Jump to content

Pierdere de putere - 1.9 TDI 1Z


Romy
 Share

Postare recomandată

Astazi,mergand linistit pe DN 15,constat la un moment dat ca accelerez,dar tractiune...nimic...Mi s-a mai intamplat asta si iarna trecuta,dar nimeni din cei la care am mai apelat(si se pricep)nu au stiut sa-mi dea un raspuns clar.Multi spun ca-mi prinde aer pe sistemul de alimentare.Cum sa fac sa elimin aceasta problema?Filtrul de motorina e "curat".Cineva mi-a recomandat sa schimb filtrul,si sa renunt si la acea valva de pe retur,care recircula motorina in filtru(intre 15 si 25 grade celsius,parca),pt a se incalzi.Furtunele,colierele...sunt ok.In rezervor s-a verificat...e ok....Dupa vreo 30 de minute si-a revenit,fara sa-i fac nimic.Si chiar i-am dat blana o perioada de timp...dar totul functiona normal...Acum trage constant,merge excelent.Nu mai inteleg nimic...Mi-aduc aminte ca iarna trecuta intra asa mult aer in instalatie(nimeni n-a reusit sa observe pe unde)incat se oprea motorul la relanti...De cateva zile imi face probleme si electrovalava de pe pompa diesel(cea care taie alimentarea cu motorina,pt oprirea motorului).Poate fi si de la asta?Nu ramane deschisa suficient,dupa pornire...?Nu stiu ce sa-i mai fac... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput merita incercat o scanare de coduri de eroare cu un VAG-COM. Daca ai drum prin Bucuresti te pot ajuta eu.

Altfel nu iti recomand sa umbli la filtrul de motorina pentru ca umbli degeaba. Daca pui motorina buna atunci il poti tine cate 30.000 km cum il tin eu, pe verificate (adica dat jos filtrul vechi, decapsat, verificat stare element filtrant hartie).

Mai degraba o problema de comanda turbo si / sau furtun post-turbo. Uite, @I_am_Stealth a avut o chestie de genu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput merita incercat o scanare de coduri de eroare cu un VAG-COM. Daca ai drum prin Bucuresti te pot ajuta eu.

crezi ca la motorul 1z din 1993 merge scanare cu vagcom-ul?eu am incercat la al meu si nu mi l-a vazut interfata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1Z si fiind TDI se poate scana cu o interfata conventionala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai zis treapta de viteza, turatie, viteza km/h..... Eu la un 1z am patit ca la 120 km/h in a 5-a nu mai tragea - ii dadeam cateva pedale si mai tragea pana la 140, apoi pauza, si tot asa mai departe; la mine a fost electrovalva - a costat cam 800.000 acum vreo 3 ani;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la scanare si log in mers ajungem maxule ca altfel incepem sa schimbam piese pe NeVe... :somnmare:

Eu am schimbat N75-ul, furtunasele si relee si alte chestii inutil.

Cat despre vazutul sau nevazutul ECU-ului de catre interfata depinde si de tipul ei si sincronizarea cu laptop-ul. Cine vrea (si e de prin apropierea buc. sau in drum prin buc.) ii pot dovedi practic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi,mergand linistit pe DN 15,constat la un moment dat ca accelerez,dar tractiune...nimic...Mi s-a mai intamplat asta si iarna trecuta,dar nimeni din cei la care am mai apelat(si se pricep)nu au stiut sa-mi dea un raspuns clar.Multi spun ca-mi prinde aer pe sistemul de alimentare.Cum sa fac sa elimin aceasta problema?Filtrul de motorina e "curat".Cineva mi-a recomandat sa schimb filtrul,si sa renunt si la acea valva de pe retur,care recircula motorina in filtru(intre 15 si 25 grade celsius,parca),pt a se incalzi.Furtunele,colierele...sunt ok.In rezervor s-a verificat...e ok....Dupa vreo 30 de minute si-a revenit,fara sa-i fac nimic.Si chiar i-am dat blana o perioada de timp...dar totul functiona normal...Acum trage constant,merge excelent.Nu mai inteleg nimic...Mi-aduc aminte ca iarna trecuta intra asa mult aer in instalatie(nimeni n-a reusit sa observe pe unde)incat se oprea motorul la relanti...De cateva zile imi face probleme si electrovalava de pe pompa diesel(cea care taie alimentarea cu motorina,pt oprirea motorului).Poate fi si de la asta?Nu ramane deschisa suficient,dupa pornire...?Nu stiu ce sa-i mai fac... :somnmare:

de ce nu mai sunat ca de 4 ore sunt plecat din piatra si ne uitam la ea :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maxu.. Nu conta in ce treapta de viteza eram.Pur si simplu acceleram,dadea sa traga un pic,si cam atat...Mai mult de 60 Km/h nu puteam atinge.Motorul se auzea ca se accelera,dar nu aveam decat 10% putere,sa zicem...Apoi am ajuns in oras,si am constatat ca functiona din nou normal...

Andrei,te rog frumos,spune-mi ce versiune,exact,de VAG-COM trebuie folosita,si cu ce tip de interfata,pt a-mi putea"vedea"cati mai multi parametri la 1Z.Eventual,cu ce anume ai citit la tine ECU.Pentru ca eu am mai incercat la cineva cu VAG-COM-ul,dar a reusit greu sa stabileasca comunicarea cu ECU,si nici nu a putut sa"vada"multi parametri.Mai mult de atat,imi spunea ca nici nu poate modifica nimic din parametri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciprian,ar fi fost tare fain sa ne-ntalnim,sa-i facem o diagnoza...Dar,de unde sa stiu...Tu il cunosti,cumva,pe Cristi Almasanu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, dar am auzit multe de cristio grigorcea :), acuma e posibil sa ai probleme de comunicare si din cauza ca ai schimbat ecu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,am auzit si eu de C. Grigorcea...Se cunoaste cu Almasanu ;) Nu am schimbat ECU.E cel original,al motorului.

Modificat de Romy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romy scumpule - am avut acelasi tip d emasina ca si tine, si crede-ma, de multe ori conteaza in ce viteza si la ce turatie erai, poate si numai ca noi sa ne dam cu parerea cat mai exact. ;)

Ultima data te-ai exprimat mai coerent, cel putin pt mine, eu am patit-o cu masina aia de doua ori (o data vara si o data iarna) - de ambele dati a fost motorina proaste, simptome: se tura pana la 1100 ture, nu tragea, facea urat, meream in a IV-a la relanti. S-a rezolvat cu motorina buna, fara alte repercusiuni.

Sper sa ai noroc si sa fie cel mult la fel cu ce am patit eu.

andREI - si ce faci daca totusi nu mere interfata ??? Sper ca nu schimbi debimetrul ca mine :P. Si la vremea aia avea debimetrul un scor..... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maxu...Te cred.Stiu ca motorina proasta e o problema.Dar,daca era sa fie de la asta,nu cred ca-si revenea asa,deodata...Eu alimentez numai de la LUKOIL.

Spuneai ca ai avut probleme cu o electrovalva,pe care ai schimbat-o.Despre ce electrovalva e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andREI - si ce faci daca totusi nu mere interfata ??? Sper ca nu schimbi debimetrul ca mine :hainoroc:. Si la vremea aia avea debimetrul un scor..... :)

Mai Max, eu am 1Z de 5 ani juma, CostiGeo are 1Z, Stefan Militaru are 1Z, EugenD are 1Z. Am facut loguri si teste de tot felul pe motoarele lor de atatea ori si nu a fost niciodata nici o problema de mers sau nu interfata. Totdeauna a mers. Daca chiar nu merge atunci as cauta problema spre ECU sau mufe sau stiu eu.

Debitmetrul la 1Z este Pierburg din fabrica si nu am vazut unul mort in toata viata mea. Pe TDICLUB.COM (50.000+ membrii) cred ca a fost unul sau doua bucati stricate (EXTREM DE PUTIN).

Eu am avut N75 cu furtunuri conectate incorect, actuator gripat, intercooler crapat si multa mizerie in galeria de admisie. Dupa ce am rezolvat problemele astea a mers brici. Totusi e bine sa faca niste teste inainte, un log in mers etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Romy - nu mai stiu exact - era o chestie patrata cu latura cam de 4-5 cm situata undeva in dreapta motorului - poate andREI si ceilalti pe care i-a mentionat mai sus iti zic exact.

andRei - eu am avut masina aia in perioada 2002 - 2004, perioada in care nu auzisem de vwforum & Co; asa ca la mine am mers pe incercate - crezi ca nu ma bucuram sa gasesc ajotor ?? In rest nici eu nu am avut probleme cu motorul, doar cele mentionate din cauza calitatii motorinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Max, se pare ca mai sunt unii cu problema descrisa de tine cum ar fi chiar EugenBT, nu zic nu. Insa sunt curios daca in cazul lui e realmente o problema de compatibilitate ECU - interfata sau sunt niste fire intrerupte, contacte corodate ori stiu eu ceva de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarasi mi-a facut figura cu pierderea de putere.Dupa vreo saptamana,in care nu am mai avut probleme..

Sa incerc sa gresez tija actuatorului de la turbo?In caz ca ar fi de la asta problema... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu problme cu n75 defect.Am luat o valva noua si merge f bine.Din cate stiu eu valva trebuie sa tacane la relanti daca functioneaza.La mine ii pozitionata undeva in dreapta motorului si intra in ea un furtun rosu,unul albastru si unul negru.Verific-o sa vezi daca functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danny,si cat te-a costat N 75-ul?Chiar o sa-ncerc sa aud tacanitul despre care spui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La PBN m-a costat vreo 150 RON acum cativa ani (nu era RON atunci dar intelegi :lol: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha..150 de RON,atunci..Hm...O sa ma-nteresez.Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a schimba n75, cauta sa vezi daca nu ai vreun furtun crapat la turbo. eu asa am patit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat 160rom recent la un magazin de piese.Din cate am auzit la reprezentanta ii mai scump.Asigura-te ca ii valva n75 pt ca eu am avut alte simptome ca si tine.Incearca sa inversezi furtunele rosu si albastru si ar trebui sa mearga mai rau masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Romy, uita-te la ce problema am avut eu la AHU ca e un fel de Romululus si Remus cu 1Z.

Incearca sa descrii putin mai detaliat manifestarile. Se intampla de fiecare data cand accelerezi si treci peste o anumita turatie? In orice treapta de viteza? La ce viteza? Care e viteza maxima pe care o poti atinge?

Sfatul meu-si nu numai, e SA NU TE APUCI SA SCHIMBI PIESE aiurea. Eu am crezut ca imi arunc masina la gunoi pentru ca spartura pe care o aveam intr-un furtun se deschidea doar la motor cald si la cald afara! Cauciucul era suficient de rigid incat sa nu se deschida gaura! Dar era gaura adevarata, ascunsa, la racordul care intra pe galeria de admisie. Iti trimit poze, etc. daca vrei. Titlul topicului deschis de mine este "Turbina se opreste la motor cald Audi A4 1997!"

Verifica tot circuitul care vine de la turbina la galeria de admisie. Cu rabdare si atentie. Verifica in special ultimul racord. Strange-l in mana!!! Toarna apa cu sapun in intercooler. deconecteaza-l in partea de jos si obtureaza-l. Deconecteaza l in partea de sus si toarna. Uita te daca picura pe undeva. Lasa sa se scurga si inchide l la loc.

N75 poate fi verificat in mare electric. Conectat la 12V trebuie sa faca click click la cuplat/decuplat. POti sa o scoti si sa sufli cu gura sa vezi cum obtureaza iesirile/intrarile. Sunt doar 3.

Actuatorul turbinei eu am constatat cu surpriza ca daca iei o siringa de 50 ml, din plastic si conectezi la ea un furtun (cred ca merge si din ala de perfuzie) si creezi presiune/vacuum cu ea e suficient sa il miste in fata si in spate suficient de mult. Cred ca atat cat ii permite cursa.

Singurul care ramane e MAF ul, care dupa parerea mea ar trebui in mare sa poata fi verificat cu un log.

Bafta si rabdare multa!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand imi face probleme,nu conteaza in ce treapta de viteza sunt.Cand functioneaza normal,am ajuns si la 160 Km/h.Nu i-am dat mai mult.Totusi,inclin sa cred ca e ceva cu N75-ul.Toate furtunele sunt in regula.Am verificat.De ceva timp nu mi-a mai facut probleme..

I_am_Stealth>Multumesc foarte mult pentru indrumari!Sper sa rezolv,intr-un final..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!