Jump to content

1.6 sau 1.6 FSI ?


cezzo
 Share

Postare recomandată

legat de benzina ma o obs nu trebuie neaparat benzina de 98 sau mai mare . Pe capacul de la rezervor scrie 95/98..bine yo oricum pun super 100 am sa incerc sa pun 95 sa vad daca simt dif.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Radu C.

    9

  • NetFlow

    7

  • rvacaru

    6

  • AIX

    6

Top Posters In This Topic

Cuplu motor

1.6 MPI - 148 / 3800

1.6 FSI - 155 / 4000

FSI are 7 Nm in plus fata de MPI - si mai are 13 CP in plus. Merita treaba asta 1100 de euro?

Oare numai cifrele din carte conteaza? Cred ca ar fi interesant de postat aici curbele de cuplu si putere pentru cele 2 motoare, precum si rapoartele cutiilor de viteze, nu? Poate MPI e mai potrivit prin oras, dar se moaie pe autostrada, iar FSI invers. Cred ca e util de comparat si curbele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit aici niste grafice - putere reala "la roata", din ce inteleg eu acolo:

http://www.rri.se/index.php?DN=29&List=U-Z

Golf 1.6 8v -04 (75 kW)

Touran 1.6 FSI -04 (85 kW)

FSI mai apare si la Skoda:

http://www.rri.se/index.php?DN=29&List=S-T

Octavia 1.6 FSI -05 (85 kW)

Clar FSI are performante mai bune. Dar - aici ma repet - banii..

Ca fapt divers - am inteles ca la Opel diferenta de pret intre 1.6 105CP si (noul) 1.6 115CP este de vreo 400 de euro.

Modificat de AIX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferenta dintre MPI si FSI e enorma. Nu doar ca bani ci si ca tech.

FSI este un motor CR cu injectie directa pe benzina. Practic un TFSI e IDENTIC, ca si principiu de functionare si piese componente, cu un TDI CR. Diferenta e raportul de compresie si presiunea de injectie. FSI are chiar mai multa electronica ca un TDI.

FSI fara turbo ar fi simiar cu un SDI CR ( daca ar exista ), deci e normal sa fie scump.

Va zic din propria experienta FSI consuma PUTIN. E cam anost insa sub 3000rpm, insa turat isi face treaba super bine. Sunetul e super misto also.

Un motor care e cu 10% mai puternic si consuma cu 10% mai putin nu poate fi decat un motor mai bun.

Toate astea sunt valabile daca ai si banii pt un asemenea motor. El nu se adreseaza celor care cumpara MPI ci celor care cumpara TDI si nu vor zgomote. Atfel un TFSI sau TSI este un compromis mai bun intre zgomot si consum.

FSI ar fi alternativa la SDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NetFlow sunt de acord cu ce ai spus despre fsi, tfsi si tsi dar nu sunt de acord cu asemanarea dintre sdi si fsi si celelalte comparatii asta din punct de vedere al puterii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Salutare !

Ma regasesc asemenea printre posesorii de G5 cu motor 1.6 MPI ... am vazut topicul nou deschis si m-am bucurat pentru initiativa..

Si acum, trecand la subiect, eu am mers si cu varianta FSI si am testat-o indeajuns cat sa-mi dau seama ca nu merita efectiv banii in plus...consumul este insignifiant mai mic, iar performantele, in ciuda cailor putere in plus, sunt chiar mai slabe.... nu este de departe la fel de elastic ca MPI-ul, mai mult decat atat, acceleratia este mai liniara (probabil pentru ca are 16 V ?) pe cand MPI-ul il simti cum incepe sa traga subit inca de la 2.300 RPM. Cuplul maxim este atins la o turatie ceva mai mica decat la FSI, asa ca este mai nervos...cu toti cei doar 102 CP :)

Sa nu uitam si de aspectul sensibilitatii la benzina romaneasca... cred ca stiti cu totii cat de problematic este FSI-ul la capitolul asta...

Nu sunt un mare fan al acestui tip de motorizare, mi-as fi luat si eu o varianta 2L diesel, insa pentru moment nu mi-am permis mai mult. Ceea ce vreau sa spun in schimb este ca m-a surprins foarte placut acest motoras, inca de la prima cheie...la relanti are un sound zuper, iar cei care n-au condus masini cu motoare asa de mici, ar fi surprinsi de ce poate face un 1.6 in doar 8 valve.... chiar nu are nevoie de mai multe :)

Ah! o singura mentiune as avea totusi.....a 6-a viteza nu i-ar fi stricat deloc....dar, asta e marketing-ul la VW ;-)

Scuze ca te contrazic eu am condus 1.6 mpi in seat leon chiar si in golf 5 a fost la minte ambele mai multe zile si pot sa zic ca are forte doar la turatii mici dupa 4000 cam pierde tot zici ca se tureaza in gol + ca ambele masini si pe langa am multi prieteni cu motoru la fel octavia,leon,toledo,golf,passat si toti au probleme la motor destul de mari e motor generatie veche si e ieftin pt ca nici nu e prea reusit deci eu zic cine are bani de FSI sa-si cumpara FSI ca este o motorizare noua si referitor la sensibilitate de benzina modele dupa 2005 care au cod BLF nu au probleme cu benzina merg chiar fff bine cu benzina de 95

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: Of doamne joseph! M-am pierdut de tot in fraza ta :angry: (daca as putea sa-i spun asa) Fii te rog mai coerent. Pune si tu cate un punct, o virgula, cand vrei sa exprimi o idee. Tu poate aveai ceva bun de spus acolo dar crede-ma ca nu pricepe nimeni nimic din ce ai scris...

Acum revenind la subiect. E normal sa nu mai aiba cine stie ce forta dupa 4000 de ture. La 3800 are cuplul maxim. Dar nici cu 1.6 FSI nu te poti lauda la capitolul asta. 1.6MPI este un motor CLAR pentru cei care nu doresc un condus sportiv. Oameni care cumpara acest motor de obicei nici nu se agita sa ii "dea" mai mult de 4000 de ture (poate doar eu :D). Sunt oameni linistiti pentru care condusul e o placere si nu un motiv de adrenalina.

Sunt si eu curios pe ce te bazezi tu cand zici ca acest motor nu e reusit? Oare crezi ca studiile de marketing nu au fost facute cu cap de cei de la VW? Crezi ca de aceea motorul asta se gaseste si in oferta Seat, Audi si Skoda? Crede-ma pe cuvant cand iti zic ca e o reusita totala din toate punctele de vedere. Atinge o zona de piata unde nu se cere sport...si culmea se vinde :P.

A da. Continua tu sa bagi benzina noastra de 95 in FSI. Nu zic ca va fi rau, dar e bine sa te gandesti de 2 ori. Benzina pe la noi in tara are concentratie foarte mare de Sulf, si nu ii face deloc bine.

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simt nevoia sa revin on-topic, si sa remarc inca odata (daca mai e necesar) un lucru de care trebuie sa se tina cont in aceasta comparatie: 1100 de euro nu merita pt o diferenta minora ca si performante/consum/fiabilitate dintre 1.6 MPI si 1.6 FSI

Am incercat sa fiu cat mai concis :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici mie nu mi s-a parut ca merita 1100 de euro diferenta de la MPI la FSI

de aia mi-am luat TSI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate noi nu am avut aceasta optiune... :biggrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o jetta din 2007 cu 1,6 mpi si pentru mine e un motor excelent. Nu imi trebuie motor de curse... daca vroiam luam golf GTI... De dif de bani mi-am pus o groaza de optionale care iti fac viata mai usoara ! Pleaca destul de bine de pe loc, nu consuma prea mult si e silentioasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am un passat din 2003 cu motor de 1.6 8V-5 vit, a fost adusa din Germania la 138k km si acum are 161k km reali. Nu am avut nici o problema cu motorul, am schimbat distributia si uleiul la 150k km si pun benzina de 95 de la Lukoil. La 200km/ora are cam 6000rot/min si nu am avut niciodata problema in depasirea tirurilor sau mai ales a loganurilor :vaidecapulmeu: :)

Modificat de cox
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorry pt observatie ( nu isi avea locul). Nu am fost de acord cu dif. de bani am si spus ca e putin cam mare. Legat de ESP din cate stiu eu este pt 4motion de altfel in dotari scrie numai in combinatie cu 4motion. Mai exact esp pe langa abs eds si asr are control al stabilitatii. poate am inteles yo gresit.

esp-ul vine standard din cate stiam in cazul in care optezi pentru varianta cu tractiune integrala (4motion). daca ai doar tractiune fata, iti poti alege pachetul ESP, care include ABS, EDS, ASR, ca dotare optionala.

legat de benzina ma o obs nu trebuie neaparat benzina de 98 sau mai mare . Pe capacul de la rezervor scrie 95/98..bine yo oricum pun super 100 am sa incerc sa pun 95 sa vad daca simt dif.

benzina de 95 in motoare FSI? vrei sa ramai fara masina? :huh: uita-te sa vezi ce scrie in cartea masinii, mai exact la combustibil. e recomandat sa bagi benzina de cifra octanica minimum 98. motoarele pe injectie multipunct (1.4, 1.6) pot folosi si benzina de 95, fara a avea impact negativ asupra motorului, in ansamblu.

anyway, revenind, eu cred ca diferenta de pret e incomensurabil de mare. nu avem noi sosele pentru masini de 500 de cai. si 102, si 115 reprezinta acelasi drac pentru mine. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Bogz

mie la TSI imi cere minim 95 pe capacul rezervorului... firesc, in Ro nu voi face experimente cu benzina de 95 dar afara am pus si a fost ok (parca cu cea din Austria mergea mai bine decat 98/100 de la noi... sau sa fi fost placebo? :huh: )

OnT: Discutia per ansamblu devine fara subiect deoarece FSI-ul de 1.6 va disparea cat de curand, daca nu a fost deja scos cumva si la noi...

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La configurator inca mai apare si 1.6FSI. Nu stiu insa daca se mai aduce, dar nu prea cred.

Nu de alta dar diferenta intre un 1.6FSI 115 CL si 1.4TSI 122 CL e undeva in jur de 200e. Presupun ca alegerea e evidenta. :salut:

OT. @dudu Placebo clar :) - asa cum ma sperie pe mine toti prietenii mei cu LukOil de m-au facut sa ma feresc de benzinariile astea :). Am tot auzit in stanga si in dreapta ca e praf benzina la noi bla bla..., dar la statiile mari cel putin, a inceput sa fie benzina "normala" de ceva vreme...la fel ca si in strainatate. Sper! (cel putin asa mi-a povestit un amic care lucreaza la PetrOmv - motiv de "vrajeala" nu cred sa aiba, doar n-o sa se imbogateasca PetrOmv dupa benzina mea) :salut:

Modificat de deeJayOg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cerut acum 3 saptamani o oferta pentru un 1.6 FSI si mi s.a zis clar ca nu se mai aduce, ca a fost inlocuit de TSI

configuratorul nu este updatat permanent din pacate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare pt posesorii de 1.6 normal, nu FSI

De curand am primit de la servici un golf plus 1.6 si am o mare nelamurire. Mi se pare ca se tureaza mult prea repede si nu stiu daca e normal. Mai exact: treapta 5 - 100km/h 3000 RPM, 120 km/h in jur de 4000 RPM ?? Daca asa sunt toate, ma intreb cam cum se poate merge decent cu masina asta pe autostrada tinand cont ca ajunge lejer la 4500 - 5000 RPM la viteze relativ normale ( 130-150 km/h)

Sincer mi se pare f neplacut din 2 motive:

- zgomot prea mare

- consum mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la 120 are pana in 4000 ceva de genul 3700 iar la 180 aveam un 6000 , oricum la 3500 ai si un consum optim la 120 Km/h ceva in jur de 7 l/100 eu la 160 aveam un consum instant undeva la 15 l /100 + ca este cutie in 5 .

Dar nu inteleg dece spui ca este zgomotos ??? Vad ca in semnatura este geva mai zgomotos chiar si la 3500.

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca va mai aduceti aminte, eu cand m-am inscris pe forum, cautam un FSI. Am mers in 1.6 16v si FSI. Si daca as avea de ales intre ele, as alege FSI-ul din 2 motive: 1. tehnologie mai avansata

2. consum mai redus decat cel in 16v

Acum, se gasesc mai rar G4 FSI. Eu am cautat 4 luni de zile si am gasit doar 2. Unul era foarte scump, si unul cazut rau de tot........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Poate e subiectiv cu zgomotul, tinand cont ca ultima 100K Km am facut-o numai cu masini diesel, care sunt fara discutie mult mai zgomotoase in conditii de oras dar la drum tinand cont ca mergi la turatii muult mai mici se compenseaza si zic eu dieselul e mai silentios. Scuze pt offtopic

Nu stiu cum e FSI-ul dar cel de 16v sincer pe mine m-a dezamagit prin lipsa totala de cuplu care se simte in toata gama de turatii (chiar si la cuplu maxim) si prin faptul ca pt 102 cai consuma 11-12 in oras si cam 8-9 afara, dar repet, probabil sunt subiectiv pt ca ultimii ani am condus numai diesel-uri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 102 are 8v; iar in treapta a V-a are ~ 30km/h / 1000rpm => 120km/h / 4000rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 102 are 8v; iar in treapta a V-a are ~ 30km/h / 1000rpm => 120km/h / 4000rpm.

La passat are 3000rpm -100km, 4500fix la 150 si 6000 la 200km/h, jante aliaj 15"-cauciuri 195/65 r15.

Apropo de consum cel mai mult am scos cand am urcat pe trans fagarasan 9,2% -4 persoane~330kg + portbagaju full

Consum mediu afara 7-7,5% in oras 9 trafic normal 12% intens in tg. mures. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thesaw - posibil ca tu sa ai talpa mai grea doatorata faptului ca pe diesel simti acel cuplu in scaun....e ok asa este DAR sa stii ca te deplasezi la fel de repede ca un 1.9 tdi (stok) ,decat ca 1.6 urca lin si nu i simti acel cupul mare ca la diesel...mai ales daca vorbim de diesel care au turbina.Sincer G5 are o evacuare mai zgomotoasa fata de multe alte masini ,lucru la care tu poate nu te asteptai ...unora le place altora nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 102 are 8v; iar in treapta a V-a are ~ 30km/h / 1000rpm => 120km/h / 4000rpm.

cresterea e lineara? adica daca la 30 km/h ai 1000 rpm, inseamna ca la 300 km/h ar trebui sa ai 10.000 rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu zice nimeni nimic de 1.4 TSI 122CP? Parerea mea ca din cele 3 motoare ar trebui ales acesta, al 4-lea.

Performante,consum si tehnologie toate la un loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!