Jump to content

Baterie slaba. Cu ce o inlocuiesc?


Slatineanu
 Share

Postare recomandată

Un test concludent e ca motorul sa fie oprit (cheia scoasa din contact) si sa fie verificat curentul consumat. Asta ar pune in evidenta daca exista pierderi datorita cablajului deteriorat (puneri la masa). Cel putin la masinile foarte vechii cu probleme la instalatia electrica chiar se scoate borna minus pentru a nu exista "scurgeri" de curent pe durata stationarii (mai mult de cateva ore).

Bineinteles ca si alarma consuma ceva.

Din cate stiu, exista masinii la care pornesc bujiile incandescente (cand e frig bineinteles) doar la deschiderea portierei (pentru a scurta timpul "pretios" al soferului inainte de pornirea motorului). Usa sa fie inchisa (plafoniera stinsa si martorul din usa).

Deci trebuie luate in calcul si chestii de genul asta cand se face masuratoarea.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Un test concludent e ca motorul sa fie oprit (cheia scoasa din contact) si sa fie verificat curentul consumat. Asta ar pune in evidenta daca exista pierderi datorita cablajului deteriorat (puneri la masa). Cel putin la masinile foarte vechii cu probleme la instalatia electrica chiar se scoate borna minus pentru a nu exista "scurgeri" de curent pe durata stationarii (mai mult de cateva ore).

Bineinteles ca si alarma consuma ceva.

Din cate stiu, exista masinii la care pornesc bujiile incandescente (cand e frig bineinteles) doar la deschiderea portierei (pentru a scurta timpul "pretios" al soferului inainte de pornirea motorului). Usa sa fie inchisa (plafoniera stinsa si martorul din usa).

Deci trebuie luate in calcul si chestii de genul asta cand se face masuratoarea.

Practic cum se verifica acest consum? Va rog citeva indicatii practice. Vreau sa-mi schimb bateria si inainte de asta as dori sa stiu daca alternatorul, releul incarca corect si daca nu am cumva un consumator care fura curent. De ce spun asta deoarece in ultimii 2 ani am ramas de vreo 4 ori fara curent. Odata am lasat portierele deschise, odata am lasat cd playerul pornit, odata lada frigorifica, dar totusi nu cred ca este un comportament corect. Am mai constatat o chestie, masurata cu un aparat digital (dar in care nu prea am incredere), valoarea tensiunii de incarcare este 12,8 V- 13 V. Cu Vag Com ul absolut nici o eroare nici o data. Chiar cu Vag Com-ul nu se poate verifica daca curentul de incarcare este corect, sau daca alternatorul si releul isi fac treaba? Poate bateria mea Varta (cred originala) este veche pe borna de minus scriind (01/05) si din cite am inteles primul grup de cifre indicind anul 01=2001, iar al doilea grup saptamina 05 ??!!! Ce credeti?

Modificat de livium1966
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

daca cumperi o baterie noua, vei avea si garantie pe ea doar daca te duci la un atelier specializat care iti vor masura curentul consumat in stand by si din cate tin eu minte acesta trebuie sa fie undeva sub 40 mA, asa am facut si eu cand am luat o baterie noua (peste curentul asta nu primesti garantie la baterie, parca asa sta treaba) , masurarea curentului se face cu cheia scoasa din contact, pe borna de + a bateriei (cu un ampermetru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa mergi la un atelier specializat sa-ti masoare incarcarea si ce mai au ei acolo. Si sa-ti puna stampila pe garantie, pentru valabilitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la passat si audi ce au bateria montata langa parbriz si e TDI este de 80 AH si are dimensiuni speciale...adica nu e la fel de inalta ca si cele normale...cele normale au 19cm inaltime si bateria de passat/audi are 17 cm...sper sa nu ma insel, oricum e mai mica pt a incape in locul ei.

cat despre incarcare trebuie sa fie 13.4 minim si 13.8(unii producatori spun ca si 14,4 e admis) in relanti fara consumatori iar la punerea consumatorilor scade pt o fractiune de secunda pt ca apoi sa fie corectata de releul de incarcare de pe alternator.

pt punerea de xenon pe masina nu e necesara o baterie mai mare becurile xenon avand 35W fata de 55W cat au cele halogen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul meu e cu bateria montata langa parbriz, si e TDI, iar bateria originala era de 80, si am pus tot de 80 VARTA, si are dimensiuni cat se poate de standard. :icon_thumright:

315 x 175 x 175.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat mult o baterie care sa se potriveasca la dimensiuni si am gasit Bosch 82 Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta are dimensiuni standard pt 80 ah...? sunt 2 tipuri...de 80an una are 190 inaltime...au stiut la magazin ce sa iti dea sau ai nimerit tu bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tensiune de incarcare de 12,8-13 voti mie mi se pare mica.Mi se parea mica si a mea care era de 13,8v. Normal e de 14,4 dar releele de incarcare sunt electronice.Merge sa o masori cu multimetrul, interesant este sa vezi ce valoare ai cu consumatorii toti opriti, si cu toti porniti.Valorile ar trebui sa fie foarte apropiate, cu o diferenta de max 0,2-03 volti intre ele. Se poate masura si cu Vagcomul,si e posibil sa raporteze eroare daca nu e intre limitele stabilite . In ceea ce priveste consumul cu masina incuiata ,in stationare, pot sa-ti spun ca depinde de dotarea masinii, si valoarea este mai mare pt maxim un minut (cat timp calculatorul de bord verifica usile daca sunt inchise), iar apoi scade. Poti avea si o dotare optionala montata gresit, de genul unei alarme sau a unui casetofon,care iti consuma curent in plus ducand la descarcarea bateriei.Problema este mai pregnanta pe timp rece, cand scade si densitatea electrolitului. O baterie moderna buna , intretinuta corespunzator, te poate duce si 5 ani.Daca bateria ta e din 2001 , mai mult ca sigur ca ai nevoie de una noua,dar poti verifica daca densitatea electrolitului pe fiecare element in parte este in limitele de 1,24-1,28(pt o baterie incarcata ,daca ai densimetru sa masori),si daca e identica pe toti elementii bateriei.Daca dupa o incarcare ,la un timp de circa o zi, masori densitatea si are vreo valoare mai mica pe un element,deja nu mai ai ce face si ai nevoie de una noua. Cat despre faptul de a masura curentul de incarcare cu Vag-comul, am impresia ca nu il masoara ,sau cel putin n-am gasit eu sectiunea respectiva.Stiu ca masoara in mod sigur tensiunea de incarcare. Binenteles ca poti masura cu multimetrul, cuplat pe scara de 10A tensiunea de incarcare, pornind motorul , si cu motorul pornit, slabesti unul din conectorii de la borne,pui un varf de masura pe borna si unul pe conector si apoi incerci sa scoti conectorul. La skoda mea, valoarea era undeva la 3amperi,dar curentul de incarcare nominal al bateriei este de 10%din capacitatea ei ( de ex, la 80ah,curentul de incarcare este de 8 amperi).Eu zic ca , cu informatiile care ti le-am dat aici,poti decide singur ce faci cu bateria. Ar mai fi un test,daca ai un voltmetru cu furca pt a masura curentul de pornire in sarcina al bateriei., de unde poti afla daca mai e capabila sa furnizeze curentul de pornire necesar,de ex, o baterie de 80a,are cam 800ah curent de pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

varta are dimensiuni standard pt 80 ah...? sunt 2 tipuri...de 80an una are 190 inaltime...au stiut la magazin ce sa iti dea sau ai nimerit tu bine

Pai stiam cu ce dimensiuni imi incape acolo, + ca stiau si ei ce baterie merge la care masina. Si daca te uiti pe site la VARTA, o sa vezi ca in functie de tipul de masina, o sa-ti dea diferite tipuri de acumulatori, cu toate specificatiile tehnice. Eu acolo m-am uitat prima data.

Stiu ca masoara in mod sigur tensiunea de incarcare. Binenteles ca poti masura cu multimetrul, cuplat pe scara de 10A tensiunea de incarcare, pornind motorul , si cu motorul pornit, slabesti unul din conectorii de la borne,pui un varf de masura pe borna si unul pe conector si apoi incerci sa scoti conectorul. La skoda mea, valoarea era undeva la 3amperi,dar curentul de incarcare nominal al bateriei este de 10%din capacitatea ei ( de ex, la 80ah,curentul de incarcare este de 8 amperi).Eu zic ca , cu informatiile care ti le-am dat aici,poti decide singur ce faci cu bateria. Ar mai fi un test,daca ai un voltmetru cu furca pt a masura curentul de pornire in sarcina al bateriei., de unde poti afla daca mai e capabila sa furnizeze curentul de pornire necesar,de ex, o baterie de 80a,are cam 800ah curent de pornire.

Din stiinta mea, voltmetrul e pentru masurat tensiuni, ampermetrul e pentru masurat curenti. Tensiunea o masori direct pe sursa de alimentare sau consumator, iar un curentul, intercaland un ampermetru in serie cu consumatorii. :P Gresesc cumva? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria pentru autoturisme are in mod normal doua dimensiuni ale inaltimi una joasa de 175 si una inalta de 190 .In mod normal producatori de acumulatoare produc cele doua dimensiuni asa ca se gasesc in mod normal doar sa nu gresesti la alegere.Deocamdata din pacate fabrica noastra autohtona Rombat nu are in gama Tornado un acumulator cu inaltimea de 175 mm ci numai 190mm pentru ca as fi recomandat sa incercati si una autohtona.Gama Tornado ale firmei Rombat sunt in special pentru export o sa apara in curind si cu inaltimea de 175mm.Nu am vrut sa fac reclama si daca se considera astfel rog moderatorii sa stearga mesajul meu.

Tensiunea se masoara paralel iar curentul in serie cu consumatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Binenteles ca tensiunea se masoara in volti si cu voltmetrul in paralel,iar curentul in amperi si cu ampermetrul montat in serie,asta stim toti care au trecut macar prin liceu in clasa a x.Eu am zis de voltmetrul cu furca pe care il pui pe baterie,si care are pe "furca" aia o rezistenta(shunt),si care masoara in acelasi timp tensiunea de la bornele bateriei( care tb sa ramana constanta) cat si curentul ce trece prin suntul ala ( curent de scurtcircuit) si cu care poti determina daca bateria,( incarcata fiind si cu electrolitul cu densitatea corespunzatoare ),mai poate livra curentul ala de pornire , si la cat lucreaza din capacitatea ei nominala. Atunci eram nauc dupa o nunta si am gresit in exprimare. Oricum,n-am mai pus mana pe o scula de asta de ani buni , ca sa explic foarte exact ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scula de care amintesti exista pe vremuri intradevar da era pentru acumulatori in carcasa de ebonita cu legaturi exterioare intre grupuri si se masura separat fiecare grup in parte.

Ca sa poti determina daca bateria e buna sau nu exista aparate speciale de la Bosch care iti spun in procente cit din baterie mai e buna dar sunt extrem de scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut una de la un vecin care avea la un capat un conductor cu o fisa de prins pe borna si la cealalt capat un varf de contact.La skoda aveau o scula care se punea cu ambele varfuri pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!