Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

    Este clar. Obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Daca nu esti bogat, mai bine ocoleste cutia DSG. De fapt sunt atatea topic-uri cu inlocuire cutie automata cu manuala... daca se strica si nu-ti permiti reparatia. Ambreiajul clasic tine mult daca nu stai cu piciorul pe el asa cum se vede de multe ori la semafor. Eu am 210.000 Km si nu da semne de oboseala. Fratele meu are 350.000 Km si este original. La DSG numai uleiul cat costa..

   Este foarte bun DSG, este un vis, am inteles, dar exista un dar. Trebuie sa til permiti. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mn un ambreiaj complet costa 4000 lei iar un mecatronic 5000 deci nu e capat de drum pt inca 1000 de lei. Eu chiar ma oftic ca nu mi-am luat DSG dar  urmatoare masina clar nu v-a mai fi manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand posibilitatea de a proba cam toate tipurile de cutii de viteze automate ( incepand de la cele cu 3 viteze pana la DSG cu 8 viteze ,de la mai toate marcile auto ,dar nu de supersportive desi nu cred sa fie mare diferenta ) raman la convingerea ca tot mai buna e o cutie manuala . Singura care, sa zicem, m-a impresionat un pic in modul manual ( in automatic nu e diferenta ) e DSG 8 ( desi nu m-a convins total nici pe mine, nici proprietarul, care vrea sa scape de ea sa treaca inapoi pe manuala ) . Nu zic ca nu mi-ar placea, mai ales in traficul urban sau in viajele lungi, dar inca i-mi vin "piticii tropa-tropa" si vreau ca masina sa faca ce vreau eu nu ce vrea ea .

Sunt pe deplin acord cu tot ce zice Ebi 

Ice_2k

Depinde de cine utilizeaza masina cu cutie manuala pt ca la automata nu cred sa fie mare diferenta (consumul).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

eu raman la parerea ca "mai bun" sau "mai prost' sunt dilemele mecanicilor si inginerilor diversilor producatori si ale editorilor de reviste auto.

in rest, orice progres tehnologic care te scapa de "non-value added steps"(schimbat viteze, bulit pantofi calcand ambreiajul, etc) e un lucru bun.

 

de-aia avem lift in loc de scari, aer conditionat in loc de ventilator si cuptor electric in loc de soba...desi si scarile sunt bune, si ventilatorul e bun si adeseori si soba e buna.

 

prin urmare, exceptand cazul complet inutil in care s-ar strica de 17 ori pe zi cand ar fi complet imposibil de folosit, cutia automata care face treaba in locul tau e perfecta.

 

si, daca "i-mi" vin piticii, vreau ca masina sa faca ce vreau eu, nu ce vrea ea, si anume sa ma duc de unde ma aflu, unde am nevoie, fara sa fac nimic. ca e o amarata de masina nu o fiinta vie.

 

cutie automata, faruri automate, stergatoare automate, senzori automati, telefon - automat, etc...doar ma sui si ma dau jos - prea tare...

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi cumpara masina veche, cutie automata, dar habar nu au ca trebuie sa schimbe uleiul in cutie. Merg cu ea pina se gripeaza dupa care incep sa plinga ca automatele sunt proaste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieten al unui prieten sau? Pretul ala e cam fara cutie la schimb. Avea dsg 6 sau 7?

 

La dsg se strica mecatronicul care cu schimb cu tot ajunge pe la 5000ron totul pe original, comparativ cu kitul de ambreiaj si volant la o manuala pe original nu e atat de mult. Ambreiajele la dsg 6 sunt 3-400 euro insa lucrand umed sunt sanse foarte mici sa pice in afara unor defecte de fabricatie.

Directorul de vanzari de la Reprezentanta Skoda Baia Mare ("prieten al unui prieten sau ?") a patit cu Skoda Superb si atata a fost reparatia. Bineinteles ca la pozitia lui si-a permis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand posibilitatea de a proba cam toate tipurile de cutii de viteze automate ( incepand de la cele cu 3 viteze pana la DSG cu 8 viteze ,de la mai toate marcile auto ,dar nu de supersportive desi nu cred sa fie mare diferenta ) raman la convingerea ca tot mai buna e o cutie manuala . Singura care, sa zicem, m-a impresionat un pic in modul manual ( in automatic nu e diferenta ) e DSG 8 ( desi nu m-a convins total nici pe mine, nici proprietarul, care vrea sa scape de ea sa treaca inapoi pe manuala ) . Nu zic ca nu mi-ar placea, mai ales in traficul urban sau in viajele lungi, dar inca i-mi vin "piticii tropa-tropa" si vreau ca masina sa faca ce vreau eu nu ce vrea ea .

Sunt pe deplin acord cu tot ce zice Ebi

Ice_2k

Depinde de cine utilizeaza masina cu cutie manuala pt ca la automata nu cred sa fie mare diferenta (consumul).

Eu cred ca nu ai mers cu DSG. Nu stiu sa existe DSG 8. Exista o varianta de DSG6 cu discuri in ulei si doua variante de DSG7, una cu discuri uscate (care nu este foarte fiabila) si una mai noua cu discuri in ulei, care echipeaza printre altele si RS3, cutie care tine si la cuplu mai mare, merge si pe quattro.

DSG echipeaza doar modelele VAG. La Audi se numeste S-tronic dar tot aceeasi cutie este.

Mai sunt alte marci auto care au cutii cu dublu ambreiaj insa nu sunt DSG-uri.

Modificat de Johnny Bravo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista i DSG 8 pe touareg insa a 8-a viteza e una CVT ceva de genul...

E o cutie hibrid...

A mai specificat un coleg tot in postul asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ferm convins ca 90% din cei care sustin ca manuala este pentru placerea condusului si DSG-ul nu, n-au testat in viata lor o masina echipata cu DSG.

 

Eu am condus pe serpentinele de la Paltinis (langa Sibiu) GTI-ul cu DSG al unui coleg de munca si pot sa garantez ca placerea condusului este mult sporita.

Modificat de rifflections
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E și aici un mit cum că automatele ar cădea în masă foarte repede. Nu se face întreținerea corespunzător și asta e cu totul altceva. Nici nu e scump, e doar neglijență.

 

Excludem problemele apărute în urma unor deficiențe de proiectare, care există în ambele tabere. Să vedeți ce cad ambreiajele la alte mărci, într-o veselie și nu-s ieftine deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ferm convins ca 90% din cei care sustin ca manuala este pentru placerea condusului si DSG-ul nu, n-au testat in viata lor o masina echipata cu DSG.

 

Eu am condus pe serpentinele de la Paltinis (langa Sibiu) GTI-ul cu DSG al unui coleg de munca si pot sa garantez ca placerea condusului este mult sporita.

sau poate nu au mers cu ea cum trebuie. mai ales daca e DSG cu un soft bun. sau cea de la BMW.

am fost si voi fi fan manuala...pana sa apara DSG.

am condus mult timp un DSG softat (soft la cutie, nu motor) si pe curbe si pe autostrada. si nu m-as intoarce la manuala.

 

 

dar oricum, vor fi si cei care raman la manuala. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit asa ultimele pagini si am vazut ca se fac multe confuzii pe aici.

 

Nu exista DSG cu 8 trepte pe masini de serie, nici la VW nici la Audi. Cutia cu 8 trepte are convertizor de cuplu (cea de pe Touareg, Q7, A8, Panamera, 3.0 TDI biturbo, S8, RS6, RS7, etc.)

 

DSG exista cu 6 si 7 trepte, cea cu 6 trepte cu ambreiaje in ulei, cea cu 7 trepte pe motoare mici cu ambreiaje uscate + varianta cu 7 trepte de pe motoarele mari, quattro si montate longitudinal.

 

Exista la Audi si Multitronic la 2.0 TDI / 1.8 TFSI / 2.0 TFSI / 3.0 TDI, dar doar cu tractiune fata.

 

Cam astea sunt cutiile folosite de VAG.

 

Ar mai fi R-tronic de pe R8, dar acum au pus S-tronic pe R8 facelift.

 

Ice_2k    S6 si S7 sunt 4.0 TFSI / 420 CP cu S-tronic. S8, RS6, RS7 sunt tot 4.0 TFSI dar cu 520 CP respectiv 560 CP si au cutie automata cu 8 viteze, nu S-tronic.

 

Sper ca nu am omis nimic, dar sunt pe fuga. Mai detaliez pe parcurs.

Modificat de Andrei AXN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ferm convins ca 90% din cei care sustin ca manuala este pentru placerea condusului si DSG-ul nu, n-au testat in viata lor o masina echipata cu DSG.

 

Eu am condus pe serpentinele de la Paltinis (langa Sibiu) GTI-ul cu DSG al unui coleg de munca si pot sa garantez ca placerea condusului este mult sporita.

sau poate nu au mers cu ea cum trebuie. mai ales daca e DSG cu un soft bun. sau cea de la BMW.

am fost si voi fi fan manuala...pana sa apara DSG.

am condus mult timp un DSG softat (soft la cutie, nu motor) si pe curbe si pe autostrada. si nu m-as intoarce la manuala.

 

 

dar oricum, vor fi si cei care raman la manuala. 

 

 

Așa eram și eu, numai manuală. Până când la BMW n-am avut de ales, nu mai exista manuală deloc. Un nene mai în vârstă când m-am urcat prima dată în mașină mi-a spus că după ce merg cu aia nu mai cumpăr manuală în vecii vecilor. Și a avut dreptate. Mi-a venit automata ca o mânușă de la prima apăsare de pedală. Da, e posibil să se ducă convertizorul în timp, este 500€ din surse AM și 1000€ original. Nu mi se pare o avere pentru ce oferă în timp.

 

Și la fel am pățit și cu 4x4. După primul 4x4, toate care au venit au fost 4x4 în diverse forme. Cât voi avea de ales, va fi automată și 4x4.

 

În general mașinile de competiție au diverse forme de cutii automate. Poate nu se conduc cu plăcere, dar au avantaje. Manuala a rămas mai de modă veche. Poate la un anumit tip de mașină să merite, una așa de duminică.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Masina in cauza e un A5 2.7tdi din 2011,si a fost singura (dintre toate cele probate de mine) care mi s-a parut ca are timp de reactie =0, fara a sta pe "ganduri" daca "sa retrogradeze acum, sau sa mai astepte un pic .Cum am mai spus ,in traficul din orase, de multe ori ma gandesc si eu "ce buna ar fi o automata" dar inca nu sunt dispus sa platesc diferenta de pret si intretinere dintre o manuala si o automatica doar pt a nu mai apasa ambreiajul . Depinde si ce cere fiecare de la masina sau ce uz face. 

Topicul e "DSG sau manuala ?" iar pentru mine e MANUALA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia automata cu 8 viteze e aceasi folosita si de bmw pe modelele noi.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna!

Numele meu e Tilu...si sunt dependent de DSG!

Am venit in comunitatea asta cu ganduri de vindecare...dar nu cred ca exista leac atata timp cat am un DSG in posesie!

Prin 2009 citeam despre DSG prin revistele (de bucate) auto...apoi am ajuns pe topicul cu probleme la DSG de pe forum...nu m-am panicat.

(Singura experienta cu o automata a fost cu 7G-tronicul de pe un R-klasse, vreo 3 luni, cand am experimentat si franarea cu stangul- noroc ca purtam centura :10[1]: )

Pe urma m-am trezit pe autostrazile germane conducand un A3 cu DSG. Wow! Asta da accelerare! Plictisitor!? Nici vorba. Te simti efeminat!? Esti nebun? Am padele si pot schimba dupa bunul plac!

Mai apoi am zis ca vreau B8-ul, asa ca am pasat A3-ul sotiei. Era "fun" cutie manuala(normal, nu mai condusese automata).

La un moment dat a venit vremea schimbarii masinii:

- Ti-am zis, da!? Ori automata ori tu!  (Alegerea a fost usoara, am ales alt A3 cu DSG!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista i DSG 8 pe touareg insa a 8-a viteza e una CVT ceva de genul...

E o cutie hibrid...

A mai specificat un coleg tot in postul asta...

Lol.

 

E cutie ZF clasica cu convertizor + angrenaje planetare. O am si eu pe X5, timpii de schimb sunt un pic mai lungi, dar e mult mai lina in utilizare zilnica fata de dublu-ambreiaj.  

 

Offtopic:

http://www.zf.com/corporate/en/products/innovations/8hp_automatic_transmissions/8hp_automatic_transmission.html

 

E si un filmulet foarte interesant unde se vede cum e construita si cum actioneaza ambreiajele + franele hidraulice pentru a realiza cele 8 rapoarte. 

Modificat de thesaw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Generatia noua care de la scoala de soferi trece direct la cutie automata, chiar sa vrea sa treaca la manuala va fi imposibil. Am atatea rude care au automata ( ca-i zice DSG sau altceva-normal ca la alte marci chiar daca este DSG, de fapt nu pot sa o numeasca asa ca nu au voie-) si au zis ca nu mai pot, nu mai vreau si mai ales nu mai stiu sa mearga cu manuala. Pe mine nu ma deranjeaza cu nimic manuala, nu trebuie sa ma gandesc cum schimb vitezele, dupa 21 de ani este un automatism, asa cum nu te gandesti cum pui piciorul cand mergi pe jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

nu cred ca exista o generatie intreaga, noua sau nu, care din scoala sa treaca direct pe automata. inca nu sunt f. populare aceste transmisii din motive de pret, la masinile noi, si din ratiuni de (pre)conceptii.

 

adevarul e ca nici eu nu mai vreau sa trec pe manuala, dar daca este nevoie asta nu inseamna ca nu stiu sau nu pot. acum 12 ani cand am facut eu scoala, instructorul mi-a spus daca trec pe alta masina sa fac o cursa a vitezelor stand pe loc, sa vad cum, unde intra si sa dau drumul la ambreiaj ca sa-i aflu punctul mort - nu mai ai treaba dupa - presupunand ca masina aia  functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersul cu masina este ca mersul cu bicicleta. Nu se uita niciodata. Normal ca automata este mai comoda si iti ofera mai multa siguranta in trafic putand fi mult mai atent dar asta nu inseamna ca nu stii sa mergi cu manuala. Astia sunt oameni care au facut scoala de soferi pe camp in comuna. Or fi soferi din judetul Ag...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 1 an de mers cu masina mea, dsg, zilele trecute a trebuit sa merg pentru 2 zile cu manuala sotiei.

Mi s-a parut wow....ce misto, sunt iar super stapin pe orice miscare a masinii...

Caci cam asa e, cu manuala o comanzi 100% , cu automata o ai sub picior 90% ,citeodata schimba subturat etc...

Dupa 2 zile de mers cu manuala am obosit , abia cind m=am urcat in masina mea mi-am dat seama ce diferenta pentru odihnirea creierului este automata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E doar o iluzie acel control în sensul că automata nu înseamnă o lipsă de control, ci decizia ta conștientă de a "delega" o parte  către cutie să-l gestioneze cum consideră ea că e mai bine. La nevoie poți revoca decizia. De fapt o automată poate fi și manuală, invers ... mai greu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!