Jump to content

Jurnal de bord - Seat Leon 1M


bj
 Share

Postare recomandată

Am vazut asa in aria pentru Octi1 asa ca m-am gandit sa ii fac si Leon-ului un jurnal de bord. Utilitatea este ca in timp vom vedea cat de fiabil este :blink:

Deci:

Masina am luat-o in aprilie 2006 cu ~133.000 km.

Dupa aproximativ 7-8 luni am ajuns cam la 152.000 km. Pe toata durata asta am schimbat:

- una bucata maneta de semnalizare cu tempomat (a fost cam 220 RON plus manopera) care cloncanea enervant. Functiona impecabil dar cloncanea ca dracu. Acum dupa ce am curatat-o nu cred ca mai cloncane, dar oricum am schimbat-o

- releul de la alternator. Asta a fost cea mai mare problema in astea 7 luni de folosire si oarecum si cea mai scumpa. Cred ca toata operatiunea m-a dus pe undeva pe la 400-500 RON

- doua becuri H7. Intai s-a ars dreptu iar dupa 5 luni s-a ars si stangu. E drept ca astea cam sunt consumabile dar am zis sa le trec aici

- una bucata senzor de temperatura G62, care a costat cam 100 RON. Cred ca mai mergeam si cu ala vechiu, dar aveam momente in care martorul de la bujii se stingea in 30 de secunde si de asemenea momente in care relantiul imi varia. Simptomele apareau rar, dar erau deranjate asa ca l-am schimbat si pe asta.

- bucse de bascula si de bara stabilizatoare fata: au fost pana in 100 RON si au meritat fiecare banut.

Cum am facut mai mult de 15000 km in perioada asta am facut si prima (mea) revizie unde am bagat:

- ulei Aral Hightronic

- filtre Man (de la Volksman - mersi don shef!!!): polen, aer, motorina si ulei

Alte investitii facute au fost:

- un set complet de anvelope de vara 195/65/15 GoodYear Excellence: 1050 RON (si astea au meritat toti banii)

- 2 anvelope de iarna GoodYear Ultragirp 7, cam 520 RON. Am luat doar 2 deoarece am refolosit 3 din anvelopele de iarna cu care a venit masina

- cotiera de la codatel

Tragand o linie pot spune ca am cheltuit ceva cu masina, dar foarte multe cheltuieli au fost pe consumabile si destul de putine probleme (sper ca la fel sa fie si de acum incolo :blink: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi se pare o idee buna.Asadar masina a fost achizitionata la inceputul lui august 2006 la <74000KM.In prezent are 81000, am mers putintel deoarece mai am si alte masini la dispozitie si cu Leonul merg numai prin Bucuresti.Nu am avut probleme majore cu el, consumabile si atat:

*un bec de proiector(H3 cred);

*curea transmisie;

*ulei Aral si filtre Mann(tot volksman)

Am mai facut investitii in jante, spoilere si alte lucruri marunte care nu au legatura cu fiabilitatea.Anvelopele de iarna au fost incluse in pretul de achizitie asa ca am scapat si de durerea asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mi se pare o idee foarte buna cea a topicului.Nu inteleg de ce nimeni nu posteaza asa ca va rog faceti un efort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca oamenii nu au probleme :angry:

Revin eu cu noutati: la o ultima scanare am valori mari pe injectoare. Urmeaza niste italian tune-up, un plin de motorina buna si o solutie de curatat injectoare.

Oricum e o problema cu care se poate trai linisitit (eu nu am vazut-o decat pe VAG-COM) si care printr-o intretinere adecvata (o solutie de curatat injectoare la 4-5 plinuri) se poate remedia.

Daca va deveni derajnanta solutia radicala ar fi injectoare noi... eventual marite :)

Revin cu informatii dupa tratamentul de curatare... momentan mai am din ultimul plin neste combustibil de "ars", oricum am uitat de a 4a in oras si de a 5a afara si masina merge doar la peste 2000rpm si vede des peste 4000 de ture. Uimitor (sau nu) consumul nu a crescut :( sau cel putin nu e semnificativ :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa auziti povestea mea.

Masina e un Leon 1.9 TDi 90 CP. Masina a fost cumparata de la reprezentatnta in sept 2005

Pana acuma am exact 45.000 km

Ce am schimbat pana acum?

-3 telecomenzi ( am auzit ca sunt cam proaste - noroc cu garantia )

- ulei cutie viteze ( imi huruia cand viram- garantie

-1 bec faza scurta

-1 spoiler cu un proiector ( casco si mia-m pus topsport )

- una baie de ulei asta vara in constanta ( noroc cu casco )

si pana la ora asta am 3 revizii complete

Cam asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, in sfarsit post sa postez si eu in nestire acum....ma chinui de 2 zile sa "lipesc" si eu un post pe aici...si abia am reusit azi (recunosc ca a trebuit sa trimit un mail administratorului sa-mi dea cat mai repede voie ;) .....si ii multumesc)

dupa cum se vede e primul meu post pe acest forum si vreau sa salut toti posesorii de SEAT....si nu numai....sunt ca sa zic asa novice....si nu doar pe acest forum dar si in masini diesel si mai ales LEON....

am achizitionat un LEON Spirit 1.9 TDI 100CP prin luna mai anul trecut....cred ca au fost printre ultimele venite in tara.......si poate ultimul negru :)......sunt mandru de achizitia pe care am facut-o......dar nu sunt mandru de ce am patit tot anul trecut in decembrie.......l-am pocnit.....asta e....se mai intampla....mi-am dat pumni in cap pentru neatentia mea....dar nu sunt nici primul nici ultimul care plesneste o masina veche de doar jumatate de an.....zilele astea o scot din service......si sper sa fie ca noua.......ma bazez pe oamenii de la ALTO-SYNCRO.....ce sa va zic.....a fost un chin sa stau departe de ea.....as fi vrut sa dorm cu ea acolo :lol:)....dar...mai are omul si munca etc de facut in viata asta si in plus nu am vrut sa stresez oamenii cu prezenta mea acolo permanent.....oricum la 2-3 zile mai treceam intamplator sau nu pe acolo :))))

ce intrebari am si eu....poate ma puteti ajuta:

1. ce motorina folositi....ce recomandati....voi de unde alimentati?

2. o solutie de curatat injectoare....cat costa , de unde si cum se procedeaza

3. cum se intretine turbina si in special un diesel (nu am mai avut diesel pana sa-mi iau acest leon....dar acum nici ca as mai trece la benzina....raman clar fan diesel)

4. nu ar fi interesant posesorii de Seat....sa ne vedem undeva o data pe saptamana/luna(asta daca nu se organizeaza deja si eu nu stiu)....la o "cola" ca de venim cu masinile......schimbam niste impresii experienta etc.

bafta si km placuti ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut B-00-DIO si bine ai venit.

Ca raspunsuri la intrebarile tale:

1. Despre motorina citeste aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=20373

2. Despre solutii de curatat injectoare nu prea stiu, dar se gasesc prin toate benzinariile. Din cate stiu eu exista solutii speciale pentru motoare PD (cum ai tu) si commonrail. Cauta pe etichete sa scrie aditive injection, diesel si geva de genul high pressure.

3. Despre TDI este o intreaga arie pe forum aici: http://vwforum.ro/index.php?showforum=12 , un topic special despre condusul unui TDI aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2798 si un topic despre viata turbinei aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=5221 .

4. Despre intalniri poti citi aici: http://vwforum.ro/index.php?showforum=48 in sectiunea intalniri spontane. Ne vedem toti membrii forumului deocamdata, dar s-ar putea sa organizam si o intalnire Seat in viitor daca se gasesc destui doritori. Oricum la intalnirile astea vin constant cel putin 4-5 masini, iar in zilele bune trecem de 10-12.

Eu iti recomand sa rasfoiesti cateva zile forumul pentru ca informatii despre Leon-ul tau gasesti in cateva sectiuni diferite. De exemplu: seat, TDI forum si jante si anvelope.

Citeste tot ce poti pe aici si eventual foloseste search-ul din josul paginii pentru a cauta diverse informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dau si eu cu subsemnatul pe aici ...

Masini a fost achizitionata in ~ aprilie 2004, aproximativ 105k km (fabricata iulie 2000).

Ce merita mentionat ca fiind schimbat in aceasta perioada ar fi

- bucse bara stabilizatoare (boala bine cunoascuta pe platforma asta)

- discuri + placute frana

- filtre ulei, benzina, aer, praf

- ulei

- becuri (faruri, pozitii, stopuri, proiectoare) diverse marci si modele, mai bune si mai proaste :rolleyes:

- mecanism stergatoare reparat

- releu semnalizare reparat

Am si datele si nr. de km cand au fost schimbate dar nu prea isi rostul pentru ca lista va fi dominata de schimb ulei + filtru :rolleyes:

Post-ul original dupa ce am luat masina

Topic-ul dedicat masinii din aria Masina mea

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic cum e cu a mea, :)

Am luat-o in august 2006. Avea 108.000km. Desi o cunostea de noua (cumparata din tara in ian. 2002, de catre o ruda), m-am gindit sa-i fac revizia de 120.000 cit mai repede.

La 112.000km am schimbat:

-filtre aer, benzina, praf, ulei

-ulei motor si cutie

-curele distributie si alternator

-intinzatoare distributie si intinzatoare alternator

-pompa apa

De atunci:

-aparatori noroi fata spate

-deflectoare aer usi fata

-huse scaune

-tava portbagaj

-bendix, perii, lagare electromotor (inca nu s a rezolvat pb.)

Masina are acum 119.000km ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si randul meu, am masina de la 66.000 km acum are 92.000km si am schimbat:

-pompa ambreiaj;

-distributie;

-fulie alternator;

-flanse amortizoare si rulmenti;

-bucse bara stabilizatoare;

-ulei filtru haldex;

-placuta frana fata;

-macarale geamuri fata;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Povestea noastra, Leon 1.9 tdi alh model 2003/signo

achizitionat in 2006 la 140.k, km, reali cu carte de service si tot tacamul

pana acum am schimat urmatoarele.

- 1bec faza de drum

- Ulei + filtre

Urmeaza

- placute si discuri de frana fata,

- reparatie macara geam electric stanga spate.

- maneta semnalizare cu tempomat.

- kit distributie, desi sa schimbat la 90, parca as cam face-o acum.

Am ajuns impreuna la 153.k km/h si ne dorim drumuri bune si multi kilometri impreuna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa spun de o geometrie facuta dupa revizie care a costat 66 RON la Autosoft.

Ieri am fost din nou la service din cauza clanc-ului de care va povesteam intr-un alt topic. A trebuit schimbata bieleta directie stanga. Operatia s-a desfasurat la Alto si a costat (piesa + manopera) 405 lei.

Si normal dupa asta inca o geometrie la Autosoft la acelasi pret.

Se prefigureaza un schimb de discuri si placute de frana pe fata, dar asta se va intampla in maxim 1 luna. Placutele inca mai sunt bune dar discurile sunt ovalizate. Nu este o urgenta atata timp cat nu exagerez cu viteza dar pentru confortul meu psihic sper sa reusesc sa le schimb in urmatoarele 2 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Sa auziti povestea mea.

Masina e un Leon 1.9 TDi 90 CP. Masina a fost cumparata de la reprezentatnta in sept 2005

Pana acuma am exact 45.000 km

Ce am schimbat pana acum?

-3 telecomenzi ( am auzit ca sunt cam proaste - noroc cu garantia )

- ulei cutie viteze ( imi huruia cand viram- garantie

-1 bec faza scurta

-1 spoiler cu un proiector ( casco si mia-m pus topsport )

- una baie de ulei asta vara in constanta ( noroc cu casco )

si pana la ora asta am 3 revizii complete

Cam asta e.

o intrebare: ce anume huruia cand virai? intreb pt ca si mie mi se pare ca aud un huruit cand virez, insa pana acu' m-am gandit ca e din cauza cauciucurilor de iarna (mai ales ca nu se aude foarte tare). Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Se mai adauga schimbarea unui tampon la motor, tampon pe care mecanicii il denumesc pendul.

Pret piesa: 190 lei la volksman (era 300+ lei la Alto Syncro)

Manopera: 73 lei la Alto Syncro.

Mi-am cam luat teapa cu manopera pentru ca toata operatia a durat 15 min si a constat in demontarea scutului, scoaterea a 4 suruburi, eliminarea piesei vechi, montarea piesei noi, strangerea a celor 4 suruburi. Dar ce sa fac... mecanicul meu este plecat in vacanta :offtopic:

Se pare insa ca mai trebuie sa schimb si un tampon de la cutia de viteza. Voi vedea la revizie peste cam o luna cum sta treaba.

Si inca o cheltuiala au fost jante de aliaj de 15, BBS, 500 lei luate de pe Anunturi de aici. O sa revin cu poze.

btw. Masina mai are vreo 70 km si ajunge la 160.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am trecut de 161.000 km

se pare cam schimbat cam degeaba tamponul "pendul" pentru ca troncaneala pe care o auzeam eu era de la niste piulite de la bucsele de bascula care s-au slabit. Bucsele au fost schimbate la ultima revizie acum cam 12000 km, timp in care am cam "rasfatat" masina pe drumurile patriei.

O (a treia) vizita la Alto Syncro a reusit in final sa rezolve problema. :lol:

M-a deranjat faptul ca m-au intrebat cand am schimbat bucsele de bascula, incercand sa arunce vina pe cel care mi le-a schimbat, dar nu au zis nimic de faptul ca am facut 3 vizite la ei, timp in care am si schimbat o bieleta si un tampon, dar nu au reusit sa dea de sursa troncanelii. Partea cea mai buna din vizita asta este ca nu am platit nimic pentru interventie. Sincer ma asteptam pe la vreo 70 de lei :)) :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ma pregatesc de revizia de 165.000 km.

Piese:

- filtre: 160 RON/toate - Volksman

- ulei (4l, Aral Hightronic): 100 RON

in plus:

- discuri frana fata Brembo: 300 RON/set - Volksman

- placute Textar: 190 RON/set - Volksman

Manopera ~350 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am schimbat si distributia pe la 89k(in jur de 10 mil) inclusiv pompa de apa, rulmenti spate(in jur de 5 mil), placute frana spate(1 mil),maneta de reglaj oglinzi(1,5 mil) si consumabile.Acum am 95k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa va zic cum e cu a mea, :rolleyes:

Am luat-o in august 2006. Avea 108.000km. Desi o cunostea de noua (cumparata din tara in ian. 2002, de catre o ruda), m-am gindit sa-i fac revizia de 120.000 cit mai repede.

La 112.000km am schimbat:

-filtre aer, benzina, praf, ulei

-ulei motor si cutie

-curele distributie si alternator

-intinzatoare distributie si intinzatoare alternator

-pompa apa

De atunci:

-aparatori noroi fata spate

-deflectoare aer usi fata

-huse scaune

-tava portbagaj

-bendix, perii, lagare electromotor (inca nu s a rezolvat pb.)

Masina are acum 119.000km :lol:

te rog sa-mi zici daca aparatorile de noroi sint originale si cit au costat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 7+ ani si 148k km a picat macaraua de la geamul de la sofer. Cost reparatie: 220RON macaraua originala de la PBA + 700RON manopera la Crystal Car.

Urmeaza sa schimb placutele de frana spate (Textar) si lichidul de frana (Castrol Response DOT4).

Ieri am inlocuit si filtrul de polen cu unul cu carbon activ Mann, care cu efectul de placebo isi face treaba mult mai bine :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

stai putin :|

piesa 2,2 mil iar manopera 7 mil ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

70RON, scuze de eroare.

Modificat de toni
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare: ce anume huruia cand virai? intreb pt ca si mie mi se pare ca aud un huruit cand virez, insa pana acu' m-am gandit ca e din cauza cauciucurilor de iarna (mai ales ca nu se aude foarte tare). Mersi mult!

Ok....sunt al 3-lea care are aceasta problema....ati descoperit de la ce uruie?mie mi se aude uruiala mai ales cind pornesc masina la rece si am observat k daca atunci cind virez debraiez uruiala dispare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si randul meu, am masina de la 66.000 km acum are 92.000km si am schimbat:

-pompa ambreiaj;

-distributie;

-fulie alternator;

-flanse amortizoare si rulmenti;

-bucse bara stabilizatoare;

-ulei filtru haldex;

-placuta frana fata;

-macarale geamuri fata;

cat a costat fulia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ieri mi-a picat si geamul din dreapta (fata). Cu asta am avut mai mult noroc si s-a dus decat pana la jumatate. Am reusit sa-l ridic si sa-l proptesc cu o surubelnite+scoych :frigbaitata: Am fost de diminieata la PBA, luat macara (220ron) si vineri ma duc sa o schimb. Am mai luat si niste clipsuri pentru chederul inferior de pe usia pentru ca imi sarise unul si statea chederul aiurea (0.6ron).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vad ca nimeni nu mai posteaza in topicul asta! E clar ca oamenii nu au probleme cu Leon-ul!

Povestea mea si a lui Leonte. Leon Stella, 1.6 16V, B2B, 07/2004, 62.000 km cand am luat-o, acum 65.500.

Am schimbat la Alto urmatoarele:

- bucse bascula posterioara

- bucse bara stabilizatoare (inteleg ca asta este o problema curenta)

- geometrie

- inlocuit lichidul de frana

- inlocuit bujiile

- ulei Castrol Long Life III, 5W30 (cumparat din Germania la recomandarea celor de la VW Reggensburg)

- filtre ulei, aer, benzina, polen

Merge de rupe, insa mai am o singura problema, cand trec peste o linie de tramvai ceva mai inaltata si cu rotile putin virate, simt in volan o bataie scurta. La Alto nu au sesizat nimic in neregula la directie atunci cand au facut inspectia de rampa (presupun ca daca era ceva cat de cat in neregula, mi-ar fi recomandat bucurosi sa schimb piesa respectiva!) si totusi simt chestia asta in volan. Ar putea fi vorba de bieleta directie sau, mai rau, caseta de directie?

Merci anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!