Jump to content

Nu porneste masina


john k
 Share

Postare recomandată

Cu toate ca am mai avut o tentativa esuata de o decizie luata in graba de moderator de a sterge topic-ul, consider utila revenirea mea atat mie cat si, cerd eu, multor detinatori de Passat B5.5 si nu numai. Povestea incepe odata cu lasarea frigului cu doi ani in urma. Passat-ul nu porneste, dau la automat si nu se aude nimic absolut. Pornesc masina impinsa, ajung acasa si si o pornesc si cu ajutorul cablurilor de la bateria TT-ului. Porneste fara probleme, fapt ce m-a determinat sa merg si sa cumpar acumulator. Dau banii degeaba pentru ca peste doua zile povestea se repeta. Observ ca uneori, tinand cheia pe pozitia “engine start”, dupa ceva vreme… de la 3 secunde la cateva minute, electromotorul porneste pur si simplu si odata cu el si masina mea. Merg la Dona in Constanta, imi schimba partea electrica a contactului cu chei si treaba e buna doua saptamani, dupa care, la Targoviste fiind, intr-un moment total nepotrivit, cu socrul meu decedat, intentionand sa alerg cu masina sa rezolv toate problemele specifice unui astfel de moment, masina nu porneste, dau la automat in van. Innebunesc, ma invart pe langa masina jumatate de ora, tin intr-un final cheia “pe automat” cateva minute si masina porneste. Toata ziua masina se comporta normal, doar prima pornire de dimineata era problematica. Merg la alt service in Targoviste (Bosch Car Service), demonteaza electromotorul, care se prezenta impecabil, atat periile cat si colectorul si releul de pornire, deconecteaza toate punctele de masa, le slefuiesc, vaselina de contact, etc. Nu am gasit nici urma de oxid sau puncte de masa slabite. S-a montat totul la loc si masina a functionat un an. La intrarea in iarna anului 2009 pornirea electromotorului intarzie aproximativ 2-3 secunde, uneori. Pentru a preveni situatiile cumplite in care te rogi de masina, am o intrebare… In schemele prezentate de cei din service am vazut ca releul de pornire (bendix-ul) primeste semnal dintr-un fir ce vine direct din contactul cu chei. Banuiala mea, bazata pe documentatia luata de pe net, este ca releul de pornire primeste semnal de la un conductor ce trece printr-un conector aflat in cutia ECU. Banuiesc ca acel conector a acumulat ceva oxid si “face figuri”. Pareri? Motorul este AVB. Multumiri! Cunosc persoane care au avut aceeasi problema si “s-a rezolvat de la sine” dupa schimbarea acumulatorului. O explicatie palpabila trebuie sa existe, electrica e una singura, nu?

Modificat de cmiron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    16

  • cmiron

    7

  • Al Bundy

    6

  • Danyiel

    6

In momentul cand apar astfel de probleme intermitente depistarea de face usor si repede cu ajutorul unor LED-uri montate provizoriu undeva in masina la vedere care sa monitorizeze diverite puncte de unde ar putea aparea problemele. In cazul tau daca stii ca electromotorul este bun ar trebui sa pui un LED pe alimentarea releului si unul pe electromotor si urmaresti cum lucreaza, este posibil ca releul sa fie alimentat dar sa aiba contactele oxidate si nu mai trimite curent la electromotor si tot asa mai departe pe masura ce aduni informatii din diferite puncte mergi "pe fir". Succes

:icon_thumright: Misto acolo la Cernavoda am fost la o vanatoare si am stat la hotel Yahoo, si-au facut cruce aia dupa ce am plecat noi "moldovenii"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la contact nu mai e nici un releu pana la starterul electromotorului. Firul e de culoare rosu/negru de 2,5 mm si mai trece prin mufa T10d/ pin 4. o mufa maro in stanga motorului. Pune un bec mic intre acel pin si masa si unul intre pinul starterului si masa si da la automat si vezi daca se aprind becurile. Eu suspectez starterul sau carbunii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru implicare. Pentru mine conteaza parerea ta pentru ca stii ce vorbesti, esti bazat, serios... ma rog, si bine ca nu esti singurul... Stiu ca nu exista releu. Service-urile in care am fost mi-au spus ca nu exista nici un conector... Asta era intrebarea mea, exista vreun conector intermediar, sau nu? Din spusele tale reiese ca banuiala mea se adevereste. T10d/4 este pur si simplu in stanga motorului sau in cutia ECU? Am gasit scris: "10 pin Connector brown, on protective housing for control module, in engine compartment, left". Sa fie in cutia ECU?

Cat despre electromotor, ce sa zic, arata aproape ca nou. Uzura perii cam 20%, totul curat. Starterul e mai greu de diagnosticat intr-o astfel de situatie in care in 99% din cazuri totul e ok iar uneori, exact in momentul cel mai nepotrivit, sa privesti lung cum isi bate joc tehnica de tine... Intentionez sa localizez conectorul ala, sa il desfac si sa il curat cu niste spray contact si sa vad cum se comporta o vreme. In timp daca se va mai repeta, iti voi urma sfatul cu becul, sau cu un led, cum mi-a sugerat pavi. Tampenia se intampla uneori, numai dimineata la prima cheie, in special cand e frig afara. Iarna asta mi-a intarziat uneori doar cu 2-3 secunde comanda starterului...

Modificat de C o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am avut probleme cu masina din semnatura cat a fost frig .....a stat cateva zile 4-5 atunci cand a fost -20 grade si abia a pornit la a 3 a cheia cu contctul pus de 3 ori pt bujii....bujiile le am schimbat anul trecut.....sa fie alta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand calduros topicul asta.

E imposibil sa nu gasesti rezolvare la problema ta.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva ai alarma pusa pe masina?Daca da,vezi ca ai un releu pus pe firul ce duce la starterul electromotorului!Daca releul ala nu face servici,te invarti pe langa masina!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, buna idee! La asta nu m-as fi gandit... Alarma este cea originala a masinii (OEM), cu senzori de prezenta / miscare in interior. Sincer nu cunosc schema electrica, nu stiu daca este sau nu conectata pe alimentarea starterului. Totusi, stand sa ma gandesc cum s-au petrecut lucrurile, in conditiile in care pornind cu cabluri de la alta masina pornea.... bineinteles cu capota deschisa... sunt razna, nu stiu ce sa mai cred. Cum spuneam: electrica e una... :offtopic: Mai am si studii superioare in domeniu... Any help?

Modificat de cmiron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alarma OEM nu intervina asupra comenzii electromotorului. Si da, acolo este mufa cu pricina, dai capacul jos, vezi ac are un surub care se da jos prin plasticul de la stergatoare si verifica contactele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare! ..... am si eu o problema asemanatoare cu passatul meu. Mi-am cumparat un set de chei briceag cu modul inchidere si am scos cu grija cipul din cheia veche, am mutat-o pe cea noua cat mai aproape de lama....si am dat sa pornesc masina...a pornit si dupa 1 secunda s-a oprit ( pe bord mi-a aparut masina cu cheita)....am facut acelasi lucru de 3 ori, dupa care masina nu a mai pornit....Bun, am montat cipul in cheia veche, o bag in contact dau la cheie....acelasi lucru nu porneste, nu se aude niciun sunet, decat releele si o pocnitura mica sub podea in dreptul piciorului drept.....am chemat niste tipi la mine, mi-au sters erorile cu VAG si mi-a spus sa cumpar contactul electric ca de la el este. Azi am luat contactul electric si acelasi lucru...NIMIC....un sfat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva alarma aftermarket pe masina?

Nu trebuia sa cumperi contactul pana nu verificai daca merge pe direct.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alarma aftermarket am avut de la vechiul proprietar, dar am scos-o cand mi-am cumparat cheile astea....ciudat este ca am mai avut simptome asemanatoare si anul trecut tot cam prin perioada asta si s-a dovedit a fi electromotorul, am dus masina la service...si nu stiu ce mi-au facut aia acolo....de dupa doar 1 an a revenit problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca ajunge tensiune pe borna de comanda de la electromotor. Dupa toate aparentele s-ar parea ca electromotorul e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat sa pornesc masina...a pornit si dupa 1 secunda s-a oprit

Daca porneste o secunda, inseamna ca e electromotrul bun

Nu ai ciupit cipu din greseala cand l-ai scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, Sabin.

a pornit si dupa 1 secunda s-a oprit ( pe bord mi-a aparut masina cu cheita)....am facut acelasi lucru de 3 ori, dupa care masina nu a mai pornit....

Deci initial a fost problema de IMMO, dar pe urma nici macar n-a mai invartit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu deci cipul e ok....l-am montat inapoi in cheia veche.....martorul se stinge dupa ce bag cheia in contact, nu clipeste, nu sta aprins...cipul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dus astazi masina la un service pentru ca oricum trebuia sa ii inlocuiesc si cureaua de la AC si un cap de planetara, am riscat totusi sa o pornesc impinsa....sper sa scap ieftin:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie mai multe cauze, alarma taie electromotorul, contactul ( partea electrica din el) si cel mai ieftin.. baterie moarta

Modificat de Zabin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze ca nu am mentionat, dar nu a mai pornit dinainte sa montez alarma pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata....am schimbat colectorul si periile si acum e ok! Multumesc tuturor pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti.Imi cer scuze daca nu postez unde trebuie....

Detin un Passat din '98 1.9TDI 90cp AHU,si am si eu probleme cu pornitul motorului.Sa va explic fenomenul daca tin contactul pus mai mult de 30-40sec motorul porneste greu daca il tin pus mai mult de atat se aude si un suntet de releu in genul celui de semnalizare dar ceva mai subtire sunetul si porneste greu de tot.Daca ii dau la automat dupa ce se sting becurile porneste bine.V-as fi foarte recunoscator daca mi-ati da cateva indicatii.

Va urez un Paste Fericit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi e normal, ca dupa 30 sec bujiile incandescente nu mai sunt alimentate si nici pompa de motorina nu mai baga. Ce te impiedica sa dai la automat dupa ce se sting becurile, de ce stai cu contactul pus atata timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna porneste greu? Invarte usor dar nu da semne de pornire sau invarte greu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma impiedica nimic sa dau la automat dupa ce se sting becurile dar am facut cateva probe si asa.Fratele meu are tot b5 1.9tdi si poti sa tii contactul pus si 2min tot usor porneste.

Invarte usor dar nu da semne de pornire.Si cand este motorul incis invarte mai mult pana porneste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva fratele tau are motor PD?

Problema ta cred ca vine din pompa de injectie sau din softul ECU (mai ales daca intampini probleme si la pornirea la cald).

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!