Jump to content

Probleme la pornire Seat Toledo TDI 66kw


oakyz
 Share

Postare recomandată

De ceva timp *mai ales cand este frig* am probleme cu pornirea dimineata la un Seat Toledo 2001 1.9TDI 66kw.

Mai exact daca sunt -1 -2 grade porneste destul de greu la prima cheie si in bord becul care arata ca se incalzesc bujiile tine doar 1-2 secunde *care mi se pare ff putin* ..... asa ca m`am gandit sa ma duc la service sa vad care este problema ...

Primul service : Bateria proasta... ( am cumparat baterie noua varta)

Al doilea service : nu sunt bune bujiile * m-am dus acasa am desfacut toate bujiile si le`am testat pe o baterie de masina ... si toate merg ff bine (adica devin incandescente daca le tine 3-4 secunde)*

Al treilea (cica service seat) : e defect releu de bujii :offtopic: asa ca m-am dus si am cumparat unul. si surpriza NU este asta problema.

In situatia de fata am luat pe cineva care are un Golf 4 cu aceelasi motor si am inceput sa masor ce am gasit pe acolo inclusiv releul ala care nu avea nimic si l-am cumparat degeaba... bujiile sunt bune(putin inegrite dar nu cred ca asta e problema mai ales ca e vb de motor diesel)... asa ca am ramas doar cu pornitul greu si concluzia ca am gasit 3 service pline de incompetenti retardati.

Ciudat este ca daca pornesc odata masina dupaia pot sa o opresc dupa 10 secunde si porneste la sfert chiar daca sunt -10 grade.

Si inca o intrebare pentru cei care au modelu asta de Toledo... la relanti mi se pare destul de zgomotos mai exact se aude ca si cum ar bate ceva. Am fost la un service am bagat masina pe tester ... si motorul nu are nimic ... turbina nu are nimic. Zgomotul asta aproape dispare daca apas pedala de ambreiaj. Poate este normal la modeul asta de motor dar totusi mi se pare ca se aude cam tare.

Modificat de oakyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa mut topicul tau si in aria TDI, acolo vei avea mai mult succes sa gasesti raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu daca nu e problema de avans ca nu cred ca e daca spui ca ai pus-o pe tester si nu a gasit nimic,atunci mai mult ca sigur este o problema de alimentare

iti ramane fara motorina in pompa si dai mult la cheie pana se amorseaza

ai pompa distribuitaoare sau pd?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cu pompa distribuitoare 80% avansul... dar poate sa fie si de la sonda de apa, daca vrei sunama si ne uitam la ea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar poate sa fie si de la sonda de apa, daca vrei sunama si ne uitam la ea ;)

;) mincinoasa aia de sonda (senzor de temp.) , "vede" o temperatura ceva mai mare. => ECU da comanda releului bujiilor pt. perioada scurta. Nu sunt "dieselist" dar, parca exista 2 timpi (ca marime/durata) de actionare a acestui releu.

Gresesc @cipos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

usurel... ca celel 20% le-am lasat pt sonda de apa ca si aia poate sa fie ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ATENTIE! Omul spune ca martorul bujiilor sta aprins doar 1-2 s. Sa fie asta din cauza avansului? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai tot nu m-am lamurit....

Parerea mea e ca nu incalzeste bujiile deloc. Motorina nu are cum sa vine de vina pentru ca bag numai euro5.

Acum imi aduc aminte ca mai demult cand a inceput sa fie frig afara si ajungea temeperatura pe la 3 Grade cu + sau - imi facea un beep si imi apare o * langa temperatura. Acum nu mai face nici un Beep dar * e acolo. Ma gandesc sa nu fie senzorul ala de temperatura busit ... sau alt senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuza-ma ca te intreb dar, cu ce nu te-ai lamurit? Citesti cumva doar ce scrii tu? :offtopic: Eu despre ce vorbeam? :somnmare: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai nu m-am lamurit de la ce poate sa fie problema... sau mai exact ce trebuie sa fac sa NU mai am problema asta....

dar poate sa fie si de la sonda de apa, daca vrei sunama si ne uitam la ea
de ex nu inteleg ce treaba are sonda de apa cu pornirea ;)

De sunat pot sa te sun dar sunt din Targoviste asa ca tre sa vad cand am timp sa ajung prin bucuresti.

Oricum eu tot cred ca e ceva in nergegula cu :

Acum imi aduc aminte ca mai demult cand a inceput sa fie frig afara si ajungea temeperatura pe la 3 Grade cu + sau - imi facea un beep si imi apare o * langa temperatura. Acum nu mai face nici un Beep dar * e acolo. Ma gandesc sa nu fie senzorul ala de temperatura busit ... sau alt senzor.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am postat si eu un forum cu pornirea grea si cum am mai spus si acolo am fost la service unde un retardat de mecanic m-a convins ca avansul nu ar fi cauza fiindca se regleaza singur.Stau si ma gandesc ca la mine e faza cu injectoru oricum la tine s-ar putea sa fie altceva dar raman la parerea ca avansul are si el un gram si ceva mai mult de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si eu de unde sa stiu daca e vre`o problema cu avansul ?

Idiotii de la service au bagat-o pe tester si TOTUL e ok ;) acum dracu stie ce inseamna la ei ok daca la problema asta la 3 service-uri diferite fiecare are varianta lui si pana acum nici una nu a fost aia buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca repet dar, asa cum ai spus '" martorul de bujii sta aprins doar 1-2 s", eu tot comanda releului pt. bujii o suspectez.

Dupa rezolvarea problemei, sa ne spui ce a fost! ;)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii de pe la service-uri nu prea le au cu avansul. Parerea mea este ca un test cu VAG-COM ar fi relevant (cu motorul cald); daca e putin intarziat avansul poate sa fie inca in parametrii prescrisi de producator dar sa iti faca problema asta. Roaga pe un coleg din zona sa te ajute cu scanarea - o sa vezi f. frumos pe grafic cum sta treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baietii de pe la service-uri nu prea le au cu avansul. Parerea mea este ca un test cu VAG-COM ar fi relevant (cu motorul cald); daca e putin intarziat avansul poate sa fie inca in parametrii prescrisi de producator dar sa iti faca problema asta. Roaga pe un coleg din zona sa te ajute cu scanarea - o sa vezi f. frumos pe grafic cum sta treaba.

Sincer nu cunosc pe nimeni care sa poata sa imi faca un test.... asa ca daca e cineva care se ofera sa ma ajute dau o fuga in bucuresti pana la urma :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa ajungi la intalnirea anuala. Precis gasesti un Vag-Com pt. test. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema pt. "bijuteria" din profil, deci nu cred ca e caracteristica motorului de 66kw. Adevarul e ca martorul de pe bord pt. bujii se stinge cam repede. Astept cu nerabdare sa postezi si cum ti-ai rezolvat problema... sa nu mai umblu si eu pe la alti cativa retardati de mecanici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci... functie de temperatura citita de snzorul de la apa ecu stie temp motorului deci automat daca e rece tine mai mult bujiile, iar daca sonada de apa este defecta ecu nu stoie exact temp in concluzie nu stie cat sa "tina bujiile"

@big smith tu ai popmpe duse si la tine intr-adevar se regleaza singur avansul

pt cine vrea verificarea avasnsului eventual si reglarea acestuia sa ma sune si se rezolva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci... functie de temperatura citita de snzorul de la apa ecu stie temp motorului deci automat daca e rece tine mai mult bujiile, iar daca sonada de apa este defecta ecu nu stoie exact temp in concluzie nu stie cat sa "tina bujiile"

@big smith tu ai popmpe duse si la tine intr-adevar se regleaza singur avansul

pt cine vrea verificarea avasnsului eventual si reglarea acestuia sa ma sune si se rezolva

pai logic mi se parea sa citeasca temperatura de la senzorul de temperatura nu de la cel de apa... dar poate tu stii mai multe...

daca poti sa verifici avansul si sa il reglezi daca e vreo problema da-mi un pm cu nr de tel si o sa te sun daca esti din bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca am mai dat cu geana prin documentatii. Daca senzorul este NTC si nu PTC (si asa este) , putem sa ne inselam. :P Adica, lipsa semnalului de la senzor (G62) duce la o valoare substituita care comanda releul bujiilor pt. perioada maxima dar, taie incalzirea auxiliara. ;)

Cine/ce ar mai putea comanda timpul de alimentare al bujiilor?! ;)

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Un avans prost va ramane memorat in ECU ;) iar la urmatoarea pornire spira va sta aprinsa f. putin iar bujiile nu isi vor face treaba 100% in conditi de frig.Deci cel mai bine sa verifici avansul care poate fugi de la o pornire la alta ;) daca ai vreun defect intern in pompa de injectie si dupa se vor urma pasi cu injectoarele,compresie,taragere la punct intre axa cu came si vilbrochen.....etc

P.S. Am avut acest defect si toate firele de la releul de bujii incandescente erau ok insa ramaneau cuplate f putin,deci nu vb. din auzite :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa ma duc sa mai verific odata pe tester sa vad daca are vreo eroare ramasa....

mai exista si varianta cu compresia proasta... desi nu cred dar si asta e o varianta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema asemanatoare sub 0 grade porneste greu si desi relantul sta ,motorul merge neregulat cateva minute...2.3. am crezut ca e de la bujii le-am schimbat si tot asa face.akum stiu ca avansul meu e dat grav cu plus de la modificari dar iarna trecuta nu facea asa ceva.any ideas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o problema asemanatoare sub 0 grade porneste greu si desi relantul sta ,motorul merge neregulat cateva minute...2.3. am crezut ca e de la bujii le-am schimbat si tot asa face.akum stiu ca avansul meu e dat grav cu plus de la modificari dar iarna trecuta nu facea asa ceva.any ideas?

Deci la mine face asa si daca sunt 2-3 pe plus ... de mers neregulat ... nu imi face asa ceva si sta la relanti la 900 rpm ....

In schimb ce mi-am dat eu seama ca nu mai face acum... este BEEPul care il facea cand temperatura era mai mica de 3 grade.

Inainte imi aparea o * si facea un beep cand porneam masina sau daca eram in mers cand temperatura ajunge ala 3 grade. Acum imi apare * dar nu mai face nici un BEEP. Sper sa vad pe tester daca asta e o eroare.

O sa dau acum o fuga pana la masina sa masor cat au exact bujiile pentru ca la service am scos doar prima bujie si am pus`o pe o baterie de masina sa vad daca devine incandescenta si am vaz ca mergea dar acum vreau sa le masor pe toate.

Modificat de oakyz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!