Jump to content

Am fost respins la ITP!


Liviansen
 Share

Postare recomandată

Salut

I s-a intampat cuiva la fel?

Am un Golf 4 1,9 TDI 90CP din 2001 la care expira ITP-ul pe 24 decembrie 2006.

Am fost azi la un service autorizat ITP din zona Pipera. Masina nu a trecut ITP-ul, in raportul de inspectie tehnica domnul inspector ITP trecand la rubrica Observatii privind respingerea autovehiculului urmatoarele : "238 - noxe (turatie insuficienta)",

explicandu-mi ca la un motor diesel noxele se inregistreaza in plaja de turatii maxime prevazute de constructor ( in cazul Golfului meu 4.900-5.200 RPM).

Mi-a atasat un document "Technotest" in care era trecut numarul maxim de rotatii la care a putut ajunge motorul: 4830 RPM.

Asta inseamna ca pentru 70 RPM cat mai trebuiau pana la 4.900 RPM nu am trecut testul??

Va rog sa ma luminati cu acest aspect; noxele la cate RPM se iau la ITP pentru un VW Glolf 4 1,9 TDI? trebuie sa fie turat motorul intre 4900 si 5200 de ture ca sa se inregistreze noxele? Inspectorul ITP mi-a zis sa folosesc niste aditivi pt motor diesel pentru a curata injectoarele si sa revin peste vreo saptamana.

Ati patit vreunul la fel?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele diesel se testeaza la RAR cu pedala la fund. Am mai auzit cazuri in care au picat ITP pt ca au ajuns la turatie maxima,dar intr-un timp prea lung. Oricum stationar si cu pedala la fund motorul ar trebui sa ajunga fara probleme la 5000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred mai de graba ca a fost gasit doar asa, ca sa fie. Din cate stiu de la un tip care lucreaza la un astfeld e service, nu prea dau ITP din prima. Decat rareori, sau la "cunoscuti". Asa ca...poate fi si asta o motivatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e la Bucuresti....daca dai ceva poate iasa itp ul. Daca nu reusesti hai la Cluj ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu limitarea de turatie maxima se face electronic prin taierea alimentarii. Mai stiu de la un prieten care lucreaza la RAR ca tdi-urile limiteaza undeva pe la 5200 rot/min iar cele 3 (sau 5 nu mai stiu exact cate se fac) masuratori ies dpdv al turatiei aproape identice.

La statiile ITP turatia se citeste fie cu un traductor piezoelectric ce se monteaza pe capacul chiulasei fie cu un traductor ce masoara tensiunea generata de alternatorul masinii. Daca acesti traductori nu sunt bine pozitionati sau alternatorul nu incarca corespunzator nu vor iesi ,,gazele" din motivul -turatie insuficienta.

Atentie acesti traductori mai pot fi si aranjati din diferite motive. Poate s-a dorit sa se preleveze o proba pentru alta masina la care turatia maxima este de 4800 rot/min. Sau poate s-a dorit sa fi mai atent cum deschizi usa (de la biroul domnului nu de la masina) :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa fie de vina turbina. Verifica si debitmetru de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la ce statii faceti voi ITP...

In urma cu 2 saptamani am trecut fara probleme, fara cunostinte si FARA SPAGA testul. Masina in mare e ok, dar daca ne uitam mai atent ne dam seama ca ar mai fi de lucrat la ea:

-catalizator lipsa - insa in talon masina figureaza non-euro (dezavantaj rovigneta)

-jante de ford probe

-anvelope de alte dimensiuni decat cele din talon (in talon 195/65/15, pe masina 205/60/15)

-o adresa in talon (cea a parintilor), si alta adresa in buletin (adresa mea) - am schimbat intre timp buletinul, si am trecut adresa noua, dar talonul nu a mai fost schimbat

-parbriz crapat pe toata latimea masinii - insa crapatura e exact sub stergatoare, si nu se vede

-trusa medicala din 1998, si nu a mai fost "updatata"

-triunghi reflectorizant lipsa (am ridicat din umeri, si am zis ca trebuie sa fie pe-acolo pe undeva)

-tobe de Aro (la propriu) - am dat 700.000 pe ambele, nu m-a lasat sufletul sa dau 12 mil pe tobe originale.

E drept insa ca nu am avut niciun fel de probleme cu franele, directia, suspensia, articulatii, jocuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviansen, ca sa te lamuresti daca intr-adevar ai picat pe bune la test sau a fost doar o manevra, testeaza singur la ce turatie maxima ajunge motorul, folosind turometrul masinii - dar atentie - sa nu incerci asta cu motorul rece, ci doar dupa ce e incalzit bine. Daca turometrul de pe masina iti indica peste 4800 rpm, atunci da, poti sa-l acuzi de orice pe individ si trebuia chiar atunci sa faci scandal, cu OPC-ul, pentru a cere o contraexpertiza care sa probeze ca aparatura lor este decalibrata sau sunt ei incompetenti si nu au stiut sa introduca parametrii corecti de adaptare a turatiei motor/alternator.

Daca nu urca motorul in turatie pana acolo, atunci omul doar si-a facut datoria. Chiar daca ar fi vrut sa te ajute, nu prea avea cum... inregistrarea testarii ramane in evidentele lor, pentru un eventual control si n-avea cum sa modifice informatia de turatie... In cazul asta, pune aditiv, dar pe langa asta forjeaza un pic motorul, in mers, sa isi dea drumu. Atentie - "menajarea" motoarelor noi, fie ele tdi-uri sau benzinare nu le ajuta deloc. Un motor turat e un motor fericit, cu conditia sa fie cald. Sarcina in subturatie uzeaza mult mai mult un motor decat sarcina in turatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de aceasta procedura de verificare:

Vi se pare normal sa se testeze noxele la aceste turatii extreme?

Mie nu, din urmatoarele motive:

1. Ar trebui sa se testeze la turatiile ce sunt folosite (nu ajungem niciodata la aceste turatii pe care le testeaza ei)

2. Mi se pare si ciudat ca orice mecanic sa tureze asa masina. (stiu, stiu: masina trebuie sa mearga la turatii mari; dar tot ciudat mi se pare)

Probabil ca argumentul lor este ca valorile pentru noxe sunt definite de producator doar pentru aceste turatii.

Si inca o chestiune: mie la ITP nu mi-au turat motorul foarte tare. Oare la motorul meu sa fie alta turatie la care sunt definite aceste noxe ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine au turat motorul. pentru ca se racise catalizatorul si aveam niste noxe uriase. Si atunci au tinut turat motorul pe la vreo 4000 si au inregistrat. Eu am benzina. Dar la mine la ITP a fost ceva de genul:" aaa asta nu are probleme frate e VW" :angry: ...si au fost foarte prietenosi. Poate ar fi bine sa pui o motorina cu calitate superioara, daca nu puneai deja.

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit asa la o Octavia Diesel. Si cand am auzit cum au turat-o m-am cam "aprins". Dar...mi-au explicat ca asta e procedura. Intr-un final, au lasat-o moale si am plecat linistit si multumit acasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi

Mai am totusi intrebari: exista vreun act normativ in care sa fie specificata clar modalitatea de testare la ITP a noxelor pentru motoarele diesel? este obligatoriu ca inregistrarea sa se faca in plaja de turatii maxime? (4900-5200 RPM). Cei care aveti diesel, asa au procedat mecanicii la ITP?

Dupa cum zicea Cristian, nu voi conduce niciodata la peste 4500RPM.

In rest masina e super-ok, a trecut fara probleme celelalte teste. Doar ca....aparatul respectiv a inregistrat 4830 RPM....

I-am pus aseara motorina Alpine Diesel de la OMV, vreo 27 litri (mai aveam in rezervor cam 25 de la Petrom) si am adaugat si un aditiv pentru curatarea injectoarelor. Voi iesi cu masina sa o turez, ca am inteles ca asa ar fi bine pentru curatarea injectoarelor. Ma gandesc sa o tin in viteza a 2-a pe la vreo 4300-4500RPM , (bineinteles dupa ce motorul e incalzit bine) dar nu stiu pentru cat timp ar fi suficient.

Vineri vreau sa ajung din nou la ITP, dar mai intai cred ca ar fi bine sa trec pe la alt service omologat ITP sa fac testul de rotatii maxime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, asa trebuie facut testul de noxe la TDI. Vezi imaginea atasata dintr-un program cu date tehnice.

post-3397-1166610711_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va zic eu ce am patit:

1. sun sa-mi fac programare la statia service, asa ca "bibanul"

2. imi raspunde unu tip super de treaba care imi spune ca nu e nevoie de programare (zic eu bingo)

3. ma duc la el (undeva pe langa Gara Basarab, langa dealerul Skoda) cu masinuta spalata. Trebuie sa va spun ca e vorba de o masina cumparata de noua, ~50k km, euro 4.

4. Cand ma vede, incepe sa se vaite: "aoleu, e euro 4, nu cred ca iese". Firesc ca "iau foc" si ii amintesc ca vorbim de spre o masina impecabila, practic noua.

5. Cu un sictir maxim, o baga pe rampa si incepe sa o tuteze "la greu". Imi scoate o hartiutza FOARTE fericit si-mi arata ca sunt peste limitele maxime la noxe. (ceva de genul 1,6 si max era 1,5) Totodata imi scoate un catastif si-mi arata limitele pentru euro 4. Parca ii nascuse nevasta. Plec injurand de mama focului si ma interesez la un prieten care lucreaza in bransa. (fraier ca nu m-am dus direct la el)

ADEVARUL:

- este normal sa tureze masina mult peste ceea ce folosesti tu in mod normal, limitele fiind trecute intr-o metodologie a lor (care am si vazut-o la service, cu stampila RAR), practic la mine trebuia turata pe la 5300 rpm

- testul se face la o anumita temperatura a motorului (la mine trebuie peste 80 gr, mie mi-a facut-o la 75 gr :D

Ca de obicei, adevarul e undeva la mijloc, practic limitele impuse de RAR pentru eur 4 sunt atat de drastice incat sunt foarte multe masini NOI NOUTE care nu trec testul.

Nu ma intrebati cum am rezolvat problema. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian si vladpo, la masb=nile pe benzina nu se tureaza la maxim la ITP, doar la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa-l lasati pe vreun nemernic nespalat si fara simt de raspundere sa tureze masina la 60 de mii de ture?

pp ca toti care am muncit sau muncim inca pt masinutele noastea le avem ca pe proprii copii.

mai bine se merge la un service oarecare care face ITP sau prin cunostinte se plateste ce trebuie platit si se pune stampila pe talon fara sa se mai uite la masina.

sa nu uitam ca traim in Romania unde treburile astea merg inca si bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere prin ce ati trecut puteti sa recomandati un service in bucuresti unde se face itp-ul in regula si sunt si de treaba oamenii? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine se merge la un service oarecare care face ITP sau prin cunostinte se plateste ce trebuie platit si se pune stampila pe talon fara sa se mai uite la masina.

sa nu uitam ca traim in Romania unde treburile astea merg inca si bine!

nu prea mai functioneaza procedura asta sau mai bine zis nu mai este atat de raspandita si asta din simplul motiv ca acum este obligatorie fotografierea seriilor (aidoma ca la RAR) precum si a numerelor de inmatriculare din fata masinii unde se lipeste "vigneta". Asta presupune existenta masinii in sediul atelierului unde se face ITP-ul. :frigbaitata: In curand o sa apara si proprietarul in poza neaparat la costum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Asa cum am zis, am iesit acum 2 zile spre Urziceni, am incalzit motorul dupa care am turat-o intre 3000 si 4500 rpm ca sa se curete injectoarele (in cazul in care ar fi fost nevoie). La intoarcere m-am oprit la un service in Voluntari ca sa-mi faca testul de turatii. A iesit bine: 5010 rpm, mi-au dat si listingul scos de aparat, pe care l-au semnat si stampilat. Testul asta m-a costat doar 155 mii lei vechi, sunt mai ieftini decat service-ul din Pipera (ITP-ul 2 mil lei vechi).

Azi am fost in Pipera acolo unde incepusem ITP-ul, le-am aratat listingul de la cei din Voluntari. Au facut si ei testul, (mi-au mai luat 400 mii lei vechi :frigbaitata:) motorul a urcat spre 4980 rpm, suficent pentru a face testul de noxe, care bineinteles au iesit bine. Mi-au dat ITP-ul.

Mecanicii (sau ispectorii) de la ambele service-uri mi-au spus ca de la RAR este venita reglementarea care prevede ca testul de noxe la motoarele diesel sa se faca in plaja de turatii maxime date de constructor (la VW golf 4 TDI 4900-5100 rpm), ei doar aplica reglementarea asta care mie mi se pare o tampenie; parerea mea e ca ar fi suficient sa se ia noxele la inceputul plajei de rosu, pe la 4500 rpm cel mult.

Inca ceva "interesant": ei sunt absolviti de raspundere in cazul defectiunilor aparute la motor datorita testului.

Multumesc pentru cei care au postat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti tine motorul la turatia maxima doar max 1sec. Daca motorul este intr-o stare buna nu ar trebui sa-ti faci probleme. Eu am vazut un 300D vechi cu 400.000km la bord trecand ITP-u pe bune. Si ieri am luat ITP pt un Patrol(3.5l 5cilindri in linie) din 86...cu 550.000km la bord. Nu va mai speriati atat de tare de ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La dizel se masoara asa numitul factor d opacitate a gazelor (cat d negru e fumul)

acest lucru poare fi influentat si de carburant

Cu alte cuvinte pote fi si de la motorina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei ti se spune de la inceput ca iti vor tura masina si te intreaba daca ai schimbat curelele si chestii de genul asta.

Apoi...o forjeaza pana iti dau lacrimile. Si nu e adevarat ca ti-o tine doar 1,5 sec. Mie mi s-a parut o eternitate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

Salutare

 

Am fost la ITP la IONY din Sibiu, in strand mai exact, pentru cei care stiu orasul.

Toate bune si frumoase, noxe ok, alte verificari in regula.

Se baga tipul sub masina, o scutura de o iau dracii si iese de acolo cu o fata de parca l-a vazut pe Michael Jackson:)

 

Incepe: domne...aveti probleme grave!!! Placute si discuri frana spate praf plus bucsele mari de pe fata( cele dinspre spate) trebuie urgent schimbate.

II spun imediat, IMPOSIBIL, discurile sunt clar si vizibil ok, verificate la schimbarea placutelor in urma cu 3 luni.

Neovalizate, cred ca au maxim grad de 1 mm....

I-am cerut detalii, motive clare pentru care ma respinge. RASPUNS: nu pot sa va dau alte detalii decat ca masina nu e sigura.

 

M-am uitat pe hartia de test scoasa. La frana pe puntea spate nota de trecere e 50 iar a mea a "scos" 49....i-am spus ca vreau reexaminare, mi se pare ca a facut testul incomplet si neprofesionist. Extrem de arogant mi-a spus ca ma asteapta la revenire.

Desigur ca m-a "invitat" sa vad cat costa la magazinul lor piesele, in service manopera si cand are timp seful de service sa o repare.

 

Am iesit urgent, cu tot cu refuz si am mers la un alt service, NU pentru ITP ci pentru a verifica cele spuse.

Asa cum ma asteptam discurile si placutele au trecut testul cu brio iar bucsele sunt ok, au uzura insa nu sa puna in pericol masina.

 

De mentionat: acesti IONY au cel mai ieftin pret la ITP din Sibiu. Convingerea mea e ca e doar o strategie pentru a aduna mai multi clienti, dau refuz la foarte multi pentru chestii neverificabile, sunt chestii pur subiective, bazate pe "spiritul de observatie" al verificatorului.

Sfatul meu pentru cine e interesat e sa aleaga un alt service, chiar daca e mai scump. In plus sa aiba convingerea ca in acel loc masina lor va fi tratata obiectiv iar rezultatele vor fi cuantificate de un sistem, nu de un gigea trezit cu fata in jos...

 

 

p.s. am masurat discurile spate. au 5 mm....stiu ca 7 au unele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate...noi au 9mm si minimul este 7mm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LOL, deci chiar tu ai masurat, dar nu ai stiut, ca esti defapt sub limita de uzura.

Cine ti le-a verificat acum 3 luni?

Trebuie sa-i dam dreptate omului, e nesigura masina.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!