Jump to content

1.6 sau 1.6 FSI ?


cezzo
 Share

Postare recomandată

Salut,

Sunt pe cale sa dau comanda la un G5 dar nu ma pot hotari daca sa fie 1.6 sau 1.6 FSI ;) . Voi ce parere aveti ? Merita 1.6 FSI diferenta de 1000EUR+ ?

Thx !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Radu C.

    9

  • NetFlow

    7

  • rvacaru

    6

  • AIX

    6

Top Posters In This Topic

Clar ca merita! Motorul e mai puternic, consumul mai mic, performantele net superioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adevarat ca e mai puternic dar nu asa sa rupa gura targului si 1000 de euroi in plus e ceva! ori te mai strangi si mai pui in plus pt unul diesel, ori de aia o mie euroi iti iei optionale.

parerea mea.

Modificat de Lao
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te intereseaza consumul ia FSI, daca te intereseaza "performante" uita de FSI. E un motor bun, mult mai bun ca MPI de 102CP insa e un motor facut sa consume putin. Ca sa scoti ceva performante din el trebuie turat extrem de mult. Minim 4000rpm. Daca nu te deranjeaza sa il turezi cand ai nevoie de el si vrei consum mic la mers normal motorul e excelent.

Dieselu de 105cp e extrem de zgomotos pe golf. Uita de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NetFlow, ai facut niste afirmatii...de mai bine taceai...mai citeste odata ce ai scris, dar cu atentie.. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg ce nu intelegi. FSI e bun doar turat. Altfel e puturos si consuma putin. Daca nu te deranjeaza sa il turezi cand ai nevoie de el, si te intereseaza si un consum mai mic ca la alte benzinare, e bun. Daca nu.. nu ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu credeam ca la motoarele pe benzina, daca vrei "performante" trebuie sa le turezi. Acum, 4.000 ture la benzinar nu e mare chestie.

Prietena mea are Colf V cu 1,6 si mie mie se pare suficient motorul ala. Bine, la ea e cu cutia tiptronic in 6 trepte dar... nu cred ca asta conteaza.

Parerea mea e ca 1,6 MPI e un motor suficient pt un golf in conditii de exploatare normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate. 102CP sunt suficienti. Ideea e ca aceste motoare FSI sunt facute sa consume putin sub 3000rpm si au cuplu mic pana acolo. Practic un 102CP are mai mult cuplu la 2000rpm decat 115CP FSI. Si e destul de enervant sa ai cuplu doar la turatii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceste motoare FSI sunt facute sa consume putin sub 3000rpm si au cuplu mic pana acolo.

daca e sa o iei pe curba de cuplu/putere/consum ai sa vezi ca ai consum minim la turatia de CUPLU MAXIM...asta asa...ca o curiozitate :) :lol: ...ideea e ca la FSI ma seaca tzacanitul de la pompa de inalte, si diferentele de performante sunt neglijabile..iar in cazul in care incepi sa te "dai la ele" amandoua motoarele vor consuma ceva mai mult. Sfatul meu @ cezzo este sa te duci si sa te dai cu amandoua motorizarile...e mai bine asa decat sa iti para rau dupa "cealalta" cand ti-o veni masina. In rest...toate bune si felicitari in vederea viitoarei achizitii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FSI-ul are transmisia pe lant, de acolo si ma galagios. este simtitor mai infigaret decat 1,6 102cp. proba facuta de mine, nu vb din auzite. consumul cam la fel.

cat e diferenta dintre 1.6 simplu si TDI de 105 cp? dieselul nu e asa zgomotos cu s-ar spune, plus ca ar avea avantajul unui cuplu mare la turatii joase, lucru f. util in mersul de oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta e diferenta de pret:

1.6 (5 vit.) + 1100 euro > 1.6 FSI (6 vit.) + 600 euro > 1.9 TDI (5 vit.)

Modificat de AIX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet: nu merita FSI-ul 1000 de euroi in plus chiar daca e mai infigaret si tehnologie mai noua. de banii aia iti iei optionale sau cum spunea colegul mai sus, cu +600 euro un TDI de 105cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, multumesc la toti pt raspuns. Cred ca o sa raman la 1.6MPI cum de altfel eram si tentat inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu uita ca 1.6 mpi de 102 cp este in 8v pe cand cel fsi este in 16v

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca multi dau sfaturi pe aici fara sa fi avut acest motor fsi si vorbesc din auzite. Nu zic ca nu e bine sa dai un sfat.. da ar fi bine sa fii convins ca ce zici e si bine.

Eu zic sa te mai gandesti cu 1.6mpi daca ai bani de fsi dotat. Daca nu ia mpi dotat si o sa fii multumit. :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NetFlow: Trebuie neaparat sa fac drive testul, merci oricum :)

@fast&furious: Si daca e 8v , ce ? :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Ma regasesc asemenea printre posesorii de G5 cu motor 1.6 MPI ... am vazut topicul nou deschis si m-am bucurat pentru initiativa..

Si acum, trecand la subiect, eu am mers si cu varianta FSI si am testat-o indeajuns cat sa-mi dau seama ca nu merita efectiv banii in plus...consumul este insignifiant mai mic, iar performantele, in ciuda cailor putere in plus, sunt chiar mai slabe.... nu este de departe la fel de elastic ca MPI-ul, mai mult decat atat, acceleratia este mai liniara (probabil pentru ca are 16 V ?) pe cand MPI-ul il simti cum incepe sa traga subit inca de la 2.300 RPM. Cuplul maxim este atins la o turatie ceva mai mica decat la FSI, asa ca este mai nervos...cu toti cei doar 102 CP :)

Sa nu uitam si de aspectul sensibilitatii la benzina romaneasca... cred ca stiti cu totii cat de problematic este FSI-ul la capitolul asta...

Nu sunt un mare fan al acestui tip de motorizare, mi-as fi luat si eu o varianta 2L diesel, insa pentru moment nu mi-am permis mai mult. Ceea ce vreau sa spun in schimb este ca m-a surprins foarte placut acest motoras, inca de la prima cheie...la relanti are un sound zuper, iar cei care n-au condus masini cu motoare asa de mici, ar fi surprinsi de ce poate face un 1.6 in doar 8 valve.... chiar nu are nevoie de mai multe :)

Ah! o singura mentiune as avea totusi.....a 6-a viteza nu i-ar fi stricat deloc....dar, asta e marketing-ul la VW ;-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta ziceam. In condusul de zi cu zi 102MPI pare mai "nervos". Si asa si este. Insa doar la turatii mici. La turatii mari 1.6FSI recupereazaa si chiar are mai multi CP. E mai performanta masina cu FSI insa avand cuplu foarte "sus" trebuie turat. Asta incerc sa explic de 10 posturi incoace.

Daca cineva e curios si face o intrecere intre cele 2 masini fsi va castiga detasat, insa la reprize lasa de dorit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NetFlow, ai dreptate, la o *** ar trebui sa se simta diferentza dintre cele doua motorizari.... eu as fi dispus sa fac una cu cine are un FSI pe-aici.. :)

ma gandesc totusi ca trebuie luate in considerare si diferentele dintre cutiile de viteze...sunt clar etajate diferit si parca la 1.6 MPI sunt mai lungi primele doua trepte din cate mi-aduc aminte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat consuma 1.6fsi. Insa 1.4fsi consuma infim. La un drum de 250Km cu 3 insi in masina, mers cu masina calm cam 110km/h in extra urban si 70-80 in localitati masina a consumat 12L. E drept ca masina are remap (la voinea) si poate conteaza.. Oricum masina consuma super putin. Are peste 50.000km acum masina si media ei este de 6.9%. Asta e o medie pe ultimii 8000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate daca diferenta de pret dintre 1.6 MPI si 1.6 FSI era de pana in 500 de euro multa lume ar fi ales FSI-ul; probabil cine reuseste sa faca efortul sa ia 1.6 FSI mai pluseaza putin si ia 1.9 TDI. Interesant e ca pe Leon motorizarea 1.6 FSI nici macar nu apare; se pare ca cei de la SEAT au fost ceva mai practici - varianta ieftina - 1.6 MPI, varianta scumpa - 2.0 FSI (pe partea de motoare pe benzina, aspirate).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesant. Imi pare rau pt cei care vb doar ca sa apara si ei pe aici.

Am 1.6 fsi de o luna , si ma iesit din rodaj, asa ca pot sa va spun despre comportamentul motorului.

In primul rand consuma mai putin decat 1.6 mpi de ex in oras imi ia intre 8.5 si 9 depinde de trafic (nu cred ca poate sa spuna acelasi lucru cineva cu mpi), are cuplu motor mai mare ( bine ca e la 3.800 rpm e alta treaba), deci trage mai bine, a 6-ea treapa ajuta ff mult la consumul extraurban. Am mers si cu 1.6 mpi, e dragut, se comporta ff bine pt un mpi dar nu face fata unui fsi, si apoi datele tehnice cred ca vb de la sine. Ce ii drept e cam mare diferenta de bani dar cred ca e mai important motorul decat niste dotari de care te poti lipsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e de dorit sa discutam fara obs. de genul "vb doar ca sa apara si ei pe aici".

Cuplu motor

1.6 MPI - 148 / 3800

1.6 FSI - 155 / 4000

Consumul ceva mai mic se compenseaza cu pretul mai mare platit ptr. benzina de 98 - cred ca in cele din urma se ajunge pe la aceleasi costuri ca si MPI+95 /100km.

FSI are 7 Nm in plus fata de MPI - si mai are 13 CP in plus. Merita treaba asta 1100 de euro? De ex., de banii astia poti sa-ti iei ESP (siguranta) si jante de aliaj de 16" cu anv. de 205 (design, siguranta). Totusi, daca ai bani si de optionale - si de FSi, probabil merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorry pt observatie ( nu isi avea locul). Nu am fost de acord cu dif. de bani am si spus ca e putin cam mare. Legat de ESP din cate stiu eu este pt 4motion de altfel in dotari scrie numai in combinatie cu 4motion. Mai exact esp pe langa abs eds si asr are control al stabilitatii. poate am inteles yo gresit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag tot de 98 sau chiar de 100 in ultima vreme pe MPI nu este deloc neindicat sa bagi gaz cu cifra mai mare .....avand in vedere ca benzina mai eftina nu are aceiasi calitate ca una mai scumpa, in alta oridine de idei diferenta de Cp se poate egaliza prin chip tuning ....iar cuplul si consumul vor fi mai bune respectiv la fel la consum ca la FSI.....Parerea me este ca Fsi trebuia ridicat mai sus din start in performante iar diferenta de pret este totusi destul de maricica.....ce este bun la Fsi dupa parerea mea trepata a 6 a + ca fsi prin natura sa ( sistemul de alimentare ) este destul de pretentios daca nu ii dai benzina buna dar NU pot spune ca este o motorizare aiurea (nu mi ar dispace un Fsi daca nu as incerca sa fiu mai practic un pic ) ....pur si simplu sunt mici detalii tehnice si de piata ale VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!