Jump to content

VW Passat + Octavia 2


Executron

Postare recomandată

Desi observ c-a fost ciuntit topicul, lipsind unele postari initiale, mai vechi, cred ca se impune completarea evolutiei masinilor. 

1. Passatul 

202.500 km 

Perioada dintre ultimul post si prezentul a fost deosebit de nefasta pentru Passat, suferind 2 operatii chirurgicale semnificative.

In ianuarie 2016 cutia de citeze a cedat. Functiona numai pe avarie (viteza a III-a) + marsarier. Reparatia m-a costat 3.500 lei si a insemnat, practic, schimbarea unei bune portiuni din interiorul cutiei (miezul) care include ambreiaje, pompa ulei + piesele principale afectate de uzura. Cauza avariei este piesa centrala care tine ambreiajele si care efectiv s-a crapat. 

Dupa reparatie cutia merge impecabil. Am realizat ca avea probleme de mult. 

In al doilea rand, ca sa fie distractia completa, aveam de 1-2 ani batai sporadice de tacheti care s-au concretizat in primavara acestui an cu o bataie permanenta, lipsa putere, fum din belsug. Cu alte cuvinte, trasaturile caracteristice ale uzurii axei cu came + tacheti. 

Am schimbat-o, tacheti, cuzineti, schimbat distributia si daca tot demontasem totul pe acolo, hai sa schimbam si pompa de motorina care dadea mare semne de oboseala. Total cost cam 3.500 - 4.000 lei. 

De asemenea, anterior schimbarii axei am curatat si turbina care este in stare neasteptata de buna, nu are joc in ax, insa mai agata de la mersul subturat. Cost : 400 lei la CIPOS. Merge f. bine acum, nu scoate fum si are un demaraj excelent. 

In afara de acestea, s-a defectat din nou ventilatorul de aer conditionat, care l-am reparat a II-a prin schimbarea carbunilor. Incuietoarea de la portbagaj a cedat din care ruperii unui arculet, reparat. Am mai schimbat un burduf de planetara, cel vechi fiind capatand o mica crapatura.

Ce sa zic :) Multi mi-au spus ca trebuia s-o dau la dezmembrari, dar mi-a fost mila de ea :) La acest moment functioneaza excelent!

Pe viitor, compresorul de aer conditionat da semne de oboseala (scartaie) si probabil va trebui sa fie inlocuit cu un altul. Am inteles c-ar costa cam 1.000 lei unul nou, evident, neoriginal. 

Masina a primit anul aceasta 2 cauciucuri de vara noi, instalate pe fata : 235/45/17 marca TIGAR made in Serbia. Foarte multumit de ele (200 RON x 2).  

2. Skoda

64.500 km 

a. La 64.000 km s-a stricat o bobina de inductie (mers in 3 pistoane si martor "check engine" la bord). Schimbat cu aceasta ocazie, prima data, bujiile care erau destul de sanatoase. 

b. S-a stricat filetul de la baia de ulei de la motor, astfel ca surubul momentan sta cu "câlți" pana voi lua o alta baie de ulei. 

c. Infiltratii de apa in portbagaj care au disparut total atunci cand am repozitionat cuiul de blocare mai jos, astfel incat chederul se apese mai puternic. 

d. Masina a primit 4 cauciucuri noi de vara 205/55/16 MICHELIN PRIMACY3, sunt excelente (400 ronx4), foarte multumit, si 4 cauciucuri noi de iarna 195/65/15 TIGAR (140 ronx4). 

Cheltuieli viitoare :

a. Ambreiajul da semne de oboseala. Incepe sa prinda la mijloc de pedala si tremura masina cand se pleaca de pe loc daca nu se balanseaza perfect acceleratia cu ambreiajul. In mod cert nu facea la inceput asa. Si in vit I + marsarier intra destul de anevoios. Cred ca va vedea un nou ambreiaj in viitorul mediu :)

b. A inceput sa scartaie rola intinzatoare de la aerul conditionat. O s-o schimb vara viitoare. 

DSC_1902.jpg

Modificat de Executron
Link către comentariu

Bine faci ca nu o dai la fier vechi passatul, este cel mai reusit passat facut vreodata... imi place la nebunie inca si acum !!! Cu masina ta m-am lamurit inca odata insa legat de tema cutiilor de viteze automate...din pacate fiecare dupa 15O-2OO K km devin rulete rusesti si reparatiile la ele costa de te usuca, eu zic ca daca vrei sa urci cu o masina peste 2OO K km 1OO% mai bine una manuala intretinuta si folosita cu simt. Legat de injector explodat...in viata mea nu am auzit asa ceva, mai ales la 1.9TDI 131, imi pare rau de patanie... o alta pilda perfecta, de ce la peste 15O K km nu m-as mai aventura peste mari si tari, mai ales pentru vacante cu familia cu masina, asa ceva total neprevazut iti poate ruina o vacanta planuita cu lunile sau de ani buni. Asa sunt masinile, dupa un timp fiabilitatea lor scade vertigionos orice i-ai face...te felicit pentru modul in care iti intretii masina. 

Legat de skoda, umbli cu ea numai in oras? Prea repede face figuri la ambreiaj, al meu 1.4TSI la 1O2 OOO km functionea perfect(bine si a mea prindea mai sus fata de cum era cand era noua dar in rest fara alte figuri) . Tu poate ai probleme cu pompa centrala fiindca ai ambreiaj hidraulic. La octavii 2 de multe ori intratul in viteze mai greoaie poate veni si de la dezalinierea H-lui manetei schimbatorului... 

Link către comentariu

Salutari!

Sa stii ca ma opun total mitului cu "cutii automate - rulete rusesti". Am o buna prietena cu Audi A5 cu 250.000 km in care cutia merge excelent. Da, masina a fost importata din Germania si probabil de aceea.

A mea vazand 200.000 de Romania (in mare parte Bucuresti) si raportat la faptul ca primul schimb de ulei l-am facut eu pe la 100.000 km, este firesc sa se defecteze. Eu garantez daca aveam cutie manuala ambreiajul se strica pana la cei 200.000 km si nu vad prea mare diferenta intre 2.000 lei cat ma costa un ambreiaj nou versus 3.500 lei cat m-a costat automata sa-i schimb tot miezul, in esenta. 

O cutie automata intretinuta este mult preferabila unei manuale bine intretinute, datorita confortului mult superior al primei dintre ele. 

Dar sunt total de acord ca nu m-as aventura cu ea peste hotare, de exemplu. 

Skoda. Da, cam vede 90% oras, o conduce mama mea in aglomeratie, distante scurte etc. Si eu m-am gandit la timonerie, dar nu-mi place deloc vibratia care apare la eliberarea ambreiajului daca nu este turata puternic. Din pacate nu am gasit un mester bun care sa mi-o diagnosticheze/repare. 

Link către comentariu
  • 5 months later...

Update :)

Am schimbat și etrierul dreapta spate după ce pârghia frânei de mână culisa din ce în ce mai greu și risca să-mi lase blocată frâna de mână. 

Decât să-l recondiționez pentru 300 lei am luat unul TRW urmând ca cel vechi să devină obiect de studiu. 

Am schimbat uleiul după 6.800 km și filtru nou de ulei (conform noului plan de a schimbat uleiul la max 6-7000 km). 

Am întreprins o călătorie la Timișoara (1100 km dus-întors) și mașina s-a comportat excelent, fără nicio dificultate, ba chiar pare ca i-a plăcut regimul de autostrada. :)

Are actualmente 208.300 km. 

Link către comentariu

In continuare afirm ca iti intretii masina superb, asta este o raritate chiar iesita din comun...ma aplec in fata ta mestere :) . Legat de cutiile automate sa stii ca intr-un fel sunt de acord cu tine cat timp vorbim de cele automate cu convertizor de cuplu. La astea DSG mai bine o lasam balta... cutii facute pe marketing si schimbari rapide, apoi dupa un timp Dumnezeu cu mila. La alea umede inca sa zicem, cu noroc prinzi 200 000+km fara reparatii si zici ca este OK...dar la alea uscate, o batjocura la adresa clientilor mai ales ca este o optionala de 2000 euro.

Schimbat ulei la 6-7000 km, asta da, faci bine sa sti. Numai bine si scuze daca s-a inteles a fi comentariile mele mai asa... sacaitoare :) . De toti si-ar intretine masina cum o faci tu. :) 

Link către comentariu

Apreciez cuvintele frumoase, dar cred ca exagerezi :)  Mi se pare pur și simplu că pe măsura ce se defectează piesele le schimb, nu fac ceva extraordinar :)

Cât despre discuția DSG vs. automată clasică, eu cred ca și un DSG, dacă este bine întreținută, constituie o alegere bună. Și la DSG se schimba pachetul de ambreiaje etc și se poate repara fără costuri exagerate atunci când pică. Oricum ambele soluții sunt mai ”prietenoase” cu buzunarul decât o transmisie tip CVT care atunci când se defectează e amuzamentul de pe lume. Ce nu-mi place deloc la DSG, din ce-am citit pe forumuri, e cât de pretențioasă este în operare și câte probleme pune partea electronică. 

De asemenea, în ceea ce privește întreținerea cutiei automate, intenționez să schimb uleiul o dată la 25.000 km, deși mecanicul meu mi-a recomandat la 40.000km. Costul unui schimb de ulei a ajuns să fie neglijabil (100 Euro cu tot cu filtru și manoperă) și beneficiile pe care i le aduci cutiei având ulei proaspăt sunt mari. 

Chiar dacă imi voi lua o altă mașina mai noua, intenționez să păstrez și Passatul, în principal fiindcă valoarea sa pe piața e așa mică încât nu mai merită vândută și în subsidiar pentru că mereu e util să ai o mașină de back-up. 

Cât despre schimbarea uleiului la 6-7000 km, cât timp am o mașină cu motor cu ardere internă și raportat la calitatea actuală a uleiurilor, voi aplica această măsură. Costurile sunt f. reduse, mai ales că imi place să schimb uleiul eu singur. 4 litri de ulei + filtru = aprox. 150 lei. Costurile fiind neglijabile, beneficiile sunt ridicate, în special cu motorul PD care suferă în mod evident de lubrifiere la axa cu came. 

Nu în ultimul rând, comentariile nu sunt sâcâitoare, tocmai de asta am început acest topic :)

Urmează la mașină o schimbare a EGR-ului care de mult cere să fie înlocuind, ”lacrimând” ulei prin toate îmbinările, rezultând într-o mizerie excesivă în stânga motorului. 

 

Link către comentariu

Asta e "secretul" oricarei masini....sa o intretii cum se cuvine.
Felicitari si de la mine. ;)

Link către comentariu

Update :

Astazi, intr-un final, am instalat rotile de vara (235/45/17). Alta viata :)

Noi aspecte :

- Demontand rotile spate, in partea dreapta am observat ca avea puncte semnificative de rugina in partea interioara a aripii si la buza (acolo unde este cel mai mult lovita de pietre). Aripa dreapta spate a fost reparata acum 5 ani dupa un accident usor, vopseaua n-a fost de cea mai buna calitate/aplicare. Am curatat zona, pensulat cu niste vopsea care se aplica direct pe zone ruginite si apoi dat cu niste lac deasupra sa inchida porii. 

- De asemenea, electroventilatorul de la AC a cedat complet dupa 2 reparatii prin care am schimbat carbunii. S-au stricat arcurile care imping carbunii si s-a rodat si bobinajul. Rotorul prezinta uzura avansata. Asa ca voi achiziona sapt viitoare unul nou :) 

- Am spalat motorul si sub motor intr-un final, era tare nevoie. Acum arata prezentabil, desi inca partea din stanga a motorul este murdar de la uleiul aruncat de EGR :(

- Observ ca picura putin ulei si pe la busonul de golire a uleiului, trebuia sa schimb garnitura aceea de cupru data trecuta. Eh... La urmatorul schimb. 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Salutari de 1 Mai!

 

01052017348.jpg

01052017349.jpg

Link către comentariu

Si de 2 mai am schimbat electroventilatorul de aer conditionat, dupa ce cel anterior (si original din fabrica) isi daduse duhul complet dupa 2 reparatii de schimbat carbunii. 

M-a costat 260 lei electroventilatorul Hella :)

02052017351.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!