Jump to content

Probleme Volant


danic
 Share

Postare recomandată

THX @Cowboy! :emthup:

Got it! LUK sa fie atunci!

Vis-a-vis de pretul OEM prin Porsche la volant, mi se pare incredibil de scump;

Am gasit la Autec, volant OEM, peste 5000 RON;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan,detaliaza te rog aspectul legat de rulmentul de presiune...

Diferentele de care discuta colegul cdan06 erau pentru kit complet sau nu si eventual alte marci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am crezut ca e vorba de rulmenti diferiti calitativ :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt porgramat pentru schimb kit volant + ambreiaj, peste 2 zile - orele 09.00;

Operatiunea se va efectua in service autorizat Porsche Romania;

Am mers pe LUK aftermarket, (ms @Cowboy), eu pe masina avand..cred, Sachs;

Si am decis sa merg pe aceasta solutie, datorita pretului extrem de mare al celui OEM (peste 5000 RON), adica ala de vine prin reteaua Porsche;

Va tin la curent cu impresii!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele le-ai cumparat tu sau le iei de la ei?

Sa ne spui si noua te rog cat te-a costat la sfarsit toata afacerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul de la ei, garantie 2 ani la kit;

Pretul la kit este de 1900 RON, fara manopera;

Acum, manopera, poate fi 3-400 RON..nu mai conteaza, treaba buna sa faca;

Mi s-a spus ca s-a schimbat kit original pe SACHS (tot Sachs era pe masina), pe garantie, iar trepidatul i-a revenit dupa un numar mic de km...

Asa ca, de banii de OEM iau 2 kit-uri aftermarket si tot ies mai bine;

Revin cu impresii;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresii: am o masina noua; :icon_thumleft: :icon_bounce:

Nu imi vine sa cred cat de usoara este pedala si de smooth merge;

Plus, mi-a disparut un zgomot metalic pe care nu i-am dat de cap in cca 4 ani de cand am masina;

Posibil sa fi fost arcurile sau ceva pe la volant, deoarece acum nu se mai aude;

Misto este ca acel zgmot il aveam de pe la 60.000 km, de cand masina era inca in garantie;

Pedala usoara, intra foarte usor in viteza, nu agata (agata de noua) la intrat in viteze, debraiere fara zgomot si zdruncinaturi, lipsa trepidatie in pedala si in maneta;

Ramane problema fiabilitatii in timp; (Cowboy are peste 50.000 km, un prieten are peste 30.000km)

Cost cu tot cu manopera: 2438 RON;

Garantie 2 ani, montat la Serpico Craiova, ocazie cu care tin sa ii felicit (pe Cezar in special) pentru job-ul bine facut;

Vechiu kit era varza, nu am mai stat sa il vad;

Din discutiile cu ei, se pare ca este o problema cu Sachs, mai precis, tot ce au pus OEM Sachs pe garantie, dupa un anumit numar de km a facut la fel: trepidatii in pedala/maneta de viteze, zgomot la plecare, trepidatii la plecare;

Si tot ce au pus LUK pe ele, nonOEM, a dat randament;

Bine, daca te apuci sa frangi in doua masina, nu o sa tina nimic, ca este OEM sau nonOEM;

Daca aveti intrebari va stau la dispozitie!

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un lucru stiut ca marea majoritate a loturilor care au avut probleme cu volant in garantie erau cu echipare Sachs...

Claudiu, cand schimbi kitul, pedala merge foooarte smooth si chiar ca zici ca ai alta masina. Dar stai linistit ca nu o tine mult :D Indiferent de masina sau de kit, dupa cateva mii de km, se "asaza" ambreiajul si se mai intareste un pic asa..discret pedala. Sunetul ala metalic de care ziceai tu era evident de la volant si faptul ca ai mers asa cu ea inca alti 60.000km imi intareste o idee pe care am mai spus-o, aceea ca daca masina este exploatata decent, volant rezista inca multi km si dupa ce incep sa apara unele mici zgomote. Trepidatii in pedala au cam toate TDI-urile chiar si cele noi; asta nu e ceva tocmai anormal. Anormal era daca simteai trepidatii si cand tineai mana pe schimbatorul de viteze...asta nu era in regula; inseamna ca volant nu prea mai amortiza mare lucru. Era interesant sa te fi uitat un pic la volant veche sa vezi cum se prezenta..daca avea vreun arc sarit, sau cam ce joc avea, etc. Ti-au zis ceva baietii in privinta asta?

Ai iesit foarte bine dpdv al costurilor. Ti-au reglat si geometria banuiesc dupa remontarea cutiei nu?

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, se pare ca este o problema cu Sachs;

Este drept, ai impresia ca este alta masina, insa chiar si dupa ce se aseaza ambreiajul, tot mai moale este pedala de LUK fata de Sachs..am testat pe una cu mai multi km la bord;

Sper sa nu mai apara trepidatiile, ca este nasol, insa este in garantie; Interesant este ca nu mai agata cutia; si agatatul asta era de noua..ca sa zic asa...

Sunteul metalic il am de pe la 60.000..insa a rezistat, nu inca 60.000 ci 107.000 KM;

A avut fix 167005 KM cand am schimbat kitul;

Cel vechi era destul de varza, insa nu am stat sa mai ma uit la el...ma cam grabeam;

Nu mai intra in viteaza din prima daca o accelerai peste 2500 ture ci doar daca apasai pedala de mai multe ori...iti dai seama ca era distrus;

Nu stiu daca au facut geometria, este prima data cand aud de asta, insa masina merge perfect; am mers cu ceva viteaza la drum intins...

Banuiesc ca au facut asa ceva, pentru ca nu am joc in volan sau alte chestii de acest gen...probabil ca imi apareau vibratii;

Ca si costuri, eu zic ca a iesit ok; am vazut ca majoritatea preturilor de pe forum sunt in aceasi marja;

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nevoie sa faci geometria daca dai cutia jos. Cel putin la O2/Golf5 sigur nu e nevoie; m-am uitat prin manualul de reparatii si scrie clar cand trebuie refacuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Ti-au reglat si geometria banuiesc dupa remontarea cutiei nu?

Nu este cazul, se demonteaza doar planetara stanga si cutia. Stiu pentru ca la mine s-a intervenit deja de 2 ori...

Eu mi-am pus Sachs si va confirm ca nu imi place (nici) kitul nou. Data viitoare montez cu siguranta LUK ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fartilor...service-urile de reprezentanta fac geometria rotilor fata dupa orice interventie de genul asta. Unii le includ in costul de manopera si nu mai apare separat pe factura (deci e posibil ca multi sa nici nu stie ca s-a facut si asta la masina), iar altii le evidentiaza separat pe factura. Oricum mi se pare o chestie sanatoasa sa se refaca geometria. Ca merge si fara, sau ca nu este tocmai obligatorie, da, asa este, insa recomandabila e...

Claudiu, daca ai mers 167.000 km cu volant originala (si Sachs) pe un BXE ai fost unul dintre norocosi :). Volantele Luk se pare ca sunt un pic mai grele (cu putin) decat similarele de la Sachs si sunt si proiectate un pic diferit. Din ce am mai citit si prin alte parti se pare ca la astea Luk, nu prea apar sunetele alea metalice premature precum la Sachs, si mai ales nu in mers. Cand se defecteaza pur si simplu incep sa bata, sau, dupa caz sa inceapa sa provoace un oarecare disconfort la schimbarea treptelor in retrogradare. Si da, pedala pe kit LUK se pastreaza vizibil mai moale decat o face cu Sachs..

Trepidatiile in mers sunt de regula de la echilibrarea rotilor..de la gemoetrie nu prea., la geometrie, cand nu e facuta corect fie trage masina intr-o parte fie vei vedea in timp o uzura mai accentuata pe una din partile anvelopelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine de stiu cu privire la geometrie;

Nu apare evidentiat pe factura, insa, avand in vedere ca manopera a fost 500 si ceva de RON, ma gandesc ca a intrat si geometria...

O sa il intreb cu proxima ocazie;

Iar faptul ca am mers atatia km cu volant originala, este pentru faptul ca nu o confund cu o masina sport; pentru ca nici nu e! :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea, te rog eu sa nu fii asa de sigur ca reprezentantele fac geometria chiar asa cu una cu doua. Ca iti vor cere multi bani pentru nimic, te cred daca mi-o zici; dar cu geometria...

Eu am platit +400 ron DOAR pentru manopera inlocuirii tamponului central (cel de jos) de la cutie+motor. Si nu era necesara refacerea geometriei si nu mi-au facut-o.

Off:

La golf 5 iti poate trage masina intr-o parte la plecarile de pe loc mai in forta (stiu ca nu e cazul de fata) si din cauza marinimosilor de la fabrica, care, pentru a reduce costurile, au pus din anul 2007+ planetare de lungime diferita pe masina asta. Inainte erau de aceeasi lungime si era folosit un ax intermediar pentru planetara de pe partea dreapta, paralel cu planul orizontal, special pentru a nu exista tendinta ca masina sa o ia intr-o parte cand accelerai ca #$@!$#@.

O geometrie costa vreo 600-800 la reprezentanta. Doar geometria. Daca voi credeti ca ati primit-o cadou, va rog sa imi faceti cunostinta cu mecanicul vostru. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cost cu tot cu manopera: 2438 RON;

Garantie 2 ani, montat la Serpico Craiova, ocazie cu care tin sa ii felicit (pe Cezar in special) pentru job-ul bine facut;

Stai ca nu inteleg, deci la reprezentanta Serpico au si piese nonOEM ?

Nu de alta da mie la o reprezentanta doar pt volant mi-au cerut aproape 3000RON, n-au pomenit sa aiba si kit-uri after-market

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au ei piese ci le cumpara de la distribuitori, gen Autonet, Intercars Romania...etc;

Kit volant OEM, adica cel venit prin reteaua Porsche Romania, costa peste 5000 RON;

Nu exista pret sub 5000 pe OEM, deci daca ti-au cerut 3000 este aftermarket;

Si reprezentantele lucreaza si cu aftermaket, pentru ca vin masini care sunt iesite din garantie iar propietarii doresc piese mai "ieftine";

Atata timp cat piesele sunt montate in service autorizat, garantie 2 ani, nu imi fac probleme; :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adyp2003: daca la manopera aia de 400 ron vorbesti de tamponul de jos cu prindere pe cutie (adica bieleta antirasturnare sau bieleta anti-cuplu, sau "dogbone") cred ca glumesti...Tamponul ala are 2 sau 3 suruburi (depinde de motor) si inlocuirea lui e o operatiune de 10 minute pe care o poti faci si tu acasa daca ai o groapa pe care sa pui masina. Sigur nu era vorba de vreun alt tampon care a necesitat ceva mai multa manopera? 400 ron ca sa schimi dogbone-ul este SF..

Mai departe legat de geometrie cand spui 600-800 te referi cumva la mii de lei vechi? :D Ca RON nu are cum sa fie. In RON iti spun eu cat costa o geometrie facuta la reprezentanta (in cazul meu Alto Syncro - Seat) a costat fix 150 ron. Posibil sa fie variatii la alte reprezentante dar cu toleranta de cativa zeci de ron...

Legat de piesele aftermarket la reprezentante: dupa cum spunea si Claudiu: marea majoritate a reprezentantelor au devenit mult mai flexibile pe partea de service si nu te mai obliga sa pui neaparat piese OEM (daca masina nu mai e in garantie) ci au contracte cu diversi furnizori de piese AM si iti ofera si asa ceva daca vrei. Unii chiar au preturi extrem de bune la piesele AM. Mai mult, unele reprezentante iti permit sa vii cu piesele tale: cazul meu: cand am schimbat turbina si intercoolerul piesele mi le-am adus eu (aceeiasi reprezentanta Seat), iar cand am schimbat kitul de ambreiaj si am pus acel LUK aftermarket, l-am luat si montat la Metrotehnica (tot reprezentanta Seat) la cost similar cu ce spune Claudiu mai sus. Si atentie: masina era inca in garantie la vremea aia!

Chiar in aceest moment masina mea se afla la revizie si cu 3 zile inainte le-am spus ce marci filtre si ce ulei sa-mi aduca. Si asta mi-au adus...

Doar reprezentantele nesimtite te mai obliga sa pui doare OEM (la masinile care nu mai sunt in garantie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , anul trecut am schimbat la Golful V volant + ambreiaj (piese pe producator) la PBV1. Am intrebat de geometrie si raspunsul a fost negativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, deci sa incerc si eu sa mai intreb odata si sa aduc in discutie ca vreu piese AM.

Oricum ma gandeam sa iau eu piesele si sa ma duc la ei sa le monteze dar daca pot cumpara direct si piesele AM de la ei ar fi excelent pentru ca in caz de vreo problema ma gandesc ca ar fi foarte nasol sa iau eu ambreiajul in brate si sa mi-l schimb la garantie de unde l-am luat si dupaia sa ma duc iara cu el in brate inapoi la reprezentanta sa il monteze din nou.

Ma gandeam sa fac treaba la rep. Nurvil din VL, stie cineva despre ei daca aduc si piese AM?

Modificat de st3reo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu doar bieleta, iti dai seama. Am schimbat si tamponul, dupa cum ziceam; cel care e incastrat in subframe. Bieleta aia o schimbi imediat, sunt de acord cu tine. Dar sa nu crezi ca o poti schimba fara elevator. Te invit sa strangi tu surub la 100Nm+90gr fara o cheie cu brat lung si fara sa te poti incorda zdravan. Mecanicul ala a cam strans din dinti si nu era plapand deloc.

In plus, iti trebuie si o scula speciala care se fixeaza pe subframe cand e demontat, in afara de cilindrii de ghidare dedicati si de presa hidraulica, pentru a schimba acel tampon si daca nu o ai, risti sa te apuce noaptea si/sau sa deteriorezi carcasa de plastic a tamponului nou (cele doua jumatati).

Tamponul ala il schimbi in cel putin 90 de minute (daca te misti bine). Faptul ca ei coteaza lucrarea respectiva la mai multe ore este ceea ce ne deranjeaza pe noi si nu putem schimba prea usor. Probabil poti sa il obligi sa stea inca doua ore rezemat de masina ta dupa ce o termina, pana expira timpul platit de tine. :)

Cat despre geometrie, eu am intrebat la PBA si alea erau scorurile in urma cu ~1 an. Pana si la AutoSoft costa 150-200 ron o geometrie. Daca la baietii aia de la alto syncro e atat de ieftina lucrarea asta, atunci ce sa zic: jos palaria! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@st3reo: Poti sa-ti achizitionezi piesele AM si singur si vei beneficia de garantia lor fara nici un fel de problema atata timp cat ele sunt montate intr-un service autorizat sa faca reparatii pt marca respectiva de masina (asta e singura conditie pe care o pun furnizorii de piese). Dar, daca reprezentanta iti oferta pt o piesa AM un pret similar cu ce gasesti si tu pe cont propriu, normal ca o iei mai bine prin ei :)

@adyp2003: Tamponul inferior de care spuneam eu este una si aceeiasi cu bieleta anti-rasturnare (sau anti-cuplu); asa se numeste tamponul respectiv. Din ce spui tu ai schimbat si bucsa aceea mare pe care e prins tamponul respectiv in cadru. Acolo, da, e mai mult de munca dar chiar si asa pare cam mult 400 ron. In fine. Legat de strangerea tamponului inferior: suruburile de pe cutie NU se strang la mai mult de 40nM cuplu! Multi "mecanici" fac marea tampenie de a le strange barbar, chiar si cu pistolul pneumatic si ulterior oamenii se trezesc cu filetele distruse! Surubul din spate (cel care trece prin bucasa si se prinde pe cadru) poate si strans si la 90-100nm, dar cele de pe cutie NU! Tineti minte toti cei care mai umblati acolo sa insistati sa vi se stranga suruburile de cutie cu mare atentie si la doar 40, maxim 50nm cu cheia dinamometrica (ori de cate ori schimbati kitul de ambreiaj se va umbla evident si acolo). Eu mi-am schimbat singur acel tampon (fara bucsa) si crede-ma ca o cheie dinamometrica are o alonja destul de mare incat sa poti strange bine si surubul cel mare. Nici macar nu am ridicat-o pe elevator; am ridicat-o doar de bot pe 2 cric-uri (capre) si am avut loc suficient si sa dau scutul jos si sa schimb tamponul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ii ziceam tampon acelei bucse, dar pot sa ii spun si bucsa, nu e problema. :)

Referitor la strangerea suruburilor, sunt de acord cu tine, trebuie cheie dinamometrica daca nu vrei sa plangi mai tarziu.

Iar cuplul, conform ETKA, este de 100Nm+90gr pentru surubul mare de la bucsa, si de 40Nm+90gr sau de 50Nm+90gr pentru suruburile de pe cutie. 40 daca ai suruburi cu clasa de strangere 8.8 si 50 daca le ai de clasa 10.9 (si iti trebuie si helicoil inserate). Crede-ma ca nu e bine sa le strangi nici mai tare, nici mai slab. De exemplu, eu am strans in fuga surubul de la baia de ulei la 25Nm in loc de 30 si nu a fost suficient sa striveasca saiba si sa fac priza bine. Peste o luna, aveam baia transpirata. :)

PS: 100Nm+90gr nu ii strangi usor, chiar daca ai cheie cu brat de 60 cm (cum sunt majoritatea). Daca tu reusesti, ma inclin in fata ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atata timp cat setez cheia dinamometrica pe 100nM si ajung sa strang cu ea pana la punctul la care ea nu mai strange si incepe sa faca "click-click"..eu zic ca a strans la valoarea setata, nu? :D Si la vulcanizari cand se strang rotile la cuplu de 110 >140nm (in functie de masina) nu par a se chinui prea tare baietii aia cu cheia...100nm pe cheia dinamometrica de 1/2 cu brat de 60 nu mare lucru..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am inteles. Cred ca nu m-ai inteles.

Vezi ca acel "+90gr" pe care il scriam inseamna ca dupa atingerea cuplului de x Nm (100 Nm in cazul de fata), mai trebuie sa strangi cu o alta cheie inca 90 de grade. Trebuie cu alta cheie pentru ca o cheie dinamometrica, prin felul in care e proiectata, nu e menita sa strangi cu ea dupa ce face clic, intrucat se va degrada si isi va pierde cel putin precizia, daca nu cumva se strica de tot.

Acele 90 de grade in plus peste cei 100 Nm, crede-ma ca vor scoate untul din tine. Am si eu acasa set de chei dinamometrice si intr-adevar, cei 120Nm recomandati de manualul de reparatii VW pentru prezoanele de golf 5, de exemplu, sunt destul de usor de strans. Te invit sa mai pui inca 90 de grade dupa aceea. Eu zic ca nu iti va fi usor. Dar am retinerile mele totusi, intrucat nu am de unde sa stiu eu cat de puternic esti tu, si asta sa nu ma intelegi gresit, o zic la modul serios, nu in batjocura. :)

Drumuri bune va doresc tuturor!

Ma voi opri aici cu discutiile care nu tin de volant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ati avut dreptate, se pare ca reprezentantele sunt ca barurile alea din Olanda care vand droguri: nu au oferta afisata dar daca stii ce sa ceri se rezolva :lol:

Am intrebat si eu direct de kit ambreiaj AM si au zis ca se pot aduce.

Preturile pe care le-am primit sunt:

Kit Sachs: 2900 RON

Kit LuK: 2450 RON

manopera: +600 RON

E deja altceva fata de aia 5000 RON pt piesele OEM dar e totusi mult fata de pretul obtinut de colegul @claudiusnc tot la o reprezentanta.

Oare sa imi cumpar singur kit-ul pana la urma? Ceea ce ma ingrijoreaza e ca in caz de vreo problema cred ca va fi o adevarata aventura cu garantia daca cumpar piesele de undeva si le montez in alta parte. :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!