Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

La situaţia pe care am descris-o mai sus (după încălzirea motorului şi pornirea mai multor consumatori gen: climă, proiectoare, faruri, tensiunea de încărcare scădea chiar şi la 13,2v, la rece tensiunea de încărcare aproximativ ok) se pare că problema a fost bateria: îi era sete rău :)) .

După 1l de apă distilată lucrurile a revenit la normal, adică în orice situaţie tensiunea nu mai scade sub 13,7V.

Nu prea găsesc explicaţia, dar mă gândesc că releul reglează tensiunea în funcţie de cât curent absoarbe bateria. Totuşi parcă tot nu trebuia să scadă sub 13,7 care este tensiunea de conservare a sarcinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce firma e bateria asta setoasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria este OK, este Varta, dar dacă în 9 ani nu s-a uitat nimeni la ea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAMIONAGIU RO

Buna o intrebate . Cum verifica cu vag comul incarcarea bateriei? Ce canal sa folosesc. Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apare pe mai multe canale, pe mai multe module dar mai bine foloseste un aparat de masura testat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut baieti. am si eu o mica intrebare, tot referitoare la curent. faza este urmatoarea: am vazut in kaufland un invertor de curent, scoate 230 V, 50 Hz, putere 75 W. De el vreau sa-mi leg sistemul audio din casa, un CJC 3.1. Transformatorul din subwoofer merge cu 12V, 3A. Imi va face fata alternatorul, incat sa-mi mearga si sistemele de pe masina, si sa imi incarce si bateria? Poate cineva sa-mi spuna sigur?  :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca traful merge cu 12V, cum sa-l alimentezi la 220 ?

Oricum, cred ca 75W nu sunt suficienti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am pus bateria la incarcat pe un redresor. Redresorul are un ampermetru analogic cu scala pana la 10A. Cand am pus bateria la incarcat acul era la 2A iar cu un multimetru am verificat tensiunea si era 13.4V. Dupa 6 ore acul ampermetrului parea ca era pe 0 iar cand am masurat tensiune arata 14.8. Dupa inca o jumatate de ora tensiunea era 14.9, Atunci am oprit incarcarea.

Mentionez ca este vorba de o baterie fara intretinere originala de pe un Clio 50Ah si 600A EN care nu mai avea suficient curent sa porneasca masina dar a pornit cu cabluri. Intrebarea mea este, e normal ca redresorul sa ridice tensiunea curentului de incarcare atat de mult? Este un redresor vechi facut de fabrica nu artizanal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normala tensiunea redresorului

 

bateria pare pe moarte, o baterie buna dar descarcata, pusa pe redresor absoarbe mai mult current si tensiunea urca mai lent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In 7 ore tensiunea a ajuns aproape la 15V. Ma gandesc ca daca as fi lasat 24 de ore bateria la incarcat ar fi ajuns la 16-17V.

Cat ar trebui sa fie tensiunea maxima de incarcare? Din cate stiu daca alternatorul ar incarca cu 15V ar distruge bateria.

Bateria este foarte veche iar "ochiul magic" arata chiar si acum ca este descarcata. Acum tensiunea la borne este 12.9 in conditiile in care au trecut 12 ore de cand am scos-o de la incarcat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi va face fata alternatorul, incat sa-mi mearga si sistemele de pe masina, si sa imi incarce si bateria? Poate cineva sa-mi spuna sigur?  :tuktuk:

 

   Un bec de far are 55W. Tu vrei sa pui ceva care-ti consuma pana in 75 W. Este ca si cand ai aprinde un bec in plus, normal ca face fata alternatorul sa suporte consumatorii si sa incarce si bateria. Transformatorul ala de 12V, 3A, mai consuma 40W. (P=UxI). Consum suplimentar nu prea mare,  asta daca nu cumva esti din aia cu faruri, proiectoare aprinse permanent, + incalzire in scaune electrica + dezaburire luneta pornita permanent.

 Intrebarea mea este, e normal ca redresorul sa ridice tensiunea curentului de incarcare atat de mult? 

 

 

"tensiunea curentului de incarcare"  Exprimarea asta nu este corecta si nu exista. Ori este tensiune, ori este curent.

   Daca lasai bateria 1 luna, tensiunea nu crestea mai mult decat poate da redresorul. S-ar fi plafonat. La masina cand iti incarca cu peste 15V de iti distruge bateria, aceasta se incarca si cu un curent mare de cativa amperi, dar redresorul spui ca arata spre 0 A curent de incarcare. Bateria ori are electrolitul scazut cu toate ca este fara intretinere, ori moarta, ori 99% amandoua. Poate avea si un element intrerupt, placi sulfatate, pasta cazuta de pe placi, oricum moarta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum m-am lamurit. Probabil ca tensiunea ar fi crescut pana la un maxim cat poate sa dea redresorul, dar datorita faptului ca aveam 0A curent de incarcare bateria nu era in pericol de distrugere. Bine ea deja are ceva probleme.

 

Fiind fara intretinere, practic nu pot avea acces la capacelele pentru completare. Din cate stiu "fara intretinere" inseamna ca pierderile de lichid sunt minime (aproape zero) pentru ca bateriile sunt construite astfel incat vaporii de lichid sa fie recuperati prin condensare.

 

Se mai poate face ceva la bateria asta ?

 

Scuze pentru exprimarea de lemn!

Modificat de Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dezlipește autocolantele din partea de sus a bateriei si vei gasi capacele.

Verifica nivelul electrolitului si daca e nevoie completeaza cu apa distilata si apoi pe redresor si vezi apoi cat te mai tine.

Eu am făcut operatiunea pe bateria tatalui meu si de o luna merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce poţi să faci este să completezi cu apă distilată dacă se poate (faptul că nu se vede verde ochiul magic poate însemna şi că nivelul electrolitului este scăzut) şi apoi încărcată timp îndelungat la un curent cât mai mic. Pentru a limita curentul şi a evita creşterea tensiunii peste limită, înseriază cu bateria un bec de far. Măsoară şi densitatea electrolitului şi dacă după încărcare nu ajunge măcar la 1,24 nu prea mai ai ce să-i faci.

Dacă nici aşa nu merge nu te mai chinui, eu am încercat la vechea baterie să o resuscitez prin schimbarea electrolitului şi încărcare lentă şi nu a mers (am încercat aşa de amorul artei :D ), m-am lăsat păgubaş.

Oricum un acumulator care se încarcă repede şi absoarbe un curent mic este pe ducă (plăci sulfatate, etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut . Am si eu cv probleme cred cu alternatorul. Marca este Bosch de 90 A . Bateria am schimbat-o acum 2 ani si aste o Varta silver de 67 A . La relanti imi incarca 13, 2 V ceea ce creded eu ca este foarte putin cu toti conumatorii opriti .Daca accelerez nu creste deloc tensiunea. Am verificat intre borna de la alternator si masa si tot 13.2V am . Sa fie cumva alternatorul de vina sau bateria ? O sa fac maine o masuratoare si cu un alt aparat , ca asta care il am e cv de proasta calitate . Va rog daca se poate sa ma ajutati ... Stima !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul din alternator.

E putin 13.2V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat astazi un aparat de la munca de calitate superioara MASTECH 9508 si am facut masuratorile din nou. Spre uimirea mea am constatat ca bateria avea 12, 30 V fara consumatori si masina nefiind pornita de 24 de ore, afara fiind 0 grade. Am pornit motorul si fiind rece imi incarca 14.40V, iar cand a ajuns  apa la 90 de grade incarca 13.80 V. Am tras imediat concluzia .Masuratorile sunt bune dar aparatul meu chinezaraie imi indica eronat . Dc am postat ? Sa nu faca si altii greseala care am facut-o eu sa masoare numai cu un singur aparat si sa isi cumpere alternator de pomana . Succes tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am facut si eu o masuratoare la cat incarca alternatorul , cu motorul oprit am avut 12.6, iar dupa pornirea motorului ajunge la 14.2 fara nici un consummator, dupa ce am pornit farurile scurta si lunga a scazut la 13.7, iar dupa pornirea clima la maxim si dezaburire a scazut treptat pana la 12.7.  nu cred ca este normal cu aceste valori. cum sa putea depista problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce baterie ai? Ca la motorasul ala pun pariu ca e de vreo 55Ah. In ralanti, alternatorul nu va face fata atator consumatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1

 

Bateria este un Rombat Premier de 55Ah. o am de aproape 3 ani !

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul REPLY!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea ca e un comportament normal. Daca turezi putin motorul, creste tensiunea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e prea bine.

Daca e sa fie ceva in alternator, ar fi diodele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. azi de dimineata am masurat din nou tensiunea de incarcare la relantiu si era 14.15, iar cu faza scurta aprinsa era 14.05.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!