Jump to content

Vw LT - probleme, rezolvari


zep27
 Share

Postare recomandată

Da ca in acel video tre sa lucreze..daca ai acces in deplina siguranta .cu motorul pornit fara sa te arzi pe maini misca tija si vezi daca iti schimba mersul motorul. Daca acest lucru se intampla ai probleme fie cu actuatorul fie cu sistemul care il comanda ,respectiv vacuumul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa misc acea tija cu motorul pornit,dar tot nimic.Am mai aplicat iar spray-ul anti rugina pe tija si cu chiu cu vai s-a mai ridicat 1 cm,doar fortat,am aplicat ceva forta sa o misc. Am accelerat-o usor,progresiv,iar la 3000 rpm parca sta putin acul in loc si dupa urca pana la 3400 rpm,relanti.Ceea ce mi se pare ciudat este ca tija aia nu isi face cursa, nici in jos,spre a ”dezactiva” turbina. Am ridicat-o un cm si acolo a ramas,doar batand usor in ea a revenit la nivelul initial,ramanand tot intepenita :tuktuk:

Presupun ca este de vina actuatorul,deoarece tija se misca f greu, doar cand o imping, si doar 1 cm. Din ce am vazut in acel filmulet,cursa e de vreo 2 cm.

Modificat de VwLt23TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar ca ai o problema înainte de a umbla la acea capsula verifica prin a scoate furtunul care intra in capsula si cu motorul pornit vezi daca face vacum , trebuie sa sugă la propriu ca un aspirator in funcție de turația motorului, daca nu trage aer sau trage foarte slab pompa de vacum e dusa di trebuie schimbată. Daca are vacum atunci turbina jos si desfăcut si curățat geometria variabila pentru ca ea este blocată , de cele mai multe ori cand masina nu este folosită se poate bloca din cauza calaminei , deci capsula este buna dar nu se mișca din cauza geometriei variabila care este blocată.

Este un forum deci discuțiile sunt publice,
VwLt23TDI said:

Salut, multumesc pentru raspuns.Am o nedumerire,eu consider ca turbina intra de la un anumit numar de turatii, si nu de la o anumita temperatura, cand, dupa ce se incalzeste motorul..dupa incepe sa lucreze si ea..
Te rog sa ma lamuresti cum functioneaza si cand intra, bineinteles atunci cand ai timp sa imi raspunzi.Stima!


Turbina la lt intra imediat ce începi sa turezi obligat cand turația este maxima atunci si momentul turbinei va fi la fel.
Nu am zis nimic de temperatura , turbina intra si de la cea mai mica turatie si nu are legătura cu temperatura. Indicat este sa verifici ce am scris mai sus. Geometria poate fi blocată total sau parțial. Daca si posibilitate ia un levier si apasă pe acea tija pana la capăt de mai multe ori pana se mișca ușor . Dar asta este provizoriu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina functioneaza de la ralanti in principiu nr de rotatii si debitul de aer implicit variind cu debitul de gaze pe galeria de evacuare..intr.adevar 'calitatea' aerului furnizat spre admisie (presiune, temperatura) variaza cu temperatura si alti facori (viteza gazelor pe evacuare, dinamica si pierderile de presiune pe traseu determinate de geometria tubulaturii..etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corneliyu, am verificat ce mi-ai spus mai sus, respectiv am desfacut furtunasul de pe actuator. Si la ralanti se simțea că trage, absoarbe putin, si de asemenea crestea semnificativ odata cu turațiile, insa nu stiu daca este suficient, nu am acel feeling de ”mester”. :dry: 

Mai o mica nelamurire, utilitara este prevăzută cu tahograf, cadranele din stanga cu temperatura si nivel combustibil sunt iluminate, la fel si turometrul din dreapta, insa cadranul kilometrajului nu este iluminat, noapte trebuia sa ma chiorasc bine in el :sly:  si nu e normal.Mentionez ca nu a functionat de cand am cumparat-o.

Va multumesc ca mi-ati explicat cum si cand intra turbo.

Modificat de VwLt23TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pompa de vacum nu face vacum suficient pedala de frâna ar fi tare si nu ar frâna eficient asta se vede numai in mers, cât despre bord desfa si schimba becurile arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca pompa funcționează, intrucat pedala de frana nu este tare...imi permite sa pun o frana lina cat si una brusca iar franele sunt destul de eficiente.

Sa inteleg din asta ca acea capsula/actuator este buna dar nu se mișca din cauza geometriei variabila, care este blocată, cum ai spus mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, daca tija acuatorului nu se misca ii din geometrie imbacsita. Curata turbo. La mine tija se misca greu, am dat cu Wd40 si si-a dat drumu. Daca la tine nui cazut nu ai alta solutie. Vacum daca pierdeai cred ca auzeai. Erori stocate ai? Limp mod sau alte erori?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă si fa cum am scris mai sus, ia un levier sau o șurubelnița dreapta lunga da pe acea tija cu wd40 sau alt degripant si fa o frectie la acea tija cu levierul sus jos de vreo zece ori apoi iar cu wd40 si vezi daca își da drumu'.

Modificat de corneliyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am suspus-o unei diagnoze. Cert este ca tija de la actuator nu se misca, dupa ce am bagat suribelnita sub ea, si cand am ciocanit-o usor sa o dau in jos, parca era un cui in lemn. Inainte am folosit un aerosol pentru slabit suruburi, dar maine o sa imi cumpar un spray WD 40 si o sa incerc din nou.

O sa incerc si daca este in limp mode....din cate am inteles, daca o opresc din mers si isi revine, e probabil sa fie in limp mode..Sa vad cum se comporta.

App mi-ar prinde bine un manual al masinii, asta daca il are cineva in format electronic, as fi profund recunoscator  :icon_thumright:

Modificat de VwLt23TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu wd40 e problema, acea tija cand nu este blocată ea se împinge mai greu cum ai apasă un arc, cu degetul sau cu mana nu ai cum sa o împingi pentru ca va opune rezistența, de asta am zis de un levier si abia cu ambele mâini ai sa o poți împinge , deci trebuie sa apeși pe ea bărbat bărbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehhh, am apasat si eu barbat barbat :D,totusi ma gandeam sa nu fac vreo prostie, sa fortez foarte tare, am apasat/impins de se misca putin suportul actuatorului, cat e el de solid, dar zic sa mai incerc cu WD 40, poate e mai eficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nu merge sa dai jos actustorul ala sa cureti jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-as da jos, dar am vazut ca are o piulita pe tija aceea si nu vreau sa stric vreun reglaj. Oare asa este?Sau nu conteaza cat este infiletata ori pozitia actuatorului.....?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba conteza foarte mult. In functie de cum e fixata piulita, atata presiune baga.

Daca e prea infiletata, va baga presiune mai mare si va scurta durata de viata a turbinei.

Daca nu e infiletata suficient, va baga presiune scazuta si turbina nu va functiona in parametri.

Modificat de dydu_kuf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai de asta imi e frica, indiferent ce fac incerc sa fiu cat mai precaut si sa nu ma bag unde nu imi fierbe oala  :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva care este codul de vopsea pentru culoarea alba sau unde se gaseste ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Aparent culoarea alba e una singura dar codurile de vopsea nu sunt aceleasi.

Difera in functie de: model, anul de fabricatie, etc. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa te duci la un magazin unde se vand produsele respectivei fabrici de vopsele sau cum se numeste. Iti ofera o gama larga de culori/palete de unde poti alege cat mai exact. Eu cand am vopsit sasiul si bena am cumparat dintr-un asemenea loc, vopsea identica, in baza unor coduri pentru diferite nuante. De exemplu am luat cate o bucatica de vopsea si am comparat la lumina soarelui, ti le face pe loc ;)

Depinde daca ai de vopsit doar o componenta a caroseriei ori o vopsire totala, timpul isi lasa amprenta la fel ca si soarele....

Modificat de VwLt23TDI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie careva care este codul de vopsea pentru culoarea alba sau unde se gaseste ?

Pentru vopsea ai codul de culoare pe spatele capacului de la sigurante(sub volan)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu Lt-ul: de ceva timp nu mai tragea cum trebuia am schimbat valva ce actioneaza turbina a mers vreo 10000km ok dupa care prin austria pe un deal mi-a intrat in limp mode o data, am oprit si pornit si n-a mai intrat pana acasa dar iar nu mai tragea, acum am reconditionat turbina dar parca tot nu trage ca inainte... poate imi ceva idei pana reusesc s-o pun iar pe tester...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT!sunt nou pe aici.am si eu o problema,am schibat pompa de injectie la un lt 35 motor 2.8 MAN 130 cp si nu stiu sa reglez avansu ma poate ajuta cineva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca treci prin brasov te ajut eu, dar deabia sambata pot! suna/ma daca ai nevoie, ai nr de telefon in profil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Poate sa faca si de la scapari de vacuum gen reglaj la faruri sau furtune de vacuum fisurate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am nici o pierdere de vacuum sau furtune fisurate, se pare ca turbina nu face presiune, ori au reglat-o prost, ori geometria merge aiurea, o s-o dau jos iar sa o verifice iar... imi poate spune cineva ce presiune maxima trebuie sa faca si incepand de la ce ture? acum pana in 2000rpm face maxim 0.4 bar iar abia dupa 2500rpm ajunge undeva spre 1.3-1.4 cand incepe sa si traga putin. multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!