Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Stiu ca automatele consuma mai mult ,dar am vazut ca pe hartie un 1.4 160cp sta mai bine la consum daca are DSG.Pana la urma cum sta treaba in realitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut la prieteni, cutiile automate is mai stricacioase. Confortul clar ca se simte la o cutie automata dar eu zic ca mai bine mergi pe o cutie manuala clasica, oricum mie chiar imi place senzatia de a naviga printre treptele unei cutii manuale :vwrullz: mai ales daca ai 6 viteze, imi da o senzatie mai sportiva :D

LA fel poti naviga prin cele 6 trepte ale unei DSG. din schimbator sau din padelele de la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca automatele consuma mai mult ,dar am vazut ca pe hartie un 1.4 160cp sta mai bine la consum daca are DSG.Pana la urma cum sta treaba in realitate?

Pai in realitate manuala ar trebui sa consume mai putin, pentru ca ar trebui sa fie si putin mai eficienta desi DSG sunt defapt doua cutii manuale actionate automat (asa ca la eficienta sunt aproape egale) dar motivul principal este faptul ca puterea pentru a schimba treptele trebuie sa vina de undeva si vine de la motor pe cand la manuala vine de la sofer ... Asa ca o manuala condusa corect tot timpul va consuma mai putin ca una automata (indiferent de tip DSG, cu convertor de cuplu, etc.) pusa pe acelasi motor ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrian001 - sincer, nici ca se putea o explicatie mai ciudata - scuze dar, chiar nu stiu cum sa-i spun altfel.

1. La ce stia colegul TDRfx si anume faptul ca, o automata consuma mai mult decat o manuala, raspunsul corect ar fi fost: diferenta dintre vechile automate cu convertizor de cuplu si DSG. Convertizorul de cuplu asigura un transfer de cuplu motor catre cutie, in proportie de 85-90%. Cu privire la acest apect, DSG-ul avand ambreiaje directe, se comporta exact ca o manuala.

2. A doua nedumerire a colegului : "dar am vazut ca pe hartie un 1.4 160cp sta mai bine la consum daca are DSG" nu isi gaseste raspuns prin afirmatia " puterea pentru a schimba treptele trebuie sa vina de undeva " . Pe scurt, totul tine de soft (cutie+motor)... si daca prucatorul spune ca DSG sta putin mai bine la consum fata de o manuala (evident, aceeasi masina, aceeasi motorizare, aceeasi echipare), nu cred ca isi permite o asemenea afirmatie doar din motive de marketing :icon_thumright: .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai citi pe wikipedia despre DSG ai vedea asta "Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems)" (desi se face mai mult referire la cele ca ambreiaj umed si cele cu ambreiaj uscat sunt sigur putin mai ineficiente) si daca ai mai citi despre comparatia automate vs manuale ai mai vedea si asta "Manual transmissions also lack the parasitic power consumption of the automatic transmission's hydraulic pump.". Bine toata treaba asta merge atat timp cat compari un DSG cu 6 trepte cu o cutie manuala cu 6 trepte. Imi metin parerea ca, corect condusa (adica condusa spre modul economic) o manuala nu are cum sa consume mai mult ca o automata -la ora actuala indiferet de tip (bine in afara de cele CVT dar nu am vazut ca VAG sa aiba asa ceva). E adevarat ca DSG e o cutie extrordinara, dar la consum cred ca producatorii sunt putin cam optimisti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta, eu avand manuala dar am mers si cu DSG, la benzinarele puternice, in oras consumul e cu mult mai mic la DSG. Este o cutie excelenta in oras, iar afara se poate folosi la mers sportiv modul manual. Singurul minus ar feelingul franei de motor la limita, cu toate ca e foarte rapida, nu-mi da siguranta manualei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dificil sa compari consumul obtinut de un DSG vs manuala deorece conteaza mult factorul numit: sofer. DSG stie excat ce are de facut pentru a scoate un consum minim pe cand despre un sofer mediu nu poti spune acelasi lucru. Personal DSG-ul mi se pare buna in aglomeratie, e deosebita, dar daca vrei sa conduci o masina, manuala e obligartorie, pentru ca schimbul perfect al treptelor e operatiune care necesita destul de mult antrenament... Cat timp vor lasa si varianta manuala si automata in productie e foarte bine, oamenii isi vor putea alege ce li se potriveste mai bine, dar deja pe multe masini de top nici nu mai poti alege manuala asa ca lucrurile stau putin cam trist. Mai urmeaza sa mai introduca un computer care sa contrloeze directia, tu sa introduci adresa unde vrei sa ajungi si eventual sa apesi frana si acelereatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai citi pe wikipedia despre DSG ai vedea asta "Marginally worse overall mechanical efficiency compared to a conventional manual transmission, especially on wet-clutch variants (due to electronics and hydraulic systems)" (desi se face mai mult referire la cele ca ambreiaj umed si cele cu ambreiaj uscat sunt sigur putin mai ineficiente) si daca ai mai citi despre comparatia automate vs manuale ai mai vedea si asta "Manual transmissions also lack the parasitic power consumption of the automatic transmission's hydraulic pump

Crede-ma ca nu trebuie sa citesc pe wikipedia :icon_thumright: . Iarasi te lansezi in afirmatii false atunci cand spui "cele cu ambreiaj uscat sunt sigur putin mai ineficiente" . CA IDEE . Eu am citit destul despre cutii automate si daca ai fi citit si tu macar ceea ce am scris putin mai devreme, ai fi inteles la ce se refera ultimul tau citat (in engleza) privind manuale vs automate. Daca tu spui ca nu exista diferenta intre automatele cu convertizor de cuplu si DSG, este treaba ta, poti sa crezi ce vrei dar, asta nu inseamna ca ceea ce crezi este si adevarat ;) .

Vezi AICI PDF-ul cu DSG; mai exact, ultimul rand din pag.3.

LE: Dorind sa vad textul din care ai citat, cel de pe wikipedia, nu pot decat sa remarc faptul ca, citezi de acolo doar ce-ti place :) .

De ce nu ai citat, de la avantaje: "Better fuel economy(up to 15% improvement) than conventional planetary geared automatic transmission (due to lower parasitic losses from oil churning)and for some models with manual transmissions;"

Vezi si acel procent de "pana la 15%" pe care, daca il adaugi la 85% (cat am spus mai devreme) eficienta convertizorului...

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am afirmat nici unde ca nu exista diferente intre cutiile automate cu convertor de cuplu si cutiile autoamte DSG. Diferentele sunt enorme, sunt cu totul alteceva. Si in cazul celor cu convertor de cuplu diferenta de consum e chiar importanta in favoarea manualei... Am afirmat ca o cutie manuala e mai eficienta ca una DSG, nu cu mult dar e mai eficienta, pentru ca puterea pentru a apasa cele doua ambreiaje si puterea pentru a schimba treptele vine de la motor, cum zic si cei de pe wikipedia circuitul hidraulic fiind un element parazit pentru motor ... E adevarat ca la performante bate o manaula pentru ca are timpi extremi de mici de scimbare a treptelor, dar la consum raman la parerea mea nu are cum sa consume mai putin ca o mauala decat daca are 7 trepte sau soferul nu stie sa conduca masina economic . Asta nu inseamna ca va consuma cu mult mai mult, diferentele de consum nu vor fi mari ...

PS: Si in plus o cutie DSG nu are cum sa aiba o eficenta mecanica mai buna ca una manuala, are o eficenta cel mult egala cu una manuala...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa zicem ca as avea posibilitatea de a-mi achizitiona SH o octavia II 1,9 TDI, 103.000 km cu DSG, an fab. 2006. Temerea mea este ca fiind totusi un produs relativ nou, in cazul unei disfunctionalitati, nu va sti nimeni ce sa-i faca si cum s-o repare. Am urmarit pe youtube cateva filmulete cu animatie despre functionarea DSG, am citit si PDF-ul dar care din pacate contine date generale si la un nivel tehnic scazut. Despre fiabilitate, nu am date suficiente ca sa-mi pot forma o parere obiectiva.

De condus am condus-o deja, e ceva fantastic DSG-ul si dupa parerea mea nu suporta comparatie cu o cutie automata tiptronic. Este cu totul altceva.

PS. Nu are si padele pe volan, altfel imi asumam toate riscurile si-o cumparam :)

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine in afara de cele CVT dar nu am vazut ca VAG sa aiba asa ceva

Are si VAG, se numeste multitronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerul-stai linistit, a mea are 186k si merge perfect(ceea ce nu inseamna ca nu se poate strica la 50k); am padele si nu le folosesc decat in 5% din cazuri, pur si simplu sunt decor(doar daca nu esti superpasionat) Cred ca ai nevoie de ceva antrenament ca sa-ti iasa bine schimbarile cu padelele, de asemenea cred ca se preteaza utilizarea lor la drumuri virajate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off-topic. Multumesc pentru feed-back Tilu, o sa spun totusi pas de data asta :) Vreau ceva cu mai multi cai.

Nu stiu daca s-au mai postat aici:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Un filmulet cat 1000 de cuvinte:

BMW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dap, e şi părerea mea că o automată pleacă mereu la fel, la manuale oric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CristianMarin

Trecand peste calcule de eficienta, viteza de raspuns, etc pot spune ca dupa ce am mers sase luni cu CVT (Outlander) si acum cu DSG (CC) nu m-as intoarce la manuala nici in ruptul capului. Comfortul este incomparabil (si cred ca spre asta tindem toti, nu? ... mai mult comfort). Pe de alta parte, fiind degrevat de schimbatul vitezelor soferul poate fi mai atent la restul "parametrilor".

Parerea mea....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HEH, ai păţit fix acelaşi lucru ca şi mine. Cel puţin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce-am condus 2 zile un Saab 1.9 diesel 180cp cutie automata, m-am lamurit definitv ca prefer manuala. De ce? Sa zicem ca mergi cu 50 la ora in a 3a. Brusc, am nevoie de putere. Talpa. 1 secunda de absolut NIMIC pana cand cutia reuseste sa retrogradeze. Urata senzatie. In plus, ma enerveaza groaznic faptul ca daca la semafor stau cu piciorul pe frana si cutia in D, masina tremura (ambreiajul fiind putin cuplat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off, ice, nu ai condus automata care trebuia. Nu e DSG, in primul rand, si nu este o cutie de viteze automata DELOC performanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off, vlad :) am condus si DSG dar din pacate alea "2 cutii intr-una" nu acopera cazul asta... sunt in 3, el a pregatit 4 si brusc dau talpa. Canci. La fel cu statul la semafor si tremuratul.... nu zic ca nu au avantaje, dar exista totusi si minusuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: Vorbeam cu un prieten pe mess si dupa primul post al meu imi zice "stai sa vezi, or sa-ti zica ca nu era DSG" si pac, apare vlad. Scriu al doilea post si-mi zice "stai sa vezi, o sa zica ca la tremurat era stricata aia" si pac, apari tu :)) Tremuratul respectiv l-am sesizat la absolut toate automatele pe care le-am condus pan-acum. Stai la semafor pe N. Apoi mut-o in D. Zi-mi ca nu sesizezi un tremurat in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope, nici un tremurat. Dar eu nu am DSG, am cutia asta, versiunea pt. cei mari. [LE. nu ia ataşamentul, e 6HP SG 850NM]

De c

Modificat de c6t9
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu spre exemplu am sesizat acelasi lucru si la 335d. Si n-am zis ca nu e ok sa mergi mereu in D, am zis doar ca ma stresa acel tremurici in plus (nu era f mare, dar era).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce-am condus 2 zile un Saab 1.9 diesel 180cp cutie automata, m-am lamurit definitv ca prefer manuala. De ce? Sa zicem ca mergi cu 50 la ora in a 3a. Brusc, am nevoie de putere. Talpa. 1 secunda de absolut NIMIC pana cand cutia reuseste sa retrogradeze. Urata senzatie. In plus, ma enerveaza groaznic faptul ca daca la semafor stau cu piciorul pe frana si cutia in D, masina tremura (ambreiajul fiind putin cuplat).

Bine, brusc ai nevoie de putere: in cat timp schimbi tu viteza la o manuala si-i dai in gusa? Mai repede de o secunda? Ma indoiesc.

Cotetele ce mi-au trecut prin mana dreapta au fost: 5+1 manuala, 5+1 automata (BMW, super cutie!), 5+1 automata (Easytronic, slabuta si babuta), 6+1 manuala.

Decizia: automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!