Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Va salut, 

Am urmatoarea "situatie" la masina mea.

Temperatura exterioara 20-25 grade. La pornire, dimineata, alternatorul incarca 14.3 fara consumatori, 14.1 cu faza lunga, clima, radio pornit

Odata ce motorul ajunge la 90 de grade, alternatorul incarca 13.9 fara consumatori si 13.6-13.7 cu consumatori. E o problema?Ar putea fi de vina regulatorul sau alta componenta din alternator?

Acumulatorul este Varta Sylver Dinamic 63Ah.

 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu are nimic asa e managementul incarcarii, incarca in functie de necesar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa încarcă și la mine. Am schimbat regulatorul si la fel se intampla in continuare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant ar fi de facut un experiment si de inlocui regulatorul cu unul nou, sa vedem daca e normal. Parca Cristi (Al bundy) a inlocuit si s-a normalizat incarcarea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Descarca bateria, gen las-o cu farurile aprinse vreo ora si vei vedea ca tensiunea de incarcare nu mai scade asa repede.
Alternatorul e destept in cazul tau, simte ca bateria nu mai trage curent si nu ii da degeaba tensiune mare ca nu ajuta la nimic doar face electroliza iar bateriile ieftine pot "fierbe" si pierde lichid din cauza asta.
Pt o baterie incarcata 13.8V e o valoare mult mai decenta, bateria va avea o viata lunga si linistita.

De vrei sa te joci las-o sa mearga cu tensiune mica, da bateria jos, pune-o pe o sursa stabilizata la 13.8V si apoi urca tensiune la 14.4V, daca nu sunt cresteri spectaculoase in curent bateria e incarcata.
14.4V fix aveai la Dacie.

In alta ordine de idei:
Ca regulator de tensiune pt modelul de 120A de pe un passat b5 99 ajm merge pus orice marca? Musai original?

M-a lasat alternatorul, l-am inlocuit pe baza de repede cu unul din dezmembrari. M-au jepcarit de 400lei, dar ce pot sa fac, imi trebuia repede masina si in perioada asta sunt f aglomerat nu imi permit sa repar personal.
As vrea sa reconditionez pe cel vechi, ca nu stiu asta nou, dar vechi, cat mai tine.
Regulatorul e dus sigur, mai inspectez colectorul de pe rotor, rulmentii par ok.
Masina are 370kkm nereali alternatorul pare a fi original dupa datele scrise pe el. 

Modificat de [cj]sharky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Prespun ca poti sa pui si BOSCH. cod piesa conform site-ului F00M144136.

Dar vezi ce scrie pe al tau si comanzi exact aia https://www.epiesa.ro/regulator-tensiune-vw-passat-3b2-1-9-tdi/10055/subcat-100351/

poti cauta si pe site la BOSCH: http://www.bosch-automotive-catalog.com/en_GB/product-detail/-/product/F00MA45208?country=SI

Vezi pe care PN VW potriveste, codul de piesa OE al alternatorului: 038 903 803 F

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut,

Am urmatoarea situatie: 
- motor cald, la relanti, fara consumatori, tensiune la borne ~14.2v, tensiune la alternator ~14.2v
- motor cald, la relanti, cu consumatori (faruri, ventilatie, dezaburire luneta), tensiune la borne ~13.7v, tensiune la alternator ~14.2v. Cand turez la 2500rpm nu are loc nici o modificare de voltaj la borne, ramane tot 13.68-13.75v. Am masurat cablul de plus, intre papucul cablului negru din panoul de sigurante si cel prins pe piulita de plus de la alternator si am un drop de 0.55v - 0.6v, care este peste limita de 0.2v despre care am citit. Papucii sunt bine prinsi la ambele capete, nu au mustati, depuneri, decolorari, etc. Traseul cablului nu pot sa il inspectez fara sa demontez pompa de aer (motor 1.6 bfq) si banuiesc ca el ar fi vinovatul. As dori sa schimb acest cablu si  am vazut ca pe original nu este un cablu simplu ci mai contine si 3 conectori: https://www.amazon.com/Genuine-Volkswagen-Charging-Harness-1J0-971-349-HG/dp/B00C5115IS , bonus este pretul obscen. Intrebarea mea este daca firele acelor mufe sunt cumva prinse de cablul in sine, intrucat as fi dorit sa inlocuiesc doar cablul cu ceva din dedeman, sertizat cum se cuvine.

Multumesc,
Razvan
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa elimini cablurile originale de putere, poti adauga in paralel unul sertizat de tine si cositorit, prinzi papucii impreuna la cablul original si cel facut in acelasi surub, si il ancorezi cu coliere de plastic de cablajul original, sau daca reusesti il introduci in aceasi protectie, daca nu e bine sa-i pui una ca sa nu frece si sa faca scurt la masa.

E bine sa faci la fel si pentru cele de masa: baterie-caroserie & caroserie-motor.

Cablurile OEM nefiind cositorite se oxideaza in papuci unde sunt serizate, de aceea ai cadere de tensiune plus ca e bine sa mai cureti oricum toti papucii la aceste cabluri de putere la cativa ani.

In video-uri ai informatia necesara:

https://www.youtube.com/watch?v=gnmXKjm3tZE

https://www.youtube.com/watch?v=vaX8vhk_bY8&t=609s

 

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SergiuD: multam de info; ai dreptate, problema este la capatul de la siguranta; am intepat izolatia la 5 cm de papuc cat sa pot sa pun multimetrul, si scaderea este de 0.4v pana la papuc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva cat trebuie sa fie limita maxima de tensiune alternativa ce ramane dupa redresor?

E vorba despre un Valeo 90A.

De asemenea daca pica la relanti tensiunea de incarcare sub 13v cu faza scurta+lunga+aeroterma, sa fie regulatorul de vina? (periile si inelul colector sunt noi)

In rest baga de la 13,7 cald la 14,4 le rece.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU e problema, consumul poate fi mai mic in ralanti cu asemenea consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mic mic dar nu sa-mi cada tensiunea pe baterie sub 12v si sa nu-si revina nici daca tin turat motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, SergiuD said:

Stie cineva cat trebuie sa fie limita maxima de tensiune alternativa ce ramane dupa redresor?

E vorba despre un Valeo 90A.

De asemenea daca pica la relanti tensiunea de incarcare sub 13v cu faza scurta+lunga+aeroterma, sa fie regulatorul de vina? (periile si inelul colector sunt noi)

In rest baga de la 13,7 cald la 14,4 le rece.

Dupa redresor nu ramane tensiune alternativa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Efectul se numeste Diode Ripple https://www.google.ro/search?source=hp&ei=8jupW4yZFou2swG27ILQBQ&q=diode+ripple+from+the+alternator&oq=diode+ripple+&gs_l=psy-ab.3.4.0l3j0i22i30k1l7.607.10061.0.14068.10.9.0.0.0.0.109.836.7j2.9.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.9.833.0..0i131k1.0.tcVkqWL6-yE

https://www.youtube.com/watch?v=11jbHS4XXXY

https://www.youtube.com/watch?v=AmaTU4c-LPc

 

Am incercat azi cu un aparat sa masor componenta alternativa si nu se stabiliza, mai incerc cu 2 mai ieftine maine...

Azi la rece am masurat iar incarcarea si trecea de 14v chiar daca am adaugat mai multi consumatori (pe langa faza scurta+lunga+ aeroterma) am pornit si dezaburirea si doar cand am pornit si proiectoarele si ceata a scazut undeva pe la 13,5-13,6v, daca am turat pe la 1500rpm si-a revenit inapoi pe la 14,2-14,3v. E clar ca la rece incarca destul de bine, se pare ca la cald scade sub 13v si nu creste nici daca turez motorul.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu mai e nevoie de curent incarca si mai putin, gandeste te la un drum intins de 500 km. daca ar incarca 14,3  constant cred ca ar termina bateria in scurt timp. Incarca in functie de curentul cerut de baterie, asta e parerea mea, nu stiu cat e de corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ai citit ce am scris, la cald la relanti cu faza scurta+lunga+ aeroterma pe treapta 4 imi scade ~12v tensiunea pe acumulator, am vazut si 11,9x V si daca turam nu crestea deloc. Despre ce vorbim? Oricum nu vorbim despre baterii AGM!

Azi cand a fost frig la rece fara consumatori 14,4x V am pus mai multi consumatori (am pornit in plus dezaburire luneta, proiectoare, ceata spate) a mentinut ~13,6 la relanti, chiar 14,2 la 1500rpm. E drept ca intre timp in weekend am facut o excursie de 600km, poate s-a mai incarcat bateria, poate s-au mai asezat periile noi pe inelu colector nou... oricum maine daca am timp mai masor si cu motorul cald incarcarea din nou.

De asemenea vreau sa vad pe unul dintre aparatele de masura din dotare componenta alternativa sau daca primesc pe toate 3 spike-uri scot osciloscopul...

Iar daca pe forum nu ma poate lamuri nimeni concret cam ce consumatori trebuie sa-mi poata duce la cald un alternator de 90A cu motorul la relanti si/sau turat partial la ~2000rpm imi caut alte masini de test, ce sa fac? ?

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu de fapt vrei să vezi în funcţie de Diode Ripple dacă ai vreo diodă buşită. Păi numai cu osciloscopul poţi vedea asta. Tu speri ca, punând  multimetrul pe alternativ să vezi care este tensiunea de riplu. Eu cred că nu merge, se poate explica, dar trebuie să faci şi ceva calcule ca să-ţi dai seama de situaţie. Pe osciloscop vezi direct după forma de undă dacă este vreo diodă buşită.

Părerea mea este că regulatorul nu este bun. Aşa ca exemplu la mine orice consumatori pun nu scade tensiunea de încărcare sub 14V, la ralanti. Parcă aşa am văzut când mi-a testat sistemul de încărcare atunci când am schimbat bateria. Şi cu bateria veche la sfîrşitul vieţii ei tot aşa era încărcarea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu mai are rost sa ma chinui cu osciloscop, se pare ca aparatele mai vechi de masura nu sunt sensibile si pot prinde cat de cat spike-uri.

Dupa cum se vede am 30v pe acest aparat, poate pe osciloscop am 40v... dupa cum imi fluctueaza un apart mai bun.

Sa fie dusa si puntea de redresare si regulatorul?

WP_20180925_09_16_57_Pro.jpg

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UPDATE

Am vorbit la un magazin de piese pt alternatoare/electromotoare si mi-a spus ca puntea de diode e impartita in doua, 3 diode sunt in carcasa pe partea de minus si 3 sunt schimbabile pe partea de plus (foto). Daca e picata una de pe carcasa treaba e kaput.

Mi-a recomandat si varianta de alternator nou pe Bosch, cica e mai ok. Ma puteti ajuta cu codul acestuia sa verific ce cumpar daca mi se potriveste fara probleme?

Asta e ce am eu:   Valeo    SG9B024    2542282C         VW OEM   037 903 025 T

WhatsApp Image 2018-09-25 at 14.09.18.jpeg

WhatsApp Image 2018-09-25 at 14.10.20.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe AJM alternatorul duce toti consumatorii posibili fara sa scada prea mult sub 14V. Cam 13.5 e minimul care l-am vazut.
Din ce spui tu clar ai o problema. Consumatorii aia merg lejer pe un alternator de 50A.

Diodele arse din cate stiu se intrerup. Adica o vreme se pun in scurt, dar le carbonizeaza rapid alternatorul si se intrerup.
Sigur nu ai cadere de tensiune pe cabluri? Masoara daca nu ai diferente intre caroserie-alternator si iesire alternator si plus.

La terminalele diodelor nu ai acces in vreun fel sau altul?
Sau daca masori bornele puntii nu apare vreo anomalie?
Gen sa ai continuitate in ambele sensuri sau sa nu ai cate un Vf specific diodelor?

Cel mai bine e sa urmaresti bateria, daca dimineata la rece masoara 12.8V, mere si asa, nu iti bate capul.
Cauta incet si cu rabdare un alternator la pret bun.

Daca nu ai cum sa duci osciloscopul ai putea sa incropesti un divizor rezistiv 1:100 si cu niste diode montate in antiparalel si sa folosesti placa de sunet de la laptop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna ziua, mă confrunt cu următoarea problema: după 1 an și jumătate de la achiziția de nou a Tiguanului, incepe să mă lase bateria.

In garanție, servisul vede că bateria nu are curent suficient, însă o lăsă așa.

Mașina iese din garanție, pornește din ce in ce mai greu, iar servisul decide că bateria este defecta, o schimba și îmi facturează 450 de euro.

Între timp, am verificat la un servis de cartier mașina, iar electricianul spune că bateria este goală nu pentru că este stricată, ci pentru că alternatorul incarca la 2.000 de turații, cu a/c optit cu numai 13V, insuficient pentru a incarca bateria.

Servisul VW nu confirmă că alternatorul ar avea probleme și schimbă numai bateria. Iau bateria veche, o încarc și rog alt servis de cartier sa o verifice. Bateria este ok. Măsoară alternatorul, în aceleași condiții și outputul este aceleași, puțin peste 13v.

Este normal oare la Tiguan să încarce cu atât de puțin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este normal sa nu poti masura incarcarea corecta, masina gestioneaza electronic incarcarea. Baterii crapate s-au tot intalnit, AGM nu tin foarte mult.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

14 hours ago, catarad said:

după 1 an și jumătate de la achiziția de nou a Tiguanului, incepe să mă lase bateria.

Exact cu aceasta problema ma confrunt si eu, nu mai imi functioneaza start-stop de cateva luni deloc, inclusiv la revizie mi-au scris ca necesita reincarcare bateria. La inceput de octombrie o voi lasa in service inclusiv pentru aceasta problema si astept rezolutia lor. Mie, momentan, imi porneste ok.

Bateria sa inteleg ca nu are garantie 2 ani de ti-au facturat costul ei?

14 hours ago, vdragos said:

masina gestioneaza electronic incarcarea.

pai da, am vazut si eu asta insa poate nu o gestioneaza bine. Totodata, mie in oras nu imi trece niciodata peste 2000 de turatii in mers normal. Doar daca tin cutia in sport si merg normal imi schimba in jur de 3000.

 

 

Modificat de AMW
lipsa quote
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gestiunea electronica nu tine cont (numai) de turatie. Citeodata incarca si la relanti, face load management. Daca o sa studiezi topicul acesta, o sa te lamuresti. Ideea este ca un defect al alternatorului se identifica la scanare, dar e alegerea ta sa crezi mecanicul de incredere si sa disconsideri ce zice reprezentanta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc, sunt de acord cu tine. Am testat astazi cu electricianul si nivelul de incarcare nu creste in functie de turatie, ci in functie de numarul de consumatori porniti.

Insa stii sa-mi spui, te rog, ce prevede procedura reprezentantei VW, atunci cand gaseste la revizie (dupa 1 an si jumatate) ca bateria este descarcata?

Eu sunt in Polonia, iar in formularul de revizie la baterie cu probleme scrie "urmeaza instructiunile VW in privinta reparatiei". Dar nimeni nu este in stare sa-mi spuna care sunt acestea. Daca logica nu ma pacaleste, o baterie se goleste ca urmare a unui defect al sau, un alternator care nu incarca suficient sau un consumator care ramane pornit.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!