Jump to content

Zgomote de rulare


lbanias
 Share

Postare recomandată

In sfirsit mi-am indreptat jantele de Alu si fericit nevoie mare am purces la un test. Ma asteptam sa nu mai aud zgomote notabile la rulare dar totusi se aude un "huruit" (poate e cam mult spus) a carui frecventa creste cu viteza. Am verificat toate 4 roti la joc de rulmenti(ridicat masina si tras de roti, invirtit...) dar n-am gasit ceva suspect. Pe spate am rulmenti noi. O explicatie ar putea fi cauciucurile fata Mud+Snow 195/50/R15 in V care am auzit ca fac zgomote. Pe spate am cauciucuri de iarna 205/55/R15. Toate aproape noi, cu "carne" destula si rulate uniform. Intrebarea ar fi daca si la voi fac asa zgomot... Sau sa ma duc la un doctor sa-mi vada rulmentii fata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am nokian care au doar jumate de V si tot fac zgomot.. adevarat ca nu la toate vitezele.. chiar cu cat cresc viteza zgomotul dispare. Dar am tot vazut V-uri care fac huruit. Poti vedea daca punand masina pe cric si invartind roata, cu mana pe suprafata rotii simti perfect plata suprafata sau simti si altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Desi e un topic vechi  postez aici.

 

Problema tot cu huruitul rotilor la viteza de peste 70 km ora.

Am mers pe DN ieri si cand am ajuns la 70 a inceput huruiala, la 80 deja ma calca pe nervi.Am cauciucuri de vara second dar tot au 5 mm carne. Asta iarna am crezut ca e de la cauciucurile noi, resapate.

 

Mentionez ca am jante din aliaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Huruitul nu are neapărat legătură cu câtă carne mai are cauciucul ci mai curând cu felul cum s-a uzat. Nici cu jantele nu cred că are legătură.

În curbe mai strânse (şi la stânga şi la dreapta) cum se manifestă? apare/dispare, se amplifică/diminuează=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers si eu intr-o iarna  cu huruit,tot asa crezand ca e de la cauciucuri.Dupa ce le-am pus pe cele de vara,huruitul tot acolo era.La mine pornea de la o viteza mai mica,aprox. 40km/h.Rezolvarea a fost schimbarea rulmentiilor de pe spate.Eu zic ca asta e si la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia l-am întrebat de curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se diminua zgomotul in curbe. Asa ma gandeam si eu ca o fi de la rulmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifică dacă uzura este uniformă pe cauciuc (să nu fie geometria puţin dereglată) şi dacă este ok probabil să fie de la cauciucuri (dacă atunci când este foarte cald afară se diminuează aproape sigur este de la cauciucuri). Oricum dacă este să fie un rulment  trebuie să se amplifice în timp şi să facă şi la viteze mai mici.

Ce marcă sunt cauciucurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe fata Regal si pe spate una Dunlop si una Pirelli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre regal nu ştiu nimic. te-am întrebat pt. că eu am nişte kormoran care atunci când este mai frig afară mă calcă pe nervi aşa zgomot fac. Când este cald se reduce zgomotul (or fi de curse şi trebuie încălzite înainte :10[1]: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aud pareri ca ar fi mai indicat sa-ti pui rulmenti din dezmembrari ca ar fi mai buni decat cei din magazine care nu au suficienta vaselina si dupa cateva luni ai probleme cu acestia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce ştiu rulmenţii nu sunt refolosibili decît dacă îi iei cu tot cu portfuzetă, deoarece la scoatere se distrug. Lipsa de vaselină poate fi o problemă, dar nu te opreşte nimeni să bagi puţină vaselină (specială pentru rulmenţi cu punct de picurare peste 160 grade). Mai bine ia unii noi de firmă chiar dacă sunt mai scumpi. Eu am pus FAG pe faţă şi au aproape 1an fără probleme. Am păţit la alternator de mi s-a gripat rulmentul mic după un an din lipsă de vaselină, la următorii am băgat preventiv vaselina (am pus unul FAG - era cam uscat, celălalt NTN -japonez avea)

 

Dar cea mai mare problemă la rulmenţii de la roţi în afară de calitatea lor o reprezintă greşelile de montaj, din lipsă de scule sau de cunoştinţe. Mulţi mecanici nu ştiu cum se strânge la cuplu piuliţa de la roată şi asta este suficient să scurteze considerabil viaţa rulmentului, ca să nu mai zic de lovituri cu ciocanul.

Uite un filmuleţ să vezi cum se rezolvă problema cu scule dedicate

 

Sfatul meu dacă vrei să-i shimbi: rulment de calitate şi mecanic bun, aşa este cel mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Este  SF filmuletul. Nu cred ca o sa vedem vreodata asa ceva in tara noastra draga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si cand te gandesti ca mie mi-a dat jos fuzeta cu amortizor cu tot ca sa schimbe rulmentul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-au greşit deoarece probabil aveau presă hidraulică mare ce nu se putea manevra ca cea din film. Şi au dat jos portfuzeta cu tot cu amortizor pentru a nu fi nevoit să faci unghiurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o mica problema/nedumerire pe care o adresez colegilor cu state vechi de plata pe Golf3/Vento:

La Vento-ul pe care l-am cumparat ('94, GL, benzina, 1.8 75PS), cand ridic piciorul de pe acceleratie (undeva de la 80 km/h+) se aude un zgomot ca si cum ar "juca" ceva infundat (mi-e destul de greu sa descriu exact cum se aude). Cand accelerez, fie si putin, sunetul dispare.

Nu stiu exact daca se aude din spate sau din fata fiindca momentan e de-abia perceptibil. Directia este perfect neutra, cauciucurile sunt toate patru noi, aceeasi marca (ContiEcoContact 3), uzura e uniforma, masina tocmai a iesit de la inspectia periodica. Cred--imi dau cu presupusul--ca e vorba de vreun rulment. Are cineva vreo idee cat costa unul, cum trebuie schimbati (ambii pe o parte, ambii pe o punte, nu conteaza) sau, daca nu e rulmentul, ce altceva poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica evacuarea , colierele de pe acolo sa nu se fi desfacut .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, multumesc, Catalin :) prompt ca de obicei.

 

La sugestia ta, am vorbit acum cu cei de la VW din Donauwörth (Auto König), le-am descris problema, ca masina are TÜV proaspat, insa care a constatat corodarea tobei finale, si exact acelasi lucru mi-au spus si ei: e toba finala. Mi-au oferit 109 Euro pe toba si montajul 75; mi se pare mult.

 

Am gasit pe lott.de toba finala Walker la promotie, cu 42 Euro, in loc de 84 si chiar acum stau la telefon sa comand una. Chiar, este vreo diferenta intre Walker, Eberspacher si Bosal? (nu ma refer la piese de tuning, doar la de-astea normale); intreb, fiindca vad ca Bosal e extrem de scump, dupa care vine Eberspacher si la urma Walker, cu toate ca mie astea trei mi se par ca se inscriu la "premium".

 

LE: l-am comandat, ajunge vineri. Ce imi lipseste, e un kit de montaj, insa ala n-ar trebui sa coste mai mult de 4-5 Euro :)

Modificat de Vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, rulmentul de pe spate poate sa bata? La drum drept nu se aude nimic, cand virez dreapta se aude din stanga-spate o bataie intermitenta a carei frecventa creste odata cu viteza. Am ridicat masina pe cric, am tras de roti si nu misca nimic. Se aude ca si cand ar fi roata desfacuta, franele sunt pe tambure.

Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tu cand iei viraj ce ori se inclina roata spate sa aiba treaba? daca nu se aude in drept nu se aude nici in viraj ( parerea mea)  vezi sa nu fie pe fata ...si ti se pare ca se aude din spate ...si dupa ce zici tu  pare a fi bataie de cap de planetara...rulmentu huruie.Daca bate,deja e spart , si nu mai mergeai cu masina ...deci nu ...verifica mai bine.vireaza pe loc maxim dreapta si forteazo o leaca...si vezi daca pocneste, si invers stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude din spate 100%, acesta e sunetul

si a inceput de azi-dimineata sa se auda  si pe drum drept din cand in cand Modificat de SethBv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este sunetul de pe la secunda 19 cred că rulmentul este dus. Am avut problema asta pe faţă, în curbe făcea ritmic aşa cum să-ţi spun: dum-dum-dum, cam ca în film. Nu avea roata nici un joc, nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acela este sunetul, multumesc, mai aveam nevoie de o confirmare sa nu arunc banii degeaba pe rulment, il voi schimba si revin cu detalii


Inca o intrebare, ce rulment sa aleg? SKF sau Optimal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai curând SKF, eu am pus FAG, acum vezi şi care este cu probleme că eu am schimbat din greşeală pe celălalt (fiind pe faţă nu-mi dădeam seama de unde vine, se auzea undeva în cutia de viteze). Mie îmi făcea la viraj stânga, crezând că se aplică regula de la planetare l-am schimbat pe cel de pe dreapta, dar degeaba că a fost ăla de pe stânga. Pe spate nu ştiu cum este.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!