Jump to content

Suspensie "drumuri grele"


godaro
 Share

Postare recomandată

c6t9 eu am de gand, dar deocamdata nu am resursele necesare :icon_thumright:.

c4linutz are pe octavie pachet de drumuri grele si jante de 17.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • c6t9

    22

  • rex

    14

  • Devastator

    9

  • So`niroS

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

parca am vazut. insa cred ca ET-ul este super important in ecuatia asta. m-am uitat la jantele unui coleg pe 17 cu ET35 si la mine clar ar lovi in aripa la o denivelare mai mare sau daca as avea viteza. simt cu rotile mele au cursa foarte mare in anumite situatii. mie chiar mi s-a intamplat la viteza sa prind o portiune cu asfalt in valuri si am atins cu fundul de asfalt, atat de mult se comprima. dar rotile nu au atins absolut nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rex,pina la urma tu ai suspensie sport sau suspensie drumuri grele? Ele se bat cap in cap,iar pe configurator, apare la dotari standart la GTSport 1.4 TFSI(TSI) suspensie sport cu garda la sol coborita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Devastator, nu cred ca se poate pune suspensia de drumuri grele pe GTSport... Din start, GTS are suspensii sport cu garda coborata 15mm

Personal cred ca G5-ul nu se preteaza unor asemenea suspensii pentru ca este un hatch iar target-ul lui este altul... suspensia normala de pe CL si TL este suficienta

Ca si buying pattern, cine doreste suspensii inaltate se indreapta mai degraba catre O2 decat catre Golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt perfect de acord cu tine. Chiar am cautat pozele cu masina lui rex si din ce vad eu, sigur nu are suspensie drumuri grele(eu am o Bora cu PDG si deja vad la ochi diferenta). In privinta utilitatii lor nu ma pronunt pentru ca nu vreau sa creez un versus, am scris de citeva ori la topicul de "Configurare Golf..." ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Devastator

Eu am platit 300 si nu stiu cat de EURO pt suspensie de drumuri grele. Deci nu pot fii 100% sigur ca am supensie de drumuri grele, dar de platit pt ea am platit.

Cand am ridicat masina era un golf GT la reprezentata care era mai joasa ca a mea. Daca cumva, nu am suspensie de drumuri grele e inca o dovada de neprofesionalism de la Autoworld.

Suspensia mi se pare mai moale decat una sport (am Civic in familie cu suspensie sport si diferenta e imensa - dar aici poate sa fie si tipul suspensiei spate). Dar nu am condus niciodata Golf cu suspensie normala sau sport. Eu nu vroiam spuspensie sport (pe ce drumuri ma duc + experienta cu suspensia de la Civic) si, cum suspensie normala nu puteam sa imi pun, am fost fotat sa iau de drumuri grele.

Masina nu e mai inaltata decat a altor colegi cu GTSport (asa imi dau seama din poze).

Cu toate ca e mai soft suspensia, masina sta cu mult mai bine in curbe decat Megane 2 de exemplu.

Referitor la ET... Cand masina e incarcata la maxim spatele sta mai jos (si normal). Daca ET-ul scoate janta in afara cand dau de o denivelare 100% atinge aripa.

Eu incerc sa imi iau jante cu ET 54 adica numai cu 4mm iesite mai inafara ca cele normale de 16 inch. Mie imi este frica si ca janta sa nu atinga suspensia (fiind cu 16 mm mai aproape de suspensie). Referitor la jante de 17 am intrebat la Autowold si, evident ca a urmat un raspuns inutil: "daca in talon aveti trecute jante de 17 atunci le puteti monta si nu atinge nimik, dar dimensiunea cauciucului trebuie sa fie cea din talon." Cred ca tipul ala nici nu a auzit de ET... Cand am vazut ce mi-a zis, m-a puftnit rasul si am plecat de acolo

dudu de acord cu tine....

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rex, daca ai scut de metal atunci sigur este pachet drumuri grele oricit de neverosimil ar parea, daca nu .... atunci chiar e o mare dovada de hotie din partea dealerului.

Din cite am inteles suspensia la Civic este destul de dura (cea sport). Eu am pe Accord suspensie sport,dar mi se pare mai moale decit cea de pe Golf,nu cu mult, dar se simte. Fa o poza din lateral la masina ta daca se poate, parcata drept (este una la descrierea masinii tale dare sta cu 2 roti pe trotuar si e greu sa-ti dai seama) sa compar cu ce am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am scut de metal pt ca am luat numai suspensie de drumuri grele.

Apoi in pliant nu era disponibil scutul la GTSport (stupid, stiu).

Vezi ca am niste poze la inceput unde e pe loc drept. dar nu e din lateral.

Eventual mai fac in seara asta o poza si o sa o pun.

La Civic nu e multilink pe spate si poate de aia ii mai tare (e semirigida, cred)

P.S. Cu denumirile la puntea spate ma cam pierd si se poate sa gresesc, stiu doar ca la Golf si Focus e cea mai buna punte/suspensie spate.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut motivele mele sa iau suspensia asta. uneori ma felicit, uneori ma injur pt alegerea facut. traind in romania, primul caz e mult mai frecvent. ma injur cel mai tare cand apare vreo curba si am viteza.

scutul de metal l-am platit separat si e unul foarte solid.

rex, ce jante ai tu acum? ale mele stock au 6.5J x 16, ET 50.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel fac si eu: cand sunt in masina ma felicit, cand ma uit la masina ma gandesc ca de cei 300 EURO puteam sa imi iau jante de 17 :)

Jantele sunt stock mugello 6,5 X 16 ET 50.

Eu am masurat si sunt aproape 100% ca jantele de 17 nu ET 54 nu cauzeaza probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu zici ca jante pe 17 cu ET54 sunt bune?

si RAZDAN spune la fel, doar ca el are SL.

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si buying pattern, cine doreste suspensii inaltate se indreapta mai degraba catre O2 decat catre Golf
Sau poate catre Jetta?!

E stiut ca doua sunt problemele legate de pachetul de drumuri grele:

1. Stabilitatea. Comparativ cu Fabia mea, Jetta cu PDG e mai inalta cu aproape 3 cm, in vreme ce latimea masinii masurata la exteriorul anvelopelor este cu 11-12 cm mai mare. In plus, inaltimea anvelopelor in cazul meu va fi cam aceeasi (deci roti la fel de rigide) si inteleg ca suspensia de drumuri grele este si ea destul de rigida. Avand in vedere aceste date, precum si faptul ca sunt suficient de multumit de stabilitatea Fabiei mele, nu imi fac mari probleme in legatura cu stabilitatea Jetta cu PDG, in ciuda unui centru de greutate probabil ceva mai ridicat.

2. Spre deosebire de stabilitate, aspectul este un element care imi ridica unele semne de intrebare in ceea ce priveste alegerea sau nu a acestui pachet. A avut cineva ocazia sa vada o Jetta cu PDG? Ma intreb in ce masura afecteaza cei 2 cm in plus linia de design a masinii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ales-o pt partea practica si am ignorat cele 2 aspecte de mai sus. pe golf nu mi se pare ca arata asa de rau.

trebuie sa-ti spun ca si asa mai inalta si tot e dusa fusta fata (sau cum ii zice).

pana acum n-am gasit drum sa nu pot merge pe el, indiferent cat de prost, dar de ex forester are suspensie mai dura si filtreaza mult mult mai bine gropile, golful topaie. acum un an am nimerit pe un drum cu niste denivelari neasteptate, practic am fost aruncat de pe o banda pe alta, am atins cu "fundul" de asfalt. nu stiu daca eu am contat ca n-am murit atunci sau a fost doar noroc, dar a fost o experienta extrema.

in curbe are tendinta de a se lasa pe roata fata din exterior (ca si cum ai pune frana si toata masa s-ar muta acolo). acum eu suspectez si gumele, avant talon destul de mare si nu prea se preteaza pt curbe in mare viteza. as dori sa incerc unele pe 17. daca as gasi ceva care sa stiu sigur ca nu vor lovi in nimic, mai rau nu poate sa fie. ma intreb insa si daca de banii dati, stabilitatea creste proportional.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie a unei mai bune filtrari a denivelarilor in cazul Forester si al SUV-urilor in general este, cred, si faptul ca anvelopele au inaltimea (talonul) mai mare, ceea ce contribuie la o amortizare mai buna. Pentru acest motiv, cu jantele de 17 masina va deveni si mai rigida pe drumuri proaste, daca diametrul rotii se pastreaza. In vreo doua zile voi da comanda (se pare ca problema configurarii ESP-ului e pe cale sa fie rezolvata la varianta aleasa de mine) si sper ca, in ce priveste alegerea sau nu a pachetului de drumuri grele, sa iau acea decizie pe care ulterior o voi regreta cel mai putin :))

Later Edit:

Eu in locul tau faceam din Golfulet un mic allroader, avand in vedere ca ai tractiune integrala si pachet de drumuri grele. Pastram jantele stock de 16", dar in loc de anvelope 205/55 R16 puneam 215/55 R16. In felul asta masina devenea mai confortabila pe drumuri grele (datorita inaltimii mai mari a anvelopei), rotile cu diametru mai mare ar fi aratat mai bine decat cele standard, garda la sol crestea cu inca 5,5 mm (si, foarte important, iti ridica si puntile, nu numai caroseria, ca in cazul PDG), iar latimea mai mare a anvelopei compensa, zic eu, cresterea suplimentara in inaltime.

Desigur, aceasta solutie nu ar rezolva problema ta, si anume o stabilitate sporita.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forester are 215/55/17, nu sunt chiar cauciucuri de jeep. e suspensia mai buna. am zburat si cu el peste damburi si la aterizare nu s-a simtit nimic.

215/55/16 nu e o solutie, oricum masina merge linistita peste tot, dar sa nu-ti faci iluzii ca vei avea cine stie ce garda la sol. daca nu ma lamureste cineva care are suspensie pt drumuri grele si jante pe 17, probabil o sa iau tot cauciucuri pe 16 si asta e, franam inainte de curba mai mult, pt ca m-am saturat de multele corectii pe care trebuie sa le fac daca intru mai tare.

la viteze mari probleme de stabilitate nu ai (cel putin daca te inveti cu ea). eu am prins pe bord peste 220, am pus multe frane serioase de la 200 si masina e controlabila. topaie, dar m-am obisnuit si o iau incet, oricum merg tare, consumul mediu e acum 9.8 :icon_thumleft:

la manevrabilitate nu a suferit deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de problema care te preocupa, nu gasesti nici un coleg cu roti 225/45 R17 ET 54 sa ti le imprumute pentru un test ?

Daca ai un drum prin Iasi pot sa te ajut eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@c6t9, acum inteleg de ce vrei mai multa stabilitate :) Nu e cazul meu, nici macar pe departe... De aceea nu imi pun problema stabilitatii, ci doar pe cea a aspectului. Inaltarea la un hatchback, ca urmare a echiparii cu suspensii de drumuri grele, nu e la fel de "vizibila" ca la o berlina. Cel putin asta este impresia mea. Pana la urma si SUV-urile sunt niste hatchback-uri. Cum va arata insa Jetta "inaltata" (cu PDG) e o intrebare la care voi gasi, probabil, raspuns doar daca comand pachetul respectiv... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael, eu personal cred ca o berlina mai inalta cu 15 mm este sesizata doar de ochiul unui fin observator.

Cand sunt la intalniri, de exemplu, aproape nimeni nu sesizeaza faptul ca golful meu este Sportline, deci e mai jos cu 15 mm ... :)

Sunt aproape sigur ca nici in cazul tau, daca vei lua Jetta cu PDG nu vor observa decat foarte putini ca masina e foarte putin mai inalta.

Doar daca o pui alaturi de un exemplar Sportline ar fi mai vizibila diferenta poate ... :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot sa-ti spun cum se vede pe o Bora care initial venise fara PDG si la care am fost nevoit sa-i pun ulterior. Se vede foarte usor cu ochiul liber.Se mareste considerabil distanta intre roata si aripa. Te obisnuiesti cu aspectul atita timp cit este vitala modificarea (cum a fost in cazul meu deoarece Bora are baia de ulei jos de tot si atingea peste tot), altfel eu nu as pune PDG pe Jetta/Golf 5. Sincer ai sufucienta garda la sol ca sa mergi fara sa atingi prin santierele din Bucuresti si pe drumuri de tara normale (testat cu garda coborita+jante 17, fara sa fi atins vreodata). Altfel cred ca nici PDG nu te ajuta, te ajuta doar un Touareg/Tiguan. :)

O sa incerc sa fac niste poze cu Bora din lateral daca nu mai ploua diseara sa vezi cum se vede, poate te ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai initial am vrut Tiguan, dar bugetul s-a dovedit insuficient pentru achizitie si nu vreau sa apelez la credit. Era varianta ideala, mai ales ca un pachet de drumuri grele inalta doar caroseria, nu si puntile care raman la fel de expuse.

Cred insa ca intre timp mi-am gasit raspunsul la intrebare. Am coborat cu putin timp in urma in parcare si, spre norocul meu, erau acolo doua Jetta: un Trendline cu suspensie normala si un Comfortline ce parea sa aiba suspensie de drumuri grele. Se observa o diferenta (am masurat si cu palma distanta dintre roata si caroserie), dar mi s-a parut ca nu este o diferenta sesizabila din punct de vedere estetic (este si parerea a doi colegi de-ai mei). In orice caz, pentru mine diferenta nu este deranjanta. Desigur, o astfel de apreciere este una subiectiva, ar trebui ca fiecare sa aprecieze aceasta diferenta cu propriii sai ochi. Era acolo chiar si o Octavia cu PDG, iar Octavia parea chiar putin mai "cocotata" decat Jetta cu PDG.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de problema care te preocupa, nu gasesti nici un coleg cu roti 225/45 R17 ET 54 sa ti le imprumute pentru un test ?

Daca ai un drum prin Iasi pot sa te ajut eu.

oricum, decat sa dau banii aiurea, prefer un drum la iasi :banghead: , sa vedem ce mai e prin mai cel mai probabil. o s-o lungesc cu gumele de iarna, ca nu mai am timp, acum puteam, dar n-am gasit solutii.

Michael, tine prea mult de gusturi problema ta, sa ma pot pronunta. strict la mine, de ex cristiN a observat instant ca masina e mai sus, altii nu vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c6t9 Pune, te rog, niste poze cu masina ta din lateral!

Am promis ca pun poze din lateral asa ca uite-le:

P.S. Pozele sunt facute cu tel-ul asa ca sa nu va asteptati la calitate!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur nu are pachet drumuri grele. Cel mai probabil are suspensie sport (cum e si in dotarea standart).O sa fac si eu o poza la masina mea din lateral sa comparam distanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Devastator Cat de curand ma duc la Autoworld sa vad ce si cum. Doar am platit pt suspensie de drumuri grele! Incep deja sa ma enervez....

Oricum legal nu pot face nimik, dar macar ma duc si vb cu patronul, caruia nu cred ca ii convine sa piearda clienti si poate imi reuturneaza banii!

P.S. Deocamdata nu sunt sigur ca nu e suspensie de drumuri grele si sincer nu stiu cum sa ma conving (in afara de a merge la Autoworld).

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Uite pt comparatie o suspensie sport cu 17"... nu stiu ce sa zic... parca a lui rex sta ceva mai sus...

pic002yw6.th.jpg

rex, daca ai VIN-ul descifrat, ar tb sa gasesti acolo... daca nu, foloseste asta pentru decodare cod cu cod...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!