Jump to content

Probleme climatronic


Bambu
 Share

Postare recomandată

Salut!! Vreau sa fac si eu aceiasi schimbare pe un golf mk5, numai ca eu am reusit sa conving un amic, sa ii dau lui clima manuală a mea si sa iau eu climatronicul lui, pt ca vinde masina. Vroiam sa stiu in afara de a demonta tot de pe ambele masini si de a inversa tot, e nevoie sa intervin la instalatia electrica a masinii mele? sau văzând ca e totul OEM , e suficient numai sa montez si sa conectez totul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, la masina din semnatura, Seat Leon 1M, 2003, 1.9TDI Syncro, cod motor ARL 110KW(150 CP) am anumite probleme la climatronic, compresorul functioneaza intermitent (cupleaza - decupleaza) de capul lui la interval de cateva zeci de secunde. Am facut si un video pe care il atasez mai jos. Mentionez ca am reincarcat cu freon acum 2 saptamani si nu pierde pe nicaieri, ultima reincarcare fiind facuta anul trecut, iar acum aparatul a scos fix 750g freon din instalatie.

Nu stiu daca are sau nu legatura cu functionarea compresorului, dar la relanti baga aerul aproape la temperatura de afara, iar in mers, in general in urcare daca e clima pornita, creste temperatura apei la peste 90C. Cand opresc clima, am observat ca se face ca un condens pe oglinda interioara, ca si cum ar fi aburita, iar sub masina nu curge condens pe nicaieri cand functioneaza clima.

 

Mentionez ca ventilatoarele functioneaza doar pe trepata a2-a de viteza, le-am reparat de 2 ori. Dupa prima reparatie nu au mai mers deloc dupa o perioada, acum pornesc imediat dupa ce dau drumul la climatronic si merg doar pe treapta a2-a. Tot acum 2 saptamani, am inlocuit si filtrul dezumidificator, posibil sa fi fost infundat pentru ca imi dadea eroare senzorul de presiune.

Acum nu mai am nicio eroare pe  VCDS, iar in mers baga rece. Daca trebuia postat in celalalt topic cu probleme climatronic, imi cer scuze si rog un moderator sa mute discutia acolo dar sa pastreze toata problema intr-un singur subiect.

 

Asa functioneaza compresorul:

https://www.youtube.com/watch?v=SDf_WgYz4Os

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord ca ventilatoarele trebuie inlocuite, dar compresorul este normal sa functioneze asa? Si de ce imi creste temperatura apei cand merge clima daca ventilatoarele functioneaza totusi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu se asigura racirea necesara si presiunea creste peste 32 bari, se decupleaza compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut ,am o problema la clima seat leon1M  16 16v cod AUS.Cu motorul rece apas fulgul la clima se cupleaza compresorul ,creste turatia motorului ,pornesc ventilatoarele si baga aer rece in masina.Dupa ce incepe sa se incalzeasca apa ,se decupleaza compresorul si nu mai baga aer rece! Mentionez ca pe tester nu a dat nicio eroare

Modificat de paul gr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele merg ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când se incalzeste motorul nu mai pornesc nici ventilatoarele când apas fulgul! Ventilatoarele sunt bune le-am probat pe direct.Releulul de pe lonjeron functioneaza, l-am probat pe un golf 4 cu aceeasi motorizare ca si mine! Nu pot sa inteleg ce are!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai alimentare in mufa de la releu ?

'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care dintre ele , că sunt 2? Asta nu am verificat . Daca poti sa-mi spui cum se face... Si totusi cu motorul rece baga frig in masina si  totul functioneaza normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cu un tester ce temperatura indica senzorul de temperatura apa ( pe 01 - Engine ) in momentul cand decupleaza compresorul de clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc mâine sa gasesc pe cineva cu tester.App ,este cineva din IASI care are tester si chiar stie  ce sa faca cu el? Contra cost evident!:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

51 minutes ago, paul gr said:

Care dintre ele , că sunt 2? Asta nu am verificat . Daca poti sa-mi spui cum se face... Si totusi cu motorul rece baga frig in masina si  totul functioneaza normal...

DIY -  verificare functionare ventilatoare l-ai citit ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum l-am citit, multumesc.Mâine fac verificarea si vin cu rezultatele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am rezolvat problema!Sa va povestesc pe scurt care era problema.Cam de vreo luna numai pornea deloc masina la rece,iar dupa ce o lua la a 7 cheie (!)  porneam clima si totul merge brici pana ajungea temperatura apei la 90 de grade dupa care se decupla automat compresorul .Am pus testerul si nicio problema nu a dat!Am verificat ventilatoarele pe direct,am verificat releul de pe lonjeron,pe care l-am si desfacut si am verificat daca nu sunt lipituri reci.Intradevar ventilatorul mare avea o problema si nu pornea in treapta de viteza mica dar l-am desfacut si reparat..(daca este cineva interesat pot explica pasii pe care i-am urmat ca sa-l repar si ce anume era stricat)La o alta verificare cu VAG-ULmi-a dat eroare sonda lambda banc 1.Bun ,si dai si cauta sonda lambda !Pentru ca totusi nu eram sigur ca problema cu pornitul si implicit nefunctionarea climatronicului tin de sonda lambda ,am cautat sa cumpar una SH.Intr-un final am gasit pe olx pe cineva care avea de vanza acea blestemata de sonda lambda cu 5 fire.Pun mana pe telefon ,sun persoana respectiva ,ii explic de ce vreau sa o cumpar la care tipul (sa-i de Dumneazeu sanatate 1000 de ani) imi explica ca toata problema cu pornirea nu e de la lambda si sa incerc inainte de a o cumpara sa verific si senzorul de temperatura cel dim dreapta motorului.Zis si facut .Ma duc la un magazin de piese auto ,cumpar respectivul senzor + 1l de antigel ,las motorul sa se receasca dupa care trec la schimbarea lui.Dupa ce l-am schimbat ,ce sa vezi !!!A pornit masina la sfert!!!!!!Am lasat sa ajunga apa la 90 de grade si climatronicul functiona ca iesit de pe usa fabricii!! In concluzie ,sa vezi si sa nu crezi cat iti poate da masina peste cap o piesa de 80 de lei si eu cautam cai verzi pe pereti sonde lambda de 600 de lei!
 

Modificat de paul gr
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,am si eu un Toledo 1,9/90cp din 2003.si am o problema cu ventilatorul,adica:dau drumul la climatronic si indiferent de temperatura setată când ajunge ventilatorul la jumătatea treptelor de viteză îmi arde siguranța(ventilatorul a fost dat jos curățat și gresat,acelasi lucru îmi face indiferent dacă  am filtru de ac pus sau dat jos) aștept o părere de la voi sau de la cineva care a pățit la fel.ms frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Fratele meu are un Seat cordoba vario 1.9 tdi.si ne confruntam cu o problema la climatronic.nu baga caldura decat pe pozitia de 28 gr sau HI.restul pozitiilor doar ventileaza aer.stie cineva care la ce ar trebui sa ma uit?sau cine comanda deschidera ?am o eroare pe senzorul de temperatura la motor,are ceva legatura cu asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare. Am un batraior toledo din 2001 1.9 tdi asv. Dupa mult timp de cand am constatat defectul in climatronicul masinii m-am hotarat sa schimb motorul clapetei de recirculare si aer proaspat, asa numitul V71. Dupa ce am demontat torpedoul si capacul camerei care gazduieste aeroterma, am reusit sa scot v71-ul stricat. Din pacate l-am scos cu tot cu tije si clipsuri. Din aceasta cauza clapeta de aer proaspat a cazut din locasul ei. Am cautat peste tot poze si instructiuni despre care ar fi pozitia colecta a celor doua clapete astfel incat sa fie aliniate. Am invercat 2 variante dar acestea se blocheaza si nu realizeaza cursa completa. Vreo sugestie cum as putea face alinierea corecta? Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
marius_priti

Buna, pt masina seat leon ajm cu climatronic.

Am urmatoarea eroare, am verificat cu VCSD , nu baga aer rece, freon are,s-a verificat presiune la conducta, a fost verificat

00604 - potentiometer positioning motor for air flow flap (g113)

Ventilatorul functioneaza, am dat test pe fiecare in parte si am ramas cu eroarea de mai sus,

Senzorul de temperatura exterioara e in parametri.

Compresorul, se aude cum cupleaza,

  Rog orce sfat!

Modificat de marius_priti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conducta este rece ? presiunea creste atunci cand cupleaza compresorul ?

 

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!