Jump to content

Reconditionare Manere Interioare Usa exfoliate (zgiriate)


bj
 Share

Postare recomandată

Multumesc pentru link, din pacate eu am Octavia si geamuri electrice doar pe fata. nici celelate componente ale setului nu cred ca se potrivesc.

Modificat de Radlog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai și... Cauta pt octavia,nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutari , se pot reconditiona ? sunt cele de aluminiu 

IMG_20171119_111408.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

M-am apucat si eu de reconditionat manerul de la sofer. Era plin de zgarieturi dar poate cel mai deranjat era ca devenise lipicios. Probabil vechimea si-a spus cuvantul. Am avut evident varianta cumpararii unuia nou dar am decis sa incerc sa le reconditionez.

Pentru indepartarea stratului de cauciuc am folosit smirghel de 1500 si 2000 cu apa calda. Am preferat sa nu folosesc cif sau altceva pentru a nu risca sa afecteze plasticul. A durat cam 3-4 ore si muuuulta munca de frecat. A iesit bine intr-un final cu toate ca mai ales in zona butoanelor nu am putut indeparta tot.

Pe partea de vopsire am ales sa folosesc PlastiDip... cel original la 85ron plus transport 15 lei. Stiu ca e scump si se apropie de pretul unui maner nou dar intentionez sa-l folosesc si pe alte elemente ale masinii daca imi place cum iese. Problema e ca imi apare "coaja de portocala" sau chiar mai rau pe alocuri. Ori dau eu strat prea subtire, ori prea gros, ori distanta e incorecta, ori trebuie tratat cu ceva inainte.... Zonele care ies sunt ffff apropiate de materialul original. Sunt foarte placut la atingere si au si o culoare placuta.

Metoda de aplicare: Am curatat inainte de vopsire cu alcool tehnic; in prealabil am pus tubul de plastidip in apa calda cam 10min (cica pentru a omogeniza mai bine solutia); am agitat bine timp de 1 min tubul; am dat cam de la 20cm in straturi ce se suprapuneau cam 50% (cat s-a putut ca manerul are forma lui nu e o chestie plana); am incercat sa obtin aspectul de wet look (cica asa se uniformizeaza mai bine cauciucul) dar asta a insemnat ca a trebuit sa dau strat mai gros...

Este cineva care a mai folosit si ar avea de oferit ceva sfaturi? Mentionez ca sunt super incepator la vopsit chestii.

Atasez si cateva poze: primele doua sunt inainte; urmatoarele 2 sunt cu partea cauciucata data jos si ultimele 2 cu PlastiDip si zonele cu probleme.

IMG_1513.jpg

IMG_1517.JPG

IMG_1521.JPG

IMG_1523.JPG

IMG_1534.JPG

IMG_1536.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata tot ca arata mai rau decat era inainte...il dai prea gros si de aia iese ca ''celulita''...intai foloseste un primer pentru plastic ca sa ai baza solida ca altfel se zgaraie foarte usor orice vopsea folosesti.

Daca alegeai primer pentru plastic si spray negru mat apoi nu ti trebuia experienta asa multa pentru ca se aplica mult mai usor...plasti dip este mult mai pretentios la aplicare si implicit mult mai fragil.

Modificat de sdR+
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns.

:) Bineinteles ca-l dau jos dar cum sa fac la urmatoarea incercare. Confuz e ca pe ambalaj spune sa dai straturi umede, iar asta nu reusesti decat daca dai mai multisor dar din ce am mai vazut pe net primul strat ar trebui sa fie subtire si sa acopere cam 50% din suprafata... si intradevar mai e si varianta primer. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercarea nr 2 (de fapt 3) a iesit mult mai bine. Am dat 5 straturi mai "subtiri" de la 20cm distanta, la interval de 30 minute, spray-ul tinut in apa calda cu 10 minute inainte de folosire si agitat bine. Are un aspect de piele de aproape pe care nu-l chiar apreciez dar e doar de aproape. Probabil daca as mai fi insistat, pe la incercarea 8 as fi nimerit-o. Culoarea e un pic mai inchisa decat originalul.. cel putin asa mi se pare. Aspect 8/10; La atingere 8.5/10; Durabilitate ???? vom vedea; cu tipul asta de spray se vopsesc jante deci sper sa tina.

...urmeaza butoanele

 

 

IMG_1558.JPG

IMG_1560.JPG

IMG_1562.JPG

IMG_1564.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata bine. La durabilitate nu te gândi ca nu se încălzește ca o janta, deci rezista. 

Problema (daca apare) va fi pe zona unde tragi sa Închizi, mânerul ala care capătă un luciu după o vreme de folosire. 

Butoanele nu merg vopsite (merg, dar nu asa) , le înlocuiești. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place cum arata si sincer mult mai bine decat au fost inainte plus ca ai facut tu aceasta reparatie si ai satisfactia muncii tale. Felicitari si tine o tot asa. La butoane doar inlocuite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Mi-am reconditionat manerele de la usile fata dr+stg.Am curatat stratul de vopsea cauciucata, am dat cu primer plastic si am vopsit negru mat cu spray Duplycolor .Dupa faza de vopsea neagra,piesele aratau foarte apropiat de original ca si aspect -satinat, matasos....Pt durabilitate am vrut sa dau si cu lac mat.Am optat pt lac preparat la un magazin de vopseluri auto (100 gr)....nu stiu ce minuni o prestat baietzasul ala, dar la testare pe un plastic oarecare am obtinut luciu OGLINDA.Dupa asta am cumparat un spray cu lac "SATIN MAT"-asa scria pe tubul de la Den Braven.Ceea ce numesc ei mat-satinat eu numesc lucios .Nu te poti barbieri in oglinda obtinuta, dar nici nu mai seamana cu aspectul original.Calitatea finisajului e superbuna, aspectul final e din alt film....?

Stiu, ca si costuri e o afacere proasta(munca, grund,vopsea, lac x 2 buc) vs manere noi, dar acuma vreau sa finalizez lucrarea.Stie cineva de unde procur lac mat?ceva verifficat personal ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt cei interesati, lac mat in tub spray : Silverpol Rapid -lac mat , fabricat de Policolor gama Automotive.Se obtine aspectul mat-satinat, similar cu celui OE.Mai greu de utilizat fata de cel lucios, trebuie un pic de indemanare.Daca aveti 1 maner de reconditionat nu prea merita efortul.Daca e vb de 4 manere+ partea inferioara maner sofer ( deci 5 piese) si aveti chef de bricolat +timp disponibil puteti lua in calcul varianta...ca un plus in favoarea bricolajului: prin slefuire cu 600, scapati de bavurile-muchiile (poate e mult spus bavura) piesei initiale, injectate in matrita....piesa dupa slefuire a devenit smooth...Eu am reconditionat manerele usilor din fata, cele din spate sunt inca OK.

Pt Octavia 2: ca vopsea, cautati un gri potrivit, ceva gen gri grafit....m-am prins tarziu,personal ma multumesc cu rezultatul obtinut.

S-a mai scris in topic, un mic rezumat personal:

1.trebuie sa indepartati complet stratul de vopsea cauciucata, orice urma ramasa compromite vopsirea.Eu am folosit "DILUANT NORMAL"de la Policolor Automotive+ slefuire uda cu 600.

2.degresare cu alcool tehnic sau izopropilic

3.Obligatoriu grund pt plastic -2 straturi, primul subtire, aplicat mai " uscat".Un grund usor de folosit si user friendly pe care il folosesc in diverse aplicatii este grund spray de la Duplycolor.Pauza intre straturi 10 min la 25 grd

4.Vopsire in 2/3 straturi subtiri de vopsea negru mat (Duplycolor).Pauza intre straturi aprox 10 min la 25 grd

5.Pt durabilitate, obligatoriu folosirea lacului.Lucios=usor de folosit dar departe de adevarul OE.Mat=mai greu de folosit dar cu aspect corespunzator.Uscare completa pt remontare=24 ore.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

operatia a reusit, dar pacientul a decedat...Lacul mat nu a rezistat la contactul frecvent cu mana/laveta.A devenit lucios.Cui ii place lucios, procedura descrisa mai sus ramane valabila.

Eu voi comanda manere noi. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, alin 105 said:

.Cui ii place lucios, procedura descrisa mai sus ramane valabila.

 

nu chiar "valabila" pt ca ramane lucios doar unde e contact cu mana, in rest ramane (mai )mat si se vede urat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramane valabila daca se foloseste lac lucios in ideea unui finisaj lucios.

In cazul meu, manerele au devenit lucioase  peste tot ,de la stersul cu lavete de  microfibra.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Acum 3-4 minute am curatat si eu plasticul cauciucat dupa scrumiera din spate , la bora . Am folosit CIF si Burete de sarma pentru vase , care a lasat cateva zgarieturi , dar voi smilgherui si posibil si un strat subtire de lac incolor pentru protectie . Au mai ramas manerele de demontat ... si curatat ... 

Ca sa pot da jos manerul cu totul dupa usi , in afara de cea de la sofer , am vazut pe niste poze ca as avea nevoie de o cheie torx ca sunt prinse in suruburi ... eu am varianta cu carbon pe centrul manerelor si nu stiu cum se procedeaza , daca se dezlipeste acel carbon sau e prins in clame , jumatate de maner de cealalta jumatate care la randul ei e prinsa de fata de usa de suruburi ?! 

Si ce fel de cheie de ce dimensiune imi trebuie ? Vreau sa le dau jos si sa le curat de caciucul acela si sa le dau un strat doua de lac subtire pentru protectie ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa faci o treaba completa, mai ai piese de curatat in afara de manere si scrumiera...

vezi ca am pus eu poze mai demult...consula centrala, cusca de radio/clima, capace coloana volan, capac diagnoza...cam tot ce e cauciucat.

atentie cu smirghel sau burete de sarma, lasa urme si nu iese cum trebuie.

curata-le cu cif si apa fierbinte si un card de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da normal ... dar nu am cheie cu care sa le desfac ... si nu stiu ce dimensiune au surburile :( 

Daca se zgarie tare dau cu smilgher ... nu e prima oara cand dau vopsea jos si revopsesc ... si daca e sa stric ceva si e grav , cumpar dupa internet ... momentan sa le demontez ... :D 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pentru tot ce faci, esti de admirat, Bravo!

Scuze pentru off topic dar ai vrut sa scrii "cumperi de pe internet" , corect?

Modificat de Bogdan20cj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și șmirghel, nu smilgher. 

Trebuie șurubelnița cruce, torx 20 sau 25 și una dreapta sa desfaci din clipsuri (sau de preferat pana de plastic, nu lasă urme). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa , de pe ... tot aia este 

Voi cumpara ... sper sa pot desface si consola centrala sa curat si plasticul acela de la schimbator ... 

Modificat de Nenciu Victor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, vezi ca poti gasi set de surubelnite torx la vreo 20 de RON  in magazinele de piese auto.

Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!