Jump to content

Instalatie GPL


LuckyCyber
 Share

Postare recomandată

firucatalin

motor 1.8 ABS,66 kw,instalatie Marini,"robinet electric",consum la drum intins 7% iar in regim de oraj 9,5% testat de n ori.drum intins inseamna peste 50 km cu 100-110 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe motoarele astea 1.8 ABS se pun instalatii clasice cu robinet manual...

eu am instalatie MARINI cu robinet manual.... consum 10% mixt,nu-mi bat capul cu interior/exterior....la consum depinde si ce greutate are masina(pasageri,bagaj,etc..)si ce fel de drum deal,vale....ex.urci la deal cu 5 pasageri plus bagaj ful chiar daca este drumul exterior gazul iese pe teava si ai consum de 20%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu mi-am mai batut capul cu consumul, oricum conteaza si de unde bagi gaz ca sunt multe pompe care te fura , mai ales astea "fantoma ". Ultima oara cand i-am facutt consumul aveam cam 10-11% oras si un 9 afara . Oricum merita pe gaz , ma caiesc ca nu i-am bagat de cand am luato  cand era gazu 1,8 lei :banghead: . Am prins cand era 2,10 si cu 100 lei faceam Bucurestiu dus intors si mai si ramanea de o tura doua prin oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.M-ar interesa si pe mine o instalatie pentru masina din semnatura dar nu stiu ce ar fi mai bine sa pun cu robinet electric sau manual.Stie cineva care sunt preturile pentru astfel de instalatii.M-ar interesa in mod special BRC.Eu nu sunt in tara si nu pot suna sa ma interesez singur iar pe mail dumnealor(cei ce le monteaza) nu binevoiesc sa imi raspunda.Probabil sunt ocupati avand in vedere pretul benzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si cum vrei sa iti monteze instalatia si la distanta? Eu zic ca nu are rost robinet manual, dar asta tot tu poti sa aflii cel mai bine la momentul montajului, intrucat tot trebuie sa suni inainte cu o saptamana sa te programezi, asa ca intrebi atunci tot.

Acum ce nu inteleg eu este de ce vrei neaparat BRC, pentru ca fara suparare, dar nu pui pe o masina performanta incat sa ai nevoie de o instalatie scumpa,Masina este de generatie veche si ceea ce vei plati este o diferenta de bani pe care nu o vei observa nici in 100 de ani, personal sunt de parere ca nici la golful 4 cu motorul de 1,6  cum am eu nu merita sa platesti acea diferenta, intrucat am mers cu un prieten care are si merg exact la fel...iar ca fiabilitate in timp....tot nu gasesc justificarea,decat daca vrei sa dublezi valoarea masinii( si asta o dublezi doar pentru tine, ca la vanzare nu iti vei scoate banii bagati) dar toate astea tu le poti discuta nu noi, cu montatorul pe care il alegi, mai ales ca in ziua de astazi nu mai este asa de scump sa suni din strainatate chiar si de pe roaming...20 centi minutul? si sigur nu vei vorbi mai mult de 5 minute....renunti la un pachet de tigari sau la o cafea si alfli direct tot ce te intereseaza

 

 

P.s. daca citeai cu o pagina inainte, primul post un coleg cu motor cred ca al tau a spus niste preturi

Modificat de PaulG91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma impresioneaza si totodata si deranjeaza faptul ca, sunt multe discutii , comentarii facute de cate cineva, care habar nu are cum functioneaza o instalatie, un motor, dar dau sfaturi "din burta" ! Afirmatia ca GPL-ul are cifra peste suta, e o aberatie (eu am dat buletinul de analiza, pe forum Dacia, user PH-06-BOA). Cifra octanica este in jurul valorii de 92-94, deci identica cu a benzinei. Faptul ca performantele masinii scad, iar nu e adevarat, ba chiar mai bine merge pe gaz, si va pot da si un pont, descoperit intamplator de mine, in urma cu multi ani. Ce ardere uscata sau umeda vreti sa aiba loc in camera de ardere, unde temperatura depaseste 3000 de grade? Ca se dizolva chiulasa, si alte componente, numai cine a trecut de la bucatar la auto, da vina pe gaz, stiind el ca pana atunci nu intalnise asemenea defecte, dar de fapt atunci lua contact cu mecanica, si evident, de vina e gazul. Ca se ard supapele, ele se ard si de la benzina, numai ca avand gaz, si exploatarea e mai violenta, tinand cont ca e mai ieftin, asta duce la o uzura prematura, implicand aici si proasta metoda de reglare, a celor de la ateliere, care ma face sa cred ca, nu stiu principiul de functionare al regulatorului (plosca, vaporizator, plaman, cum i se spune in diferite regiuni). Am sa descriu principiul (am si desene pe forum Dacia) si aici, pentru ca cei ce inteleg, sa-si faca reglajul optim. Majoritatea regulatoarelor (ca asta este in principiu, reduce presiunea de la 10bari, la cativa milibari), au doua suruburi de reglaj, unul cu cui (ca la carburator) si unul care prin presarea unui arc, se opune atiunii membranei de a deschide gazul, membrana actionata, atrasa de vacuumul creat de aspiratia pistoanelor, in faza de admisie. Deci, cu cat se comprima arcul, rotind in sensul de insurubare, cu atat se ingreuneaza deplasarea membranei, si va deschide supapa de trecere a gazului, mai putin (necesitand o forta de aspiratie mai mare). Pana cand strangi? Ralantiul nu se stabileste cu fac cei de la atelierele de montaj, prin strangerea la maxim a surubului cu cui (stiind ei ca, ala e pentru... avioane).Acesta odata inchis total, motorul nu poate sta la relanti, decat prin supapa de "sarcina" , care se deschide actionata de membrana. Clapeta de acceleratie fiind inchisa, foare putin scape pe langa ea, deci vacuumul si actionarea membranei este slabuta, deci deschide supapa atat cat sa asigure ralantiul. Odata apasata pedala cat de putin, membrana este actionata total, iar gazul va trece la debitul maxim, iar puterea motorului nu este variata din debitul de gaz (acesta fiind maxim) ci din cel de aer, care variaza ca volum, in functie de pozitia clapetei. Deci, gaz maxim si aer variabil. Asta ne trebuie? Corect, trebuie pastrat raportul de 1/14 (1 combustibil, la 14 parti de aer), variind amandoua la actionarea acceleratiei. Cum? Arcul ce e actionat de surubul de reglaj, fiind comprimat , va trebui ca la o anumita pozitie, sa nu mai poata permite turarea motorului, acesta oprindu-se, daca se mentine pozitia clapetei, dar va contiunua sa se tureze, daca sari cu pozitia clapetei, mai catre jumatatea cursei (aspiratie mai puternica). S-a facut demonstratie ca, un mers la relanti, alatiri de peco, dupa ce rezervorul a fost umplut, timp de o jumatate de ora s-a consumat in gol, tot atat gaz, cat ar fi parcurs aceeasi distanta intr-o juma' de ora. Principiu de reglaj: se slabeste surubul de pe furtun, peste jumatate de cursa, pentru a avea libertate de aspiratie (cu motorul pornit), se strange din surubul de la membrana pana tinde sa scada turatia, si se restabileste din celalalt cu cui, desuruband  cate putin. Se stragde iar din cel de la membrana a se reduca turatia cat de putin se poate, restabilind din cel cu cui (de ralanti), pana cand cel de la membrana nu mai are influienta. Atunci inseamna ca membrana tine supapa inchisa, iar relantiul este asigurat printr-un traseu bine determinat, de alezajul creat de varful cuiului (ca la carburator, unde amestecul de relanti, intra in galerie pe sub clapeta de acceleratie. Si aici, acest traseu ocoleste acea supapa de mers in sarcina. Odata stabilit ralantiul, urmeaza mersul la accelerari, care in aceasta faza si pozitie a surubului de la membrana, trebuie sa dea pauza la inceputul accelerarii, tinzand catre oprirea motorului. Daca nu da, se strange in continuare din el, pana apare pauza, si se slabeste pana dispare aproape total. Asta e pozitia optima . Acum, regimul de mers in sarcina, se stabileste din pozitia celui de pe furtun. Se tine turata la 3-4000 de ture constant, si se strange din cel de pe furtun, pana incepe sa se reduca din turatie. Aia e pozitia optima. Daca nu trage bine (putin posibil) se mai slabeste juma' de tura). La fel ar trage mai bine, si daca se mai strange, semn ca la deschidere mai mare a clapetei, arcul de la membrana nu-si face treaba. Daca nu se obtine pauza de la inceput de accelerare, trebuie schimbat arcul, cu unul mai tare. Spuneam mai sus ca, intamplator, megand dimineata motorul mergea perfect si fin, iar la pranz cand era arsita, trageam de el ca de un caine mort. Gazul, fiind incalzit puternic, este dilatat mult, si in cilindru nu prea mai are ce sa "bubuie". Pe unul din furtunele ce circula lichidul de racire, am pus o duza din plastic sau material inoxidant, cu diametrul exterior de 16 (cat are furtunul) si la interior o gaura de 3,5mm iar lungimea de maxim 20, dar pana la jumatate din lungime, gaura sa fie mai mare, pentru a nu ingreuna prea mult trecerea apei. Asa gazul nu mai este expandat excesiv, chiar depasind performantele pe benzina, iar incalzirea pe timp de iarna in masina, va reveni la parametrii normali, pentru ca trecerea apei prin vaporizator fiind mai lejera, drumul prin calorifer nu prea ii placea, fiind si asa ingreunat de acei serpisori de pe celule, dar si numarul celulelor ce constituie un obstacol in circulatia lejera. Din atelierele de montaj, majoritatea masinilor ies cu consum mare, chiar si de 24% (ca la Saviem), datorita prostului reglaj, necunoasterea functionarii instalatiei, dar si a pieselor total diferite ca dimensiuni, puse pe masini. Facand unele modificari, tampeniilor puse de cei ce monteaza inconstient, s-a redus consumul in jurul valorii de 8% Asta o s-o spun celor ce vor sa-si aduca motorul , la mersul normal, in cazul in care nu le scade consumul, la aceeasi valoare ca a benzinei. Va dau exemplu (am si fisa de test) , un motor de 1.6 dacie, luat 3,2 mm din chiulasa, testul dino gaseste 106 CP pe GPL, la un consum de 6,5 % (distanta R. Valcea-Ploiesti, 200Km, cu 13l, dacie brek). 

Modificat de nelute
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 

Iata cum functioneaza regulatorul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Astazi am montat o instalatie gpl Monopunct pe un golf 3 1.6 AEE multipunct si am o problema :

cand pornesc masina pe gaz si o accelerez se ineaca , iar cand astup bratul acela de la filtru de aer merge bine ( momentan iam pus o bucata de naylon cu banda izolatoare si nu imi mai face probleme. Ce pot sa ii fac sa traga aer mai putin cand o trec pe gaz?

Pompa de benzina se opreste cand o trec pe gaz . dar injectoarele nu ,,,,, cum fac sa opresc si injectoarele? Ce fir anume au injectoarele in calculator?

Multumesc . Daca poate sa ma ajute cineva ii sunt recunoscator.


Aaa si inca ceva ... am vazut ca baietii de pe forum spun ceva de ECU  .... la mine instalatia nu este legata la ecu ,

Sau asta se face numai la instalatiile secventiale?

Mentionez masina este multi punct si instalatia este mono punct (de dacie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu e facut montajul corect.

De ce nu ai pus instalatie secventiala?

Nu o pornesti pe benzina si apoi trece singura pe gaz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca este de generati mai veche sau daca este luata depa o Dacie ceva ....fara calculator trecetea se face manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Astazi am montat o instalatie gpl Monopunct pe un golf 3 1.6 AEE multipunct si am o problema :

cand pornesc masina pe gaz si o accelerez se ineaca , iar cand astup bratul acela de la filtru de aer merge bine ( momentan iam pus o bucata de naylon cu banda izolatoare si nu imi mai face probleme. Ce pot sa ii fac sa traga aer mai putin cand o trec pe gaz?

Pompa de benzina se opreste cand o trec pe gaz . dar injectoarele nu ,,,,, cum fac sa opresc si injectoarele? Ce fir anume au injectoarele in calculator?

Multumesc . Daca poate sa ma ajute cineva ii sunt recunoscator.

Aaa si inca ceva ... am vazut ca baietii de pe forum spun ceva de ECU  .... la mine instalatia nu este legata la ecu ,

Sau asta se face numai la instalatiile secventiale?

Mentionez masina este multi punct si instalatia este mono punct (de dacie)

nu inteleg cum ai putut sa pui o instalatie clasica(monopunct) pe un motor  multipunct? doar pretul tind sa cred ca ar fi problema sau firma de unde ai pus instalatia au vrut sa scape de ea...nu-ti baga tu mana dute la ei sa ti-o regleze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal se pune secventiala, dar poate ca dubla valoarea masinii...

Merge si o carburatie dar trebuie reglata bine...cat despre injectoare se pune un emulator de injectoare...sau cum cred ca ai tu un releu ce taie plusul la ele...

Daca e euro 2-3 o sa fie camgreu de reglat sa mai iasa si noxele...dar va merge binisor...

Aia cu plasticul denota ori montaj aiurea ori reglaj nasol...am avut si eu acum ani de zile prob asta, rezolvata de alt montator care avea ureche muzicala si destui neuroni activi...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mia pus nimic la injectoare. ....Am vrut sa fac o investitie minima in masina pentru ca nu merita pe praful asta sa bagi multi bani in ea... o sa rezolv si problema cu plasticul .o sa ii fac un capac .

La injectoare ce releu imi trebuie? astazi o sa ma duc  si o sa il iau. 

Butonul are trei trepte : 

 I

0

II

exact asa este butonul are un zero pe mijloc o [cenzurat] sus si doua jos. Si mai avea o mica problema : cand o dadeam pe gaz sarea singura pe benzina

 

Daca puteti sa imi spuneti ce releu imi trebuie o sa rezolv si problema injectoarelor . Multumesc mult 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat o chestie . la instalatia clasica Furtunul care intra in plaman de la apa se pune pe un singur sens al apei de pe masina? Am vazut ca la alea secventiale se pune pe tur si retur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut.Am un Golf 3 1.4ABD an1992,cu instalatie de GpL Landi Renzo  si am urmatoarea problema:
 
am cumparat masina avand pompa de benzina defecta..am pus una noua si am realizat ca si motorasul pas cu pas nu i-si face treaba.L-am schimbat si pe acesta.A mai mers un timp,strict pentru a intra pe gaz(specific-atunci cand o porneam si acceleram putin,se oprea motorul;daca o lasam sa se incalzeasca singura,mergea normal,apoi incepeau trepidatiile..in ambele cazuri-cu motoras,sau fara).La un moment dat,pompa nu mai baga..arsa.Pun alta si observ..amorsa si pe benzina..si pe gaz ?! Pe benzina-amorseaza 1 secunda si nu porneste..motorasul se aude.Scot pompa,o amorsez cu alta baterie,dau la automat..tot nu porneste.OK zic.Merg pe gaz,sa nu stric si pompa noua..Scot mufa de la pompa,maine voi merge pe gaz.Surpriza,a doua zi,nu merg semnalizarile !?
 
Intrebari..si lamuriri va rog : cine amorseaza pompa si cat timp-la pornire;unde este legata pompa..si unde semnalizarile.Specific-releul din dreapta jos,cand e scos-nu merge pompa si nici semnalizarile-scot mufa de la pompa..aceeasi treaba !!? Multumesc,va astept cu multe sfaturi pretioase !!
 
Schimbat : filtre,senzor temperatura,bujii,presiune pompa alimentata separat baga,dar nu porneste;porneste cand ii dau numai pe gaz direct;benzina este;sigurante ok
 
Multumesc pentru rabdare si va astept cu sfaturi pretioase !!
 

Modificat de mihaivaleriu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut am un Golf 3 1.8 ABS an 1994 cu instalatie de GPL Tomasseto si am urmatoarea problema :

Consum foarte foarte mare 18% si pe gaz si pe benzina dati- mi variante ca nu stiu ce sa- i fac,am verificat vacumuri i am pus diagnoza am verificat lambda o singura eroare "adaptation mixture"  care nu stiu ce este,mentionez ca am robinet manual ca am vazut ca este si unul electric care ar fi mai bun.Am fost si la cei care mi-au pus gpl sa mi faca un nou reglaj umblandu-mi la calculator(stag 200) dedesubtul lui este un reglaj si niste leduri ,ideea este ca au facut reglajul in asa fel incat sa stea aprins decat ledul verde(la ureche) fara vreo diagnoza sau vreun calculator,si rezultatul zero nimik ce ma sfatuiti sa fac unde sa caut si de unde sa incep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca mai intai trebuie sa reglezi consumul pe benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alte pareri in afara de reglarea consumului pe benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poi mai multe detalii puteti sa mi dati ca am epuizat toate variantele mele,vizavi de eroarea aia unde sa ma mai uit ce sa mai verific etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

 

Va felicit pentru rabdarea cu care tratati subiectul in primul rand!

 

NU am vazut pe nimeni care sa aiba montata instalatia pe Passat, modelul din semnatura. Ma tenteaza sa-mi montez pe al meu tinand cont ca o sa circul  cu el de acum maimult in minunatul Bucuresti ( estimare - 30 km/zi-> 900 km/luna-> cca 11 000/an +  alte drumuri neprevazute).  Nu reusesc sa-mi dau seama daca pretul/consumul daca ai o astfel de instalatie montata intr-adevar te ajuta sa economisesti ceva sau tinand cont de costurile de mentenanta si uzura suplimentara defapt nu este o afacere buna :(. 

 

Ma poate ajuta careva cu sfat ... poate are deja o experienta cu masina similara.

 

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca o sa ai succes sa primesti un raspuns bun daca pui intrebarea in sectiunea golf4/bora.Sunt cativa acolo cu motorizarea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Va felicit pentru rabdarea cu care tratati subiectul in primul rand!

 

NU am vazut pe nimeni care sa aiba montata instalatia pe Passat, modelul din semnatura. Ma tenteaza sa-mi montez pe al meu tinand cont ca o sa circul  cu el de acum maimult in minunatul Bucuresti ( estimare - 30 km/zi-> 900 km/luna-> cca 11 000/an +  alte drumuri neprevazute).  Nu reusesc sa-mi dau seama daca pretul/consumul daca ai o astfel de instalatie montata intr-adevar te ajuta sa economisesti ceva sau tinand cont de costurile de mentenanta si uzura suplimentara defapt nu este o afacere buna :(. 

 

Ma poate ajuta careva cu sfat ... poate are deja o experienta cu masina similara.

 

multumesc.

cand ai trecut ultima oara pe la o benzinarie... ai observat cit e benzina? e o teapa sa iti pui gpl in momentul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu generaliza...

Ca amortizarea se face mai greu decat inainte e alta poveste...

Pe ce iti bazezi afirmatia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina ii 5 lei, gpl-ul ii 3 lei. Nu cred ca ii teapa sa ai gpl pe masina. Eu am 2 masini: Un Golf 3 1.4 si un Clk cu motor de 2.0. Ambele is pe gpl. La golf o crescut consmul cu 0.5l fata de benzina. Inainte mergeam in exterior, la mers frumos, la consum de 6, acum la 6.5. Fa un calcul: 6*5= 30lei, 6.5*3=19.5 lei => diferenta de 10 lei/100 km. Instalatia o fost 1600 lei, cu drumuri si omologat 1900, deci in 20.000km mi-am scos investitia. 

Eu am facut cu golf-ul 40.000 km intr-un an, deci pentru mn o fost super rentabil. La cealalta masina castigul pe gpl ii mai mare.Sincer, eu inainte sa-mi pun gpl pe golf vroiam diesel. In momentul de fata nu ma mai gandesc sa-mi iau vreodata diesel. Mi se pare mult mai avantajos benzina+ GPL. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!