Jump to content

B6 2.0 Tdi 140cp Vs. 2.0tdi 170cp


mircea812
 Share

Postare recomandată

Deci cu un rezervor poti face 1300 km, la un condus sanatos pentru motor, deci un 5,4 l/ 100 km. Am citit si din carte, capitolul cum sa faci rodajul, e interesant. L-am citit dupa ce l-am facut, cine sta sa ia cartea in mana, si sa se uite la masina? Oricum, am intuit, si nu e asa greu, cum se conduce un motor in rodaj. 1300 intr-un trafic aglomerat, nu mai inseamna extraurban. Intr-un trafic dement in Bucuresti, in o ora jumatate am pierdut 100 de km. Am realimentat de la Mol, numai evo, e mentionat in carte, sub euro 4 nici sa nu va ganditi, euro 5 e binevenit (am card: la un l imi dau 3 puncte, un punct e 300 lei vechi, decat nimic...(pret ca la OMV, nu simt diferenta de performante), am iesit 5,9 (calcul plin- plin). Cum conduc, si cred ca e sanatos: accelerez progresiv, nu talpa, pana la 2700- 2900 de ture. Nu o las in a treia sub 2000, in a patra sub 2200, in a cincea sub 2300- 2400. Daca ajung, in a treia sub 1800, se mai intampla, nu mai bag a doua, ca ma trage inapoi, o accelerez usor, pana trece de 2000, cel putin, apoi ii dau mai tare. Pentru economie mai aplic unele subterfugii:daca cobor o panta, sau vad ca in fata mea, va trebui sa franez, o bag intr-o viteza superioara (5,6), in functie de cat de tare vreau sa actioneze frana de motor. Astfel am consum 0, pe sute de metri, plus frana de motor, fara a forta motorul. Nu stiu ce sa zic. Turatiile de peste 3000, ma doare sufletul cum se aude motorul, chiar sunt sanatoase? Ii mai dau si eu, cate una, doar sa nu se depuna reziduri pe turbina, dar personal, nu-mi plac. Am 2500 de km, uleiul e inca la nivel maxim. Am inteles ca distractia incepe de la 5000 incolo. Turatia de drum o pastrez intre 2000- 2600, in functie de viteza. Oricum forjarea o incep de la minim 2200, atunci pare-se, se infige cel mai bine. Cred, o parere, daca motorul e subturat, sa-l aduci incet pana la 2000, apoi mai tare, iar talpa, de la 2400. Va dati seama, doresc sa conduc economic, nu ca m-ar interesa banii, ci mediul... (astept cu nerabdare o opinie a unuia cu 170 CP, fara for motion sau dsg, eu mai revin numai dupa ce am cel putin 5000 de km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am 5000 km, facuti in toate conditiile: munte, drumuri rele, drumuri de viteza, oras (mai putin). Raman uimit de stabilitate, insa nu sunt multumit cum se comporta la drumurile cu denivelari, in curbe rotile pierd aderenta maxima, mi-au si scrasnit (nu ma intrebati de viteza). Sibiu-Brasov, imi zice prietena intr-o curba (pe drum bun): "-Sa nu mai zici ca nu-ti scrasnesc rotile..."; "-Stai linistita, e de la Seat-ul din spate". Consumul pana acum: 5,9 l/100 km (cu un condus mai agresiv in ultimii 2000 km). Uleiul a scazut, dar putin. Ce este de remarcat: de pe la 3500- 4000 km, am simtit 2 mari schimbari la masina:

1. Consumul a inceput sa scada, de altfel bc imi arata putin si la consumul in stationare (fara consumatori): 0,5 l/100 km; cand era noua, aveam 0,9 (b 5,5 imi arata 0,7 la 200000 km facuti).

2. E mai puternica, simt ca masina doreste sa plece cat mai repede, si de cand o am, nu i-am dat talpa niciodata (nici in depasiri nu am avut nevoie).

Eu am mai glumit, dar cu masina aceasta, aveti putere, prea multa pentru Romania si un consum bun; ma intreb: ce stabilitate are cu for motion?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun feedback aici. Chiar si pentru Octavia 2 RS TDI 170 CP ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi, am fost avertizat de bc ca nivelul de ulei e scazut, si trebuie sa completez. Nu-mi vine sa cred, m-a luat pe nepregatite, e si sambata, sunt din jud. Hunedoara, dealeri aici nu sunt. Am 6900 km (m-a avertizat la 6800, eram pe drum). Am verificat uleiul ieri, era la jumatatea jojei. Deci ar mai fi pana la minim. As dori sa completez tot cu ulei original, in carte numele uleiului e: Vw... Oricum la o masina atat de scumpa, sa stai cu bidonul in masina... Si oamenii parca se uita ciudat la mine cand ma vad cu joja in mana (urmatoarea verificare a nivelului uleiului o voi face in zona ultracentrala, la costum)... Din nou fac referire la b 5,5 (131 cp): ulei sa completez, niciodata. Scriam de consumul mic al lui b 5,5: este predominant extraurban. Am observat ca (predominant) urban, Noul Passat, 140 CP consuma mai putin. Si cei 9 cai putere diferenta, sunt odihniti bine. In rest, numai satisfactii: putere, confort, frumoasa, frumoasa. Arareori o turez pana la 3000, doar in depasiri, sau cand mai simt dorul spatarului, cred ca conduc subturat dar nu suport zgomotul motorului. Oricum, nu o accelerez puternic la turatii mici. Am mers 40 de km numai cu a 2-a pe un drum execrabil, un consum incredibil de doar 6 litri/ suta. Consuma putin la viteze mici, consumul creste peste suta la ora, iar un condus cu demaraje puternice, nu aduce un consum substantial mai mare. Consumul cand e motorul rece, nu e mult mai mare, aproape nici o diferenta. Aerul conditionat mareste consumul cu aproximativ 0,5l pe ora/ pe suta de km. Media pana acum: 5,9/ 100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca mergi subturat duce la un consum mai mare de ulei. Si...nu astepta pana ajunge la minim nivelul, ca s-ar putea sa fie prea tarziu.

In carte scrie ca tre sa completezi in functie de nivel, intre 0,5 si 1 l. Asa ca nu mai sta pe ganduri si cumpara urgent ulei.

Daca vrei sa stii ce ulei, vezi ca mai e deschis un topic despre asta.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers undeva in prima mie de Km intre 2000-3000 rotatii pe minut, apoi urmatorii 500 Km la fel dar i-am dat blana vreo 20 Km sa vad si eu cat fuge (200 imediat si apoi 210 , apoi am lasat-o , deci nu stiu daca merge mai repede). Acum am 2200 , uleiul , am o problema - nu pot sa-mi dau seama eaxct unde este uleiul : 1. este curat si 2. este JOJA NEAGRA. Si este foarte incomod de vazut (astept tips-uri) Dar se pare ca este bine( din ceea ce am vazut eu) Consumul de motorina sta cam asa: consumul mediu este de 8,3, la o viteza medie de 35km/h pe o distanta de 2200 de km. Amvenit azi - consum la drum - de la sinaia la poiana brasov , rucar , campulung, pitesti , autostrada(140-`160km/h - nu zona de drum in lucru :) ) , bucuresti - 6,6 , apoi am intrat in bucuresti pana in obor si apoi in progresu si a ajuns la 6,9.

Eu cred ca are un consum rezonabil mai ales ca nu merg deloc subturat , adica incerc s-o tin , chiar si in oras , intr-o turatie peste 2000/min.

Bafta!

P.S. Nu uitati ca a mea este si 4Motion.

Sa scoti o medie de 5,9 la asemenea motor inseamna sa mergi subturat - de exemplu cu 90Km/h cu vitaza a-6-a. Parerea mea...

Modificat de dintzauru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Consumurile mele:

super aglomeratie (stai de iti vine sa parchezi sa o iei pe jos): 14

aglomeratie: 10-12 (orele de vf)

afara aglomerat (depasiri multe, grabit):7.7-8.2 (in fc de cat de mult te grabesti)

afara grabit: 6.6

afara normal: 5.6

afara super lejer: 4.8 (incredibil la 90-120)

mediu/rezervor in oras: 9-10

mediile afara sunt pe un drum intre 400km-600km.

consumul de ulei a fost doar pana la prima revizie dupa cum se cunoaste cam 500ml pe la 6000

am acum 22k si ma pregatesc de a doua revizie si ulei e full.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumurile mele:

super aglomeratie (stai de iti vine sa parchezi sa o iei pe jos): 14

aglomeratie: 10-12 (orele de vf)

afara aglomerat (depasiri multe, grabit):7.7-8.2 (in fc de cat de mult te grabesti)

afara grabit: 6.6

afara normal: 5.6

afara super lejer: 4.8 (incredibil la 90-120)

mediu/rezervor in oras: 9-10

mediile afara sunt pe un drum intre 400km-600km.

consumul de ulei a fost doar pana la prima revizie dupa cum se cunoaste cam 500ml pe la 6000

am acum 22k si ma pregatesc de a doua revizie si ulei e full.

Bine ca ai venit si tu cu rectificarile astea, ca nu ma credea nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....prieteni...m-ati scos din ceata in care mi-era teama

ca o sa stau pina in ian. cind imi vine si mie b6-le..

thanks!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a venit cardul nominal pe Mol. Noi rectificari: la un litru, primesti un punct. Un punct e 150 lei vechi. Pt. motorina evo primesti 3 puncte (singura exceptie). Deci, trebuie sa iei 150 de litri de motorina obisnuita, sa bei o cafea. Am renuntat definitiv. Am luat de la OMV, premium, motorina euro 5, consumul a crescut cu mult fata de cel de la Mol evo (6,1--5,9). Dar am observat ca Sprint de la OMV, e Euro 4. Am 8800 km, am zis ca de acum merge si euro 4. Nu-mi vine sa cred. Consumul a scazut cu mult, voi obtine la un rezervor, dupa bc, sub 5,5 (bc al meu arata mai mult la viteza medie de cand a venit frigul).

Despre ulei: am sunat la Reprezentanta Arad mi-au spus sa iau Castrol 506 01, iei asta baga. Nu luati, eu voi merge cu uleiul meu. A aparut 507 00, long life (72 lei). Cand te avertizeaza in bord, bagi fix 0,5 l. Cum verific eu uleiul: sterg joja cu o carpa ce nu lasa scame, si o introduc o singura data in motor, masina pe plan drept.

Referitor la conducerea subturata a masinii, mentionez, ca motorul consuma mult subturat (sub 1800). Sub 1800 nu merg decat in primele 2 viteze. Pe langa aceasta, mentionez ca nu prea merg cu peste 110 km/ ora, viteza de la care consumul creste considerabil.

Toata lumea lauda noul motor de 170 cp (consum, zgomot). Filtrul de particule am inteles ca se schimba la 100000 de km. Groove, tu ai DSG, Johnny7577 pt mine mai e o nelamurire: Da-ne un consum mediu (peste 1000 de km, mixt spre extraurban, daca poti). Observ ca motorul de 140 cp, pastreaza un consum bun in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionez ca nu prea merg cu peste 110 km/ ora, viteza de la care consumul creste considerabil.

Ce inseamna aceasta crestere considerabila pentru tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna aceasta crestere considerabila pentru tine?

140-150 7l

170-180 8l

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cum poti totusi sa mergi cu un Passat de 140 de cai cu 110 ? Urmaresti permanent vitezometrul ca sa nu depasesti?

La un cuplu de 320 Nm nu iti dai seama cum treci de 110 ...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumperi o masina de > 30.000 euro din care vei recupera peste 5 ani mai putin de jumatate si te uiti la o diferenta de consum de 0,2 l/% "(6,1--5,9)"? Cu un motor de 140 CP iti impui sa mergi < 110 km/h pentru ca, "consumul creste considerabil" :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o legatura. Nu prea merg cu peste 110 km/ora deoarece in zona unde stau eu (Hunedoara- Deva), drumurile sunt foarte aglomerate si sunt multe localitati (am detector, dar e mai asa). Mai profit de cuplul mare in demaraje. Puteam cumpara tdi-ul de 105 cp, nu? Am platit pentru a 6-a viteza, si va jur ca o folosesc cu mare drag, cand se poate.

Chiar nu conteaza ca o motorina se consuma mai repede decat alta? Care e secretul si cum e mai bine? Cat e aditiv si cat e motorina intr-un litru de combustibil? De ce motorina euro 4 se consuma mult mai lent?

Facand referire la economia de bani, acesta e scopul motorizarilor pe motorina. Mergi mult, si iesi mai rentabil pe termen lung. Bineinteles, eu am luat-o pentru zgomotul specific...

Comparatia are ca scop evaluarea consumurilor de motorina in diverse medii (cu caracter de divertisment sau orientativ pentru viitori proprietari), iar in ce priveste cel de ulei, in cartea tehnica scrie ca in functie de cum faci rodajul, asa va consuma pe veci... Oricum, dupa cele scrise de Johnny7577, un timp de asteptare de 3-4 luni pt 170 cp merita (in cazul meu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai venit si tu cu rectificarile astea, ca nu ma credea nimeni.

Stati linistiti baieti , eu la Octavia mea cu 2.0 TDi (140) + DSG la fel am obtinut niste consumuri foarte mici si nu m-a crezut nimeni , zic si eu acelasi lucru, nu am niciun interes sa "bag in ele" ca doar nu are buzunarul meu de castigat , se pare ca in anumite conditii DSG vs cutie manuala este mult mai economica , acum datele de la producator nu zic asta , eu inca mai experimentez , acum am ajuns la un consum de 6~8 in oras , in functie de aglomeratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Datele oficiale zic ca dsg consuma mai mult ca manuala pt ca testul se face astfel incat consumul sa fie minim in ambele cazuri. E clar ca daca ala cu manuala stie ce face si are chef sa scoata "tot" din cutie are un consum mic. De cele mai multe ori insa cei cu cutie manuala fac extrem de multe greseli (ca si moment de schimbat) fata de dsg.. si de aici consumul mai mare la manuala. Plus ca dsg are avantajul de a schimba super repede mereu.. .ceea ce noi nu o facem. Multi au obiceiul, prost de la dacie, sa o "scoata pe liber" cand incetinesc la semafor sau in pante mai lungi. Ceea ce iar e o greseala.. toate astea duc la un consum mai mare la manuala fata de dsg.

Din cate am inteles eu motorul de 170Cp are consmulul "real", nu cel de pe bc, mai mic decat la cel de 140. Injectia de combustibil e mult mai precisa.. asta in cazul in care cu ambele masini se merge in acelas mod..

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...din cite am citit din testele facute de altii pe afara cel de 170 consuma mai putin

si este mai silentios...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu credeam asta, dar nu am avut "curajul" sa o si afirm. Nu cred ca ar putea consuma mai putin, oricare ar fi masina, atata timp cat are un motor de 2.0l. Pentru 170 CP, consumul este extraordinar. Sunt curios daca se va schimba ceva la iarna.

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Care ar fi diferentele de tehnologie intre motoarele 2.0 TDI 140cp si 2.0 TDI 170cp. Exceptind prezenta DPF la cel de 170 cp. Nu am gasit niciunde explicate clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altfel de injectoare. Nu numai ca sunt mai mari.. au alta tehnologie. Cred ca e si alta turbina, pt ca cea de la 2L 140Cp e cam la limita ( au picat multe dupa remap ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 170CP ai injectoare piezo. Asta ar cam fii singura diferenta cunoscuta de mine...dar sunt sigur ca mai sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 170CP ai injectoare piezo. Asta ar cam fii singura diferenta cunoscuta de mine...dar sunt sigur ca mai sunt.

si 140 e cu elemente piezo.....desi sigur difera codurile...turbina e alta...cred ca si sistemul de egr....capacul de la chiulasa. la organe motor nu stiu sa va zic sigur. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si 140 e cu elemente piezo.....desi sigur difera codurile...turbina e alta...cred ca si sistemul de egr....capacul de la chiulasa. la organe motor nu stiu sa va zic sigur. :Driver:

Deci pina acum ce stim sigur ? Nu prea mare lucru. Hai sa o luam de la zero.

2.0TDI 140 cp e PD. 2.0TDI 170 cp e PD sau common rail ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!