Jump to content

ajutor cu ceasurile de bord


tianu
 Share

Postare recomandată

cum s-ar zice "hepl" am achizitionat de curand un passat b4 din 95 si are o mica mare problema cu ceasurile de bord in timpul mersului se stinge tot ramine aprins ledul de faza lunga si creste temperatura motorului de nu iti vine sa crezi. Si daca s-ar putea as dori si eu o poza cu amplasarea releelor si seriile acestora ca cel de la care am luat masina a facut el "mici" modificari.

Modificat de tianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema am avut-o si eu la un B3 din '91 se stingea lumina din bord cand iti era mai drag. Solutia pe care am gasit-o atunci: o lovitura sanatoasa cu palma in bord, exact deasupra ceasurilor. Apoi am vandut-o...

De crescut temperatura nu stiu ce sa-ti spun, a mea era pe benzina 1,8.

Cat de mult creste ?

Iti porneste aeroterma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu temperatura, este o crestere reala sau indicatorul o ia razna ?

Referitor la luminile din bord iti sugerez sa verifici firul (-), masa bordului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum s-ar zice "hepl" am achizitionat de curand un passat b4 din 95 si are o mica mare problema cu ceasurile de bord in timpul mersului se stinge tot ramine aprins ledul de faza lunga si creste temperatura motorului de nu iti vine sa crezi. Si daca s-ar putea as dori si eu o poza cu amplasarea releelor si seriile acestora ca cel de la care am luat masina a facut el "mici" modificari.

salut

se poate sa ai ceva contacte oxidate!(cu lovitul in bord nu rezolvi nimica!doar poate temporar!!!!!!!!!!)scoate bordul si alimenteazal separat, pe forum gasesti carti technice despre b4. (nu functioneaze nici 1 led doar fazalunga?(semnalizator...sau altceva? opreste motorul si repornestel,vezi daca celelalte se aprind in timpul selftestului!...indicatorarele merg,,,benzina,apa,ceasul..... daca restul merg nu prea as crede ca este masa problema....))

in ceas este folie sau placaPCB?daca se umbla mult la el folia are mari sanse sa se intrerupa!

Daca in ceas este ok tot atunci verifica cablurile..masoara tesiunea de pe ele...majoritatea acestora trec prin ECU.

indicatorul de la apa este o "boala a passaturilor",se intrebupe bobina de la ceas.(simtoma: totul merge ok dar dintrodata creste brusc temperatura chiar daca motorul nu este solicitat)

verifica senzorul de temperarura are 4 fire,2 la ecu 2 la ceas.daca este ok atunci ceasul!desfal si scoate indicatorul de apa.(cel mai probabil aicea este problema).

Modificat de AdamOpel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu am avut o problema asemanatoare cred ca asta e boal passaturilor mergeam dinspre suceava la bacau pe la falticeni se facea drumul era o coloana de un kilometru ce sa fac opresc motorul si astept ( mentionez ca pornirea nu era din contact aveam un buton pentru demaror cred din care porneam bine inteles cu cheile rasucite in contact) cand sa pornesc rasucesc cheile in contact si nu se aprinde nici o lumina in bord plus de asta se stinge si ceasul canda apas pe butonul cu care porneam de omicei nimik miam bagat capul sub capota si ce sa-i fac nu stiam unde sa umblu si ce sa fac opresc un microbuz si il intreb pe sofer daca stie despre ce ar fi vorba isi baga soferi labile pe sub capota dar nici el nu cred ca stia ce facea dupra vreo 5 minute imi zice bago in a doua si o imping eu ok zis si facut o bag in a doua o impinge soferu de pe bus

cam vreo 5 metri porneste perfect sta la relantii iam dat omului de o bere si am pornit la drum pe la roman iar se asfalta am zis ca mai bine stau cu motorul pornit decat sa imping iar la ea (era pe seara si am vrut sa aprind farurile cand apas butonul imi dispare ceasul si nu se vedea nici un far si nici lumini la bor bateria era noua) am stat cu motorul pornit la relantii vreo 30 de minute in car m-am plictisit ascultand mototrul acum am zis fie ce o fii il opresc si o sa gasesc eu pe cineva care sa o impinga dupa ce l-am oprit am zis sa vad dac mai porneste la fel nimik nu mai pornea am dato pe margine am aprins avariile care functionau astept cam jumatate de ora dau iar sa pones a incercat motoru sa porneasca dar nu a pornit am mai asteptat cam 5 minute si am mai dat o cheie si surpriza a pornit cand sa aprind farurile nimik nici o lumina ajung intrun sfarsit la bacau unde aveam treaba las masinacu motorul pornit si imi rezolv problemele de la bacau am plecat la neamt la soacramea am ajuns pe la 7 era vara fara faruri farra nimik bag masina in surte mananc ce mai fac eu a doua zi dimineata vroiam sa ma intorc la suceava acasa dau cheie si surpriza motorul a pornit din prima aparea si ceasul bine la 00:00 dau sa aprind farurile si imi dispare ceasul faruri tot nu aveam in sfarsit ajung acasa la suceava si o parchez in fata blocului asta se intampla duminica.

luni de dimimineata ma duc la un elctrician am ajuns far probleme motorul a pornit dar farurile tot nu se aprindeau ajung la electrician ii sun mai intai sa imi fac mototul sa porneasca din contact s-a apucat el de treaba imi face contactul motorul porneste acum de la cheie este ok dar nu aveam faruri da el jos ceasurile de la bord si le verifica el asta nu m-a interesat dupa vro 2 ore de nervi gaseste problema era un scurt acolo pe folia aceia de la ceasuri pune el fludor acolo pune bordul inapoi si incer farurile merge totul ok. si de atunci nu am mai avut probleme cu partea electrica la passatul meu

Este un passat B3 din 1992 motor de 1.8 pe benzina cu instalatie de aer conditionat cam cu ce se putea pune pe masina la vreamea aceia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu am avut aceeasi problema si AM GASIT REZOLVAREA.De vina a fost mufa care intra in spatele ceasurilor(nu sunt un specialist:) si care nu mai facea contact cum trebuie.Simptomele erau aceleasi.Cadeau toate de pe bord si ramanea ledul aprins de faza lunga.Ceasurile de pe bord se dau jus foarte simplu si nu trebuie sa dai jos tot bordul.Este vorba de vreo 5 suruburi care sunt mascate in aerisiri.Eu nu am gasit alta solutie si provizoriu am bagat niste pene facute din plastic pe langa mufa pentru a o fixa acolo.De atunci nu mai am probleme.Daca ai nelamuriri sper sa adaug in scurt timp si poze (nu promit).

Sper sa te ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Stie cineva cum se demonteaza acele instrumentelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

dupa ce desfaceti cadranul bordului se prinde cu mana de tot ansamblul ala apa +carburant si iese afara frumos iar apoi in spatele lui se cositoresc (refac)pe placa toti pinii care vin din mufa exterioara si ati rezolvat problema.pt cei la care nu merge apa ,carburant bec ulei si bec apa ,se refac lipiturile pe TCY ala din dreapta bordului (vazut din fata pe placa in coltul de sus) ,are 3 pini si de obicei se dezlipesc .

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am o problema legata de ceasurile de bord si anume :

Am avut un scurt-circuit (depistat ulterior) datorat uzarii izolatiei de la un cablu (de la trepidatii) de sub capota care a condus un + fals la bord si....s-a prajit ceasul (doar si pentru aceasta mutumesc lui Dumnezeu ca nu s-a aprins.....

In continuare am dus masina la un electrician (primul) care a constatat defectul si a dat verdictul : "scurt circuit in ceasul de bord" zice el ca a verificat si instalatia electrica si ca trebuie sa cumpar un ceas Second hand...

Zis si facut dar pentru ca mi se par mie ciudat...dupa c am intrat in poesia ceasului (care a costat destul de mult...) m-am dus la al doilea electrician....care cica a verificat circuitul electric , a pus cupla la ceas (am uitat sa va spun ca tot ceasul este elctronic...) si la pornire .... nu mergea decit circuitul electronic de la ceas si de la km...

pentru ca dadusem destui bani pe ceas si cel de-al dooilea electrician mi-a spus ca ceasul nu este bun....m-am dus la shrot cu el inapoi si acolo patronul avea un baiat ce se pricepea la partea electrica...

Pentru ca nu voia s-a imi dea banii pina nu se convingea de faptul ca ceasul nu este bun...a pus baiatul lui sa verifice instalatia....

Pus in aceasta situatie jenanta...am lasat masina cu conditia sa mi-o dea "la cheie...."

Cu toate ca nu am avut incredere aproape deloc in aceasta operatie.....cu migala si calm , baiatul a gasit scurtcircuitul la un cablu care freca pe borna + a electromotorului si cea care a dat + in fals la bord.

Totul ok a montat ceasul , a remediat si montat la loc partea de instlatie lectrica , ceasul functioneaza INSA, pe ecranele de la ceas si km-traj (dispaly) se observa usor si fantele numarului care nu ar trebui sa fie vizibile - nu stiu daca am fost inteles - fiecare celula de numar aeste formata din mai multe fante (subtiri) iar cind apare numarul , trebuie sa fi vizibile doar fantele care scriu(formeaza) pe display numarul ce trebuie afisat....

Explicatia baiatului de la schrot este ca cel de-al doilea electrician(daca se poate numi asa) in momentul cind a pus cupla la cesul de bord fara sa depisteze scurtul....a dat acel + in bord , fapt care a afectat functionarea ulterioara a bordului....

Sa fie oare asa....

Oare se mai poate face ceva....pentru a nu se observa decit fantele care formeaza cifrele pe display ? (mentionez ca inainte de a porni motorul...aceasta defcienta nu se observa)

Astept sugestiile voastre inclusiv pe e-mail si

Multumesc anticipat !

voicu67@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am si eu o mica problema. Dupa cateva minute de mers, acul indicator de la nivelul de combustibil o ia usor la vale spre nivelul zero si acolo ramane, desi "situatia" in rezervor e alta. Opresc motorul, stau un minut, pun din nou contactul si acul se ridica si indica nivelul existent in rezervor. Dupa cateva minute, iar face figura si coboara, ca si cum i s-ar taia contactul. Avand in vedere acest aspect, se exclud probleme la plutitor sau pe traseul dinspre rezervor spre calculator/bord. Mai degraba inclin sa cred ca e o problema de natura electronica. In rest merge totul OK.

Unde ar putea fi problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la plutitor, probabil e defect senzorul :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la plutitor nu e nici un senzor. E doar un reostat, ca sa-i zicem asa; pur si simplu se plimba un contact pe niste spire - principiul reostatului. Daca ar fi fost defect reostatul acela, nu mi-ar mai fi indicat nimic in bord. Dar, in cazul de fata, imi indica si dupa ceva timp cedeaza - un comportament ca si cum un condensator sau o alta piesa electronica se incalzeste in timpul functionarii peste limita admisa si decupleaza, ca mai apoi, dupa ce revine in limitele normale, sa isi reia functia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O problema similara intampin si eu la bord: in momentul in care actionez butonul de modificare a intensitatii iluminarii bordului, totul o ia razna! Se aprinde LED-ul de la faza lunga, se sting toate celelalte indicatoare si turometrul "topaie" intre 0 si 1000 rpm facand un zgomot de fiecare data cand se izbeste de opritor. De asemenea ceasul scade in intensitate suficient de mult incat sa nu mai fie vizibil.

Toate astea se intampla doar daca am cuplate pozitiile (care apropos, pe fata nu se aprind) sau faza scurta. Daca tot am ajuns aici, are cineva idee cum se extrag becurile de pozitie din faruri, pentru verificare ?

Suspectam si eu un scurt in bord dar nu m-am apucat de el inainte de a ma documenta despre ce-i vorba mai exact. Acum cu informatiile necesare, ma pot apuca de lucru la bord!

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Passat.

Aceeasi problema dar in plus si cel de temp. se ridica sau cobora. Vezi ca este un integrat ( 7810 - cu pinii pusi invers ) care alimenteaza tot bordul. L-am schimbat si problema rezolvata. Dupa ce opresti se raceste integratul si din cauza aceasta mai functioneaza un timp.

Sper sa fie si la tine la fel. Integratul este in bord. trebui sa-l dai jos, desfaci. Este prins pe o tabla de carcasa de plastic a bordului. Pune si ceva pasata acolo dupa ce umbli. Am inteles ca la unele s-a rezolvat doar cu refacerea lipiturilor conectorului ( cu trei pini ).

Bafta

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!