Jump to content

Instalatie GPL


LuckyCyber
 Share

Postare recomandată

Am o mare dilema in legatura cu montajul GPL. Eu am de gand sa mai tin masina cam 2 ani in care daca merg ca in cei 2 ani de cand o am voi face 30.000 KM

Daca iau in calcul 30.000 km * pret benzina * consum imi dau 9960 RON costul benzinei in 2 ani ( 30000*4.15*8/100=9960 cam mult :) )

In cazul GPL acelasi calcul imi dau 6600 RON (30000*2.2*10/100=6600). Am calculat consum mixt 8 la benzina si 10 la GPL. Rezulta o diferenta de 3360 RON din care scadem o instalatie secventiala +omologare 2500 RON imi raman 860 ron economisiti in 2 ani, cu bataie de cap, revizii, uzura injectori si deformare scaun supape (imi spune "meseriasul" care monteza instalatii si imi e prieten). Oare merita sa dau in avans 2500 ron? Tot meseriasul mi-a spus ca la motoarele cu debitmetru aer daca pun instalatie clasica imi voi distruge debitmetru in cateva luni (2-3 mici detonatii la pornire).

Dati-mi un sfat ca scosesem banii de la saltea si m-a intors meseriasul de la usa atelierului GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus si in alt post , eu am un prieten care are un cielo cu instalatie gpl pe el si masina are in jur de 500.000 km si merge si in ziua de azi si eu nu cred ca se compara motorul de cielo cu motorul de VW! insa daca te hotarasti puneti o inst secventiala ca iti bati joc de masina cu cealalta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dati-mi un sfat ca scosesem banii de la saltea si m-a intors meseriasul de la usa atelierului GPL.

daca ai banii, mergi si-ti monteaza instalatia secventiala, oricum iti vei scoate banii pe ea in cei 2 ani de folosire iar la vanzarea masinii vei avea sanse sa iei un pret mai bun sau chiar sa poti vinde masina datorita gpl-ului. atataea calcule?! fiecare isi stie posibilitatile mai bine decat altii asa ca daca vreti mai putini bani pe trensport investiti ceva bani si o sa se simta. nu dau explicatii de genul ca se strica mototul sau se arde aia sau aia, imi spun parerea raportata la aproximativ 100mii km pe gpl la o dacia si cam 15 mii km la o vectra pana acum nu am avut nici o problema si nu mai vreau sa dau banii aiurea pe benzina atunci cand am si alte variante mai ieftine. apropo, un motor il poti lua si cu 200 euro la dezmembrari si nu inteleg ce atata tam tam (nu vreau sa jignesc pe nimeni) ptr niste motoare destul de vechi si cu multi km la activ care pot pica oricand indiferent de combustibilul ales. Isi pun astia cu masini scumpe si relativ noi instalatii gpl si nu-si fac atatea probleme cum am vazut la unii dintre voi. stiu ca este greu cu banii (eu aveam 850 ron pe luna cand am dat 2300 ron pe instalatie, acum am mai putin) si tocmai de aia ar trebui sa faceti ceva. mergeti prin statiile de taxiuri si intrebati taximetristii ce parere si ce probleme au sau au avut, cred ca ei sunt mai in masura fata de altii sa-si dea cu parerea. bafta multa.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut instalatie e gaz pe vento 1.8 75 cp ....primul an a fost ok insa in timp apar probleme...probabil din cauza electrovalvelor sau robinetului dintre plosca si flansa de la injectie.... Nu recomand instalatia de gaz....daca vreti am eu una de vanzare ...vreau sa scap de ea ca m`a disperat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare ma interseaza si pe mine o instalatie de GPL cu pt ca ma cam sparge la consum acum nu stiu ce sa fac uni spun ca nu e bine ca se intampla nu stiu ce pe la supape ,alti ca nu se intampla nimik acum nici nu stiu ce sa mai cred trb facut un sondaj sa voteze lumea sa vad si io daca sa imi pun sau nu io acuma am 215 mii km si motorul e multipunct daca o bag pe gaz cat mai mai tine? nu a fost umblat in el sau segmentat pana acuma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza foarte mult cine o instaleaza...chiar si de la service super laudat poti pleca cu probleme.... problema care am intalnit`o a fost blocarea electrovalvei de la butelie din spate (se debloca dupa cateva ore ) - blocarea era cauzata de diferenta de presiune dintre butelie si traseul de dupa el valva atunci cand ramaneam fara gaz. A doua problema a fost cand comutam pe benzina ...nu tinea bine un robinet adica cel dinte plosca si flansa de la injectie .... cand porneam masina mergea foarte inecat trebuia sa ii dau sprituri....ca la carburtie ...presupun ca pe furtun inca venea gaz ....si astfel in pistoane ajungea un amestec de benzina + gpl + aer .... la evacuare sonda lambda dadea balarii catre calc de bord ....care la randul lui imi taia din benzina si tot asa ...pana nu am scos prostia de flansa prin care venea gpl`ul nu am scapat de problema...

Ideea e sa te gandesti bine inainte sa investesti in butelias de gaz...mai intereseaza`te citeste cauta probleme si rezolvari....

Modificat de taz21
Numai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa te gandesti bine inainte sa investesti in butelias de gaz..

cred ca mai indicat ar fi sa spunem si ce instalatie folosim, daca este facuta din bucati sau nu, daca a fost montata ca SH sau noua si daca suntem multumiti sau nu de ea. spuneai ca aveai probleme cu robinetul dintre pulmon si injectie, era cumva de plastic? (alea de plastic nu prea se pot regla cu usurinta si nu pastreaza dosajul corect in timp).o electrovalva costa cam 50 ron adica vreo 12 litri de benzina care se poate schimba foarte usor de catre proprietar, eu folosesc tomaseto secventiala cu stag 200 cumparata de noua si de care sunt multumit, au fost ceva probleme la inceput din cauza meseriasilor de la montare care nu stiau sa o regleze in functie de motor.

Modificat de Negresa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa ma gandesc ce sa fac cu GPL acum sa vad de o compresie la motor sa stiu ce e de el ,daca e varza si mai pun si gaz se duce de tot e o investitie destul de mare sa pui si gpl sa mai segmentezi si motorul daca are probleme.acum sa consult un mecanik sa vad ce imi spune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatia care inca o detin si este demontata de pe masina este Marini ...ce nu`mi place mie e ca pentru a monta o instalatie GPL trebuie umblat la fire . La injectie monopunct instalatorul mi`a legat un fir de la injector catre noul calculator al instalatiei de gpl (prima taraneala). A doua taraneala este ca la releul de la benzina a mai facut el nustiu ce modificare ...prin care pompa de benzina este oprita in timp ce merg pe gaz (pentru a nu functiona in gol) ...in concluzie modificari peste modificari...cand o sa ai probleme cu injectia si te duci la un service si iti zice ca ...`` noi nu ne pricepem la GPL mai intai sa va duceti la ce care a montat instalatia `` si tot asa ....am patit`o si stiu cum e....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu releul la pompa de benzina are dreptate mesteru ca trebuie pus releu ca sa protejezi pompa sa nu mearga aiurea. Eu nu am releu dar as vrea sa imi pun ca nu vreau sa am probleme cu pompa de benzina dar cand am fost la service m-au luat cu vrajeala ca releul nu este obligatoriu sa se puna ca daca ai minim 10 litri de benzina in rezervor nu se intampla nimic . Acum nu stiu ce sa mai cred !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tata are o carje de dacia (D.aca A.i C.ap I.a-ti A.lta) si are aprox 150 mii km cu ea pana acum ,eu zic ca daca e montata ca la carte nu are ce as se intample la motor mai ales ca a-ti vazut ca foarte multe masini ies acum bi-fuel

,dar incaodata zic trebuie montata ca la carte .Ma bate si pe mine gandul sa pun o instalatie ,la noi in craiova e 1400 lei la injectie monopunct

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e sa mergi cat mai putin cu acul pe ROSU...daca insisti si mergi zilnic pe rosu(gen zgarcitu de taicamiu :D) o sa se duca naibii pompa de benzina intr`un an cam asa ...deinde de cat de frig e afara ....pompa am inteles ca se raceste prin benzina .Daca nu este scufundata in benzina in timp ce functioneaza ...se incalzeste si in final se strica ... caleaza ...asa ca aveti grije

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza cu releul la pompa de benzina are dreptate mesteru ca trebuie pus releu ca sa protejezi pompa sa nu mearga aiurea. Eu nu am releu dar as vrea sa imi pun ca nu vreau sa am probleme cu pompa de benzina dar cand am fost la service m-au luat cu vrajeala ca releul nu este obligatoriu sa se puna ca daca ai minim 10 litri de benzina in rezervor nu se intampla nimic . Acum nu stiu ce sa mai cred !

Pompa de benzina oricum functioneaza, chiar daca esti pe gaz. chestia e ca benzina este doar recirculata. de-aia e foarte important sa nu ramai fara benzina, ca strici pompa.

PS. floryn, cat te-a costat omologarea la RAR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in caz ca isi arde cineva pompa de benzina....si nu gaseste una noua...ori i se pare prea scumpa poate adapta una de Dacie Solenta ...ii trebuie o adaptare pt ca e prea scurta...se poate lungi cu ajutorul unui tub de spray ... deci puteti arde fara problema pompa de benzina ca avem o solutie ieftina :) :P ...au am facut asa si merge masina de 4 5 ani fara problema... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrei sa spui ca se potriveste pompa de benzina de pe solentza pe golf ^_^ ? trebuie sa ai prelungesti doar sorbul sau cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...poate la ala de 1.4, ca la 1.8 sau 1.6/100cp nu prea cred. Si cred asta datorita presiunii diferite din circuit, in functie de "setea" motorului.

Va rog sa mai postati despre consum.... urban/extraurban - cat mai detaliat daca se poate. Multumesc !

Modificat de GTI_85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumul pe gaz la care am ajuns pe vento 1.8 75 CP - motor AAM a fost de ...... 8/9 exrtaurban mers maxim 100 kph ....si bomba ...15/17 urban ..deci m`a exasperat ...am mai prins si gazu la 25 mii lei vechi :icon_thumright:

Aceiasi masina ...dupa ce am anulat rahatu de gpl .... consum extraurban cu rulota de 400 kg plus portbagaj plin cu mancaruri si alte chestii ...traseul a fost Ploiesti-Piatra Neamt ..... 8 /9% .....fara rulota am scos un 7% (Ploiesti -Bicuresti)

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa dai detalii ? ce model de instalatie ai (marca, model, alte detalii daca poti...) , cand ai pus-o pe masina, cine a montat-o, cat ai avut garantie la ea...de unde ai luat-o....

Chiar si cu cifrele alea ieseai mai ieftin....pt ca 7 litri de benzina costa cu 10 ron mai mult decat 9 de gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatia este Marini ...a fost montata acum vreo 7 8 ani ...am cumparat`o si montat`o in Ploiesti la un service autorizat (sub podul de la obor nu dau nume) ..garantie a avut primele 2/3 revizii insa plateam piesele daca nu ma insel nu mai stiu la cati km pt ca nu m`am dus la una din ele ... nu m`am mai dus la timp pt ca din start mi`a facut probleme aceasta instalatie...cand comutam pe benzina nu imi mergea masina deloc ... in final adica acum 2 ani am scos instalatia si am constatat ca masina merge pe benzina fara probleme...

Daca tii neaparat sa iti pui gaz du`te la un service care este serios si iti ofera garantie completa ...inainte de toate asigura`te ca masina functioneaza perfect pe benzina ca sa nu aibe nimeni ce sa iti zica dupa in caz ca iti strica ceva

Inca ceva ...motorul tau de 90 de cai trebuie sa aibe un consum foarte bun ...nu as pune pe el GPL sub nici o forma trebuie sa iti ia in oras maxim 10 iar afara vreo 6 ....mai bine de banii de GPL ii schimbi bujii , fise , filtre ii mai reglezi geometria rotilor , iei cauciucuri mai inguste ,schimbi un ulei ........ taicamiu a pus gpl pe 1.8 75 CP pt ca la vemea respectiva era la moda GPL`ul ..innebunise toata lumea...

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ia 10-11 in oras, aici e durerea. Bujiile si ce-ai mai zis tu sunt zero, ca valoare. Cauciucuri am 2 seturi noi, asa ca ani buni nu mai am treaba.... Deci ramane doar sa mai tai din consumul inutil.....bani dati degeaba pe benzina, cand stau la semafor sau trag prin aglomeratia asta din Cluj. E doar o simpla deplasare care costa prea mult. Stiu ca socoteala de-acasa nu`i ca aia din targ, dar incerc sa aflu cat mai multe inainte...sunt destul de pornit, dar nu destul de hotarat. Mai rumeg informatiile culese de pe net (si alte forumuri). Merci pentru informatii !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a consumat cand am fost la Bucuresti (04.02.10) cam 11.5l/% gpl, cu toata autostrada la 130-140km/h.

Eu zic ca e tot e mai bine decat un 9 pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o chestie ....

Iarna e frig ...cancer ...alea alea ...gazul trebuie preincalzit pentru a functiona masina cum trebuie ...pentru a fii incalzita plosca (vaporizatorul parca) trebuie ca motorul sa fie cald....tot timpul asta pana se incalzeste o sa iti consume de o sa te rupa...conteaza foarte mult cat mergi in oras...daca mergi distante de 3 / 7 km eu cred ca nu e o afacere asa buna ..... la drum lung intr`adevar e jmecherie....mergi frumos cu masina la 90 la ora si iti ia gaz de 15 RON % daca nu ma insel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a spus Rtanase nu se va intampla la masina ta GTI_85 pt ca tu trebuie sa pui instalatie secventiala si tot ce a zis el mai devreme nu se aplica la masina ta ,consumul nu sare de 11-12 pe temperaturi normale , pe frig recunosc a consumat mai mult dar nu mai mult de 14-15 care zic eu ca tot e bine fata de 11 benzina cum imi ia mie si tie la fel cum am vazut. La secventiala nu o sa mai ai "plosca" care in general au pobleme cu membrana aia, daca ai sa mai citesti pe alte forumuri ai sa vezi ca instalatiile Marini nu sunt prea laudate chiar el zis ca a avut probleme cu ea de cand a montat-o. iti recomand sa intri pe forum la opel ca sunt multi care au si ai sa te informezi mai mult acolo si eu eram debusolat inainte sa imi pun dar cand am vazut cum creste pretul benzinei am inceput sa intind antenele ca ma ustura buzunarul . Am un prieten care are gpl pe opel vectra de 1,5 ani si l-a montat imediat ce a luat masina si inainte a avut un cielo tot pe gpl si masina avea mai bine de 500.000 km si merge si in ziua de azi tot pe gpl . Oare koreenii au facut motoare mai bune decat VW !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionez ca instalatia de gaz de care tot zic a fost montata pe : vw Vento , 94 , GLX , motor 1.8 75 CP (AAM) ...tipul de injectie : monomotronic ... cu plosca ....nu`mi dau cu parerea in leg cu alte instalatii de gaz pt ca doar cu asta am avut de`a face ...oricum mi`a ajuns :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar am inteles ca alea secventiale merg doar pe multipunct (cum ai tu Florin), iar eu am mono.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!