Jump to content

SUSPECT: pedala ambreiaj


floppy
 Share

Postare recomandată

Postez aici un fenomen curios ce s-a intamplat Octaviei tatalui meu in urma cu cateva saptamani.

Mentionez ca am folosit functia search si citesc frecvent forumul, dar cum n-am gasit o explicatie concreta pentru felul in care s-a comportat masina, am decis sa deschid un nou topic.

Automobilul este o SKODA OCTAVIA I, 1.9 TDI 110 cp, echipare Elegance, verde petrol, 2003, cu 119.000 km la bord.

Ce s-a intamplat mai exact cu trei saptamani in urma: dupa o zi intreaga in care n-a fost miscata din parcare, tatal meu a incercat sa o porneasca, eu fiind alaturi de el in masina. Pana aici toate bune...pune contactul, se aprind becurile, calca ambreiajul, invarte cheia si motorul porneste.

Dupa a asteptat un minut cu motorul pornit la ralanti, dupa obicei, sa bage in marsarier...cu ambreiajul calcat, masina nu iesea din viteza...era in I-a. Trag usor de schimbator...nimic. Era blocat acolo....trag mai tare, opunea rezistenta.

Imi vine ideea sa-i zic tatei sa opreasca motorul...totul revine la normal...puteai sa o scoti din viteza si sa o bagi la loc fara probleme....cum porneai motorul si pedala de ambreiaj era apasata, nici gand sa intre sau sa iasa din viteza.

Tragem capota, ne invartim pe langa masina ingrijorati ca ambreiajul e mort fara sa fi dat vreun semn, mai face tata cursa la pedala de ambreiaj de cateva ori si...surpriza....totul revine la normal.

Fenomenul e unic...nu s-a intamplat anterior si nici de atunci n-a mai facut (au trecut 2.000 km de atunci).

Suspectez ca problema a fost la pedala de ambreiaj ; mentionez de asemenea ca masina este cu toate consumabilele la zi, dar este utilizata si in anumite medii mai vitrege, tatal meu lucrand in domeniul constructiilor rutiere, deci masina este prezenta pe santiere, alaturi de basculante, autogredere etc...fiind expusa automat prafului, noroiului etc....

Daca cunoasteti fenomenul va rog sa postati ca masura de prevenire...Doamne-fereste sa fie vreun semn de la ambreiaj, desi mi se pare exclusa varianta aceasta.

Va doresc tuturor un an nou cu sanatate, bucurii si impliniri in tot ceea ce va propuneti! LA MULTI ANI!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Momentul fiind "unic", sa nu fi impiedicat covorasul cursa pedalei :beerchug: ; daca nu...cine stie. Un sfat (daca-mi este permis) : folositi ambreiajul, pe cat posibil, doar la schimbarea vitezelor. Nu mi se pare normal sa pornesti motorul, masina in viteza si sa stai 1 min cu piciorul pe pedala de ambreiaj. In acest fel, temerile cu privire la "viata ambreiajului" vor deveni realitate (scurtati viata ambreiajului - mai exact, placa + rulment).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... In acest fel, temerile cu privire la "viata ambreiajului" vor deveni realitate (scurtati viata ambreiajului - mai exact, placa + rulment)...

:angry: Deci este adevarat chiar si la masinile moderne ca, tinand piciorul pe ambreiaj, se scurteaza viata acestuia? Cineva m-a sfatuit sa pornesc motorul tinand ambreajul calcat (masina scoasa din viteza) si dupa ce masina porneste, se poate elibera ambreajul...asa o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Persoana aceea te-a sfatuit corect. Asa se procedeaza cu pedala de ambreiaj. Si intr-adevar, nu e recomandat sa tii pedala apasata fiind in viteza sau nu, chiar daca ambreiajul e uscat, tot se invart piesele acolo, deci uzura mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: Deci este adevarat chiar si la masinile moderne ca, tinand piciorul pe ambreiaj, se scurteaza viata acestuia? Cineva m-a sfatuit sa pornesc motorul tinand ambreajul calcat (masina scoasa din viteza) si dupa ce masina porneste, se poate elibera ambreajul...asa o fi?

Desi ti-a raspuns si @DORU_14, revin cu precizarea : una este pornirea motorului cu ambreiajul calcat (debraiat) si alta este sa stai 1 min (cum spune @floppy) cu ambreiajul calcat (+ treapta de viteza angajata). Crezi ca-i "place" rulmentului de presiune, sau membranei/soarelui placii de presiune, sa munceasca atat de mult? :rolleyes: :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intaresc si eu spusele colegilor de forum: e indicat sa pornesti motorul cu ambreiajul calcat (debraiat), dar nu sa stai cu el calcat atunci cand astepti la semafor sau cand motorul este tinut la ralanti...se provoaca uzura suplimentara ce poate fi usor evitata prin actionarea corecta a ambreiajului.

Se pare ca am avut o exprimare defectuoasa si s-a inteles ca-mi place sa tin piciorul pe ambreiaj, cu treapta de viteza cuplata ; doresc sa accentuez faptul ca nu practic acest lucru si este de evitat.

Am postat aici faptul ca atunci cand tatal meu a apasat pedala de ambreiaj, nu intra si nici nu iesea din viteza, desi actionase pedala de mai multe ori. Cand opream motorul, cu pedala apasata, intra si iesea normal, problemele apareau la pornirea acestuia. Dupa mai multe cicluri de apasat pedala, oprit-pornit motorul,miraculos si-a revenit, tot asa cum a aparut.

Covorasul nu avea cum sa impiedice cursa ambreiajului deoarece este fixat in suportul de sub pedala de acceleratie. Poate totusi exista vreo explicatie, desi a fost un incident izolat.

Modificat de floppy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fi aparut putin condens intre disc-placa-volant, a inghetat si a ramas lipit discul de volant.

Dupa cateva actionari s-a dezlipit si si-a revenit.

SFAT: Pornirea motorului: se apasa pedala de ambreiaj, se porneste motorul, se lasa cutia la pct mort si se elibereaza usor pedala de ambreiaj imediat ce motorul a pornit. NU tineti apasata pedala ambreiajului cand motorul este pornit si masina este in stationare. Rulmentul de presiune are o durata de viata foarte mica (maxim 100-200 ore) in comparatie cu rulmentii de rulare (zeci de mii de ore de functionare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intamplare asemanatoare am patit si eu insa eram in mers: d'abia cumparasem golful si am intrat pe drumul de la bolintin care este rupt si unde a trebuit sa folosesc intens ambreiajul.conditiile erau deosebite iar la un moment dat masina cu ambreiajul calcat nu a mai vrut sa intre in nici o viteza.avand experienta de la un urs la care am ramas fara ambreiaj mi-am spus ca daca fac cateva pedale tre' sa isi revina si asa a fost....si - a revenit si de atunci nu am mai avut probleme ....ce este asemanator cu intamplarea ta este mediul in care a lucrat : praf mizerie....multe actionari....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d'abia cumparasem golful si am intrat pe drumul de la bolintin care este rupt si unde a trebuit sa folosesc intens ambreiajul.

Sper ca nu folosesti drumul ala in mod curent... nu de alta, dar poti ajunge in Deal si pe A1, fara sa-ti rupi masina pe acei 2-3 km prapaditi. :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!