Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Automata nu e de loc mai safe ca manuala... Doar nu iei ochii de la drum cand schimbi viteza...

Deosebirea intre automata si manuala este ca manuala iti permite sa anticipezi traficul si sa schimbi mai devreme viteza..

Exemplu: te apropii de o intersectie cu cedeaza si incetinesti un pic si retrogradezi ca in caz ca ai timp sa treci, sa fii in viteza optima... dar iti taie cineva calea si franezi brusc dupa care vezi ca vine alta masina si dai kick down sa pleci de pe loc... Asta la o automata dureaza cu secole mai mult ca la manuala (milisecundele par secole atunci cand vine un camioni spre tine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Si cu automata poti apasa pe "-" si gata

2. In 95% din cazuri, automata schimba mai repede ca tine, doar ti se pare ca dureaza mult pt ca stai si astepti, fara sa faci nimic. Stii cum e, timpul trece mai usor cand faci ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prieten al unui prieten sau? Pretul ala e cam fara cutie la schimb. Avea dsg 6 sau 7?

 

La dsg se strica mecatronicul care cu schimb cu tot ajunge pe la 5000ron totul pe original, comparativ cu kitul de ambreiaj si volant la o manuala pe original nu e atat de mult. Ambreiajele la dsg 6 sunt 3-400 euro insa lucrand umed sunt sanse foarte mici sa pice in afara unor defecte de fabricatie.

Directorul de vanzari de la Reprezentanta Skoda Baia Mare ("prieten al unui prieten sau ?") a patit cu Skoda Superb si atata a fost reparatia. Bineinteles ca la pozitia lui si-a permis.

M-am documentat destul de mult despre dsg ,online ce-i drept, si nu am gasit nimic unde necesita schimbarea cutiei. Cum ti-am explicat mai sus sunt 2 piese care se pot strica, restul sunt niste pinioane ca la orice alta manuala, rezultand aceleasi sanse sa se strice ca o manuala. Singurul lucru scump la dsg este schimbul de ulei la 60.000km. Toate astea legat de costuri, feelingul ramane la aprecierea fiecaruia. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automata nu e de loc mai safe ca manuala... Doar nu iei ochii de la drum cand schimbi viteza... Deosebirea intre automata si manuala este ca manuala iti permite sa anticipezi traficul si sa schimbi mai devreme viteza.. Exemplu: te apropii de o intersectie cu cedeaza si incetinesti un pic si retrogradezi ca in caz ca ai timp sa treci, sa fii in viteza optima... dar iti taie cineva calea si franezi brusc dupa care vezi ca vine alta masina si dai kick down sa pleci de pe loc... Asta la o automata dureaza cu secole mai mult ca la manuala (milisecundele par secole atunci cand vine un camioni spre tine)

 

Vezi ce am scris fix deasupra. La modul cum pui tu problema ar însemna că nu poți schimba manual niciodată pe o cutie automată, ceea ce e fals. Până să învăț cutia, eu treceam pe modul manual cam la fiecare depășire. Acum deja știu să o controlez din accelerație. La BMW, la VW trebuie să experimentez, dar modul D pare mult mai bleg la DSG.

 

A, și nu se pune problema că iei ochii de la drum, dar trebuie să apeși 3 pedale, să renunți la o mână și să ai o coordonare foarte bună. Când faci asta de prea multe ori și foarte repede, deja devine un factor deranjant. Iar cum spuneam pe aici, mai toate mașinile de competiție au cutie automată într-o formă sau alta.

 

O cutie manuală îți dă impresia că ești mai implicat, dar numai într-o anumită măsură. Ce nu poate face o automată de obicei este să retrogradeze repede în anumite situații. E cam singura bubă majoră pe care am observat-o eu la automate în general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Prieten al unui prieten sau? Pretul ala e cam fara cutie la schimb. Avea dsg 6 sau 7?

 

La dsg se strica mecatronicul care cu schimb cu tot ajunge pe la 5000ron totul pe original, comparativ cu kitul de ambreiaj si volant la o manuala pe original nu e atat de mult. Ambreiajele la dsg 6 sunt 3-400 euro insa lucrand umed sunt sanse foarte mici sa pice in afara unor defecte de fabricatie.

Directorul de vanzari de la Reprezentanta Skoda Baia Mare ("prieten al unui prieten sau ?") a patit cu Skoda Superb si atata a fost reparatia. Bineinteles ca la pozitia lui si-a permis.

M-am documentat destul de mult despre dsg ,online ce-i drept, si nu am gasit nimic unde necesita schimbarea cutiei. Cum ti-am explicat mai sus sunt 2 piese care se pot strica, restul sunt niste pinioane ca la orice alta manuala, rezultand aceleasi sanse sa se strice ca o manuala. Singurul lucru scump la dsg este schimbul de ulei la 60.000km. Toate astea legat de costuri, feelingul ramane la aprecierea fiecaruia. 

Ceea ce a patit prietenul meu a fost o intamplare nefericita, insa inainte de a cumpara Passat-ul in septembrie 2012 si eu as fi vrut cu DSG, dar mi-era frica de costuri.

Ii drept ca nu toti suntem la fel de ghinionisti, totusi am ales manuala. 

Azi am vorbit la reprezentanta VW din Baia Mare, pretul unei cutii DSG cu cea veche la schimb e 22.000-29.000 lei (5.100-6.700 Eur ).

Intrebarea este de ce la Skoda Superb a fost mai scumpa, respectiv 7.500 Eur ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de asta mi s-a parut si mie ciudat cand am vazut pretul scris de tine.. probabil ca pozitia lui i-a permis pretul asta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nsm,cred ca n-ai condus niciodata o masina cu DSG !

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Modificat de Zaino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca multi dintre cei care au postat aici nu au condus DSG. 

 

Un mic rezumat al DSG-ului: e cu totul altceva decat o cutie automata clasica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tiberiuscarpete

salut eu am manuala sunt multumit dar am mers cu un A6 2.0tdi 140cp cu DSG si vreau sa spun ca e smechera ,urmatoarea masina o sa fie DSG 100 la 100

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia nu se termina niciodata.

Cei care n-au condus o masina cu DSG vor fi in continuare fani ai cutiei manuale pana cand vor avea posibilitatea sa o faca.

Cei care sunt "barbati" si siguri ca numai mestecand in mamaliga pot scoate tot dintr-o masina ar fi bine sa studieze masinile sport adevarate gen ferrari...domnilor sa intelegem ca nu o sa va urcati intr-o asemenea masina pt ca nu aveti schimbator cu bat? :winter:

Eu am condus numai manuale pana anul trecut si afirm cu tarie ca atata timp cat imi voi permite voi conduce numia masini cu DSG :dry: Prefer sa fiu o "domnisoara"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fost posesor de GTI dotat cu DSG (6)  pot afirma ca este cea mai avansata tehnologic cutie de viteze pe care am condus-o (inafara de supercaruri), in primul rand este foarte comoda in oras, frana de motor ajutand intr-o oarecare proportie, in modul D ajungi in treapta a 6-a chiar si la 60 km/h, consumul fiind unul mai mult decat decent, modul Sport este foarte promt in raspunsul acceleratiei, turatia devenind mai ridicata motorul ramanand exact in "zona" de cuplu.Desi sunt fan BMW (ultimele 2 fiind automate) DSGul a fost peste ele la toate capitolele, (mi-a placut mai mult si decat automata tiptronic de la PORSCHE),  timpul de schimbare a vitezelor fiind de ordinul milisecundelor, trecerea incredibil de lina dintr-o treapta in alta, rafinamentul fiind peste medie, padelele de dupa volan + - te faceau sa te simti la bordul unei masini SPORT in adevaratul sens al cuvantului (desi la BMW am apreciat levierul cutiei de viteze-joystick care parea mai SF, cu leduri in el, comanda pe impuls (levierul se inclina fata/spate in trepte, revenind instant in pozitia verticala, nu se deplaseaza inainte si inapoi) S-tronic mi s-a parut la fel de "smooth" doar ca am indoieli in privinta fiabilitatii, cunoscand multe cazuri de defectare (DSG, S-tronic) la un numar destul de mic de km...

Desi sunt si voi ramane fan DSG, cutia de viteze manuala iti aduce alte satisfactii...din punctul meu de vedere, adevaratul feeling de condus il ai atunci cand apesi ambreiajul, cand muti tu levierul in ce treapta de viteza vrei....de exemplu...din 1-3-5, 2-4-6 si invers (lucru pe care nu il poti face cu nici o cutie de viteze automata), ai control deplin asupra vitezelor, o masina cu tractiune spate lasandu-te sa te "joci" cu ea (derapaje controlate, etc..), iar cand turometrul ajunge spre zona rosie, nu va schimba cum ar face o automata, ci te va lasa sa ramai in zona de turatie pe care o doresti...Mie personal imi plac ambele :) DSGul este mult mai comod, dar manuala te lasa cu control deplin asupra masinii... :Driver:

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai condus M3 cu SMG, si steptronicul sau DKGul ala de pe 335i? ca asta e adevarata competitoare a DSGului. sau DSG resoftata? ca sa vezi acolo rapiditate. si poate fi 99% manuala. nu vrei in +, nu o schimba. lipeste forma in H a vitezelor.

in schimb, la stop, din 5a..trece singura in 1a. 

la Porsche, trebuie sa vezi PDKul, nu vecheul tiptronic. :) e avion.

 

orice masina performanta actuala are semi-automata, cel putin. majoritatea nu mai au nici levier intre scaune. 3 butoane, si padele. maine as trece pe asa ceva.

http://girlscarsguns.com/wp-content/uploads/2012/01/Ferrari-458-Italia-interior.jpg

http://www.auto-types.com/images/_autonews/Lamborghini-Aventador-LP700-dashboard_28.jpg

 

pe curbe, nicio manuala nu se compara la senzatie cu schimbul din padelele unei cutii performante. 

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus si M3, M5 (SMG) si 911 cu PDK, si Ferrari F430, Lambo Gallardo (padele), deci nu povestesc din reviste... insa am specificat ca nu vorbim de supercaruri....DSGul de pe GTI ma gandesc ca e acelasi cu cel de pe Passat.., vorbim de masini de zi cu zi pe care le conducem in oras, intradevar e super misto sa conduci pe un drum virajat "din" padele, dar pentru mine FEELINGul adevarat de control deplin asupra unei masini este pe o manuala......Degeaba trece DSGul din 5 in 1 la semafor, eu ma refeream ca daca vreau sa dau dintr-a 2-a a 4-a direct si apoi a 6-a pot.....la fel si invers.....la DSG tre sa retrogradezi tu + + + sau - - - :) si cand turometrul ajunge in zona de maxim, schimba automat chiar si in modul Sport(manual)....o cutie manuala ...ramane in zona de turatie maxima cat vrei..plus ca mai ai si ambreiajul care te face sa simti ca esti "SOFER"...pe un circuit, sa conduci la limita o manuala cu "varf-calcai" tre sa ai super experienta....  :)

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim seriosi.

Sunt lucruri total distincte.

NICIODAT niciuna din ele nu va suplini ce face cealalta.

Automata, hidramata si cum mai vreti, nu o sa faca niciodata ce face o manuala.

Nu mi vorbiti de circuit si alte cele.

Aici este vorba de exploatarea zilnica sau siguranta ce ti confera acest sistem de transmisie.

Teoria si practica nu au rezultat comun, in acest caz.

Vorbim strict de exploatare, nu de rapiditatea acestora in exploatare.

Conduc si una si cealalta (si am mai condus).

Nimic nu mi inspira siguranta mai mare decat cv. manuala.

La trei dimineata fiind singur in masina, prin muntii sau alte coclauri de zeci sau sute de km.

Eu zic asa, siguranta nu mi inspira decat cea manuala.

Nu contest automatele, stiu si recunosc beneficiile lor.

Sunt un ideal ce nu poate fi pus in practica, cel putin pentru mine....

Orican  si la orice ora poate sa mi faca figuri mecatronicul la dsg, ce fac atunci?

Vorbesc de masini care fac km. multi si distante mari. Nu de plimbari de voie in jurul casei.

Sa nu mai spun ca manuala are partea de ambreiaj separata, nu intern ca cea automata.

Poti veni acasa si cu ambreiajul la pamant. Cu cealalta nu.

Asa vad eu lucrurile.

Orice interventie la automata este cu sume pe masura.

Este o cutie ce trebuie sa ti permiti, nu doar schimbul  de ulei.

O ador si o urasc in acelasi timp. Depinde in ce postura sunt pus.

Fara incrancenare, este o discutie libera si aceasta este strict opinia mea.

O zi buna tuturor.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@corad0 Tot mentionezi schimbarea 2-4-6, cat de des faci asta? :) Eu am facut-o cred de maxim 5 ori de cand am permisul (peste 10 ani), nu vad ce-i asa o mare smecherie incat sa reprezinte un plus in aceasta discutie.

@theo Pe acelasi principiu cu al tau, de ce conduci o motorizare turbo? Daca pocneste turbina la 3 dimineata prin munti? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 :)

 

Uite o masina pe care probabil toti ne-am lua-o cu PADELE daca am avea posibilitatea....desi cel care a configurat-o a fost de alta parere....:

 

http://www.autovit.ro/lamborghini-murcielago-C27618620.html

 

 

 

@Ice_2k pai de exemplu masina mea are trepte de viteza foarte lungi, in prima treapta de viteza ajunge la 90 km/h, a 2-a la 140 km/h, stilul de condus il am de asa natura incat cam tot timpul cand accelerez puternic intro treapta, urmatoarea pe care o schimb nu este consecutiva, motorul aspirat se conduce turat pentru a a avea cuplu, asa ca nu trec in treapta consecutiva, ci in cea de dupa, ca sa il readuc la o turatie mica...e foarte comod, iar intr-o retrogradare, daca esti intr-a 6-a.....ai 160 km/h franezi puternic sa abordezi o curba......o treci direct intr-a 2-a ...nu stiu ce-i asa greu de priceput (e un plus pentru ca nu poti face asta cu o automata)  :)  Intr-un oras aglomerat bineinteles ca +ul il are o automata.....deci tot timpul o sa existe PRO si CONTRA...

Modificat de corad0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am luat o normala cu 6 trepte...si in fiecare zi prin bucuresti ma urasc pentru alegerea facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k, stii foarte bine ce am vrut sa spun. :D

Respect si conduc cu mare placere automate.

Mai ales ca o mana poate sta ocupata...cu paharul de cafea sa zicem :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ice_2k, stii foarte bine ce am vrut sa spun. :D

Respect si conduc cu mare placere automate.

Mai ales ca o mana poate sta ocupata...cu paharul de cafea sa zicem :lol:

 

o mana poate sta ocupata....pe ...scaunul din dreapta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da corad0, mai ales pe curbe.

Nu de alceva, asa, pentru compensare... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

o discutia calma si fara incrancenare...

deci avem pe de o parte sustinatorii "placerii condusului" - ok, am inteles, desi nu vad ce placere ai sa mesteci in trafic bara la bara pe ploaie.

nici eu n-as refuza o manuala pe o sportiva sau pe un coupe cabrio pe coasta de azur insa in oras...

 

doi la mana ii avem pe contestatarii tehnici. aici nu prea mai inteleg.

mie mi s-ar parea normal ca toti acesti oameni care au o problema cu drobul de sare (ca daca pica) sa nu mearga decat pe scari, in caz ca se blocheaza liftul.

mi s-ar parea normal sa nu vorbeasca decat la fix, pentru ca mobilul se blocheaza si ramane fara baterie, sa nu foloseasca niciodata un calculator ca daca iau un virus si se sterge tot, etc. eventual si o soba pe lemne...ca daca se ia gazul si mori de frig.

 

e doar parerea mea.

orice produs de pe piata are un risc de defectare. din orice gama...toata lumea duce fierul de calcat, masina de spalat sau laptopul la reparat.

dar masina...ei masina e un mic dumnezeu...in romania, pentru toata lumea masina e o investitie. cand de fapt e o imobilizare in pierdere, pentru majoritatea.

 

daca se strica mecatronicul ala de 1000 de euro in 10 ani (Desi nu stiu cine in ziua de azi mai tine o masina 10 ani, mai ales daca si merge cu ea) nu mi se pare deloc un capat de tara. si nici nu vorbesc din prisma unui om bogat care daca pateste ceva la o masina o arunca la gunoi si merge cu alta.

 

pur si simplu mi se pare ca, istoric vorbind, discutiile sunt la fel ca si la aparitia calculatoarelor, lifturilor, mobilelor, etc...

pana la urma masinile se vor automatiza complet, undeva in 30-50 de ani, cum vedem acum in filme...soferul o sa fie un pasager si atat.

 

din cauza ca multi privesc masina ca pe un lingou de aur avem si  multe alte probleme...conflicte, nervi stres si boli, si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ ice_2k, cum de esti de partea DSG-ului ? Conduci o manuala parca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, vezi de ce au copii parinti?

Cam asa ceva.

Mecatronicul ala a cazut pe capete, toata lumea stie,sau poate nu?

Cand soferul o sa fie pasager, nu o sa mai fie sofer.

Stiu, trendul este catre globalizare si prostie n grup.

Iertati acei oameni care au indraznit sa conduca manuale empirice si prea putin cizelate, toate acestea in oda cv. automate.

De asa  ceva mi era frica, de asta nu am scapat.

Abacul a fost si va fi cap de invatatura, fie el de inginer sau de simplu lucrator cu ziua.

Priviti, priviti in jurul vostru si enjoy  de lucrurile simple.

Nu aruncati cu noroi in inaintasii vostrii. Nu renegati istoria.

Stati putin pe loc si trageti aer in piept (ala ce mai poate fi inspirabil), priviti un petic de iarba, un copac.

Nu am vrut si nu am cerut incrancenare.

Suntem din generatii diferite, trebuie sa gasim un numitor comun.

El exista , de ce trebuie sa l descoperim?

 

Ei, dar hai ca distractia sta la mana noastra.

Ce mai conteaza pretul?

Atitudinea vine o data sau odata cu varsta.

Cam asa ceva.

Hai ca nu vreau polemica cu nimeni.

Scuze daca sunt un pic deplasat, sau poate chiar mai mult.

Poate fi sters.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

esti deplasat rau de tot...nu se pupa deloc cu discutia inocenta pe care o invocai, fara polemici.

intr-adevar cu unii oameni nu se poate discutafara jigniri. mai ales cu acei oameni care sufera de mania persecutiei si in loc sa priveasca discutia, iar argumentele personal ca pe un afront adus persoanei lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!