Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Hai sa ma bag si eu in discutie: Primul DSG l-am condus in 2005: Golf GT 1.4TSI 170 DSG. Din ziua aia visez DSG.

 

Am tot avut masini de firma de atunci, evident manuale, caci multinationalele nu cred in DSG :)

 

Am condus M3 SMG, 911 GT3 PDK ambele pe circuit si sunt....un vis. Am ramas socat cat de bine se misca genul asta de cutie pe supercar: cu M3, in 2-a, MDM decuplat, cu spatele plecat bine de-a latul, motorul turat la 7000rpm si cutia nu schimba in a3-a decat dupa iesirea din viraj si apasare suplimentara pe acceleratie ! I

 

n rest, Tuareg V6 TDI, A4 B7, Golf 5 1.6 tiptronic si...cireasa de pe tort: Buick Electra 6.8 V8, automata in 3 trepte....

 

Intre timp, am tot "propadavuit" DSG-ul, convingandu-mi 4 prieteni ce-si schimbau masinile sa-si ia DSG. In primele 2-3 zile de automata toti m-au injurat, (in special cand muscau din volan franand cu stangul) dar de atunci toti au zis ca nu-si mai iau altceva decat DSG :)

 

Anul trecut mi-am luat Passat manual. M-am injurat in fiecare zi pentru asta.

Intre timp, in familie a aparut o O2 FL MY3013 1.6TDI DSG. Asta a fost momentul care mi-a umplut paharul. M-am enervat si am dat Passatul. Oftica si frustrarea erau prea mari :)

Acum...mi-am comandat Superb 2.0tdi DSG tocmai ca sa-mi pot indeplini aceasta veche dorinta. Mai am 6 saptamani de asteptat la DSG :)

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

ca veni vorba de franatul cu stanga...

in primul rand, niciodata nu am avut problema asta, din prima zi cand am condus o masina cu cutie automata. stangul pe foot-rest si cu dreptul acceleratia si frana.

 

in al doilea rand niciodata n-am inteles cu ajung oamenii cu stangul pe frana pentru ca si la cutia manuala ai 3 pedale. deci daca ai cauta ambreiajul acolo unde nu e, acolo e gol :)

inteleg ca la majoritatea masinilor cu cutie automata, nu numai la VW pedala de frana e mai lata dar chiar si asa...cred ca ramane destul loc gol oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ice_2k, cum de esti de partea DSG-ului ? Conduci o manuala parca.

 

A conduce o manuala nu inseamna neaparat a fi impotriva unui DSG....se pare ca multa lume nu intelege aceste aspect.

Personal acum conduc DSG si imi place mai mult decat pe manuala. Dar asta nu insemana ca daca va fi nevoie nu voi mai conduce manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

da, si invers...daca preferi o cutie automata mai ales intr-un trafic infect asta nu inseamna ca esti "impotriva" cutiilor manuale.

la fel de multa lume nu intelege acest aspect. nu inseamna ca "esti prost" sau ca "nu esti barbat" sau ca trendul e de "prostie in grup"

astea sunt bubele unui "versus"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ma bag si eu in discutie: Primul DSG l-am condus in 2005: Golf GT 1.4TSI 170 DSG. Din ziua aia visez DSG.

 

Am tot avut masini de firma de atunci, evident manuale, caci multinationalele nu cred in DSG :)

 

Am condus M3 SMG, 911 GT3 PDK ambele pe circuit si sunt....un vis. Am ramas socat cat de bine se misca genul asta de cutie pe supercar: cu M3, in 2-a, MDM decuplat, cu spatele plecat bine de-a latul, motorul turat la 7000rpm si cutia nu schimba in a3-a decat dupa iesirea din viraj si apasare suplimentara pe acceleratie ! I

 

n rest, Tuareg V6 TDI, A4 B7, Golf 5 1.6 tiptronic si...cireasa de pe tort: Buick Electra 6.8 V8, automata in 3 trepte....

 

Intre timp, am tot "propadavuit" DSG-ul, convingandu-mi 4 prieteni ce-si schimbau masinile sa-si ia DSG. In primele 2-3 zile de automata toti m-au injurat, (in special cand muscau din volan franand cu stangul) dar de atunci toti au zis ca nu-si mai iau altceva decat DSG :)

 

Anul trecut mi-am luat Passat manual. M-am injurat in fiecare zi pentru asta.

Intre timp, in familie a aparut o O2 FL MY3013 1.6TDI DSG. Asta a fost momentul care mi-a umplut paharul. M-am enervat si am dat Passatul. Oftica si frustrarea erau prea mari :)

Acum...mi-am comandat Superb 2.0tdi DSG tocmai ca sa-mi pot indeplini aceasta veche dorinta. Mai am 6 saptamani de asteptat la DSG :)

Imi pare rau sa iti spun dar nu cred ca exista 911 GT3 PDK, iar in legatura cu M3-ul nu cred ca stia cutie ca esti tu de-a latu sry

 

Hai sa lasam supercar-urile deoparte si sa ne continuam discutia cu DSG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

De acord cu asta ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de cutia care schimba singura la redline, cu o simpla resoftare a DSG-ului se poate renunta la acest feature daca tii neaparat sa tii motorul in limitator. Personal, sunt la a 3a masina manuala dar urmatoarea va fi cu siguranta DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice, de acord cu tine. si o faci aproape manuala..mai lipseste doar pozitia schimbatorului. 

 

911 GT3 a fost doar manual. va fi PDK. si DOAR PDK. si asta spune multe. chiar daca vrem sa ignoram supercarurile, e imposibil..pt ca ele dau trendul, ele cauta performanta. 

si toate au trecut de la manuala la cele semi-automate. 

 

corad0, exemplu cu lambo ala alb, poate avea multe scuze. asa a gasit-o pe stoc, nu s-a documentat ce smechera este automata, asa a fost mai ieftina...etc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in al doilea rand niciodata n-am inteles cu ajung oamenii cu stangul pe frana pentru ca si la cutia manuala ai 3 pedale. deci daca ai cauta ambreiajul acolo unde nu e, acolo e gol :)

 

Se intampla pentru ca pedala de frana este mult mai mare si cand apesi cu stangul brutal pe ambreiaj (care nu mai e acolo), agati si frana. Am patit-o si eu o data la primul test-drive cu o automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

da, m-am gandit si la asta...am si scris.

oricum recomand teste repetate si constante de franat cu stanga, ca nu se stie cand iti trebuie...desigur in conditii de trafic optime si fara a nenoroci pe cineva din spate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

De acord cu asta ! :)

 

 

Eu am avut GTI DSG si am schimbat masina, conduc manuala....si imi place ....ce-i drept...nu e VAG  :)

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa ma bag si eu in discutie: Primul DSG l-am condus in 2005: Golf GT 1.4TSI 170 DSG. Din ziua aia visez DSG.

 

Am tot avut masini de firma de atunci, evident manuale, caci multinationalele nu cred in DSG :)

 

Am condus M3 SMG, 911 GT3 PDK ambele pe circuit si sunt....un vis. Am ramas socat cat de bine se misca genul asta de cutie pe supercar: cu M3, in 2-a, MDM decuplat, cu spatele plecat bine de-a latul, motorul turat la 7000rpm si cutia nu schimba in a3-a decat dupa iesirea din viraj si apasare suplimentara pe acceleratie ! I

 

n rest, Tuareg V6 TDI, A4 B7, Golf 5 1.6 tiptronic si...cireasa de pe tort: Buick Electra 6.8 V8, automata in 3 trepte....

 

Intre timp, am tot "propadavuit" DSG-ul, convingandu-mi 4 prieteni ce-si schimbau masinile sa-si ia DSG. In primele 2-3 zile de automata toti m-au injurat, (in special cand muscau din volan franand cu stangul) dar de atunci toti au zis ca nu-si mai iau altceva decat DSG :)

 

Anul trecut mi-am luat Passat manual. M-am injurat in fiecare zi pentru asta.

Intre timp, in familie a aparut o O2 FL MY3013 1.6TDI DSG. Asta a fost momentul care mi-a umplut paharul. M-am enervat si am dat Passatul. Oftica si frustrarea erau prea mari :)

Acum...mi-am comandat Superb 2.0tdi DSG tocmai ca sa-mi pot indeplini aceasta veche dorinta. Mai am 6 saptamani de asteptat la DSG :)

Imi pare rau sa iti spun dar nu cred ca exista 911 GT3 PDK, iar in legatura cu M3-ul nu cred ca stia cutie ca esti tu de-a latu sry

 

Hai sa lasam supercar-urile deoparte si sa ne continuam discutia cu DSG

Typo, my bad. Vroiam sa spun 911 Carrera PDK si GT3 - manual :( Incercam sa argumentez ca PDK mi-a placut mai mult, desi GT3 e alta masina.

 

La M3, da-mi voie sa te corectez: In Sport +, cu MDM decuplat, adica toate sistemele de asistare pe OFF, cutia isi schimba setarile si e alta masina. In viraje, daca te joci din gaz fara sa atingi linia rosie nu schimba in sus, te lasa sa pleci in drift. In felul asta nu iti apar variatii de moment la roata si nu risti sa strici virajul 

 

Cat despre supercaruri, vreau sa te contrazic: trebuie sa vorbim de ele, ca de la ele in jos pleaca tehnica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

De acord cu asta ! :)

 

 

Eu am avut GTI DSG si am schimbat masina, conduc manuala....si imi place .... :)

Ai schimbat mașina corect, nu cutia. Dacă era GTI M6...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, desi repet...DSG e o super cutie :) probabil ca pe viitor....cine stie....mi-ar placea sa am o a 2-a masina cu DSG :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

 

 

Citind retrospectiv acest topic trag ceva concluzii:

 

- exista oameni care au manuala si zic k e mai misto decit DSG , desi 90% din acestia nu au condus niciodata DSG

-exista oameni care au DSG si nu s-ar mai intoarce niciodata la manuala

-exista oameni care au manuala si regreta acest lucru, isi doresc urmatoarea masina DSG

-NU EXISTA oameni care au DSG si isi doresc manuala....

 

Eu cred ca din acest moment discutia poate fi inchisa, argumentele vor fi mai mult sau mai putin de prisos....

De acord cu asta ! :)

 

 

Urmariti posturile userului Drujba.. el avea alte asteptari de la masina/cutie si a fost dezamagit :).

http://vwforum.ro/topic/96750-gti-edition-35-conversie-de-la-dsg-la-m6/

 

 

Este alegerea fiecaruia stilul de a conduce, pentru unii e o aventura de fiecare data, insa cand depasesti 100km pe zi in oras iti doresti mult o cutie automata

Modificat de Boditza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

daca din cauza asta: "Rezultatul este ca am mers cu masina vreo 3.500 km dupa care am tras-o pe dreapta intrucat de fiecare data cand merg cu ea ma umplu de nervi, mai ales cand sunt in D si la 55km/h sunt deja intr-a 6-a."

 

poti ajunge sa: "In fine, din vara masina sta in parcare si ii ruginesc discurile de frana. In fiecare luna platesc 800 si ceva EUR degeaba." 

 

inseamna ca iti permiti un asemenea moft nu ca are cutia o problema. poti f. bine sa mergi in S si atunci la 55 esti, de obicei, intr-a treia...si se comporta f. frumos, sau pe manual.

 

asta nu mi se pare o nemultumire vizavi de DSG ci un foarte, foarte, foarte mare moft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ZAINO

Fireste ca am condus masini si DSG si cu convertizor de cuplu (Toyota Camry cu 3 si cu 4 trepte, TC coupe cu 5 trepte sport, SSang Yong, Chevy Trailblazer cu motor de 4.2l - toate la drum luung, pe zapada, iarna, vara, munte, oras, desert)... Stiu ce vorbesc.

Doar nu crezi ca doar ma bag in seama :)

Cum crezi ca mi-am configurat Superbul? Am condus si pe benzina si pe diesel si cu manuala si cu DSG...

DSG pe TDI CR vibreaza dubios si inconfortabil la semafor/turatii mici - cand stai cu piciorul pe frana

Am luat ce mi-a placut ... Mi-as fi permis si DSG daca imi placea

@ICE_2K - Eu schimb la fiecare drum lung din 2 in 4 si 4 in 6... Asta mi se pare stilul optim de condus tdi -ul meu, iar consumul imi da dreptate...

Plus ca eu anticipez traficul si cand vad ca ma aproprii de un camion si nu am timp sa il depasesc din scurt, retrogradez ca sa incetinesc fara sa imi incing franele si economisesc si carburant... (cum suna 850 km cu v medie de 100km/h cu consum masurat la pompa de 5.97)

Ce e misto dar periculos (risc mai mare sa adormi) la automata este modul cum lucreaza pe autostrada impreuna cu tempomatul - la deal retrogradeaza singura

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Explica-mi mai exact de ce simti nevoia sa schimbi din 2 in 4? Dai blana pana la 4000rpm si dup-aia brusc te-ai potolit si vrei sa mergi calm? Daca tii neaparat sa faci asta (desi nu mi-e clar scopul), poti face f bine asta si la dsg, dai plus de 2 ori daca esti pe manual sau il lasi pe el si va schimba singur cand ai ridicat acceleratia de la podea.

 

Cat despre 850km @ 100km/h = 6L/100km, ce pot sa zic... nu vad unde-i marea performanta :) Tot pe-acolo ma invart si eu cu 3.0TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, da, stiu, toti cei care n-au zic la fel. In mod ciudat, toti cei care au asa zic. Cu siguranta posesorii sunt cei care se insala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, doar ca am in familie un Q5 3.0 TDI Quattro si un Cayenne diesel 3.0 TDI :)  Toti cei care au? inafara de tine cine mai zice ca 3.0 tdi consuma 6 %? :)))))))))))))))

 

 

http://www.clubaudi.ro/audi-a6-c6-2004-2011/3642-consum-motor-3-0-tdi-2.html

 

ia aici si citeste ce scriu posesorii de 3.0 tdi quattro.....asa va place sa povestiti POVESTI :)))))

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar m-am uitat acum la datele de consum pentru A4 3.0 TDI 245CP + Quattro si sunt asa:

 

Urban: 7.2% cutie manuala 6+1 trepte si 6.8% pentru S-Tronic 7 trepte

Extra-Urban: 4.9% cutie manuala 6+1 trepte si 5.1% pentru S-Tronic 7 trepte

 

Deci conform cu ce zic ei, pentru urban este mai eficient o cutie de tip DSG cu 7 rapoarte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vreau sa depasesc camionae, tractoare, dacii 1300, trabanturi (foarte multe in Ungaria :) ) merg cu a 2-a si cand am loc turez pana depasesc si pe urma bag direct 4 sau 5 - depinde daca e vale sau deal.

Eu cred ca sa scoti medie de 90km/h in afara autostrazilor trebuie sa faci ceva depasiri spre plaja superioara de turatii... Cred ca V6 iti ia 6l/100 daca mergi lejer, nu la blana...

Pentru userul average, DSG poate fi mai economic. Ptr soferii foarte atenti la detalii si care anticipeaza in majoritatea timpului traficul, manuala e mai economica...

Pe noile modele de pe MQB, DSG (Octavia 3, Golf 7, A3) are cifre mai mari la consum si timpi mai slabi la acceleratie

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, doar ca am in familie un Q5 3.0 TDI Quattro si un Cayenne diesel 3.0 TDI :)  Toti cei care au? inafara de tine cine mai zice ca 3.0 tdi consuma 6 %? :)))))))))))))))

 

ia aici si citeste ce scriu posesorii de 3.0 tdi quattro.....asa va place sa povestiti POVESTI :)))))

 

Eu am A4, nici Q5, nici Cayenne. Ceva sute de kg diferenta. Kostas si Costi_geo (cu masini similare ca greutate cu a mea, A5) au aceleasi dispute pe topicurile masinilor lor. 

 

 

Cred ca V6 iti ia 6l/100 daca mergi lejer, nu la blana...

 

Evident ca era mers lejer. Dar o depasire in redline la fiecare 2-3km face foarte putina diferenta la media finala. Evident ca daca ma duc pe serpentine si-i rup capul nu mai consuma 6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!