Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

CRiCU90

Daca nu are vreun desulfator dedicat (care este al dracu' de scump), slabe sanse sa obtii rezultate cu redresoarele "smart" cu 7-8 pasi de incarcare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri Golful a refuzat să pornească deși duminică îl pornisem pentru 1 minut. Nu a fost nici prea frig. Seara când am ajuns acasă am măsurat bateria și avea 8.4V. Am pus un redresor, cumpărat de la Lidl și dimineață îmi arată 8.2V?!

Menționez că și anul trecut am avut câteva porniri greoaie iarna și am mai încărcat-o cu acest redresor, de vreo 3 ori, dar tensiunea nu scăzuse sub 9V, dacă îmi aduc aminte corect, iar dimineață, după o noapte de încărcare se ducea spre 12.5V sau chiar se încarca complet, pe redresor apărând toate cele 4 linii.

Bateria de pe mașină este o Varta Dynamic Black 56Ah 480A și nu știu dacă e ce trebuie pe mașină. Este vorba de Golf 5 1.4i 75cp BCA.

1. Dacă nu s-a încărcat înseamnă că bateria are un scurt in ea?

2. Ce baterie ar trebui să cumpăr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Redresorul de la Lidl nu porneste incarcarea daca tensiunea bateriei este sub 9V parca, oricum este moarta si ai nevoie de una noua . Cauta o Varta Silver de 63 Ah 610 CCA este arhisuficienta pt masina asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, BadGrandpa said:

Redresorul de la Lidl nu porneste incarcarea daca tensiunea bateriei este sub 9V parca

Incarcatorul de la Lidl porneste incarcarea chiar si la 7,3v

 

lidl3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am masurat din nou tensiunea la borne

- cu bateria montata pe masina: 12,1v

- cu bateria scoasa de pe masina: 12,4v (!!!) 

asa ca am pus-o la incarcat pe redresorul de la Lidl, 

- intr-o ora ajunsese la 14,1, dupa care a scazut la 13,6v... si acum, dupa vreo 4 ore, e tot la 13.6v, incarcatorul zice ca e la 3 bari din 4 dar de la 3 a pornit de la inceput ( acei 12.4v initiali fiind probabil considerati circa 75% incarcare)

O sa o las pana dimineata sa vedem ce se intampla

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/9/2019 at 7:48 PM, Cristi 78 said:

...dar n-am avut niciodata curiozitatea sa masor cu cat incarca alternatorul. 

Azi am masurat de curiozitate curentul de incarcare cu clampmetrul, am facut si un filmulet ca sa vedeti exact ce indica . E destul de mic dar posibil sa fie bateria mea incarcata aproape de 90% si atunci scade amperajul la incarcare, totusi ma asteptam sa fie constant, dar vad ca flucueaza . 

http://www.trilulilu.ro/20191210-123317

Redresorul de la Lidl daca nu porneste incarcarea apare ERR pe ecran. Redresoarele astea "inteligente" care nu pornesc incarcarea sub o anumita tensiune, pot fi pacalite cu o baterie buna (de 12V, nu conteaza amperajul) montata in paralel cu cea descarcata, porniti incarcarea, apoi deconectati bateria buna. Sau daca gasiti la vreo ruda/vecin un incarcator clasic, il puneti cateva minute pe baterie sa ridice tensiunea peste 10-11V, apoi conectati incarcatorul smart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@detinator degeaba iti incarca sub 9v sau 7v  cu impulsuri cand ai o baterie praf ca nu ajungi sa pleci cu masina in timp util pana face ceva , oricum sa incarci 100% o baterie buna cu incarcatorul de la Lidl iti trebuie cateva zile spre o saptamana, asa functioneaza el am testat personal cu un tester Magneti Marelli BT747, sa nu crezi ca daca ai 4 linii pe el si nu mai clipeste pictograma cu bateria este incarcata complet bateria.Este doar pentru mentenanta preventiva si un tool decent la cat costa il folosesc si eu uneori preventiv dar in cazul colegului cu Golful 5 nu il ajuta jucaria de la Lidl ,trebuie ceva old school cu traf sa scoata 10 - 15 A cat sa poti porni masina sa ajungi la un magazin de piese pentru o baterie noua.

Modificat de BadGrandpa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristi 78 said:

totusi ma asteptam sa fie constant, dar vad ca flucueaza . 

s-a postat in mod repetat chiar pe acest topic ca fluctueaza chiar mult, avem masini moderne, cu baterii AGM si tehnologii gen recuperare energie din franare etc 

@BadGrandpa te cam contrazici, daca are nevoie doar de alta baterie, poate sa foloseasca niste cabluri si masina unui cetatean de pe drum, nu e cazul de incarcatoare "old school" cum le spui tu. 

In plus, daca incarcatorul incarca si la 8 v si el avea 8v, e ok si cel de la lidl, va porni sigur masina dupa un ciclu pe acest incarcator. 

Daca peste 2 nopti e iar moarta, nu e vina incarcatorului totusi. Toti vorbim de baterii cu 7 ani vechime, pana la urma. Nu exista minuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea nu e AGM, e clasica. Si care ar fi motivul fluctuatiei?  Din cate stiu alternatorul are un regulator de tensiune, oare nu mergea sa faca ceva sa ai si curentul de incarcare stabil?

Modificat de Cristi 78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, detinator said:

Incarcatorul de la Lidl porneste incarcarea chiar si la 7,3v

 

lidl3.jpg

nu prea. il am pe cel cu leduri - nu cu display - scrie la fel in manual - dar sub 8-9V nu pleaca... incercat pe o baterie foarte veche pe care incercam sa o resuscitez pentru camping...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, Cristi 78 said:

Din cate stiu alternatorul are un regulator de tensiune, oare nu mergea sa faca ceva sa ai si curentul de incarcare stabil?

Nu cred că poţi să le ai pe amândouă constante. Probabil curentul absorbit este neuniform din cauza neomogenităţii reacţiilor chimice din acumulator sau ceva de genul ăsta (ar fi interesant de văzut la un acumulator nou cum este) Dacă ar fi avut regulator de curent şi nu de tensiune atunci ai fi avut tensiunea fluctuantă ceea ce ar fi fost dăunător pentru componentele electrice ale maşinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acumulatorul a fost cumparat in februarie  sau martie 2019. si nu este el de vina pentru fluctuatia curentului. Cand pun redresorul si masor curentul, acolo este stabil, doar scade pe masura ce se incarca bateria.La orice redresor si tensiunea si intensitatea sunt stabile, deci alternatorul e de vina pentru fluctuatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU sepoate ca atat tensunea cat si curentul sa fie constante, bateria seincarca ori la tensiune constanta si atunci variaza curentul, ori la curent constant si atunci variaza tensiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca te referi la alternator, pentru ca in cazul redresorului sunt.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună colegi.Ce am observat eu la fosta baterie Varta,pe care o mai inarcam iarna o data sau de doua ori.Am redresor făcut cu trei trepte de tensiune si pt 12/24v.Cand porneam redresorul tensiunea la borne nu era mare dar curentul era la apropare 8-9  Ah.Pe măsura ce se încarcă tensiunea creste si curentul scădea la 2ah.O luam de la încărcat la tensiunea de 14.5-14.7v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca pe masura ce se incarca sa creasca tensiunea si sa scada intensitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Stie cineva cati Amperi genereaza alternatorul de pe masina din semnatura ? 110, 140 sau 180 A ?

Si ce marca este ? Valeo ?

Fara sa- l demontez nu vad eticheta lui  ... dar cred ca este cel din fabrica ...

Modificat de stefanutz30
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara-ti o oglinda si uita-te la la cod, iti dai seama  dupa cata informatie ai dat si noi ti-am cauta acul in carul cu fan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau o serie sasiu si incerc sa iti verific maine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/15/2020 at 5:45 PM, stefanutz30 said:

Stie cineva cati Amperi genereaza alternatorul de pe masina din semnatura ? 110, 140 sau 180 A ?

Si ce marca este ? Valeo ?

Fara sa- l demontez nu vad eticheta lui  ... dar cred ca este cel din fabrica ...

De obicei 140A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cati WATI genereaza ?

WVWZZZ3CZAE152998

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bosch ai pe masina si codul este asta: 03G 903 023

are 180 A, cati W genereaza habar nu am sa-ti spun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza watii?

atunci inmulteste cu 14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de cat incarca alternatorul, azi am testat un pic, cu scaunele incalzite si parbrizul incalzit pornite, alternatorul incarca pe la 90A, si urca pana la 15.0 volti, cu ele oprite, se opreste si el imediat, scade la 13.8 volti...

Generator reserve + Generator Current = 140A, deci o metoda de a determina si tipul de alternator fara a mai decoda VIN

Nu prea am inteles ce inseamna acel Current Regulation, care e o data Active si apoi Inactive? 

batteryConsumOFF.JPG

battery17mar2020.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!