Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

ok,atunci sa zicem ca ma refer la clasa hot-hatch gen golf,leon,clasa cu care ma identific ca si client,unde nu avem 3.0TDI.

multumesc pt intelegere.brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare cu parerea lui( atat despre combustibil, cat si despre cutia cea mai adecvata pentru personalitatea sa ).

In viziunea mea lucrurile stau asa: benzina si cutie manuala.

Am mers cu T5-ul lui taica-miu care e diesel, intr-adevar diesel-ul are un cuplu, o smucitura, dar care se termina prea repede.

P.S. Un motor se tine turat la redline in curba atunci cand: vrei sa scartaie rotile frumos, esti in sensul giratoriu care la ora aia e liber si de asemenea vrei sa scartaie rotile frumos sau esti in treapta a 3-a si ai fost prins la "redline" la intrarea in viraj si stii ca daca ai reduce turatia in viraj(probabil la 100km/h+) nu ar fi foarte bine pentru tine.

Presupun ca omul ala care a deschis topic-ul si-a luat de mult masina si s-a decis si asupra cutiei si am ramas cativa cu fixatiile lor: unii care au si stiu care e treaba cu DSG si altii care sunt pasionati de cutii manuale.

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soso_leon 1M

1) atunci cand scartaie rotile inseamna ca ai pierdut aderenta, deci nu ai o abordare bine a traiectoriei apexului.

2) cu tractiune fata sau sapte in curba NU accelerezi ci doar la iesirea din curba si mai precis dupa ce ai trecut apexul.

3) atgiile de abordare ale unei curbe sunt: frana, retrogradat, iesit apex acceleratie.

Un lucru foarte important cand vorbim de on-track handling folosind o cutie DSG este imperativ sa se mearga pe modul MANUAL si NU SPORT, acest mod SPORT este indicat daor pentru mersul in linie dreapta drag sau pe un drum putin virajat si cu virajele negociate la viteze mici, pe un drum gen cheia, sau siriu - intorsura Buzau se preteaza la un condus in M.

Cu asta cred ca am spus totul legat de red-line in curba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma refeream la situatia in care esti intr-un viraj, sa zicem deja in varful curbei unde din cate stiu eu nu e foarte indicat sa reduci.

Daca scartaie rotile, asta nu inseamna neaparat ca masina isi pierde traiectoria. Daca nu esti convins de asta, te invit intr-o zi cu mine si iti demonstrez ca desi rotile scartaie, masina poate fi controlata si nu pleaca unde vrea ea(intr-adevar controlul acesta e limitat de anumiti factori pe care nu mai stau sa-i scriu).

Sunt de acord cu tine cu modalitatea de abordare a virajelor, insa eu ma refeream la situatia cand se greseste aceasta, sau se doreste acel scartait in mod special.

P.S. Eu nu am ESP si nici ASR, probabil ca tu ai, asa ca momentul cand intra scartaitul nu e acelasi la ambele masini.

scuze pentru OFF-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faptul ca scartaie rotile inseamna ca esti mult mai aproape de pierderea aderentei decat in momentul in care nu scartaiau rotile, asta voia ANdi sa zica. si granita aia dintre: inca sunt pe sosea - aoleo sunt in sant, e cam mica pt un sofer. pt un pilot e altceva, noi suntem doar soferi.

eu zic sa nu mai faci atatea calcule si ipoteze si sa conduci una. te lamuresti cel mai bine asa. condusul nu are nicio treaba cu discutatul pe forum, ci cu simtitul la fata locului. discutia pe forum e doar ca sa vezi daca merita sau nu niste baze de plecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modul S e bun pentru viteze sub 100, daca vrei sa te strecori prin traficul de oras, fireste cu respectarea legii :) sau pe serpentine ca sa mergi la limita.

In D va schimba dupa cum dai talpa, deci nu va schimba mereu la 1800 de ture.

Cu motorizarea TDI CR se duce pe rosu atat in D cat si in S, asa ca puteti sa o tineti turata cat vreti in curbe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiti cum e DSG acum....cum erau motoarele turbo diesel cand au aparut....cum spunea lumea ''or fi bune astea''...o chestie de pus pe ganduri....iar acum stai si te intrebi cum era posibil sa tragi de un diesel fara turbina....asa o sa fie si DSG peste vreo 10 ani.....''cum era posibil sa conduc eu cutie manuala''....tot ce tine de SEAT,VW,AUDI,SKODA 2010-2020 pe strazi vor face legea DSG....iar ce o sa fie cu cutie manuala sub 2010 cu mici exceptii se vor devaloriza groaznic.....nu stiu ....e parerea mea....nu vreau sa supar pe nimeni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sincer cred ca toti ne dorim un motor foarte puternic cu o cutie manuala, dar din pacate nu prea mai gasim, cam toti producatorii la motoare de peste 3 litri pun automate sau semi. repet la serviciu conduc un 3,2 dsg, acum 2 ani conduceam un a 4 3 litri manual, adevarat ca la ultima ii pica ambreiajul destul de des si am inteles de ce se prefera automatele acum. Tot respectul pt cei ce au creat dsg-ul, este o cutie destul de performanta si de lejera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cu DSG vin echipate si motoare de 1.2 TSI, 1.4 TSI (Octavia 2 FL de ex.). Din ce citesc vad masini numai cu motoare peste 2.0 cu DSG. E nerecomandat sa optez pentru DSG la o motorizare 1.2 TSI sau 1.4 TSI???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e recomandat . Daca era Tiptronic probabil nu era recomandat , dar DSG-ul este o cutie destul de performanta si din punctul meu de vedere se potriveste atat cu motoarele mici cat si cu cele mari .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG e o optiune de confort si sportivitate (va rog fara flame !) care tine de banii disponibili.

Totusi, consider ca DSG e cel mai justificat la un TDI, pt ca motorul nu e atat de elastic precum benzina, iar DSG are mai mult rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi, consider ca DSG e cel mai justificat la un TDI, pt ca motorul nu e atat de elastic precum benzina, iar DSG are mai mult rost.

Corecta remarca. O transmisie automata aduce confort diminuand disconfortul dat de limitarile de turatii ale unui motor diesel.

Pe de alta parte, pe mine inca nu m-a convins factorul fiabilitate al DSG-ului vazand unele experiente ale unor colegi de forum.

Din aceasta cauza, as spune ca alegerea manuala vs. DSG trebuie sa ia in calcul si durata de timp cat vrei sa tii in posesie masina respectiva. Daca cumperi o masina noua ca sa o folosesti 8-10 ani sau mai mult, merita mers pe varianta cutie manuala. La multe marci auto, o cutie manuala de viteze tine mai mult decat motorul.

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca pe langa factorul confort, cutia DSG ofera si doza de sportivitate necesara unui sofer obisnuit raportat la conditiile traficului din tarisoara noastra.

Legat de fiabilitate, e adevarat ca posibilitatea de defectare e mai mare la o automata probabil datorita complexitatii acesteia. Oricum nu poti sa ai toate atuurile in maneca, orice plus aduce si un minus dupa el.

Legat de costuri, rezista cutia manuala si se strica motorul: e oare mai avantajos dpdv al costurilor?

Daca cumperi masina noua si o exploatezi 10 ani, probabil faci 10-15 mii pe an=150 mii,cred ca inainte de a-si da duhul cutia automata va cotiza service-urilor sume mult mai mari pe alte componente.

Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

150.000 mii si isi da duhul :Driver: eu nu am adus masina(passat,skoda,touran dsg) sub 170.000mii la care sa aiba vre`o problema legata de cutie.

p.s vreti dsg luati dar nu din RO. parerea mea :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost foarte incantat de DSG! Am avut pe mana un Passat B6 cu DSG 2.0 TDI si sincer m-a impresionat placut! E foarte utila mai ales in oras, Bucurestiul fiind floare la ureche cu o astfel de cutie, mai ales la oreele de varf! Referitor la defectarea acesteia, fiind mai complicata ca una manuala cred ca are o viata mai scurta, dar asta depinde si de stilul de condus, sau de intretinere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

p.s vreti dsg luati dar nu din RO. parerea mea :D

Chiar daca pare sfat babesc si eu recomand asta. Parca DSGurile de afara nu au atatea probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil va referiti la un lot DSG cu oarece probleme, cautati pe forum ca s-a identificat si discutat chestiunea. Nu are a face cu locul unde se vinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am un golf 5 cu manuala si un B6 2.0 Tdi 140 CP cu DSG. DSG-ul este ideal in aglomeratiile urbane, unde chiar e parfum sa tii numai din frana si acceleratie. Mai departe insa, la drum lung, vreau manuala pentru reprize any day. Si nu spun ca sunt mai rapid decat unul cu DSG, ci pur si simplu imi place sa interactionez mai mult cu masina si senzatia de control pe care o am.

Modificat de Ovidiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Sa nu imi zici ca schimbi la manuala mai repede decat schimba ea in modul tiptronic." Care mod tiptronic?? Tiptronic e una si Dsg e alta (poate modul manual +si-)

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine ai punctat Ovidiu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gusturile nu se discuta. Iar cand opinia vine de la cineva care are DSG e foarte corecta.

Eu sunt happy cu DSG si urban si interurban :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Sa nu imi zici ca schimbi la manuala mai repede decat schimba ea in modul tiptronic." Care mod tiptronic?? Tiptronic e una si Dsg e alta (poate modul manual +si-)

Documenteaza-te cu privire la acest subiect si ai sa afli ca, TIPTRONIC -in esenta- reprezinta functia manuala a unei cutii de viteze automate. In concluzie, afirmatia pe care incerci sa o contrazici, este cat se poate de adevarata.

Vezi AICI ce alte denumiri mai pot avea cutiile automate cu functie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxnelu- de acord cu tine, se facea referire la modul de operare nu la tipul cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut la prieteni, cutiile automate is mai stricacioase. Confortul clar ca se simte la o cutie automata dar eu zic ca mai bine mergi pe o cutie manuala clasica, oricum mie chiar imi place senzatia de a naviga printre treptele unei cutii manuale :D mai ales daca ai 6 viteze, imi da o senzatie mai sportiva :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!