Jump to content

1.6 sau 1.6 FSI ?


cezzo
 Share

Postare recomandată

in primul rand topicul nu mai are rost decat daca se doreste o masina 2hand...

1.6 FSI nu se mai aduce in Romania, informatie care se poate verifica la orice dealer, chiar am fost informat ca acesta a fost in locuit de 1.4 TSI 122(in toate articolele de specialitate sau prezentari tv se pricizeaza acelasi lucru)

asa ca 1.6 sau 1.4 TSI 122CP :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Radu C.

    9

  • NetFlow

    7

  • rvacaru

    6

  • AIX

    6

Top Posters In This Topic

cresterea e lineara? adica daca la 30 km/h ai 1000 rpm, inseamna ca la 300 km/h ar trebui sa ai 10.000 rpm?

http://www.seat.com/static/su/com/SEAT/sit...les/16_102.html

Speed at 1000 rpm in V (Km/h) 30.0

Bogz, mai multe nu stiu sa-ti spun dar probabil ca este liniara; extrapoland - da, la 10000 rpm ar trebui sa ai 300km/h :icon_thumright: dar nu e cazul nostru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu de datele tehnice luate din tabelul celor de la seat. acolo ma uitasem si eu cu o zi inainte sa iti vad postul. oricum, nu contest. poate asa e :icon_geek:

Modificat de Bogz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Octavia nu pun oare 1.4 TSI? :D

Conduc si eu un motor de 1.6 16V, si cuplul porneste de pe la 2800 ture (nu vorbesc din "carti" ci din experienta). Acceleratia este liniara pina pe la 5000 ture. Sunt foarte multumit de performantele motorului, insa consumul de pe BC imi da cate una peste ochi. Trebuie sa mergi intr-adevar foarte batraneste ca sa te apropii de consumurile indicate de producator. Am un prieten cu o Octavia 1.6 MPI - masina mai grea, cam acelasi stil de condus, chiar mai vitejesc, consum mai mic cam cu jumatate de litru. Hmmm, sa asteptam deci TSI-ul de 122 CP - pacat ca se gaseste foarte greu pt drive-test... eu unul nu am gasit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am fost tare nedumerita in luna august cand m-am gandit daca sa-mi iau 1.6 normal sau FSI. La momentul ala nu am gasit decat 1.6 normal si am fost dezamagita ca nu am gasit FSI (P.S. masina mi-am cumparat-o din Germania, am fost personal acolo sa o vad, sa o testez).

De cand am cumparat-o am facut in jur de 12000 km cu ea, nu am nici o problema, merge minunat, nu am consum mare (circa 6.5 mediu la drum intins, si cam 8 in oras).

Culmea este ca am o cunostinta care are FSI si se plange mai mult decat o fac eu. Sincer, nici eu nu cred ca merita mia de euro suplimentar. Dupa cum spunea chiar neamtul de la care am cumparat-o....more money for nothing...:vaidecapulmeu: apropo de FSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FSI-ul chiar isi merita banii. Este un motor mai bun tehnologic dar in schimb trebuie "rasplatit" cu o benzina de calitate. Avantajele acestui motor sunt un consum mai mic daca vrei sa mergi economic, distributia pe lant care te scuteste de o cheltuiala (fata de motoarele MPI care au distributie pe curea si trebuie schimbata), o elasticitate mai mare, o putere mai mare si altceva nu-mi mai trece prin minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai mare avantaj era cutia manuala in 6 trepte (1.6FSI) in loc de 5 trepte (1.6MPI) :blink:

Cel mai mare dezavantaj: Probabil pretul final, care era cu aproximativ ~1300e mai mare la aceeasi configuratie, si din pacate de cele mai multe ori e mai greu in balanta decat toate atuurile acestui motor; si asta pentru ca gaura din buzunar se vede mai repede decat performanta la volan.

Oricum o evolutie era necesara, TSI-ul de 122CP introdus ca inlocuitor este doar cu vreo 200e mai scump; dar mai darnic :blink: Acum stii clar de ce bate vantul tare prin buzunare.

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Eu am 1,6 FSI de un an jumate si daca ar fi sa comand din nou as face la fel. Injectia asta noua e mult mai tare decat cea invechita MPI are motor 16V si 13 cai in plus care iti spun cu siguranta ca se simt. Motorul duce linistit pana la 6500 rpm iar daca vrei o comparatie cu BMW la [cenzurat] e la fel de tare ca un 318 benzina de 118 cai motor 1998 cmc (model 2001). In plus cele 6 viteze isi spun cuvantul cand vine vb de consum mai ales la viteze de peste 140 km/h unde turatia e pe la 3700 de ture. Nu suport faptul ca oameni care nu au habar despre ce inseamna acest motor isi dau cu parerea si recomanda un motor net inferior si ca generatie si ca raport calitate pret. Iti spun sincer ca merita fiecare euro in plus chiar daca trebuie sa renunti la optionale. Acum un an jumate am luat aceeasi decizie 1,6 MPI/ 1,6 FSI si repet a fost cea mai buna. Sper sa ignori sfaturile celor care au simtit acest motor de pe scaunul din dreapta si sa iei cea mai buna decizie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am vrut FSI dar punand in balanta diferenta de pret /avantaje eu am considerat ca nu merita. In primul rand la FSI trebuie benzina minim 98 fapt care anuleaza avantajul oricum infim al consumului mai mic fata de MPI. MPI-ul trage super cu benzina de 95 (eu bag de la OMV) si nu am absoult nici o problema. Diferenta de putere fata de FSI se simte "foarte sus" si nu cred ca cineva isi tureaza la maxim motorul :salut:

Motoare intr-adevar intersante sunt TFSI-urile care la 1.4 au o putere de minim 122CP ! De asemenea 1.8 TFSI este ceva "tare" dupa parerea mea desi are un consum si pret destul de mari dar macar stii pentru ce dai banii tinand cont ca ai 160 CP sub capota!

Daca erau invechite si proaste cum ar fi putut echipa linia A4 de la AUDI ??? Din cate stiu eu, abia de anul asta pe linia noua de A4 au fost scoase. Eu inteleg ca cei care au 1.6 FSI le este greu sa accespte ca un 1.6 MPI are performante aproape la fel ca 1.6 FSI in conditiile in care ei au platit mult mai mult pentru acel FSI dar ...

Modificat de ovidius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Parerea mea este ca mai bine iei FSI .

Iti spun asta pentru ca ma aflu in asteptare de masina si am citit si eu multe pagini pe acest forum (unele foarte interesante) . Ideea cu FSI-ul este simpla : tehnologie mai noua , sonsum mai mic decat in celelalte cazuri si totodata ai si o posibilitate de marire a puterii ulterioare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FSI simplu nu e cu mult mai bun ca MPI. TFSI e deja cu totul alta mancare de peste.

am condus un pic si un FSI, pe golf V indeajuns cat sa-mi fac o parere.

este mai silentios parca decat mpi. "puterea" se simte la turatii mai mari -> consum mai mare

fsi e consistent mai scump ca mpi

fsi e mai pretentios ( benzina mai scumpa )

MPI e un motor incercat de timpuri, super-fiabil, rezistent, corect din toate punctele de vedere pret/performante/consum.

prietena mea are in familie un G 5 1,6 mpi si are consum mediu in oras 8,5. bine, asta e in oradea.

deci, parerea mea e ca nu merita FSI. asta nu inseamna ca nu e bun FSI.

eu as lua MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt toti sustinatorii vehementi ai FSI-urilor: 1100 de euro justifica 13 CP si 7 Nm?

Nu spune nimeni ca nu e un motor mai nou, tehnologie mai avansata, conusuma mai putin, are 6 trepte - sunt perfect de acord. Dar pt asta sa dau 1100 de euro in plus??? E hilar :)

Cu un chip tuning la MPI se obtin 13-14 CP in plus si 20-30 de Nm pt doar 220 de euro. Si raman cu 880 de euro in buzunar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupun ca disparitia din ofertele VW a acestui motor raspunde evident la versusul 1.6MPI vs 1.6FSI cand vine vorba de raportul "ce dai"/"ce primesti". Este clar ca FSI are multe lucruri noi si bune, ca are avantaje...samd; dar nu se vindea la fel bine ca MPI-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si fiti siguri ca MPI sa vandut mult mai bine decat FSI , nu ma va mira daca acest MPI va aparea si pe alte modele noi de la VW incusiv pe G6 ca motor de plecare in loc de 1.4 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt toti sustinatorii vehementi ai FSI-urilor: 1100 de euro justifica 13 CP si 7 Nm?

Ai uitat un amanunt, in 1100 euro intra si o cutie de viteze cu 6 rapoarte. Chiar si numai acest lucru dupa parerea mea ar merita 1100 euro in plus.

Si ca sa fim corecti, cred ca ultimul model VW care a fost echipat cu motorul MPI este Golf 5. Si acest lucru raspunde acestui topic. Nu zic ca nu este un motor foarte bun si fiabil, dar are o istorie importanta in spate si trebuie sa se retraga pentru a face loc noilor tehnologii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am specificat si cutia cu 6 rapoarte mai jos la avantaje :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Culmea este ca am o cunostinta care are FSI si se plange mai mult decat o fac eu.

Ne spui, te rog, ce probleme reclama cunostinta ta la motorul FSI? Mersi.

Am mai spus-o... benzina de 98 la 1.6 FSI de pe O2 si G5 (dupa 2005) este o mica gogosica (nu mai repet povestea, ca am zis-o de 10 ori deja). Pe busonul meu scrie SuperBenzin 95, am 33mii km, bag si 95 si 98 (ce se nimereste) si merge bine. In schimb consumul este semnificativ mai mic decat la MPI-uri (mai ales in oras). Constat cu uimire ca masina imi consuma la fel ca fosta Fabie 1.4 (la mine in oras consum intre 7.5 si 8 litri la suta cu hardughia de O2). Si nu am cutie cu 6 trepte (din pacate).

Marea problema a lui 1.6 FSI a fost pretul mult prea mare fata de MPI (datorat probabil tehnologiei mai complicate). Diferenta de pret a fost simtita mai ales la O2. La Golf si Audi A3 primeai macar cutia cu 6 trepte..dar la O2 nu :D

Oricum motorul 1.6 FSI e istorie acum (desi in Germania pe O2 vad ca se ofera in continuare), MPI ramane o vreme pentru ca e ieftin si merge folosit ca entry-level... de acu inainte "turbo rules" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce mai vorbim noi de FSI cand deja nu mai exista in nici un configurator de masina noua?

intradevar, inainte sa ma decid sa iau G5 nou, ma gandeam f serios la G5 sh cu 1.6 FSI, insa asa cum s-a spus, de acum in colo "Turbo rules" asa ca am decis 1.4 TSI...

pentru achizitie masina sh chiar merita un motor 1.6 fsi, nemaiexistand nici o diferenta asa de mare la achizitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

acest topic ramane pentru a ajuta la achizitionarea FSI-ului sh

Cand se va considera ca sunt acoperite toate partile tehnice, se va inchide

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rvacaru: cred ca 1.6 MPI ramane pt ca si-a dovedit fiabilitatea si rentabilitatea, chiar si ca entry level. Se putea alege si 1.6 FSI ca entry level, dar nu s-a facut, nu? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este un argument. Entry level este tot un motor FSI (1.4 TFSI), deci si-a demosntrat si FSI-ul calitatile. Sugerez discutia sa ramina tehnica , cum a si accentuat dudu, si nu un versus intre 2 motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rvacaru: cred ca 1.6 MPI ramane pt ca si-a dovedit fiabilitatea si rentabilitatea, chiar si ca entry level. Se putea alege si 1.6 FSI ca entry level, dar nu s-a facut, nu? :P

Evident ca nu, un motor 1.6 FSI este MULT mai scump de produs decat un MPI (injectie directa, 16V, lant, cutie 6 trepte). Este logic ca daca se pastreaza un aspirat se pastreaza 1.6 MPI pt ca este si a fost intotdeauna ieftin de produs. Si evident bun. Ca nu il pastrau doar pt ca e ieftin :Driver: Si la vanzari, cine nu si-a permis 1.8 si 2.0 a preferat 1.6 MPI pentru ca era semnificativ mai ieftin decat FSI la performante similare. Asa ca 1.6 FSI a devenit o varianta nerentabila, mai ales cand a aparut 1.4T cam la acelasi pret.

Cum poata sa ramana discutia tehnica pe un topic cu titlul "MPI sau FSI"? :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa il vedeti entry-level pe G6 :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TFSI nu e entry level in nici un caz :( Singurul entry level care ar putea intra pe gama de motorizare inaintea lui 1.6 ar fi un 1.4 non FSI si non turbo, ceea ce evident nu cred.

P.S. Saptamana asta imi remapez motorul si o sa am un MPI cu valente de FSI :D castig vreo 13-15 CP si vreo 20 Nm. Si ma costa doar 200 de euro :lol: Oricum o consolare minuscula fata de regretul ca nu mi-am putut permite un turbo la vremea respectiva :Driver:

Modificat de Radu C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai, motoarele sunt amandoua f bune, intradevar cam scump la achizitie masina noua FSI-ul, dar nici sa dam in cealalta extrema si sa spunem ca au aceleasi performante... fara suparare...

daca ati condus comparativ cele doua motorizari sigur s-au simtit diferente si nu poate nimeni sa imi spuna ca face o remapare la 1.6 MPI si gata este egal in performate cu 1.6 FSI... nu da la calcule...

pe de alta parte, ca tot vorbim de ce va fi... intradevar 1.6 MPI va ramane ca varianta entry level...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!