Jump to content

Control electronic al motorului


DanR
 Share

Postare recomandată

Pozele cu faptasul :)

post-4945-1179558948_thumb.jpg

post-4945-1179558966_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EDYY

    6

  • xxnelu

    5

  • DanR

    5

  • Fane_05

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

La un Golf 14 cand pun contactul pe cumputerul de bord apare scris "service 2500".As vrea sa stiu ce inseamna ce trebuie facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate pagini ai rasfoit, tot nu ai gasit una care sa "trateze" si problema ta, nu-i asa?! :icon_cool:

Incearca sa citesti si AICI.

Spune ca "service-ul" este la 2500 km distanta. :); mai exact : mergi ~2500km, dupa care, ajungi la un service (care vrei tu) sa-i faci revizia. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am patit si eu faza cu aprinsul acestui martor din bord, dar la mine pe langa asta imi mai scotea si putin fum negru si cam mirosea urat pe langa masina cand era pornita. prima oara cand mi s-a aprins am fost la service si tot asa mi s-a spus ca e de la benzina(asa banuiam si eu, alimentasem de la lukoil), mi-a sters eroarea si mi s-a zis ca va mai aparea inca o data si dupa cam 400km s-a asprins, am sters-o din nou si dupa 50-100km iar s-a aprins si de data asta am fost la alt service si mi-a zis ca e de la sonda lambda si EGR, am cumparat sonda si EGR-ul a zis ca incearca sa mi-l curete ca e f scump din cate am auzit. chiar cu zi inainte de a schimba sonda lambda si-a revenit, dar daca tot o aveam cumparata am schimbat-o si mecanicul mi-a curatat EGR-ul si de atunci am facut cam 2000-3000km si nimic. zic eu ca s-a rezolvat....se merge mai mult prin oas cu masina si pana atunci cam subturat, dar de atunci incolo o turez un pic mai mult (~3500) si parca se simte mai bine masinuta :D

masina e cea din semnatura si chestia asta mi s-a intamplat pe la 123000km

Modificat de Fane_05
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Eu nu cred sa fi fost de la sonda lambda deoarece si eu am avut sonda stricata si nu imi aparea nimic pe bord nici makr atunci cand am demufat-o din computer (normal k am pornit motorul si chiar am mers putin cu ea).Semnul acela a aparut uni prieten cu un bmw 316i si era cauzat de un debitmetru defect (si scump).S-ar putea k acele aparitii ale semnului sa prevesteasca o urmatoare defectare a debitmetrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
am patit si eu faza cu aprinsul acestui martor din bord, dar la mine pe langa asta imi mai scotea si putin fum negru si cam mirosea urat pe langa masina cand era pornita. prima oara cand mi s-a aprins am fost la service si tot asa mi s-a spus ca e de la benzina(asa banuiam si eu, alimentasem de la lukoil), mi-a sters eroarea si mi s-a zis ca va mai aparea inca o data si dupa cam 400km s-a asprins, am sters-o din nou si dupa 50-100km iar s-a aprins si de data asta am fost la alt service si mi-a zis ca e de la sonda lambda si EGR, am cumparat sonda si EGR-ul a zis ca incearca sa mi-l curete ca e f scump din cate am auzit. chiar cu zi inainte de a schimba sonda lambda si-a revenit, dar daca tot o aveam cumparata am schimbat-o si mecanicul mi-a curatat EGR-ul si de atunci am facut cam 2000-3000km si nimic. zic eu ca s-a rezolvat....se merge mai mult prin oas cu masina si pana atunci cam subturat, dar de atunci incolo o turez un pic mai mult (~3500) si parca se simte mai bine masinuta ;)

masina e cea din semnatura si chestia asta mi s-a intamplat pe la 123000km

Si eu am patit la fel. Becu asta e lucru dracului la Polo, multi au probleme, si e destul de greu sa-i dai de capat. Mie la scanare imi spunea doar ca nu merge catalizatorul la parametri nominali . Am zis ca sondele nu citesc bine si le-am schimbat. Le-am schimbat degeaba. Dupa o perioada s-a aprins din nou. Cel mai probabil acuma trebuie sa schimb EGR-ul. Iar EGR-ul se strica de la benzina proasta. Nu prea are legatura firma cu calitatea benzinei cum spunea cineva pe aici. De la Petrom am prins si serii bune si rele (se simte dupa cum trage), insa acum prefer sa iau de la OMV. Porneste mai usor si nu tremura la relanti. Ca si informare, un EGR e vreo 200 EUR si vestea buna este ca nu se vind componente separate ci tot ansamblul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

da...acum revin cam cu aceeqasi problema....dupa 5000 km mi s-a aprins din nou martorul check engine din bord.....am mers la o diagnoza si veste rea.....s-a dus EGR-ul :)) . acum trebuie sa-l schimb si pe ala. nu am observat nici o schimbare in comportamentul masinii, adica trage la fel, fum nu am vazut sa scoata, am simtit un miros mai diferit pe langa ea, dar in rest nimic, fata de data trecuta se comporta frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de urmărit şi asta:

The check engine light.

Every new car now comes with OBD-II - On Board Diagnostics 2. This is a fault-registering system connected to sensors all over the car, engine, fuel and emissions system. When the check engine light comes on, it can mean many things. There are something like 4,000 unique OBD2 codes that can be stored. Handheld OBD2 diagnostic tools can be plugged in to the OBD2 port which is normally under the dash on the driver's side. These tools can read out the fault code and/or reset the system to contain no codes. Codes are split into two categories - historical/inactive, and active. The historical codes are lists of things that have been detected in the past but are no longer an issue, whilst the active codes are things that are a problem right now. Codes are subdivided into B-codes (body), C-codes (chassis) and the biggest list of all - P-codes (powertrain).

P0440 OBD-II code. This is the most common code you'll find and it's the first thing you should check. P0440 is the code for Evaporative Emission Control System Malfunction which covers a multitude of sins. The one thing it covers that you can check is your gas cap (petrol cap). Most new cars have a pressurised fuel system and vapour recovery loop. If you've filled up with petrol and not twisted the gas cap until it clicks, you've not sealed the fuel system. It won't pressurise and the OBD2 system will log a P0440 code. In fact, on a lot of cars, that code is so common they'll actually have some way of telling you to check the gas cap. In the Honda Element, for example, if a P0440 code is logged, the dash scrolls "CHECK GAS CAP" across the odometer display. So if you get a check engine light, check the gas cap first and see if the light goes off.

It wasn't the gas cap. If tightening the gas cap didn't do it, you'll need to find someone with an OBD2 diagnostics tool or reader. Some garages will charge you just for plugging the device in and reading the code for you. If they do, walk away. They're ripping you off because there are a lot of places that will do it for free - find one. Alternatively, if you're into maintaining your own vehicles, buy a reader and do it yourself.

Biblia maşinilor

Modificat de DanR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi s-a aprins si mie aseara martorul dupa ce am mers cativa kilometri cu becul de la benzina aprins si apoi am parcat pe dreapta vis a vis de Fan Courier in panta si cand am plecat de acolo s-a aprins.

Un amic bun mecanic auto mi-a zis ca daca a stat pompa in putina benzina si n-a putut face presiune, n-a ajuns benzina cum trebuie in injectoare si de aici eroare in sonda lambda.

Motorul merge normal,se tureaza ,nu scoate fum,nu da in nas.I-am facut azi plinul cu benzina de 98 in loc de 95 insa tot nu s-a stins.

Am citit ceva posturi in urma ceva legat de benzina de la LukOil,insa eu alimentez tot timpul de la aceiasi statie si pana acum n-am avut probleme azi am pus tot de acolo insa SuperEuroLuk 98 si astept sa vad daca se stinge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: s-a stins singur dupa ce am alimentat am mers pana la birou, am lasat masina 2 ore dupa care am plecat cu ceva treaba.

Cand am pornit s-a stins,am mers cam 15 km si nu s-a mai aprins.

E clar ca a fost ceva cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bine pt tine...asta e un caz fericit, dupa cum ai vazut la mine nu prea a fost asa...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal!

Si eu am aceeasi problema! Mi sa aprins check engine-ul la bord si am parasit-o in parcare, dupa vreo trei saptamani am luat-o ca am avun nevoie ea si dupa ce am terminat benzina, cam 200km, s-a stins singur, iar dupa inca vreo 200km s-a aprins iar si de data asta nu s-a mai stins!

Am fost la un service si mi-a diagnosticat-o ca fiind sonda lamba arsa si mi-a dat un bilet pe care mi-a scris ce trebuie sa cumpar, adoca Sonda lambda B1 S1!

Am fost la Porsche si e vb de 670 ron si acum nu stiu ce sa fac ca daca nu e aia ii dau foc!

Ce se poate intampla da nu o schimb deocamdata si mai merg un timp cu ea asa!

Masina merge normal numai ca parca se simte un miros de noxe pe langa ea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are rost sa te intreb(am) care era codul de eroare vazut la scanare :rolleyes: ; nu-l ai/stii?!

Incercati sa va faceti un obicei din asta - dupa scanare, solicitati un print sau, macar notati-va codul de eroare (asa cum il da Vag-Com/VAS), altfel, nu avem pe ce discuta. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L-am intrebat pe nea ala de cod, dar mi-a raspuns foarte reticent ca nu are ce cod sa-mi dea, dar din ce am zarit eu, incepea cu 175..., nu stiu daca te ajuta cu ceva!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coduri sunt de la 17500 la 17599 :icon_thumright:

LE: Daca omu` este reticent, "ii anulezi coordonatele" si apelezi la un coleg de forum pt. o scanare :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu pe sonda lambda 1 am dat 4.5 mil sau 450 lei:) si pe EGR 500 lei, cu o mica reducere si au fost luate de la reprezentanta VW. eu am mers cu EGR blocat deschis cred si mi s-a infundat putin catalozatorul si acum trebuie sa merg putin mai turat cu ea, ceea ce nu strica din cand in cand. oricum daca mergi cu ea asa iti consuma mai mult din cate mi s-a zis si mie, si am intrebat de vreo 2-3 ori:), dar e mai bine sa o schimbi. vezi poate o gasesti mai ieftina de atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un vw polo happy din 2006. mie mi s-a aprins martorul vineri 16 nov si pina azi , 19 nov, la ora 16 a stat aprins. apoi s-a stins deodata. problema nashpa e ca la relanti imi tremura rau de tot masina, ca atunci cind iei piciorul de pe abreiaj si o lasi in viteza, dar turometrul nu se misca deloc. am sunat 4 ore la service la PBN (de acolo am luat masina) si intr-un tirziu a raspuns unu si mi-a zis ca au programari pina pe 8 ianuarie 2008, daca vreau atunci e liber si m-a indrumat la porsche bucuresti vest. am sunat 2 ore acolo si nu a raspuns nimeni. ultima oara am alimentat acum 3 saptamini de la OMV cu carrera 95 fara plumb. stie cineva vreun service serios in bucuresti sa o testez macar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am luat de la cineva un scanner OBDII si-mi da aceeasi eroare de 2 ori:

"P0352

IGNITION COIL B PRIMARY/SECONDARY CIRCUIT MALFUNCTION"

am cautat pe net detalii dar nu am inteles mare lucru. stie cineva ceva despre bobine de aprindere???

Modificat de titaniq
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Si eu am dat peste o problema similara, martorul Check Engine (ala ca o teava scurta) se aprinde intermitent si masina trepideaza, avand si putere scazuta... Am apelat la dl Voinea de pe forum :Driver: pentru un test Vag Com si a reiesit pe scurt ca am o singura eroare - Misfire nu mai stiu ce, adica o bobina de inductie e stricata :sick: Ar fi bine sa fie atat, mi-a fost teama din ceea ce am citit ca se poate umbla mult si bine dupa diagnostice prin service-uri... :rolleyes:

Pana sa fac testul ma gandeam conform manualului Skoda ca e o problema la sistemul de evacuare al gazelor, eu asa am inteles referitor la semnalul Check Engine intermitent :study:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vedeti ca problema poate sa fie si de la distributie, io asa am patit, dupa ce am schimbat sonde lambda si senzori si cacaturi nime nu stia ce are, aku sa f...t motoru din cauza lantului de distributie slabit, supape lovind pistonul, urat. tre sa il schimb, deci cine are xxxxx vanzare il cumpar

Te rog ca inainte de a mai posta pe acest forum, sa citesti regulamentul. Aici nu sunt permise expresii de pe marginea santului si nici scrierea gen mIRC nu este permisa.

Citeste in regulament si despre aria de anunturi.

Pana atunci, ai warning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Si dupa cum spuneam un pic mai sus, chestia cu mersul masinii trepidat si cu zgomot poate fi de la o bobina de inductie. Acum tocmai ce mi-a iesit la diagnoza ca e dusa si bobina nr. 2 ("missfire" + "cylinder 2" parca zicea), dar deja nu m-an mai impacientat cand am vazut simptomele, m-am gandit ca poate stiu deja ce are :)

Imi trece prin cap insa ca poate or sa pice pe rand toate cele 4 bobine, masina a ajuns la 100.000 km si o fi venit si vremea lor... O sa incerc sa invat cum se schimba bobinele si sa am una de rezerva la mine :blah_:

Si merci mult de ajutor turbocip ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A inceput prin a nu porni la prima cheie dimineata, apoi (dupa mai multe zile) a dat in trepidatii, lipsa cuplu si aprins intermitent martorul respectiv (check engine) pt ca am mult de mers prin acest mirific oras si problemele nu te lasa, chiar daca ai masina cu trepidatii am tras de ea saraca si am dus-o acasa, apoi informare aici pe forum (multumesc baieti) eu sincer ma gandeam la cutie (multitronic) si ma cam inverzisem, dar dupa ce am citit aici am luat o gura de aer si m-am linistit; l-am sunat pe Cipos, multumesc omule, esti un domn, mi-a confirmat ca este o bobina de inductie, pt ca eram aproape de PN am fost acolo am luat una noua 150 lei, mai scump ca in alte parti, dar n-am mai batut alt drum; in parcare la ei am schimbata bobina de inductie la cilindrul 3, iar la Cipos sa stearga martorul ramas aprins si gata..... acum ma pregatesc de celelate 3.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum spuneam si in postul de mai sus nu pornea dimineata la prima cheie, dupa schimbarea bobinei de inductie ma asteptam ca azi dimineata sa porneasca si cand ii aratam cheia, din nefericire n-a fost asa, deci nu porneste la prima cheie....ce poate fi si unde sa "umblu"??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Bujii. Cand le-ai schimbat ultima data? Cele normale tin cam 20kkm iar cele long life 60kkm.

2. Switch portiera sofer/pompa benzina. Cand deschizi usa sofer pompa de benzina ar trebui se amorseaza. Poti testa daca de aici e problema in felul urmator: dimineata, inainte de a porni motorul, pui contactul pana se aprind ledurile din bord, il lasi asa pt 5-10 sec dupa care iei contactul (fara a porni motorul). Repeta de 3-4 ori procedura dupa care incearca sa pornesti motorul normal, cum o faci in fiecare dimineata.

3. Exista tot felul de senzori in motor (temp antigel, turatie etc.) pe care ecu ii foloseste sa determine starea acestuia. Un senzor defect ar putea induce in eroare ecu, facand imposibila/greoaie pronirea motorului. De obicei, o problema la un senzor activeaza si o eroare in ecu, pe care o poti depista cu vag-com-ul.

succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!