500 W ... probabil la turatii mai mari de 1500 rot/min ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare, 

Detin un Passat B8 2015 1.6. Am inlocuit bateria cu o baterie varta AGM 70 AH in service autorizat. dupa 1 luna de functionare ( 150 km parcursi ) am observat urmatoarele in urma unei testari. 

Motor nepornit  bateria indica 12.46V

Motor pornit fara consumatori tensiunea pe baterie e 12.8 V

Motor pornit + faza scurta tensiunea e 13.2 V

Motor pornit +faruri+clima+ incalzirea in scaune  tensiunea este 14.52V

Cum vi se pare ? Totul OK? pare ca are o incarcare " smart "...

Multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa functioneasa incarcarea la masinile de generatie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut! Cat ar trebui sa incarce un alternator ce functioneaza corect la un passat CC 2009 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

fara start stop....14.0-14.4v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, fara start-stop e masina. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! Am o problema cu bateria de o saptamana si anume daca nu pornesc deloc masina 2-3 zile, nu mai porneste. Bateria este marca Tudor 77Ah 770A, o am de 1 an si 8 luni si pana acum nu am avut probleme cu ea. Am incarcat-o pe un redresor de la Lidl cam o zi si jumatate, apoi am pus-o dinou pe masina, a pornit dar dupa 2 zile cat a stat masina in parcare nu a mai pornit.

Am masurat tensiunea si am cu motorul pornit fara consumatori 14.18V, cu consumatori 14.06V.

De asemenea am deconectat negativul de la baterie si am masurat curentul in stand by care este de 0.02 A, deci nu pare sa am un consumator ascuns.

Nu stiu ce as putea sa mai verific. Ma gandesc la baterie, dar totusi nici 2 ani nu are. Din pacate nu m-am gandit ca bateria ar putea ceda in primii 2 ani si nu am montat-o la un centru autorizat ca sa ma pot folosi de garantie. Bateria care o aveam inainte era originala VW si am schimbat-o dupa aproape 9 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai incarcat_o 36 ore si a doua zi nu a pornit, e clar. Sigur ai incarcat_o, ce tensiune avea dupa incarcare?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca redresorul e ok, atunci alta baterie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi   Cand am deconectat redresorul avem la bornele bateriei 12.9V.

F l o r i n    Redresorul este ok, l-am folosit cu succes si la alta baterie.

Multumesc pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incarcatorul ala de la LIDL nu incarca la capacitate maxima bateria, dar oricum nu e nici ea sanatoasa avand acest comportament.

Cum spune si Florin, alta baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Posed un golf 7 1,6 tdi an 2016 cu baterie Varta AGM 68 Ah 380A din,680A en.

Am o problema cu start/stopul.Din ce am citit e posibil sa am bateria slaba !

Am masurat tensiune pe baterie si este de 12,67v i cu incarcare  de 13,42 v !

Voi ce ziceti ?

Multumesc anticipat!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salutare,curentul necesar incarcare al unui acumulator este recomandat a fi 10% din capacitate , baterie 80ah rezulta 8 a curent necesar -tensiune 13,8-14,4 v faza scurta aprinsa, asta pentru cei care cred ca un alternator de 45 a este ,,omorat,, de o baterie de 80 ah, am intalnit inclusiv ,,specialisti din reprezentante,, cu convingerea asta ..............este foarte bine si indicat a se monta o baterie cat mai mare in capacitate -Ah , fata de cea a masinii, bineinteles in limita locului fizic,mai ales  pt baietii cu muzica sau alte optiuni consumatoare de curent -scaune/volan /parbriz incalzite, proiectoare ceata,etc,etc, din ratiuni economice in fabrica  se pune capacitatea minima........caz personal , am ramas fara incarcare la 130 km de casa si am venit doar pe baterie pana acasa ,bineinteles fara nici un consumator gen faruri,cd,pozitii , noroc ca sa intamplat ziua, baterie tudor exide 77ah fata de 55 cat cerea masina , ajuns acasa am incarcat o si merge si astazi dupa 3 ani de la intamplare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnule La Multi Ani si iti zic ca ai fost norocos.Eu am avut original care avea 8 ani.Am pus Varta Silver a tinut 7 ani,apoi am luat Tudor de 77 Ah.Anul asta nu a mai pornit masina.Adevarul ca in 2020 asina nu a circulat constant,doar drumuri scurte.La fel si de la jumătatea lui 2019.Am masina de firma si nu apuc sa ma duc cu cea personala.Revenind,am pus bateria pe rederesor peste 4 ore si apoi a pornit masina.Tensiune dupa o noapte era 12.4v.Eu unul nu mai iau Tudor,punct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

alternatorul de pe masina mea este de 180 A  iar pe masina am o baterie Varta de 62 A

 

Intrebare: daca pe masina mai pun inca o baterie de 95 Ah , alternatorul o poate incarca fara sa aibe de suferit ? 

 

Cu aceasta a doua baterie vreau sa alimentez o lada frigorifica; atat bateria cat si lada, le voi tine in portbagaj 🤔

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai nevoie de lada frigorifica pentru transporturi speciale mai bine iti iei recipient cu azot lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu transport nimic speciale, e doar lada normala de concediu ... bere, suc, mancare ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând trebuie să  vezi la ce capacitate încarcă alternatorul cu maximum de consumatori posibili (este pe undeva prin vcds într-un grup ceva gen Generator Load). Apoi faci calculul ţinând cont de faptul că un acumulator cu Pb acid se încarcă pe redresor cu Q/10, în cazul tău ar fi 9,5A. Pe maşină este posibil să se încarce la un curent mai mare, dar nu cred să ia mai mult de 20A acumulatorul de 95A. Deci prima dată vezi ce rezervă de putere are alternatorul cu maximum de consumatori apoi vezi dacă te încadrezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acumulatorul va trage curent din alternator in functie de cat de incarcat este. Daca este descarcat va trage 10A sau mai mult, dar pe masura ce se incarca, scade curentul ajungand aproape de 0 cand este incarcat complet Eu cred ca cel mai bine e sa verifici cum a spus colegul lupo_bv,, dar nu vad sa ai consumatori foarte mari pe masina incat sa depasesti 120-150A cu toti porniti, si nu vei merge cu faruri, proiectoare, clima, incalzire in scaune, stergatoare etc, pornite tin acelasi timp. Apropo, ce consum are lada?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lada are un consum maxim 9,6 A cand merge compresorul ... 

Din ce am vorbit cu un electrician, mi-a spus ca nu se va strica alternatorul .. el genereaza curent si in baterii intra curent atat cat se poate, cand se poate, dar nu exista posibilitatea sa-l fortez, indiferent de marimea bateriei 

frigider-auto-cu-compresor-dometic-cff-45-cu-display-435l-12-24v-dc-100-240v.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As mai avea o intrebare: as putea incarca aceasta a doua baterie care o tin in portbagaj, folosind priza de bricheta din portbagaj ? 

 

In mod normal din acea priza as alimenta lada, dar la drumuri lungi 8 - 10 ore as pune mai intai bateria si din baterie as alimenta lada, astfel cand compresorul lazii nu functioneaza, curent ar ramane in baterie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de buna este ideea, dar va trebui sa monitorizezi tensiunea la bornele acumulatorului sa nu scada sub 10.5-10.8V des, pentru ca ii vei scade durata de viata, in special pe cele clasice. AGM s-ar putea sa reziste ceva mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

nu cred ca circutul acela este dimensionat ca sa reziste la ce vrei tu. In cel mai rau caz ar trebui sa legi bateria din portbagaj in paralel ce cea a masinii, cu cabluri  la fel de groase ca cel care vine la alternator la B+(parerea mea).

 

Unele Transporter -e  au o a doua baterie sub scaunul sofer dar incarcarea acelei baterii se face folosind un releu (nu au pus acea baterie pur si simplu in paralel), poate ar fi bine sa incerci sa preiei modelul de acolo, cu circuitul aferent (chiar modelul bateriei e altul, nu e acelasi tip cu bateria de la motor). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stefanutz30alternatorul rezista fara probleme , ar trebui sa faci instalatia pentru a doua baterie conform schemei incalzirii stationare si de acolo sa te legi cu lada frigorifica , adoua baterie la passat b6 vine in portbagaj in partea stanga. Consulta schema ca nu e complicat , ai nevoie de un releu de incarcare care comuta pe a doua baterie si ceva soclu de siguranta.

Din cate stiu nu ai voie sa legi 2 baterii in paralel la un alternator cu amperaj diferit pentru ca explodeaza una , va zic din experienta.

Modificat de atti206
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!