Jump to content

Consum MARE - G IV cutie automata/tiptronic


Venom
 Share

Postare recomandată

Salut baieti,

La inceputul lui noiembrie mi-am cumparat masina din semnatura. Are 160.000 km reali, masina fiind cumparata de la o cunostinta din Germania, unic proprietar. Masina merge perfect!

Problema mare o am cu consumul. N-am monitorizat pana la ultimul plin. Am umplut rezervorul pana-n gat si in acest moment am trecut in jumatatea inferioara a gradatiei de pe bord parcurgand 204 km. (in Bucuresti). Nu stiu cum functioneaza gradatia, dar daca am consumat mai mult de o jumatate de rezervor in 200 km asta inseamna ca, consumul este de aprox. 15-16%.

Are vreo legatura faptul ca am cutie automata/tiptronic?

Lamuriti-ma si pe mine care ar putea fi cauzele problemei.

Va multumesc de ajutor.

Modificat de Venom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o cutie automata consuma mult de felul ei, dar trebuie vazut sa nu fie cumva de la turbina, daca aceasta ramane pe deschis furnizeaza mai mult aer si atunci automat=> mai multa motorina in motor si de aici un consum mai mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri a venit masina pt prietena mea... Golf V, 1,6 Tiptronic

Pana acum am mers doar eu cu ea... are 270 km si un consum mediu de 14,5 litri/100 km. 80 km in afara si restul exclusiv in Bucuresti.

Astazi, pe traseul Piata Alba Iulia - Universitate - Iancului - Sos Fundeni - sos Petricani - Pipera (PBN) - Baneasa mi-a dat un consum mediu de 30 litri / 100 km. e drept, ambuteiaj mare si masina e nou noutza.

Asta e consumul, nu ai ce sa-i faci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi mi se pare cam putin cam mult , in oras poate lua si atat. dar e bine o verificare mai amanuntita, sau un test cu VAG COM. poti incerca si un drum in afara. faci plinul, parcurgi 100 de km sau 200, cat vrei, in afara, mers normal, faci iar plinul si vezi consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te baza asa mult pe gradatiile alea ca nu-s chiar liniare... fa plin-plin si vezi acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum la golful 4 ,cel cu cutie automata ,parca da in manual ca consuma 9.9 urban si 5,2 in afara...

dar ai ceva in neregula p-acolo , parca e cam marisor ... nu ti se pare? ,,,

nu s-a cam largit si buzunarul? :lol:

Modificat de Juliano_2005
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai bord computer? ala ce iti indica?

Cea mai clara posibilitate de a verifica consumul este sa faci acum din nou plinul. In functie de cat iti intra iti dai seama daca plutitorul din rezervor indica bine sau nu.

Cred ca 15% e cam mult si poate fi realizat doar daca se merge exclusiv in Bucuresti in aglomeratie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde si foarte mult de ce distante ai parcurs. In manualul de G4 scrie ca in primul km consuma 40l/100km si urmatorii 3km 20l/100km. Acuma nu imi vine sa cred aceste cifre, dar eu am scos in oras si consum de 6,9l (in dec) si de 10-11 cred ca odata in ian sau feb, facand distante tare scurte 1-2-3 km cand motorul nu se incalzeste mai deloc, asta la 90CP manual. Asa ca la 131CP si automatic nu m-i se pare enorm de mult - asta in cazul in care ai facut si tu distante scurte fara ca motorul sa ajunga la o temperatura optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Venom:

la tine ce inseamna plin? pana in buza? ai apasat cu pompa si butonasul ala de la intrarea in rezervor ca sa pui motorina si in rezervorul suplimentar?

dupa ce ai facut aprox 100 km in oras mergi si faci plinul inapoi cum era pana in buza si cu tot cu rezerva aia (unde mai intra canm 7 litri) si atunci vezi singurel cat iti consuma exact.

la mine ia 7 litri in oras la mers zic eu un pic agresiv la tine cu C A ar trebui sa iti ia cam 7.5-8.

dar daca ai facut plin pana in buza si ai umplut si rezerva aia si dupa 200 de km a trecut acum de jumate...ori ai rezervorul spart sau vreun furtunas crapat pe traseu...

oricum ca sa ne dam cu parerea sis a fim mult mai aproape de adevar..incearca sa ii faci consumul asa cum am spus mai sus si vi cu detalii1

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drumul de acasa pana la birou este de aprox 4 km. Computerul de bord imi face o medie de 15,3 %. Nu conduc agresiv si blocajul in trafic il gasesc doar de la Tineretului la Budapesta unde fac stanga si ma duc :frigbaitata: In curand o sa fac plinul si o sa revin cu un update. Va multumesc pentru parerile exprimate.

Edit: Peste 1400 Km o sa ma prezint cu ea in service si o sa-i fac un control mai amanuntit. :)

Modificat de Venom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum au mai spus si alti colegi:

La distante asa scurte (4km), nu trebuie sa disperi la consumul afisat in bord (15,3%); daca mai pui la socoteala si vremea rece...+ consumul cu ~10% mai mare in cazul cutiei automate. :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am facut plinul. Am parcurs 280 km cu 41 l de motorina. Am facut un drum Bucuresti - Turnu Severin (350 km) cu mai putin de jumatate de rezervor mergand pe autostrada cu 160-180 km/h o buna perioada de timp. Puteam scoate un consum mult mai bun dar era prea liber drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa intelegem ca nu mai ai probleme legate de consum?Stai linistit, s-a discutat si rasdiscutat despre consum(a mea are cutie manuala, 116 cai si nu scade sub 11-12 litri).In Bucuresti e practic imposibil:incearca intre orele 17-19 sa mergi pe traseul Gara-Stefan cel Mare-Mihai Bravu, aia care spun ca pe vremea asta le consuma sub 10l/100, :D scuza-ma, dar ma abtin de la comentarii, bafta.

PS: eu as schimba-o pe a mea oricand, cu o cutie automata pt.Bucuresti, indiferent de consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, se pare ca asta e consumul. Si eu am 1.9 TDI 130CP Tiptronic. In Bucuresti imi consuma in trafic "bara-la-bara" intre 14 si 16 si uneori chiar mai mult. Cel putin dupa computerul de bord.

In afara orasului imi ia cam 7.2 - 8 la mers normal, 120-140 km/h. Cel mai mic consum l-am avut 5.3, mers absolut regulamentar (Bucuresti - Busteni) : 100 in afara si 70 / 50 in localitati.

Am fost la service (Metrotehnica) si am facut o scanare. A fost defect senzorul de temperatura a motorului. L-am schimbat dar nu am vazut schimbari. M-am mai gandit sa fac tot felul de teste dar nu cred ca pot avea consum mai mic. Incerc sa ma obisnuiesc. Domnia se plateste! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intoarcere am facut din nou plinul. Am umplut si rezerva. Am mers 150 km fara ca acul de la rezervor sa se miste. Cu ocazia asta am observat ca limita de 202 Km/h din carte e relativa. Am dus-o la 210 pe autostrada si rula perfect. I love my VW.

Concluzia ar fi ca, in sezonul rece, ne cam arde la buzunar traficul din Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca intre orele 17-19 sa mergi pe traseul Gara-Stefan cel Mare-Mihai Bravu, aia care spun ca pe vremea asta le consuma sub 10l/100, :rolleyes: scuza-ma, dar ma abtin de la comentarii, bafta.

Sau cei care scot sub 10 (chiar sub 8.5) au probabil non-PD :lol: Facem proba daca vrei :huh:

Cu ocazia asta am observat ca limita de 202 Km/h din carte e relativa. Am dus-o la 210 pe autostrada si rula perfect.

Aia 202 din carte sunt reali. Aia 210 de pe bord nu sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mare consumul la voi. Mie-mi consuma max. 12l/100km in oras daca e bara la bara. In afara consuma 6 - 6.5l/100kmla vitezade 150 - 170 km/h.

In oras daca merg pe mod. manual, mai scade cu 1l consumul. Daca nu e trafic infernal, consuma in oras (acum iarna), undeva 8 - 9l.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot spune ca atit minca si passatul meu 1.9 tdi /130,si credeam ca e timpit computerul de bord.

Parca aveam pe unul in rezervor ce im arunca motorina afara!!!

Situatia s-a schimbat la primul drum afara,pe autostrada unde dupa ce am umplut cu supapa cu tot ,rezervorul pina la refuz,nu mai cobora acul.

Am parcus cel mai mult 925 km la o viteza de 140-150 kmh,dar doar pe autostrada,cu motorina buna(Austria,Germania,Belgia).

Cred,si sunt convins,ca si calitatea motorinei are influente asupra consumului.

Personal cred ca atit maninca masina ta,a mea imi lua repede 12-13 % si asata vara fara calduri pornite sau ,incalziri in scaune cuplate si zici ca ,nu stiu,"din cauza aia am consum mare".

Inca un exemplu.

Am un prieten neamt ce are un A8,din 99,ceva motor de 4.0 benzina,tiptronic.

Cartea ii spunea ca va avea un consum urban de 17%,si de fapt in conditiile de trafic din Frankfurt,saracul om se "lauda "cu un frumusel 28%.

In schimb si in cazul lui pe autostrada consumul ajungea cit de cit la limitele manualului +/- 1 litru.

Se pare ca automomatele maninca mai mult.....ghilghilghil:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cei care scot sub 10 (chiar sub 8.5) au probabil non-PD ;) Facem proba daca vrei ;)

Nu vreau sa te contrazic Ice, poate ai dreptate si oricum e topicul lui Venom.A ta e de 90 cai probabil, non PD;in cazul asta se explica dar eu ma gandeam mai mult la motoare ca al meu si al lui Venom.Mai ca te-as provoca totusi, la o incercare pe la ora 18, dupa sarbatori(ca sa avem aglomeratie ;) ) pe traseul de mai sus(pe care eu il fac zilnic) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am o bora sportline 1,9 tdi PD 101cp - tiptronic.

Ma enerveaza la consum - ceva de genul 52 litri si merg aproximativ 500KM, mixt sa spunem., drum lung 170KM si restul in Bucuresti..

In oras cred ca imi papa 12 % iar afara nu prea stiu dar tind spre 8% sper.Cu toate ca nu cred.....

Teotetic si dupa calculele mele ar fi trebuit sa imi ia 10 in oras si cam 7,5 in afara .......

Treaba cu senzorul din rezervor e nasola, scaderea nu e proportionala...prima jumate de rezervor se duce greu, a doua repede...plus ca uneori imi indica juma de rezervor, dupa mers vreo 5,6 km trei sferturi... deci variaza , dua cum il taie capu....intr-un final cred ca revine la normal...da dupa cativa KM buni 5,6...nu stiu exact.

Odata la juma de rezervor, stiut de mine , mi-a piuit indicatorul de motorina, dupa si-a revenit...

Nu am computer de bord, deci fac consum de la plin la plin, da nici ala nu cred ca e corect, pentru ca mi se pare ca e bulit senzorul ala din rezervor. Deci astept sugestii pt o metoda cat mai exacta ..(Cat costa un senzor de motorina - pluta aia sau cum se numeste?)

Ce m-am gandit : putere mica 101cp , greutate mare, tiptronic, sa incerc sa ii fac ciptunning si ii mareste cuplul deci trage mai usor pe perioada de acceleratie, unde papa cel mai mult . Probabil sa ii duc cuplul de le 240Nm la 300Nm si puterea la 125cp -

Credeti ca e corect calculul meu , dupa cip sa scada consum?

Alte pareri : un prieten are passat tiptronic 1.9tdi 130cp si mi-a zis ca ii consuma 13% in oras, uneori - nu stiu daca are computer de bord, o sa il intreb

Deci a mea cu 100cp si consum de 12% si a lui de 130cp si consum de 13% in oras , imi vine sa cred ca ori am ceva la masina, ori e senzorul bulit in rezervor si ma induce si pe mine in eroare / "oroare", ori e putere prea mica pt greutatea ei si un cip tuning poate ar rezolva problema. Sper niciodata o combinatie a tuturor 3.....nici macar a 2

Pe de alta parte tat spune : pai ce vrei si cutie automata si sportline, si masina grea si consum...de ce nu iti iei un corsa de 1,3 cdti sau un citroen nu-s de care atunci...ai consum ...si are si el dreptate, poate, ori lae, ori balaie.. Cert e ca el are astra 1,7 cdti si i iconsuma 7,5l la suta in oras cu tot cu aer la maxim si cand ma sui in a mea mi se pare evaziune fiscala, nici nu prea mai vad avantajul TDI-ului.

Chiar asa sunt curios daca e cineva pe benzina sa ne spuna consum, sa vdm cu cat mai ecoomicos e un tdi tiptronic decat un benzinar tiptronic.

Astept inca sugestii cu masusrare corecta a consumului de la plin la plin si parerile voastre despre un ciptunning...

Multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa o luam usor ca ai mult prea multe intrebari.. :D

consumul? depinde. daca nu astepti sa se incalzeasca e cam normal. daca motorul merge prin oras, dar macar e cald, e prea mare. mie, in oras imi ia cam 8-9% fara aglomeratie. poate ajunge si la 10, daca e bara la bara. daca prind bara la bara si rece..cred ca ajunge si mai sus. nu stiu.

oricum, dupa cip, se simt fiecare cal si Nm. eu am 300 acum, si deci se simt f.bine.

dar nu fa cip pt consum. nu merita. daca mergi la fel, masina va consuma mai putin, chiar daca e ceva infim.dar daca faci cip, cresti puterea, nu cred ca mai poti merge la fel :huh:

intr-adevar, asta nu este masina sa mergi "la consum". dar are multe alte calitati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ceasul din bord nu te poti lua exact nu ii simetric nush cum sa iti zik.

5mm din capatul din stanga nu este egal cu 5mm din capatul din dreapta a ceasului adica in jumatatea din dreapta a ceasului care indica cat mai ai in rezervor acul se va misca mai repede.

Adica o sa faci mai multi km cu jumateatea din stanga a ceasului fata de jumatatea din dreapta incearca si o sa vezi

Sper ca spun corect ceasul are o scara EXPONENTIALA nu una LINIARA

Eu cu SDI`ul imi fac consumul simplu.

lasi pana pe rosu cand s-a aprins avertizarea resetezi KM din bord

Alimentezi cu xxx LEI si lasi iar pana esti pe rosu si o sa vezi cati km si cat a costat sau cati km/litri

la mine la SDI pe extern am 4-5.5 litri depinde de viteza

iar in oras pana in 6.5 litri pe distante mai mari nu deastea in 2 km sa vezi media

sper ca ai inteles cat de cat ce am vrut sa iti explic

Modificat de lucianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Gata - am ars-o in mare parte numai in afara bucurestiului. 200KM pe autostrada 130-140km h

Cred ca cu vreo 55 litrii in afara am facut 750KM - deci sa spunem ca un consum de 7,3 la un calcul grosolan si fara aer conditionat ci doar caldura....

Se putea si mai mult cred pt ca aproximativ 50km au fost rulati in bucuresti....regim bara la bara.

Ramane sa o calculez la drum numai in bucuresti, la o temperatura cat de cat normala. In orice caz din calculele mele aproximativ 11l urban posibil mai putin cu 0.5l

Deci sub 10 niciodata.

Probabil in vara recurg la un ciptuning. Acu mi-e lene sincer. O mai las sa vin primavara si temperaturi normale si atunci chiar o sa stiu daca o "upgradez " sau nu.

Bogdan_Wrc - zi si mie masa proprie a masinii tale, sunt curios o comparatie a maselor si diferenta dintre bora si golf, in particular cele 2 , a mea si a ta odata ce amandoi avem aceeasi cutie tiptronic.

Ma dezamageste de altfel raspunsul cutiei pe manual/ secvential - cam la juma de secunda sau chiar mai mult schimba.

Am inteles ca se poate seta modul sport al cutiei cu VagCom. Care ati recurs la asa ceva, sau aveti standard?

Presupun ca desi masina e sportline nu am cutia setata pe sport....dar daca e pe sport si raspunde asa greu, inseamna ca e supernasol sau am o problema in cutie si schimba supergreu.

de altfel de multe ori se incapataneaza sa imi schimbe pe manual pe la 1900-2000 ture, cred fiind controlata electronic . si atunci cand schimb trebuie o impingere ferma si prelungita a manetei, ma asteptam doar la o impingere finuta si sa fi si schimbat viteza...

Asa e si pe la voi?

Cred, cat de curand ca o sa fac o tura cu un pasat de 130cp si tiptronic sa vad diferentza...si o sa postez si impresii.

Modificat de Ace2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am in talon 1310kg.

nu stiu daca poate fi setata din VAGCOM cutia. poate la multitronic.

nu,. nu e normal sa se schimbe asa greu. sub 1900-2000 nu prea schimba in sus. tu cand zici ca iti schimba greu..adica treci de pe D in manual greu? sau schimbi in sus sau un jos? maneta nu trebuie fortata in nici un fel. aia nu face decat sa dea o comanda calculatorului. nu e ca la manuala cu pargii...deci te sfatuiesc sa nu o fortezi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam . Ma referer la +, -

Nu o fortez in nici un caz. Probabil ca ma asteptam la un raspuns imediat, ceea ce probabil imposibil asemanator unui audi RS4 :D. Glumesc, bineinteles. Ok ,sa zicem ca si asta am lamurit-o.

In legatura cu timpul de schimbare, am citit undeva pe forum ca se poate seta, asta pe undeva pe la explicarea meniului VagCom. O sa caut din nou si sper sa gasesc si sa adu mai departe. In orice caz sigur am citit ceva ca exista 2 tipuri de setari ale cutiei in legatura cu raspunsul cutiei de viteze tiptronic la schimbarea lor.Normal si sport.

Altfel mi s-ar parea mult prea lenesa in schimbare...se duce drecu conceptul de sportivitate al cutiei secventiale....care,cred ca tocmai pt un condus sport a fost inventata :D. Cum am spus o sa iau sper cat de curand un passat la intrebari si o sa am raspunsuri atunci

Modificat de istef
Te rog nu mai da quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!