Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Cand am cumparat acumulatorul au verificat incarcarea dar nu stiu ce valori avea si nu mai gasesc fisa de garantie (oricum a expirat). La bord nu s-a aprins niciodata warning lamp alternator, decat cand pun contactul si pornesc, apoi se stinge normal.

Referitor la actionarea a 2-3 sec a electromotorului mentionez ca asta se intampla in fiecare zi, la fiecare pornire, si la rece si la cald, de aceea ma gandeam si eu ca ar putea sa oboseasca bateria dupa un an.

Masina a fost pusa pe tester in ultimul timp de multe ori caci tatal meu s-a angajat la un service(magazioner, nu are nicio treaba cu mecanica) si baietii au invatat sa foloseasca wag-ul pe masina mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg cit folosesti electromotorul: 2-3secunde din momentul in care-l actionezi pina porneste motorul ?

Daca-i asa, uite intimplator ma uitam azi pe ghidul de utilizare de la masina mea si am dat peste urmatorul text: "...Daca motorul porneste neregulat, continuati actionarea starterului citeva secunde in plus (maxim 30secunde) pina motorul porneste normal (under its own power - in original)...." Era vorba de pornirea pentru motor rece.

Asa ca cu atit mai mult nu cred ca (doar) electromotorul este cauza.

De fapt ce intelegi prin baterie "obosita" ? Faptul ca s-a descarcat sau ca refuza sa se mai incarce complet sau se incarca dar se descarca prea repede (in citeva zile) ?

Daca nu se aprinde nimic in bord si zici ca ai pus-o si pe tester fara sa gasesti vreo eroare stocata e totusi ciudat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

bag si eu o intrebare;

pe masina am o baterie de 65 A; cu vechime de cativa ani ....dimineata acum cand dau sa o pornesc, se invarte dar lipsit de viata si porneste dupa cateva rotatii.

Intr-o dimineata am luat curent de la una varta noua de 80 sau 85 A, motorul se invartea minunat;

Acum un prieten imi da una bucata ROMBAT de 100A....risc sa stric ceva pe la masina !?, de mentioant ca NU am instalatie muzicala si nici xenon.

vb de un vw passat 1.6i benzina ;

Modificat de ingerul_danutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

90 x12 v = 1080 watti

Daca punem o statie de 500 W + faruri, faza scurta ( in care intra poziti - 30 W, becuri fata - 110 W ), stergatoare + dezaburire + CD-ul dat si el drumul la 4 x 20 W, si la ce om mai da drumul pe timp de ploaie, s-ar putea ca alternatorul sa nu faca fata consumului.

statia de 500W nu consuma intotdeauna 42 A, numai la bass, sau cand este solicitat la maxim si la volum maxim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la ralanti incarcarea este 14.4 si in turatie 14.6 se poate ca in decurs de un an sa supraincarce bateria si sa o termine? Am descris mai sus problema mea si intre timp cineva mi-a spus ca ar putea fi si asta o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca nu influenteaza 0,2 volti in plus; consider ca incarcarea alternatorului tau e in parametri normali si diferenta e data de eroarea aparatului de masura folosit :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Am si eu o problema si apelez la voi; poate ma puteti ajuta cu un sfat, cu o idee.

Am un Golf IV, 1.6, 105CP, BCB, 2003. Sunt din Timisoara. Masina e luata SH acum 5 luni.

De vreo 2 luni imi apare din cand in cand ( cam la 1000 km, sa zic ) mesaj pe ecranul computerului de bord "Generator werkstatt" ("alternator service").

Sta afisat 5 secunde, se aude un bipuit si dispare. Aste s-a intamplat in mers (70 km /h ) dar si stand pe loc, la ralanti, dupa ce am mers prin oras 20 km.

M-am gandit sa merg cu el la diagnoza; dar inca nu am gasit un service cu electricieni buni si preturi "omenesti" la diagnoza.

Am numarul unui electrician bun, dar abia peste 2 saptamani e disponibil.

Pana una alta, cu ajutorul unui coleg mai priceput in ale masinilor si electronica, am masurat tensiunea de incarcare: 14.6 V - la ralanti; multi metrul folosit e verificat, calibrat, utilizat zilnic, sigur nu e eroare de masurare.

Am inteles ca ar fi "cam mult" 14.6V ..

Un alt test pe care l-am facut este urmatorul:

- motorul al ralanti, masina in parcare, stationara

- farurile aprinse

- ventilatorul pornit

- rezistenta de la luneta pornita

daca accelerez motorul ( pe loc ), intensitatea luminoasa a farurilor creste perceptibil ( nu pot sa zic cat de mult ), dar creste fata de ralanti.

Ce ma sfatuiti ?

Marea mea problema ar fi sa nu raman fara incarcare/baterie in timp ce merg in afara orasului, la drum lung .. ca e de rau in cazul asta.

Cat mai merg cu masina prin oras e OK .. in caz de ceva, in cativa km ajung acasa.

Ce se poate intampla daca nu rezolv problema in maxim 1 luna ? Cat de riscant e ?

Multumesc anticipat pt orice sfat, idee, sugestie.

Modificat de smardvice
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ai putea avea probleme cu fulia de la alternator care in interior are un mecanism cu bile cilindrice ce cupleaza si decupleaza gen ambreiaj.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Eliminare QUOTE inutil.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog nu mai da quote cand postul la care raspunzi este chiar cel anterior. Incalci regulamentul. Ai doar un warning verbal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Functie de turatie, alternatorul livreaza amperi in limita constructiva ( 90 Ah - amperi ora sau cat de puternic ai alternatorul la turatie maxima a motorului), la o tensiune constanta 13.8-14.4v. Daca nu ai consumatori mari montati aiurea si nu ai contacte imperfecte (masa, plus sau excitatia) cred ca ai probleme cu releul regulator montat pe alternator care afecteaza in mod direct doar tensiunea ( daca incarca 14.6v). Daca incarca prea putin la ralenti ai putea sa verifici si starea curelei. Fa o diagnoza cu Vag si poti vedea sarcina - solicitarea alternatorului. La masinile mai ieftine din gama, cu putine optionale, alternatorul la ralenti este subdimensionat, depasit ca putere; daca pornesti toti consumatorii electrici acesta nu o sa faca fata si tensiunea citita pe multimetru sau Vag o sa fie mai mica decat normala, faptul ca accelerand-o, creste tensiunea la normal, este un lucru pe care l-am mai intalnit si nu e neaparat o defectiune.

Modificat de techniq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aloleu, dar nu ati vrea sa clarificati odata terminologia??

Amperi: masoara intensitatea curentului. E masura a "cat curent poate genera alternatorul" sau "cat curent poate furniza bateria pe termen scurt"

Amperi-Ora (Ah): indica o cantitate de energie. Deci, capacitatea bateriei. Teoretic, o baterie ideala de 80Ah incarcata complet, ar putea furniza 80Amperi timp de 1 ora, sau 160 Amperi timp de 30 minute etc... In realitate functia e mult mai complexa, dar cel putin nu trebuie incurcate marimile.

Deci: Alternatorul are o limita de Amperi, nu Amperi-Ora. O baterie are capacitate de x Ah, si ea poate fi incarcata destul de incet. Deci la incarcare chiar si o baterie cu capacitate mare trage curent destul de putin. E greu sa suprasoliciti alternatorul cu o baterie mai mare, daca nu umpli portbagajul cu baterii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ma poate ajuta cineva? Ce se intampla daca am 15.4 V pe baterie in gol?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

in prima faza dupa un drum mai lung iti fierbe bateria si faza 2 cade bateria.

pt a evita introducerea de coduri si alte chestii schimbati bateria cum scrie ' la carte' respectiv puneti bateria noua in paralel cu cea veche prin niste cabluri electrice si faceti schimbul fara a lasa fara tensiune masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o problema .

am venit de la munca la 11 seara , am lasat masina parcata , a 2 a zi doar am pus de cateva ori pozitie , nu am pornito . ...

a 3 a zi la pranz nu a vrut sa porneasca .. a murit bateria , am impins . si a pornit , am ajuns la munca la 14 , seara la 11 a pornit ,

azi dimineata am incercat o resetare a clapetei , scos borna pus contact 5 minute etc . si iar nu a pornit , am impins , si dupa am verificat bateria , 16,5 v

oscila 16.7 etc .

Ce are ? bateria am schimbato este de 62 amperi ? sa fie alternatorul

este vorba de VW golf 3 motor AEE 1.6 mpi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16.7V este prea mult. Deci probabil ti-a sulfatat acumulatorul. In acest caz o sa ai probleme si cu garantia.

Releul regulator de tensiune, incorporat in alternator e defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am baterie relativ noua(8luni) bosch si alternator tot nou(reconditionat) bosch si-mi incarca de obicei 13,8v max 14,00v;cand am consumtorii(faza scurta,clima,mp3player) porniti imi arata 13,5-13,6v,e bine,rau?Mentionez ca datele sunt luate din bord,am indicator de voltaj in bord;si inca ceva,cum se verifica cu wag com-ul voltajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16.7V este prea mult. Deci probabil ti-a sulfatat acumulatorul. In acest caz o sa ai probleme si cu garantia.

Releul regulator de tensiune, incorporat in alternator e defect.

intre timp am masurat si cu alt aparat

al meu era defect , celalant arata bine , dar a 2 a zi tot am ramas fara baterie . posibil sa nu incarce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tot ce se poate. Sau incarca prea mult.

Verifica cu un aparat bun cat iti incarca. Abia apoi poti da un verdict.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei Mihai Cosmin

Salut! Am un golf IV 1.4 16V 2002 si am o problema. La relanti imi incarca undeva la 12 12 si ceva volti. Ca sa imi incarce normal trebuie sa turez motorul undeva la 3000 de ture de fiecare data cand pornesc masina. Si mortorul pentru baterie din bord nu mi se aprinde( unii spun ce deaceea nu imi incarca normal)....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se aprinde nici macar cu contactul pus si motor oprit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salut! Am un golf IV 1.4 16V 2002 si am o problema. La relanti imi incarca undeva la 12 12 si ceva volti. Ca sa imi incarce normal trebuie sa turez motorul undeva la 3000 de ture de fiecare data cand pornesc masina. Si mortorul pentru baterie din bord nu mi se aprinde( unii spun ce deaceea nu imi incarca normal)....

La fel am patit si eu la POLO, la relanti nu incarca, pana nu o turez un pic.Am verificat alternatorul si este OK dar problema este la releul de incarcare din alternator,mai exact un modul electronic din releu care comunica cu ECU(concluzie dupa testarea cu VAG).Cand pui contactul,ECU "apeleaza" releul prin intermediul acelui modul, care fiind defect nu comunica nimic iar ECU il trateaza ca fiind inexistent(de asta nu se aprinde martorul de baterie in bord)......pentru ECU tu nu ai alternator si deci nu comanda incarcarea.Turand masina(peste 1500),releul cupleaza incarcarea,dar nu comandat de ECU, ci printr-un "fenomen" electromagnetic.Nici eu nu am rezolvat problema,merg asa de un an,singura rezolvare fiind inlocuirea releului de incarcare.

Apropo, tensiunea de 12 12 volti ,masurata la relanti, este de fapt tensiunea din acumulator, alternatorul nu incarca nimic,pana nu turezi motorul.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema asemanatoare.in bord mi-a aparut" Alternator Workshop" si s-a aprins martorul cu bateria; am fost la un service sa verifice...a masurat mecanicul tensiunea la borna si a dat :rolleyes: 10,4. mi-a zis ca e regulatorul de tensiune.oare sa fie asta? binenteles ca am cautat piesa...numai ca e passat si astia nu au reusit sa scrie codurile la vedere...tre sa demontez tot pe acolo doar sa vad ce cod are si dupa sa imi caute piesa.

o sa rezolv si asta.dar intreb: daca am consumatori mai mari decat stock(subwoofer,statie,xenon 8000k 35w,dvd 2DIN) ar trebui cumva sa iau ceva mai puternic regulatorul asta? la mintea mea in mecanica presupun ca din cauza consumului mare s-a dus acest regulator.

as vrea o parere de specialist aici :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@JoeBlack1,

Intr-adevar, defect e releul de incarcare. Dar nu se defecteaza din cauza consumatorilor. Pentru el, singurul consumator este rotorul alternatorului. Atat.

Se defecteaza din cauza imbatranirii lui. Insa nu ai ce sa iei mai "puternic". Nu de el depine puterea debitata de alternator, ci de infasurarile din rotor, stator si de diametrul miezului pe care sunt bobinate acestea.

Tu trebuie doar sa cumperi EXACT tipul de releu care a fost pus din fabrica pe el. :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am masina nu am vazut 14,1-14,5v la incarcare,ci 13,8v(am si alternator nou),iar pe bateria max 12,5v vara(are 9luni),iar acum ca e frig in jur de 12v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!