Jump to content

Gti 1.6 din 82 (EG), nu mai porneste


GTiMark1
 Share

Postare recomandată

Va spuneam intr-un alt poll ca mi-am luat un Golf 1 Gti. Este asa zis-ul model champagne din 82, culoarea este maro metalizat... in fine nu asta-i important acuma.

Ideea e ca nu mai porneste acum.

Fostul proprietar mi-a spus ca a schimbat cureaua de distributie si asa este, insa a facut-o prost. Nu a schimbat intinzatorul (care atunci cand l-am dat jos nici macar nu se invartea) si a intins cureaua prea tare. Drept pentru care cureaua a alunecat si eu nu mi-am dat seama, motorul mergea cam triunghiular dar pentru ca tipu care mi-a vandut-o a zis ca de cand a refacut set motor la ea nu a reglat nimic la alimentare ne gandeam ca de acolo e ...

Am fost pana acasa la bihor si a doua zi dupa ce m-am intors in timi am pornit-o, am plecat pana sus si cand m-am intors era oprita. Am dat cheie si a pornit insa se tura singura pana undeva la 1500rpm... dupa care cand am plecat de pe loc (asta s-a mai intamplat de vreo 3 ori de cand o luasem si si-a revenit) a murit... de tot. Si de atunci a inceput agonia.

Sa va spun ce probleme si simptome avea masina cand am luat-o:

-cu motorul rece pornea dar se oprea (la a 4a cheie mergea numa ca trebuia sa o las sa se incalzeasca)

-alternatorul nu incarca bine daca porneam farurile scadea sub 12.5 care e minimul din carte (corectati-ma daca gresesc, oricum nu asta e cel mai mare bai acuma)

-cum spuneam si mai sus probleme cu relantiul chiar cu motorul cald (dupa ore de functionare) se tura pana pe la 1500-1700

-rulmentii de pe spate erau copti (literalmente)

-garnitura de la capacul de sus de pe motor era "pireu de pluta" -se scurgea ulei. cine a strans-o cred ca se uita dupa gagici

Ce i-am facut eu in prima faza dupa ce am luat-o:

-schimbat rulmenti pe spate

-schimbat saboti de frana si arculete +un cilindru de ulei ca lacrima ala vechi

-am cumparat baterie noua (aia veche oricum era junk)

-fise noi, bujii NGK,

-capac delcou+rotor

-am reglat cu stroboscopul avansul+relantiul.

*adaugat ulei (imi planuiam sa fac un schimb mai tarziu, uleiul nu era murdar totusi cam putin.... )

Ok, mergea ceva mai bine (si aveam si frane... duhhh). Aceleasi probleme dimineata la pornire, plus de 2 ori a aparut problema cu relantiul ridicat...

In continuare credeam ca trebuia sa mai facem reglaje alimentare (am observat si ca undeva pe langa surubul care regleaza relanti-ul tragea aer fals ---am dat cu spray pe la galeria de admisie, injectoare, injector #5 , e ok, furtune-ok )

2 Ian dimineata -ziua cu pricina.

Ce am verificat/facut dupa eveniment:

Verificat bujii -aveau rahat negru si umed pe ele -semn ca nu ardea bine.

Am scos injectoarele-toate functioneaza corect, jet conic, toate dau aceeasi cantitate de benzina.

Verificat curea distributie -BUBA mare. Dinti mancati. Am intors motorul manual-se aude ok. Are ceva compresie.

Verificat nivel ulei la motor -max 2 mm de ulei pe joja!!!! Deci nici minimul minimului nu l-am mai avut!

Azi dimineata am schimbat cureaua de distributie+intinzator, am curatat bujiile si am aerisit blocul, incarcat baterie, schimbat garnitura de sus.

daca ii dau cheie acum porneste cu greu da' merge nu rotund ci triunghiular si numa daca o accelerez

dupa ce iau piciorul de pe acceleratie moare

inca nu am masurat compresia ca n-am cu ce.

am verificat, scanteie face. in plus totul e aliniat corect la distributie

nici macar pe spray din ala de carburator nu merge decat accelerata (in 3 ) si apoi moare

:( :(

ce presupun eu e ca nu are destula compresie ca sa arda... si atunci e bai mare...

voi ce spuneti ? sa fie altceva ce nu am verificat? ar putea fi de la regulatorul ala de scanteie de sub capota din fata de la sofer? (imi cer scuze ca nu stiu cum ii zice... )

astept parerile voastre si va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai .... iti zic eu ce prob am avut .... tot asa... nu imi pornea ... murea aaiurea la stop ... pompa de benzina ..... verificale si pe cea din porbagaj si pe cea de sub masina

a si mecanicu meu zicea ca alternatorul tre sa incarce cu toti consumatorii minim 14,16 pan la urma la mine a ramas cu 14.10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bag si eu ... champagne edition a fost o editie destul de rara

gasesti o brosura din 1978 aici : http://www.driversfound.com/scirocco/histo...-1978champa.htm

pai ai verificat bujii , fise, bobina, etc ?

mie asa imi face motorul (1.8 GTI cod EV cu K-Jetronic) daca nu o ia din prima sau a doua, se "ineaca" si trebuie sa curat bujiiile, sa aerisesc motorul, etc ca sa mai porneasca . in rest totul merge bine, regulatorul de presiune (warm-up), injectorul 5, injectoarele sunt noi, dar bujii si fise sunt ceva foarte vechi pt. ca cu bujii fise noi

merge MUUULT mai prost (au o calitate super indoielnica desi sunt Bosch / Beru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni....am vorbit aseara cu proprietarul masinii...ideea este uramtoarea...una peste alta............a gasit distributia sarita de la punct...el spune ca era deplasata cu vreo 30 de grade...ceea ce nu suna deloc bine...si ca pe intinzatorul de la curea era numai 'praf' de curea de distributie.......iar cureaua avea toti dintii mancati....i-am dat sfat ca ar fi bine sa dea chiulasa jos....sa controleze daca totul este ok...

ps:a schimbat distributia si masina tot nu merge....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a schimbat cureaua si tot nu-i merge, se poate sa fi lovit pistoanele supapele in cap si sa le fi indoit. In acest caz nu mai etanseaza corect si compresie "ioc". Sper sa nu aiba astfel de probleme si sa fie doar sarita de la punct si inca nereglata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod sigur Imparatul are dreptate si o spun din proprie experienta..asa am patit la motorul de pe passat care la origine era tot un gti...:motorul pornea greu si nu mergea deloc rotund (am un post cauta-l si vezi acolo ce si cum )insa primul lucru care tre 'sa il verifici este distributia si implicit compresia...cel mai simplu daca nu ai un manometru este sa scoti fisele si bujiile si sa 'indesi' pe rand cate o bucata de ziar inghemotosita in locul bujiilor si sa dai manual sau la automat ...teoretic daca ai compresie tre' sa auzi o bufnitura si sa sara foarte puternic ziarul ...daca sare incet sau deloc e clar ai supapele indoite .....poate gasesc topicul meu si dau link sa vezi mai multe acolo.Oricum 1 lucru care tre' sa il faci asta este si dupa aia sa vezi de aprindere si amestec carburant...La mine sarise distributia fara ca macar un dinte sa se rupa!

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=13010 uite si linkul nu stiu de ce nu mai sunt pozele da' poate tu le vezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ori sa schimbe si fisele. Pot fi niste porcarii cele noi cumparate din magazin si sa nu aiba scanteie corespunzatoare deloc. Sau aprinderea electronica, chipul ala mic din partea stanga de sub capota "cred ca are si GTI 1" asa ceva, nu sunt sigur nu functioneaza in parametri. Oricum ar fi bine sa te gandesti ultima data la ce-i mai rau. Pune niste fise mai vechi dar bune si probeaza. Sau imprumuta niste fise sa probezi.

Si la compresia masurata cu ziar infundat, daca nici nu-i misca ziarul inseamna ca "are gaura in piston". Oricum un manometru ar fi edificator.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai drept insa daca a umblat la distributie eu zic sa o ia prin eliminare si punerea la punct a distributiei ar fi primul lucru care ar tre' sa il intereseze...dupa aceea aprinderea si restul..pt ca daca are supapele strambe poa' sa aibe cele mai bune bujii si fise ....tot zero barat este...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ne chinuim acuma sa gasim un manometru pe undeva sa nu il cumpar

are cineva din timisoara ??

si daca e cazu o sa o duc in Jimbolia la amicul meu care are scule hidraulice acolo. Multumesc pentru sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incepe intai sa verifici ce este mai simplu. Fisele, vezi incearca cu altele si aprinderea electronica "chipul" ala, verifica-l prin incercarea cu altul de pe o alta masina. Apoi incearca sa te gandesti la ce e mai nasol. In ultima instanta mai pui odata la punct si daca tot nu merge da chiulasa jos sa vezi ce-i acolo. Asta ar fi ultima solutie. Oricum sper sa eviti asa ceva.

Bafta si sa ne tii la curent.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca cel mai bine este sa vada exact ce s-a intamplat cu distributia ... nu sa controleze aprinderea ...si mai intai sa controleze compresia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e cazul sa verific fisele, sunt noi, si au mers ok cata vreme v beltu a mai tinut. bujiile sunt NGK si fisele sunt champion, scanteie face ok, am scos afara bujia cu tot cu fisa si am testat.

intr-adevar daca este compresie inseamna ca trebuie neaparat sa verific chipu ala de care ziceti voi. asa mi-a mai zis si varu meu care are si el un scirocco si e mecanic (numa ca el e la 200km de mine)

vom vedea. si bineinteles ca am sa va spun

eu ma gandesc si ca -avand in vedere ca am mers cu foarte putin ulei- e posibil sa mi se fi dus si segmentii, dupa ce am luat masina am verificat uleiul de vreo 2 ori, si era ok, am adaugat o singura data cand am vazut ca era minim nivelul

vreau sa vad ce e acolo, probabil asta o sa se intample luni.

va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai calm. Nu e problema ca ai mers cu ulei sub minim. Daca nu s-a aprins martorul din bord e ok in caz ca iti merge martorul :vaidecapulmeu:. Nu de aici e problema, sunt aproape 100% sigur de asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie sa te bazezi pe martorul din bord...iar daca ai mers fara ulei ...sau cu ulei prea putin.....nu ar trebui sa fie vreo ptoblema....numa sa nu fi fost deloc ulei...atunci era o problema...

daca vrei sa faci ce va bun...dupa ce rezolvi problema cu distributia....trateaza motorul cu un dura lube.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am desfacut motoru.

dar dupa ce il desfac voi avea nevoie de o cheie din aia cu care sa strang inapoi chiulasa... pretenu meu are numa una care nu duce cat ar trebui ...

are cineva de imprumut ?? o zi imi trebuie doar

:vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos chiulasa. si treaba sta asa: toate pistoanele au urme de lovire pe ele dar nu este foarte rau. mai ales pe pistoanele de la extreme se vede mai clar, pe celelalte din mijloc de abia se vede.

deci probabil toate valvele sunt indoite

intre timp am aflat ca in pompa de apa nu aveam termostat... :unsure:

acum am pus chiulasa la curatat. Inainte de asta am adus chiulasa cu tot cu galeria de admisie in casa, am dat jos galeria de admisie, am dat jos axul cu came, si acum astept sa isi faca efectul solutia de curatat.

Cand am intors chiulasa din gresala mi-au picat din culbutorile alea sau cum durere le zice (capacele alea... ) si acuma nu mai stiu care unde vine... o sa fie nasol sa le pun la loc?

deci voi avea nevoie de garnituri pentru chiulasa (cele de la admisie si cele de la evacuare de asemenea, cele de la apa (alea mici de asemenea... ) probabil ca vin intr-un set.

era cam seara si nu am mai putut sa vad inauntru in cilindri cum statea treaba, dar la prima vedere nu apareau urme de zgarieturi... o sa vedem asta cand o sa fie si ziua. apa nu a intrat in ulei, cand am scos-o din radiator era curata, deci cred ca nu e crapata chiulasa...

stiti pe cineva care rectifica chiulase in timisoara? am nevoie de un meserias care sa fie bun, nu neaparat ieftin.

multumesc pentru sfaturile de pana acum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este ca sigur supapele sunt indoite si nu mai face etanseitatea normala, pierzand din acet motiv compresia si puterea. Trebuie sa te orientezi inspre niste supape bune sau noi. Oricum poate o fi alta cauza dar eu zic ca asta este in principal. Curata bine ca uneori si mizeria face niste probleme de nu-ti vine sa crezi.

Culbutorii daca sunt autoreglabili, deci daca au ulei in ei, acuma ca i-ai dat jos, cand ii pui la loc vezi ca ei au un sant si 2 gaurele "cred ca asa e si la GTI 1 ca si la GTI 2 dar nu-s sigur". Trebuie sa scoti uleiul din culbutori cu un furtun cu presiune de aer. Pentru ca ei daca-s autoreglabili si-i pui la loc cu ulei nu-ti mai porneste masina (asa mi-a zis mecanicul). Trebuie sa fie goi de ulei sa se regleze singuri.

Daca nu e asa la G1 GTI ca si la G2 GTI atunci nu lua in considerare ce-am scris.

Bafta.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este. o sa tin minte sa scot uleiu din ei :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija cand pui garnitura de chiulasa sa nu acoperi orificiul de ulei....si sa cureti toate locurile unde vin suruburile de prindere sa nu ramana apa ulei sau impuritati..risti sa fisurezi blocul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se scoate uleiul din tachetii hidraulici. Si el oricum nu cred ca-i are hidraulici.

In mod normal trebuia sa-i pui la loc cum au fost, dar daca zici ca au cazut s-ar putea sa nu mai poti fac asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se scoate uleiul din tachetii hidraulici. Si el oricum nu cred ca-i are hidraulici.

In mod normal trebuia sa-i pui la loc cum au fost, dar daca zici ca au cazut s-ar putea sa nu mai poti fac asta.

Mie asa mi-a zis mecanicul. ca se scoate uleiul si l-a scos. Ca asa a facut la un Cielo, adica nu a scos uleiul si nu a vrut sa porneasca. Esta mi-a zis asta am zis si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit supape pana la urma (am uitat sa va zic ca nu le gaseam la un moment dat... ) le-am comandat si acum le am pe masa langa calculator :huh:, o sa le duc luni la aia care imi refac chiulasa ca sa le monteze, tot ei se ocupa si de montat tachetii... deci primesc chiulasa gata numa de pus pe bloc.

astazi am mers la un prieten care are elevator la garaj, am ridicat masina, am dat jos baia de ulei, am impins pistoanele afara. Cand imi gasesc cablul foto o sa va pun poze.

Am observat o chestie care m-a cam scandalizat: la pistonul 2 si la 3 biela nu era prinsa de arbore ca si la 1 si 4, cu surub special si cu piulita (cum e in manual :huh:) , ci era doar un surub :huh: asa ca va trebui sa gasesc shoroafe de alea speciale si piulite.

Acuma, stie cineva cum se verifica daca o biela e indoita sau nu ?

In plus, pe arborele cotit, la pistonul 2 e o mica zgarietura, e adevarat ca e superficiala dar... pe termen lung o sa afecteze? Stiti cum se poate corecta? Am inteles de ceva cu un smirghel foarte fin...

Multumesc inca o data pentru raspunsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. daca biela ar fi stramba..nu ai mai invarti motorul....sau loveste ....

2. sa nu cumva sa te apuci sa dai cu vreun smirghel pe arbore....

dupa cum ti-am mai spus.....ulei foarte bun si tratament cu D U R A L U B E.....si bine ar fi si niste cuzineti noi..dca tot esti acolo...ca nu sunt f scumpi......bafta la munca!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am hotarat sa schimb bielele, am primit de la cineva niste biele de diesel gratis. stie cineva daca se potrivesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!