Jump to content

"CADOUL"de dupa Craciun


FANOS
 Share

Postare recomandată

Cum spune si titlu, dupa craciun, voi monta motorul pe masina.De fapt nu e nou ,dar e complet refacut,a primit atentia,celei mai bune firme (probabil )din tot jud. Suceava. Pretul, comparativ cu alti "carpaci", e mai mic! Un ex.,alezarea blocului m-a costat...146 lei,la altii,nu te slabeau din 200,nici morti. In schimb sunt nedumerit in privinta rodajului.Am aflat ca,la diesel aflat in rodaj,nu se lasa la relanti,ci se face in sarcina.Asa sa fie?Rog pareri si indicatii. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai eu stiu ca nu trebuie turat cand e in rodaj. si ar fi indicat sa mergi la drum lung ... la turatie constanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rodajul ar trebui sa-l faci in doua etape: prima, chiar dupa refacerea motorului, parcurgi 300 km pe drum intins, de preferat mai liber si neaparat fara pante accentuate. Sa nu depasesti 2500 de ture sub nici o forma! Dupa astia 300 km, schimbi uleiul si apoi poti sa dai mai mult in el insa tot cu bun simt, si pe la 5000 km ar fi indicat din nou schimbul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rodajul nu se face la nici un motor la ralanti si nici la turatie constanta. E bine sa variezi pe cat posibil sarcina si turatia, pornesti de la valori mai mici si cresti progresiv. Acuma depinde si ce piese s-au bagat in motor si ce mana de lucru. Eu de exemplu dupa ce am facut motorul meu de la zero i-am dat aproape red line in prima suta de km.

Fiecare dupa cat il lasa inima :lol:, dar sunt foarte multe basme legate de rodaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codres_ali....vezi ca aici vb de diesel nu de 16v....si oricum nu stiu cat de bine ii sa-i dai red line in prima suta....fiecare risca pe barba lui.....oricum la diesel simti cum strange motorul in primii 200 de km si nu prea te lasa inima sa-l turezi. Modalitatea de rodaj care am dat-o mai sus eu am aplicat-o in cazul meu si inainte de a avea accidentul cu vechiul golf am facut 60000 km de la RC...nu consuma ulei, pornea iarna brici, avea putere. Deci, fiecare cum o vrea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia am specificat ca fiecare face cum vrea, trebuie sa stii ce ai sub capota. Dar daca motorul e facut dupa carte cu toate tolerantele si cuplurile in regula plus piese de calitate poate vedea red line prima oara cand atinge temperatura optima. Nu inteleg care e faza cu motorul strans, ca sa opuna rezistenta inseamna ca intampina undeva frecari suplimentare ceea ce nu e in regula daca motorul a fost facut bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cate stiu eu,cred ca Golfuletz are dreptate!In urma prelucrarilor mecanice,incepand de la turnarea in matrite a pieselor,prelucrari mecanice de volum,forma,....si altele(care ar ocupa spatiu inutil in topic),au tolerante!Nu mai precizez tensiunile,dilatarile(fiecare aliaj are o constanta termica)la care sunt supuse componentele mecanice.In concluzie inclin sa cred ca in prima faza a rodajului,motorul se "strange".De ce?Dupa prima pornire,in prima faza a rodajului,frecarile sunt foarte mari,in urma imperfectiunilor(tolerantelor)mecanice,motorul se incalzeste foarte repede si mult(in nu putine cazuri,s-a ridicat apa peste 90-95 grade),se dilata(se "strange").Dupa un interval de timp,o parte din frecari au fost eliminate(cilindrii,pistoane,lagare,...),temperatura motorului revine spre normal,"spanul" rezultat depuninduse in baie.Astept completari si corectii la ceea ce am "declarat".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aia exista tolerante si sunt date in manuale pt fiecare componenta (piston,segmenti,cuzineti). Ele au fost gandite de producator in functie de fiecare componenta, de materiale, coeficienti de dilatare si temperaturi. Chiar forma pistonului este facuta in asa fel incat sa ia in calcul aceste dilatari si nu este cilindrica. Deci nu exista sa apara frecari din aceasta cauza decat daca ceva a fost facut prost. Mai pot aparea imperfectiuni de fabricatie, dar la piesele noi si de calitate acestea sunt minime si nu trebuie in nici un caz 1000 Km sa fie eliminate.

Singurul loc in care se elimina material datorita frecarii este la segmenti, deoarece ei trebuie sa se aseze dupa forma cilindrului. Exista segmenti speciali cu sectiune trapezoidala care se uzeaza rapid in prima faza si etanseaza imediat.

Se recomanda pt rodaj regimuri variabile de sarcina si turatie deoarece segmentii sunt impinsi pe cilindri de forta gazelor si se aseaza mai repede si mai bine. Sa tii motorul la ralanti pt rodaj e ca si cum ai incerca sa pilesti ceva doar prin greutatea pilei, fara sa apesi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ascultat-l pe codres_ali, deoarece ceea ce spune este f. adevarat...

Iaca si documentatie pe net...

Nu va uitati ca sunt pentru motociclete, deoarece principiile sunt exact la fel in ceea ce priveste un motor nou si segmentii acestuia, si, sa fim seriosi, de multe ori motocicletele sunt mult mai "forjate" decat o masina... :)

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

sau

http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spune si titlu, dupa craciun, voi monta motorul pe masina.De fapt nu e nou ,dar e complet refacut,a primit atentia,celei mai bune firme (probabil )din tot jud. Suceava. Pretul, comparativ cu alti "carpaci", e mai mic! Un ex.,alezarea blocului m-a costat...146 lei,la altii,nu te slabeau din 200,nici morti. In schimb sunt nedumerit in privinta rodajului.Am aflat ca,la diesel aflat in rodaj,nu se lasa la relanti,ci se face in sarcina.Asa sa fie?Rog pareri si indicatii. :)

mai exact, ce ai facut la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FANOS fa cum crezi tu ca-i cel mai bine...eu chiar nu stiu de ce veniti cu argumente gen da-i in gura, du-l pe red line sa vezi ca n-are nimic. Ii motorul omului, banii lui, eu sunt convins ca nu va incerca sa-l forteze doar ca ziceti voi, sau niste site-uri ca-i ok. Ganditi-va si la faptul ca nu doar segmentii se schimba intr-o reparatie capitala(cel putin la D nu-i indicat)...mai sunt multe piese care pot ceda la un stres prematur avand in vedere si faptul ca nu multi folosesc un ulei cu 500 mii l pentru rodajul initial! Intr-adevar sunt si alte modalitati de rodaj, unele mai controversate...am peste 12 ani de karting in care am refacut zeci de motoare si pot sa spun si eu ca uneori cand le faceam rodajul nu ma abtineam si-i dadeam blana...recunosc, intr-adevar parca se simtea apoi un plus de putere insa durabilitatea in timp era mult mai mica decat dupa un rodaj normal...o spun din experienta mea! Omul a vrut o modalitate de rodaj, eu i-am dat-o, am aplicat-o cu succes si cum am zis si mai sus dupa 60 k de km motorul era brici. Nu uitati ca-i vb de un diesel, caz in care nu cred ca plaja de turatii mai mare si puterea "incredibila" obtinuta din rodaje experimentale sunt aspectele care trebuie discutate, ci mai degraba fiabilitatea in timp!

Modificat de Golfuletz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai exact, ce ai facut la motor?

Ce-am facut la motor:

1. alezat+honuit bloc la R1

2.rectificat arbore R1

3.pistoane+segmenti R1

4.cuzineti(palier/biela)R1

5.bucsat biele

6.rectificat ax came intermediar+bucsat bloc

7.rectificat chiulasa(la plan)

8.schimbat ghiduri,supape,semeringuri supape,scaune supape (rectificat),ax cu came,tacheti reglat

9.verificat injectoare si tarat

10.set garnituri+semeringuri noi

11.garnitura ghiulasa noua

12.schimbat pinion arbore

13.curea distributie+rola intinzatoare noua

14.schimbat pompa ulei

15.schimbat pompa vacuum

16.verificat pompa injectie(e ..buna)

17.schimbat filtre(aer,ulei motorina)

Cam acestea au fost operatiunile principale,si s-ar putea sa fi scapat ceva! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti se pare mult?Am mai cumparat:

1.amortizoare fata/spate noi (pe fata le-am luat de G2 ,stii topicul dechis de mine"help!Amortizoare fata")

2.discuri frana,placute frana,furtune frana(fata/spate),saboti frana,conducte frana(de Dacia),garnituri pompa+etrieri

3.rulmenti fata/spate noi

4.planetare sh(foarte bune)

5.faruri sh G1(sunt noi,dar la sh)

6.portiera stanga sh

7.tobe NOI(tot kit-ul)

8.capitonaj imitatie piele neagra

9.caroserie(sudat,antifonat vopsit,a facut treba de mantuiala,"mesterul")

10.reparat caseta de directie(rectificat cremaliera+bucsa teflon pe comanda)

11.chedere noi(merg de Dacia)apropos:caut chedere de geamuri fata(golf in doua portiere),nu gasesc!

12.revizie instalatie electrica,...si mai sunt pana e gata Golfu' :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la motor,

dupa tot ce ai schimbat, acum ai motor nou,

daca ai grija de el te mai poate tine 200.000 KM,

in rodaj nu accelera in max, adica nu da sprituri, ca la benzina,

o poti accelera in max , dar progresiv,

si schimba uleiul la 5.000-6000 KM,

nu te lua dupa ce scrie pe bidon,

si inca ceva,

daca motorul este turbo,

nu-l lasa sa stea mult timp pornit la relanti

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt indrumare!Nu sunt adept "pro rally",in privinta conducerii,deci nu turez motorul in gol.In sarcina,rar am ajuns in 4000 ture.Imi place ca motorul sa "mornaie", nu sa "urle" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da' chiar, care-i? :blink:

Si sunt curios si cu treaba cu 200.000 km? Motorul meu cred ca are peste 300.000 si nu i-am facut reparatii capitale (au fost schimbate doua pistoane cand l-am luat, tachetii acum vreo 2 luni si cam atat) si merge brici. Deci cred ca cu consumabile schimbate la timp si condus corect il tine... o viata :)

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa-i dai in gura dupa ce refaci motorul, astea sunt prostii. Rodaj <> omor motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sunt curios si cu treaba cu 200.000 km? Motorul meu cred ca are peste 300.000 si nu i-am facut reparatii capitale (au fost schimbate doua pistoane cand l-am luat, tachetii acum vreo 2 luni si cam atat) si merge brici. Deci cred ca cu consumabile schimbate la timp si condus corect il tine... o viata :)

cred ca facea referire la faptul ca motorul refacut complet mai duce 200 k...Dupa o capitala cu piese after-market cu siguranta nu mai apuca motorul sa treaca peste 200.000 km fara sa inceapa sa consume sau sa mai piarda din compresie! Da eu zic ca un 300k inainte si un 200 k dupa ii mai mult decat suficient pentru un golfuletz mai batranel :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care-i treaba cu relanti-ul la turbo? :blink:

nu ajunge ulei la turbina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum sa-i dai in gura dupa ce refaci motorul, astea sunt prostii. Rodaj <> omor motor

Iti bazezi pe ceva anume afirmatia asta sau spui si tu ca asa zice toata lumea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La orice masina noua scrie sa nu-i dai jar in prima mie de km.

Apropo, cat a costat toata reparatia motorului?

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da chiar cit tea costat reparatia motorului? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza cat a costat reparatia la motor... il felicit, chiar ii place masina asta si isi doreste sa mearga bine bine!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!