Jump to content

Benzina: de unde, de care, de ce ?


toni
 Share

Ce benzina folositi?  

1.860 voturi

  1. 1. Ce benzina folositi?

    • Agip
      19
    • LukOil
      117
    • MOL
      361
    • Petrom
      489
    • OMV
      539
    • Shell
      14
    • Rompetrol
      382
    • altceva (specificati)
      16


Postare recomandată

Benzina de la Rompetrol este singura care contine aditivi metalici...o fi bine ..o fi rau....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina de la Rompetrol nu place masinii mele! MM100+ este cea care ii place!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Cam 80-90% din alimentări le fac la MOL cu benzină de 95, subiectiv mi se pare mai bună. Restul, Petrom sau OMV, aceeași CO. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am băgat si eu un plin de la mol evo 100 sa vad ce diferenta este fata de cea de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In principiu am ramas la OMV100 sau Petrom98, desi, la cealalta masina (2.5 turbo) am verificat parametrii de functionare a motorului cu o interfata dedicata dupa cateva sute de km facuti intr'un concediu (deci starea motorului nu s'a schimbat) cu Petrom 95, Petrom 99, OMV100 si inca una care'mi scapa acum si nu era nici o diferenta vizibila in cifre, in functionare nici atat n'am simtit nimic.

Seatul a primit si cateva plinuri (2-3) de Petrom 95 fara sa protesteze, dar ceva psihic parca tot spre cea de 99 ma impinge la pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off: @andrei0241 Ce parametrii ai verificat? Sunt curios si eu sa studiez si sa iau notite sa fac o comparatie:

On: Ultimele 5-6 plinuri am bagat Lukoil Ecto98. In weekend evident. Acum am ratat weekendul si am bagat Socar 95. Cam evit Petromul in ultima vreme iar de OMV nu m-am atins inca (nici de Rompetrol)

Masina a mers ok cu Luk si o sa mai bag avand in vedere ca este mai ieftina ca cea de 95 de la alte benzinarii

Modificat de valyemil81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.04.2019 at 0:00, Lyxi a scris:

Și ce părere ai? Merită diferența de preț?

Nu e chiar asa mare diferenta, parca e mai violenta la accelerari bruste(insa nu ceva wow sa se vada calumea), in rest la fel. Parca nu isi merita diferenta de pret, decat daca esti chitit pe mers sportiv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
vladandrei51

Mi-am facut un soft pentru benzina de 100 de la revo (aveam in rezervor benzina de 100 de la petrom) si in loguri aveam timing retardation de 2.8 grade la > 5500 ture.

Evident nu am alte loguri cu acelasi soft si alta benzina de 100 deci take this as you will.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
racingparts.ro

2.8 grade este ok. altii au 9-10-11 grade , acolo e problema. 

Doar ce am facut plinul cu Mol evo :) expensive sh|t. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Yeah, mi-au spus baietii de acolo ca cifra octanica e bazata pe benzina din UK, deci concluzia pe care pot sa o trag de aici e ca petrom-ul nu e 100% cu CO de 100. Imi amintesc ca atunci folosisem si ceva aditiv de benzina de la Millers (il primisem gratis so why not).

In aceeasi ordine de idei, pentru cei care au masini stock sau soft pentru benzina de 95, singurul avantaj sa dai banii pe benzina de 100 este, probabil, pachetul de aditivare superior, care poate merita diferenta de bani, poate nu, dar, nu exista nici un motiv pentru care ar trebui sa vezi performanta in plus cu CO de 100 numai daca softul masinii sau carburantul de 95 cu care se face comparatia e de kkt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Sa zicem ca beneficiezi de avantajele unui combustibil 100-102ron doar daca ai masina turbo cu soft dedicat ptr acel combustibil.

Intre 95 si 100 e ceva diferenta in puterea obtinuta datorita proprietatilor antidetonante 100+. 

Cu cat puterea este mai mare sau softul mai extrem, cu atat mai mult se simte diferenta dintre combustibili deoarece avansul este optimizat ptr acel combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Quote

deoarece avansul este optimizat ptr acel combustibil

Exact :)

Dar daca ai soft stock care nu are timing retardation cu benzina de 95, atunci nu ar trebui sa existe nici un motiv pentru care sa ai un boost de performanta cu benzina cu CO superiora

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar esti sigur ca e 95 si ca ramane asa?

 

plus ca reclama mai spune si de aditivi anti-frictiune etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt convins ca e de 95 in prima instanta sau ca ramane 95, tu esti convins ca aditivii aia sunt ceva de ce ai tu nevoie neaparat si fac ce trebuie sa faca si sunt in cantitatea necesara pentru a face o diferenta notabila?

Exista aditivi de benzina pe care poti sa ii pui inainte sa alimentezi daca te intereseaza strict aspectul asta.

Desi, eu am de la Millers, primit cadou, promite crestere economie/performanta/CO. Primele 2 nu le-am simtit niciodata si dyno zice ca aditivul asta + Petrom cu CO de 100 tot nu comporta ca o benzina cu CO de 100 (pe softul masinii mele cel putin).
Inca il am in portbagaj, nu am gasit nici un motiv sa imi rapesc 10 secunde din timp sa il pun cand alimentez:)) .

O experienta similara am avut cu aditivul de ulei LM Ceratec, parca era motorul o idee mai silentios si parea sa mearga mai echilibrat, dar in acelasi timp l-am pus ala dupa un schimb de ulei si dupa ce am schimbat distributia ? . Nici o diferenta la consum / performante.

Nu vreau sa las impresia ca sunt un cheap-ass si ca as alimenta si cu ulei Bunica, dar in acelasi timp nu sunt convins ca o masina banala, cu un motor cat se poate de banal, cu un soft facut sa functioneze in conditii mai bune sau mai putin bune, are NEVOIE exclusiv de benzina cu CO 100 si 15 tipuri de aditivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

Cum zicea colegul, daca nu ai timing retardation cu 95 nu vei avea nici un beneficiu cu 100 sau 110 octani. Deci nu are sens sa cheltuiti inutil pe benzina scumpa..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cand ai masurat. nu torni si imediat masori..

 

si da, eu cred ca acei aditivi chiar exista..si merita diferenta de pret.

 

si daca ai avea o dacie 1310, de ce sa nu-i pui ce e mai bun?

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, jag said:

depinde cand ai masurat. nu torni si imediat masori..

Dupa un drum Cluj - Oradea :)

Quote

si daca ai avea o dacie 1310, de ce sa nu-i pui ce e mai bun? 

Pentru ca poate in perioada de exploatare cat tii tu masina / pe durata ei de viata aditivul ala nu o sa faca o diferenta notabila. Cu alte cuvinte, it will not make or break the car, nu stiu cum sa ma exprim :) . Nu ma pot gandi la nici un scenariu care ar duce la o lucrare de service foarte costisitoare ce putea fi evitata daca alimentezi exclusiv cu OMW 100 vs Petrom 95 de exemplu.


Daca vrei sa o tratezi domneste ii pui un ulei sintetic (nu hidrocracat) cu intervale de schimb de < 10k km mai ales in regim preponderent urban. Nu ii dai in gura cu temperatura uleiului < 80-90C si cand ajungi la destinatie o lasi sa-si traga sufletul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie neaparat sa isi scoata banii, e suficient sa mearga o idee mai bine, sau sa se pastreze ceva mai bine motorul.

acel drum nu e suficient, mai ales daca a mai fost si amestecata cu ce era inainte. trebuia cluj-constanta si neamestecata, ca sa fie 100%..

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, jag said:

 trebuia cluj-constanta si neamestecata, ca sa fie 100%..

Nu o lua in nume de rau dar am inceput sa rad singur in birou pentru o secunda cand am citit asta :))

Nu m-am gandit niciodata ca opinia mea (care contine un log din dyno test, nu testimonii placebo) nu e valida pentru ca nu am facut spalaturi la rezervorul de benzina si nu am mai trecut prin 5 plinuri inainte sa merg la tuner.

Oricum inainte de asta aveam tot soft pentru benzina CO 100, deci nu era jumate rezervor 95, jumate 100.

Inteleg ca pot sa existe sute de discutii pe tema de benzina 95 vs 100 (asta contine aditivi, asta o simt eu mai nu stiu cum), sau pe ipoteza mea ca benzina CO 100 de la petrom nu e de 100, bazat pe log-ul cu timing retardation (avans prea agresiv, soft scris de vreun copil in subsol la ma-sa etc). De aia am si zis, take this as you will :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la petrom e 99, doar la petrom-v era ca la omv parca(iar acum nu mai e). deci da, in rezervor trebuie sa fie numai un sortiment de benzina, si de la noi doar omv100+ promite CO 100. iar masina/ecu trebuie sa mearga ceva timp, si eventual turata pe toata plaja pt a invata bine. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știu că numele e Petrom 99 dar la informații la pompa scrie ceva gen CO research minimum 100 or something ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlM3zOW.jpg

La o stație Petrom din Cluj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum la OMV scrie 100plus pe pompa cu minim CO 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!