Jump to content

Cat incarca alternatorul?


mmneg
 Share

Postare recomandată

Am schimbat baterie dupa 3 ani, moment in care mi s-a masurat si incarcarea de la alternator. E 14,2 fara consumatori si 13,8 cu farurile pornite pe faza scurta si clima la maxim (high). Am inteles ca e cam putin 13,8, trebuie sa ii fac vreun test ceva, poate fi ceva stricat?

 

Sau sa nu fie altenatorul prea mic ca prea s-au stricat bateriile la 3 ani. Am avut o problema cu alternatorul cand masina era noua, avea 3 luni, mi l-au schimbat cei de la Cardinal Ploiesti dar mi-e sa nu imi fi pus unul mai mic ca putere. Ce putere ar trebui sa aiba un alternator de motor disel 125kw?

Modificat de geovadim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

140 Amperi ( foarte rar 180A, depinde de dotarile masiniile)

13.8V este inca in grafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E buna incarcarea. Lasa-l.

Tensiunea aia e stabilita de releul de incarcare. Atata stie el. Unele au 14.2, altele 14.4, depinde cum il nimeresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ma masurat o data azi cand am schimbat distributia si imi arata 14,1-14,2 cu sau fara consumatori. Asadar foarte stabil. Valoarea mai mare la iesirea din alternator, valoarea mai mica la baterie, am inteles ca e normal sa se piarda nitel "pe drum".

 

Cred ca cei de la Varta au incercat sa nu imi dea garantie la baterie, am sunat din nou sa mai fac cu ei o masuratoare si le-am zis sa aduca aparatele bune. :)

 

Mutumesc pentru detalii. Am hotarat sa nu umblu la el.

Modificat de geovadim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai diferenta mai mare decat 0,1v ar trebui sa cureti cablul de incarcare + de la alternator la baterie, si masele acesteia, parerea mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact bornele si papucii acestui cablu. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai normal ca e vorba de papucii la cabluri dar si cablurile de masa sunt importante si un aspect care mi-a scapat e integritatea litelor de cupru la capetele cablului unde intra in papuci, acolo au obiceiul sa se mai sectioneze aceste cabluri

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Atunci cand un acumulator este descarcat, va accepta un curent de incarcare mai mare, ceea ce se transforma automat intr-o tensiune de incarcare mai mare. Pe masura ce acumulatorul se incarca, acesta va accepta mai putin curent, deci regulatorul de tensiune va reduce tensiunea de incarcare (de-asta se si numeste regulator). Tensiuni de 13,7-13,8V sunt perfect normale atunci cand acumulatorul este aproape incarcat (cred ca de la 90%), tensiune ce ii asigura si o incarcare maxima si corecta. De asemenea, daca ar continua sa fie incarcat cu 14,2V, s-ar supraincarca.

 

Incarcarea ideala a unui acumulator se face cu un curent cat mai mic. In acest fel, este asigurat ciclul de viata maxim. E de la sine inteles ca un acumulator auto partial descarcat nu poate fi incarcat cu un curent mic pentru ca acesta nu s-ar mai incarca niciodata complet (decat dupa multe ore de functionare), ba chiar s-ar descarca in unele cazuri, deoarece curentul pierdut la pornire nu va fi acoperit de un curent de incarcare mic. De aceea se incarca cu peste 14V, pentru a fi incarcat cat mai mult si cat mai repede, pana la un anumit prag, apoi tensiunea va scadea pentru o incarcare corecta.

 

Curentul de incarcare este reglat prin tensiunea de incarcare. Regulatorul de tensiune va livra o tensiune calculata in functie de incarcarea acumulatorului si de temperatura exterioara (cu cat este mai frig, cu atat sunt mai afectate reactiile chimice din acumulator; se compenseaza cu o tensiune de incarcare mai mare).

 

Dau un exemplu cu niste valori presupuse. Daca masurati acumulatorul dupa cateva zile in care masina nu a fost miscata, sa zicem ca veti avea 12,1V. Porniti masina si masurati imediat tensiunea la borne, veti vedea ca este mare, sa zicem 14,2V. Pe masura ce se incarca acumulatorul si trece de pragul de 90%, aceasta va scadea pana la 13,7-13,8V (sa zicem dupa o ora de functionare). Daca opriti masina si masurati acumulatorul, va avea 12,5V imediat si va scadea pana la valoarea stabila de 12,2V. Deci acumulatorul vostru s-a incarcat cu 0,1V. Porniti iarasi masina si masurati tensiunea la borne, va avea 14,2V. Dupa 45 minute va scadea la 13,7-13,8V. Si tot asa pana cand se incarca complet acumulatorul.

 

Repet, atunci cand acumulatorul este aproape incarcat, regulatorul scade tensiunea pana la 13,7-13,8V pentru ca acumulatorul sa se incarce corect si complet.

 

Un test foarte simplu pentru cei care au acasa un incarcator reglabil pentru acumulatori R6, AA sau AAA. Incarcati doi acumulatori identici, unul sa fie incarcat cu un curent de 100% din capacitatea acestuia, celalalt cu un curent 30%. Dupa ce s-au incarcat, ii scoateti, ii masurati, ii marcati si ii lasati timp de o saptamana. Masurati tensiunea din nou si vedeti care din ei a pierdut cel mai mult.

Modificat de Andrei__1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curentul de incarcare nu este reglat prin tensiunea de incarcare, cele doua marimi nu sunt direct proportionale.

 

Acumulatoarele auto cu acid se incarca la ~14 datorita reactiilor chimice interne.

 

Dupa un timp scade tensiunea de incarcare datorita incalzirii regulatorului.

 

Eu am ~14 volti tot timpul cu motorul pornit indiferent ca e cald sau rece, ca a mers mult sau putin... regulatorul de tensiune e defapt un stabilizator de tensiune daca cunosti principiul acestuia vei intelege ca treaba lui e sa tina tensiunea constanta, deasta vei gasi in regulatoare diode zenner.

 

Tensiunea mai variaza la relanti deoarece alternatorul nu poate debita puterea lui maxima la turatie asa mica, astfel cu cat consumul e mai mare (intensitatea curentului) tensiunea nu va putea fi mentinuta deci va scade, deasta cele doua marimi sunt invers proportionale daca consideram ca alternatorul debiteaza o anumita putere pentru o anumita turatie (rotatii pe minut ale rotorului sau).

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

 

Pana la urma e normal sau nu sa scada tensiunea de incarcare dupa 30 - 45 min de la pornirea masinii? Si la mine in perioada asta, dimineata la pornire imi incarca pe la 14.1 - 14.2 V fara consumatori, dar dupa ce circul mai mult tensiunea scade pe la 13.8 V masurat pe bornele bateriei. Valorile astea sunt masurate in perioada asta, la temperaturi de peste 25 de grade afara. 

 

Am fost la cineva sa-mi faca o diagnoza pt o alta problema si a vazut tensiunea de incarcare de 13.8 V mi-a zis ca nu-mi incarca bine alternatorul...tot asa cu motorul cald, dar vad ca aici unii zic ca ar fi normala aceasta valoare la ceva timp dupa pornirea masinii.

 

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasa in pace alternatorul ca e in regula. 

Asa se comporta alternatoarele astea, dupa ce se incalzeste motorul, scad putin tensiunea de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare! Am si eu o problema cu un golf4 1.6 . Totul a inceput cand am obervat ca dupa ce circulam prin oras turatia la relanti era sus ~1000rpm fara nici un consumator pornit, apoi dupa cateva zile cand am aprit pentru cateva minute nu a mai pornit la prima cheie, ci la dupa 4-5 chei si imediat dupa incidentul asta mi s-a oprit motorul in mers. cand s'a oprit motorul aveam farurile aprinse. am incercat sa o pornesc, nu a mai pornit, am lasato langa bordura deoarece s-a oprit chiar unde vroiam eu sa merg, am pornit-o a 2a zi, si a mers si cand am pus VCDS-ul, mi-a returnat o eroare de la imobilizator si cam atat, dar am observat ca voltajul la prima cheie era 13v si scadea pana la 11.4v fara consumatori si daca pormeam si farurile si a/c ul si ventilatorul la maxim, imi arata ca nu mai am curent. care sa fie problema!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

curata sigurantele de pe baterie cu spray, si anume lamelele prinse cu suruburi, si apoi strange-le bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alternatorul nu mai incarca.....  cu motorul pornit trebuie sa fie un minim 13.5 V (bateria descarcata care inghite curent) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service si aveam 11.3v cu masina oprita si 12.3v cu motorul pornit. Mi'a spus ca e releul de incarcare de la alternator!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am masurat astazi si la masina din semnatura, cu faza scurta pornita, clima pe maxim, rns510 pornit imi incarca cu 13.2. Banuiesc este sub parametrii...aveti vreun sfat? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e neaparat sub parametri. Motorul era cald?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era cald...dar nu era nici pornirea de dimineata. Oprisem masina cam cu 3 ore inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e neaparat sub parametri. Motorul era cald?

Chiar crezi că nu este sub parametri?

Ca idee, la unele modele (ieri m-am confruntat cu asta la un amic cu 1,9 TDI, BJB), când scade tensiunea de încărcare sub 13,3V stochează şi un cod de eroare, iar turaţia la ralanti o ia razna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de mai multi factori.  In primul rand cu ce a masurat. Aparat de masura, indicatiile VCDS, ETC

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masurat cu un aparat de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata. Releu de incarcare defect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!