Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

@calin.g merci de raspuns. Bateria are doar un an vechime, e un Moll Kamina Classic de 74Ah.

Incarcarea de 14.1V fara consumatori e ok ? Cu cateva posturi in urma alti colegi de forum mentionau o incarcare de peste 14.5, chiar 14.7 acum la temperaturile astea scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat consuma PTC-ul, ca sa fac o comparatie cat de cat buna, dar am facut si eu un test zilele trecute.

Alternator 140A, baterie de 70 sau 72, nu mai stiu exact, plus, daca are o importanta semnificativa, baterie secundara 68A (in portbagaj) pentru webasto.

Consumatori porniti la relanti:

- faza scurta (cu faza lunga era acelasi lucru la mine, xenon oem)

- proiectoare ceata

- lampa de ceata

- incalzire scaune fata

- incalzire scaune spate

- incalzire luneta

- incalzire oglinzi (pana aici inclusiv mi-a stat pana la 14 - 14.1V)

- climatronic pornit (deja in VCDS, la generator load, ajunsese la 99.6% si acolo intepenise)

Abia cand treceam de jumatate la turatia ventilatorului, incepea sa scada putin tensiunea sub 14V, cred ca pana pe la 13.7 cu ventilatorul la maxim si consumatorii enumerati mai sus.

Toate astea, dupa cum am specificat, se intamplau la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricaqt ar consuma PTC (max 80A) nu trebuie sa scada tensiunea sub 14V, masurati aceasta tensiune pe borna de plus a alternatorului. daca acolo aveti 14V e o problema cu cablurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @Al Bundy Am facut azi o noua masuratoare cu motorul la relanti:

  • 14.06V pe baterie, 14.10V pe alternator, doar cu ventilatorul pornit pe treapta 3 - 4 fara alti consumatori. In acest caz diferenta e mica.
  • 13.30V pe baterie, 13.70 pe alternator cu faza luna, clima pe 22 grade (cu tot PTC), ventilatie la maxim, dezaburire luneta. Daca opresc dezaburirea si ventilatia o pun pe 3 - 4 tensiunea pe baterie mai creste cu aprox 0.1V, dar cea pe alternator ramane tot atat.

Cum vezi, cu consumatori tensiunea pe alternator e sub 14V. Ar putea fi o problema cu alternatorul in acest caz ? Conform decodarii dotarilor dupa seria de sasiu alternatorul e de 140A.

De asemenea cu consumatori diferenta de tensiune intre alternator si baterie este de 0.4V, deci semnificativa.

Merci.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci, in prima faza ai o problema cu cablajul, la fel ca la mine. Vezi in topicul cu masina mea.

masuratoarea 2 fa-0 la 2000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy, am citit in topicul cu masina ta. Cum se masoara caderea de tensiune la imbinarea cablului cu papucul de pe alternator, respectiv intre borna de plus a alternatorului si borna de plus a baterie ? Eu tensiunea pe alternator am masurat-o intre borna plus a alternatorului si carcasa acestuia.

La mine diferenta de tensiune la incarcare apare doar cu consumatori. Fara consumatori diferenta e sub 0.1V. La tine diferenta aparea in orice conditii?

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masori fata de masa si vezi ce diferente ai.

Cu cat curentul consumat este mai mare (consumatori in functiune) cu atat caderea de tensiune este mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Golf 4, 1.9 TDI ALH.

Alternatorul nu incarca cateva minute dupa pornirea motorului dimineata, pe urma (2 -10 minute) incepe sa incarce..

Sau la pornire incarca, pe urma dupa 10 minute iar nu mai incarca.

Ce poate fi? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, am si eu urmatoarea problema la passat b6, cand apasa pe butoanele de la geamuri sa le ridic sau sa le cobor si am luminile interioare aprinse imi scade intensiteatea luminii la becurile din interior inclusiv  la ceasurile de bord. Mentionez ca bateria este noua cumparata de 5 zile, la masuratoare alternatorul baga 14.15v fara consumatori si in Load 13.95v. Ce as putea sa verific cablaj, ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ok, nu trebuie sa verifici nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua,

Am montat in bord acum doi ani un voltmetru. De la o vreme cand ponesc masina dureaza foarte mult pana ajunge la 14v. Am atasat si un filmulet. Inainte ajungea la 14 v in 3 secunde maxim. Daca imi aduc bine aminte, inainte sa sesizez treaba asta I-am dat curent unui vecin la o dubita iar la un moment dat iesea fum de pe un cleste (+), plasticul s-a topit putin pe el.

Am incercat si cu alta baterie si cam acelasi rezultat. Insa daca motorul este cald atunci urca la 14v ca in vremurile bune adica aproape instant.

Ce parere aveti, sunt probleme la alternator?

 

 

VID_20170312_125144_240p.mp4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil - verifica pe bornele bateriei si pe alternator, cu aparatul de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fie de la voltmetru. Eu am luat unul din asta digital de pe olx si mi se pare ca indicatiile lui depind de temperatura. Posibil sa ii trebuiasca o perioada de "incalzire". Afisajul initial inainte de pornirea motorului nu e ok.. Cu tensiune de 11.8 nu cred ca pornesti un motor diesel. Daca lasi contactul pus un timp mai indelungat (fara sa pornesti motorul) nu cumva creste tensiunea indicata la 12,x?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aceea i-am recomandat sa masoare cu un multimetru, pe baterie si alternator....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc diseara mai intai sa vad daca creste tensiunea cu contactul pus fara sa pornesc motorul, iar maine dimineata o sa masor cu un aparat direct pe baterie.

Nu m-am gandit ca este posibil sa se strice voltmetrul din bord. Tot de pe Olx l-am luat si eu, dar pana de curand arata corect. Stiu ca l-am verificat la inceput si era o diferenta de 0.1 intre aparatul de masura si ce arata el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai, cum sa creasca tensiunea cu contactul pus fara sa pornesti motorul ?

Daca nu functioneaza alternatorul ce sa-i dea curent bateriei? Eventual sa scada tensiunea, daca ai consumatori!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai pentru a verifica voltmetrul ma gandesc. Adica ar fi o comportare anormala a voltmetrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56 minutes ago, ForceTurbo said:

Pai, cum sa creasca tensiunea cu contactul pus fara sa pornesti motorul ?

Daca nu functioneaza alternatorul ce sa-i dea curent bateriei? Eventual sa scada tensiunea, daca ai consumatori!

asta e tare... nu am vazut ca nu a pornit motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La jaful de voltmetru pe care l-am luat eu de pe olx am impresia ca indicatia lui depinde de temperatura la care se afla. Nu mai stiu exact ca nu l-am mai folosit de ceva vreme, dar asa mi se parea. Cand pui contactul, incepe sa treaca curent prin el si probabil ca incepe sa se incalzeasca si dupa un timp e posibil sa arate diferit de cat arata la inceput. Asta e banuiala mea. In filmuletul postat mai sus tensiunea de 11.8 cat arata la inceput nu poate fi corecta. in schimb 14 la sfarsitul filmuletului e foarte plauzibila. Explicatia mea e ca dispozitivul respectiv s-a incalzit suficient cat sa arate o tensiune rezonabila. Daca e corect ce spun, atunci tensiunea indicata de acel voltmetru trebuie sa creasca si numai cu contactul pus pana la un 12.4-5-6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut baieti.cum fuctioneaza incarcarea bateriei din spate?de la trapa solara?daca pornesc motorul incarca amandoua.daca deconectez bateria din fata nu am tensiune pe borna luata jos deci nu este paralela cu bateria din spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Am un Passat CC 2009, modelul 2.0 TDI 170 cai. Cred ca am alternatorul defect... Tensiunea de incarcare era acum 4 luni (cand am schimbat bateria cu una noua) 14.2. Acum o luna incarca cca. 13.6 iar azi cand am verificat tensiunea de incarcare era de 13.3. Toate aceste valori au fost masurate in sarcina (motorul pornit, clima pornita la jumatate, casetofon pornit si faza scurta). Problema e ca raman fara baterie. In bord nu se aprinde nimic, dar peste zi (24 ore) bateria se descarca complet si nici nu mai pot descuia masina. 

La ultimul service la care am fost, specializat pe electrica, cel de acolo mi-a zis ca tensiunea nu e neaparat mica, si ca masina are un soi de incarcare inteligenta (gen daca bateria e incarcata nu ii mai da cei 14 volti de incarcare). Exista asa ceva?

Ideea e ca vreau sa ma duc sa dau alternatorul jos si nu as vrea sa fac asta degeaba. 

La modelul asta, ca sa dai alternatorul jos, operatiunea se face pe sus sau se da scutul jos si se desface compresorul si se da jos pe acolo?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca masina este cu start stop, incarcarea variaza, in functie de consumatori, baterie si alti factori.

Daca ramai fara baterie in 24h, atunci trebuie masurat consumul in stand by - ai un consumator, nu e o problema de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu are start stop. 

Am masurat consumul in stand by punand un aparat pe firul de minus de la baterie, am incuiat masina si dupa cateva minute in care avea un consum de 3.4 volti (ceea ce am inteles ca e normal) se duce la 0.0 consumul. Deci teoretic e bine...

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE. First/last warning.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul se masoara in Amperi, nu Volti. Asa ca vezi ce masori acolo si spune-ne exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se descarca bateria in 24h,la mine a fost releul de incarcare defect,dupa oprire motor aveam consum pe alternator,unde in mod normal nu ar trebui sa fie.Dupa schimbarea releului consumul este 0 dupa oprire motor.Sper sa va ajute patenia mea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!