Jump to content

Vibreaza masina la ralanti


Extreme
 Share

Postare recomandată

Multumesc mult Cosmin pentru promptitudine. Mecanicul cu care colaborez deobicei este detinator de Passat B5. Cel de al doilea mecanic este fost mecanic la reprezentanta VW, in prezent la Honda.Motorul pare a nu avea aceste vibratii in ralanti. Este destul de echilibrat. EGR functioneaza bine. Turbo a inceput sa piarda pe la lagarul principal si de aici consecintele cunoscute dar fara sa apara anomalii in functionare. E vorba de un Passat cu 359000km totusi. De la 90000km din 2005 sunt singurul proprietar din Romania al acestei masini. Absolut toate operatiile de intretinere si service au fost facute la timp sau mult inainte cu piese si consumabile de cea mai buna calitate. Nu am facut compromisuri la capitolul acesta. Orice anomalie am tratat-o imediat sau am supravegheat situatia aparuta in permanenta, ca exemplu fiind lantul in care este integrata turbina, componentele caruia le-am curatat periodic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neg buna intretinere. Spun doar ca poate fi ceva in motor, care nu depinde de buna intretinere. Dar daca spui ca motorul nu pare a vibra mai tare... 

Motorul sigur nu atinge nicaieri in caroserie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat daca motorul sau alta componenta atinge caroseria in doua servisuri, verificari ce s-au facut numai in prezenta mea de catre cei doi mecanici de care am vorbit in postarea anterioara. Ma pune insa pe ganduri faptul ca orice am intreprins nu a dus la nicio diminuare, cat de mica, a vibratiilor. Singura modificare, e drept in rau, a fost dupa schimbarea suportilor motorulu  cand vibratiile s-au amplificat. Sa fie acesti suporti Lemforder prea rigizi? Sau ei fiind noi au transmis si amplificat si mai bine aceste vibratii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
în urmă cu 9 ore, aurelcov a scris:

.... Singura modificare, e drept in rau, a fost dupa schimbarea suportilor motorulu  ...

Cu siguranta unul din motive este suportul/suportii schimbati si necentrati corect pe masina. Zic asta pentru ca si mie mi s-a intamplat acelasi lucru dupa schimbarea suportilor de motor si am avut o vibratie, care s-a atenuat simtitor dupa ce mecanicul a recentrat acesti suporti.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt noi si mai rigizi.

Dar daca nu atinge nicaieri in caroserie, problema vine tot din motor, chiar daca tie nu ti se pare a vibra mai mult decat altele. Mai ales ca si cu suportii vechi facea la fel.

Avand in vedere verificarile si investitiile ce le-ai facut deja, e posibil sa bagi mana adanc in buzunar pana sa identifici problema. Ma pot gandi la orice: injector (chiar daca pe tester pare in regula), ambreiaj (chiar daca e nou), vreo biela indoita, etc. Stiu ca suna urat, dar nu poti exclude variantele astea.

Eu am cumparat Passatul cu un mic ciocanel la motor (pe care ulterior l-am identificat si la altele din aceeasi generatie).

Si am inceput: schimbat cuzineti la ax cu came, pompa tandem, ambreiaj, injectoare... bataia nu s-a rezolvat catusi de putin. Toti mecanicii mi-au dat cam acelasi verdict: lagar sau bolt uzat in piston.

Decat sa mai investesc in el, am preferat sa schimb motorul si am scapat de bataie.  Ulterior cand am vandut blocul din cel vechi, am gasit si problema: 3 supape crapate in chiulasa. Pistoanele nu aveau nimic.

Asta ca sa-ti faci o idee pana unde poti ajunge daca vrei sa scapi de problema. Sau o lasi asa si traiesti cu ea pana o vinzi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mutumesc mult Razvan de sfat. Cred ca o sa incerc o recentrare a suportilor pe caroserie dupa bosajul ala pe care il au pe ei. Eventual o sa caut si doi suporti cat de cat buni, dar originali, de la dezmembrari, ca sa-i montez provizoriu in locul celor de pe masina, doar ca sa vad daca ceva se va schimba cat de cat. Ar fi culmea sa se intample asa!

Cosmin cred ca o biela stramba, supape care nu mai inchid bine, ax cu came cu uzuri mari, piston spart, segmenti intepeniti, etc., ar trebui sa duca nu numai la o vibratie anume, dar si la consumuri ridicate de ulei si motorina, zgomote sacadate, batai specifice la un motor cu probleme, incalzirea excesiva a acestuia, lipsa de putere, etc. Situatia in care se gaseste Passatul meu nu pare a se incadra intr-una dintre aceste sabloane. Dar ....totul e posibil!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi! Cred ca este cazul sa va spun cum s-a rezolvat in final problema mea: Am reverificat pozitionarea suportilor motor. Erau corect asezati dupa acel bosaj circular de pe fata inferioara. Vibratia a ramas neschimbata. Am trecut si la ultima varianta de care v-am vorbit in postarea anterioara. Am montat pe masina doi suporti motor de la dezmembrari necursi si cu partea de cauciuc intacta. Surpriza a fost totala: masina merge impecabil fara nicio vibratie, rotund, fara niciun zgomot particular! Nu am putut sa cred ca firma care produce aceste componente pe original poate pune pe piata asemenea repere dezastroase! Ajunsesera sa vibreze usile, parbrizul, bordul! Simteam ca o sa dezintegreze masina. Era din ce in ce mai rau. Deci acesti suporti noi Lemforder au fost in fapt cauza clara a vibratiilor pe care le avea masina. Deci ca sa inchei: daca veti monta la un moment dat o piesa noua pe masina nu este obligatoriu sa si rezolvati problema aparuta. Este posibil ca lucrurile chiar sa se inrautateasca! Nu-mi vine sa cred ca pe piata exista asemenea componente care au si un pret atat de ridicat!  Mecanicul mi-a povestit ca a mai avut asemenea probleme si  pe alte VW dar cu motorul transversal. Nu vreau sa trageti concluzia gresita ca toate componentele noi sunt necorespunzatoare. Dar la capitolul suporti motor se pare ca e mai bine sa gasiti piese de schimb originale din dezmembrari.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Ieri am schimbat amândouă tampoane motor plus cel din față. Marca FEBI am ales. 

 

Sincer sunt cam nemulțumit. Cele anterioare erau cele originale ale mașinii și erau absolut distruse, curse și efectiv rupte. 

Vibrațiile s-au intensificat mult în special în D (am cutie automată). Am stat 15 min cu mecanicul încercând să-l reglăm pe cel din față, fără mari reușite. Vibrațiile tot au rămas considerabil mai multe decât erau înainte cu suporții distruși. 

Ajung la concluzia că sunt cam rigizi suporți de la acest fabricant și asta este. Dacă colegii au ceva idei, aș fi recunoscător... 

Singurele avantaje au fost c-au scăzut total mișcările motorului la gropi, ceea ce a crescut considerabil comportamentul mașinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mecanicul meu care lucra pe Bora imi spunea mereu, daca e piesa originala si mai merge, chiar daca e crapata, uzata, las-o. 

Astea noi sunt mai proaste calitativ decat ce s-a pus original acum 20 de ani.

Totusi, pe partea de suspensie n-am avut probleme cu Lemforder. Si flansele au fost in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica tamponul central, cel din fata motorului, trebuie reglat pe inaltime in asa fel incat motorul sa nu se sprijine pe el, de aici se transmit vibratiile in caroserie.

 

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

38 minutes ago, yeeeeman said:

Mecanicul meu care lucra pe Bora imi spunea mereu, daca e piesa originala si mai merge, chiar daca e crapata, uzata, las-o. 

Astea noi sunt mai proaste calitativ decat ce s-a pus original acum 20 de ani.

Totusi, pe partea de suspensie n-am avut probleme cu Lemforder. Si flansele au fost in regula.

Din păcate cele vechi chiar erau total consumate după 20 de ani de mers in București :)

 

33 minutes ago, xmisterx said:

Verifica tamponul central, cel din fata motorului, trebuie reglat pe inaltime in asa fel incat motorul sa nu se sprijine pe el, de aici se transmit vibratiile in caroserie.

 

 

Dap, a tot umblat la el.... Din păcate e mai dificil cu cutia automată căci in D mașina se ridică din planetare și astfel motorul e mult mai mare mișcare...

 

O să încerc să verific tampoanele de la cutie (schimbate in 2016), respectiv traseul de evacuare să nu atingă în nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum un an am schimbat şi eu suporţii, cei de la motor Febi şi cel antibalans original. Pe moment a fost mai bine, dar acum vibrează ca dracu. Hidrosuportul o să-l pun înapoi pe cel original pt. că ăla Febi a început să curgă după vreo 2 luni. Deci calitatea unor produse AM cam lasă de dorit şi am ajuns la concluzia că chiar şi la o maşină veche uneori ieşi mai ieftin cu piese originale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron, asa se ridica toate

acum o oră, Executron a scris:

 

 

 

Dap, a tot umblat la el.... Din păcate e mai dificil cu cutia automată căci in D mașina se ridică din planetare și astfel motorul e mult mai mare mișcare...

 

 

Asa se ridica toate, insa vibratia nu apare din cauza ridicarii, cu motorul oprit trebuie slabite cele 3 suruburi de la suportul prins de baie si reglat pe inaltime astfel incat tamponul sa nu atinga de suport, reglajul se realizeaza foarte usor, dureaza max. 10 min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv Perspectiva ta e una rezonabilă. Însă în cazul meu am cerut cotații la service pentru tampoane OEM și AM. Cele OEM VW costă 600 lei /bucata (fără adaos service) și cele FEBI au fost cam 65 lei/bucata. Deci diferența e.. considerabilă! :)

@xmisterx Mulțumesc de răspuns! Am vorbit cu mecanicul să mă mai duc să umble și voi încerca întocmai ce ai propus tu!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu ”situația finală”.

După destule tentative, am schimbat și tampoanele de la cutia de viteze (tot FEBI, am zis s-o fac până la capăt). Evacuarea a fost verificată, nu are niciun punct de contact (este chiar f. departe). Tamponul față a fost fixat astfel încât în D să nu atingă deloc, fiind cea mai bună soluție verificată ”pe viu”. 

 

Așa am obținut minim de vibrație DAR tot este mai mult decât mi-aș fi dorit. Probabil ideal ar fi să fie toate tampoanele schimbate cu OEM, dar prețul acestora este prohibitiv (500 lei preț minim tampon OEM motor x 2 + 300 lei preț minim tampon OEM cutie viteze).  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.02.2022 at 8:53, Executron a scris:

Ieri am schimbat amândouă tampoane motor plus cel din față. Marca FEBI am ales. 

 

Sincer sunt cam nemulțumit. Cele anterioare erau cele originale ale mașinii și erau absolut distruse, curse și efectiv rupte. 

Vibrațiile s-au intensificat mult în special în D (am cutie automată). Am stat 15 min cu mecanicul încercând să-l reglăm pe cel din față, fără mari reușite. Vibrațiile tot au rămas considerabil mai multe decât erau înainte cu suporții distruși. 

Ajung la concluzia că sunt cam rigizi suporți de la acest fabricant și asta este. Dacă colegii au ceva idei, aș fi recunoscător... 

Singurele avantaje au fost c-au scăzut total mișcările motorului la gropi, ceea ce a crescut considerabil comportamentul mașinii.

Stiu ca poate s-a rezolvat intre timp problema, totusi scriu pentru cei ce cauta inca rezolvari: aceias problema am intampinat-o si eu, am schimbat la un Audi A4 b7 2,0tdi tampoanele de la motor, firma Meile HD cu conector electric si celalalt la fel Meile dar de dreapta fara conector, i-am masurat ca sa vad daca pot sa-mi montez pe Passatul meu 1,9 tdi AVF, sant relativ identici, desi in specificati zice ca sant cu 3mm mai inalti si circumferinta un pic mai mare. Am montat dreapta Meile HD si cel cu contact electric firma Impercom foarte elastic cel din stanga cu contact electric, iar cei de la cutie firma Veico pentru cutie automata, foarte buna calitate ori ce am cumparat de la firma asta este super calitate, vreau sa spun motorul se misca mult mai mult in relantiu pe tampoane dar nu sesizezi nimic in caroserie. Tot Veico si tampoanele de la toba inclusiv toba intermediara noua Walker, sfat cand ati terminat toate piesele de montat, porniti motorul si montati toba intermediara cu teava care vine din katalizator, impingand tragand rasucind pana nu se mai simt miscari in esapament deloc, de aici vin toate problemele de la esapament, pentru ca atunci cand se invechesc tampoanele se lungesc, si cumva vine tobele spre in fata. La franari veti simti o vibratie mai mare asociata cu zgomot. recomand celor ce vor brate noi tot Meile HD sant de ingineri toate piesele reproiectate sa fie mai bune ca cele originale, cateva coduri de tampoane....https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Meyle/1001990189?modelId=5de40421....https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Meyle/1001993180?modelId=5de40421....https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Original-Imperium/37601?modelId=5de40421.....https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Vaico/v101214?modelId=9cfc1c8a 

Modificat de gygel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Bună seara. 

 Am vibrații mari la relanti. Și cred ca de la injectoare. Am atașat o poza. Care din ele sunt defecte? 

 Mulțumesc 

Screenshot_20220724_165709_com.android.gallery3d.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Catalin.Braila
On 28.09.2017 at 22:10, BoostyDj a scris:

Salut! Am si eu o problema la un Passat 2002 131CP TDI AVF. De vreun an de zile umblu ,am schimbat vreo 10 mecanici si nici unul nu reuseste sa i dea de cap.Va explic simptomele.Pornirea la rece(dimineata cand e mai frig) motorul trepideaza la relantii (scade turatia sub valoarea normala) si scoate fum alb.dupa ce temperatura ajunge la cca 40 de grade,isi revine si merge bine.Precizez ca am schimbat doua injectoare, am schimbat debitmetru, Egr, am curatat turbina cu toata tubulatura plus intercooler si saptamana trecuta am schimbat si ambreiajul si volant, dar problema ramane.Cu cateva luni in urma am schimbat iarasi mecanic, iar dupa ce i am explicat omului situatia,s a pus pe treaba.A verificat tot ce era de verificat in ceea ce priveste VCDS,nici o eroare semnalata,totul e in parametrii.La un moment dat omul a avut o sclipire si mi a scos mufa de la senzorul de temperatura..printr un miracol trepidatiile au incetat,fum nu mai scotea..am zis asta e! Sonda de temperatura defecta...Wrong! Am pus de 2 feluri OEM si Aftermarket,problema persista.Am schimbat si cel de ai 2lea senzor de temperatura care se afla langa radiator,dar fara succes.vazand ca nu ii poate da nimeni de cap,am circulat asa cu ea,adica cu mufa senzorului de temperatura scos.Cand am schimbat debitmetrul, m am gandit sa bag acea mufa la loc sa vad cum se comporta.Zis si facut! Dimineata,iarna fiind, - 10 grade, pun contactul si observ ca martorul de la bujia incandescenta se aprinde timp de  2 secunde ,apoi se stinge.evident am pornit din compresie,bujiile erau in concediu.Iar inapoi in service,le a masurat ,le a verificat totul in regula dar nu erau actionate de catre Ecu .Am scos iarasi vestita mufa din sonda de temperatura si ce sa vezi,bujiile functioneaza.Sincer sunt pierdut si nu stiu ce sa mai fac..mufa de la sonda a fost masurata,functioneaza.Acum ca ultima solutie,saptamana viitoare ma duc sa schimb toate furtunele de vacuum sa vad daca scap de acele trepidatii mega enervante...iar la capitol bujii,sincer nu stiu. A mai patit cineva asa ceva? Orice idee e binevenita, eu sincer le am epuizat pe toate.

Ai rezolvat problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Publicat (modificat)

Salutare, imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.

am o problema cu un passat b5.5 2003 1.9tdi 101cp are 360k 

O am de un an si asta a fost singura problema la care nu i dau de cap

Moare motorul in mers 

am dus o la un mecanic ,a pus testerul pe ea si singura problema era un “injector”

a fost schimbat dar se pare ca tot moare in mers

am fost sa verific si pe partea electrica si nu sunt probleme acolo

Mentionez ca motorul nu are nimic

a fost verificat de mai multe ori

 inainte sa moara motorul trepideaza si se aude ciudat

se intampla la viteza mica

Mai porneste abia dupa 10 minute dar foarte greu

Modificat de MariusS5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!