Jump to content

Vibreaza masina la ralanti


Extreme
 Share

Postare recomandată

Buna ziua tuturor,...

Tind sa cred ca este vorba de un tampon, dar care? La motor s-au verificat si nu este nici unul slab. Ce am observat astazi, a fost ca se misca destul de tare din cutia de viteze ( am dat mansonul de piele deoparte si se vede cum se misca cutia cu totul )

Aveti idee despre ce ar fi vorba?

 

Multumesc anticipat!

 

Ansamblul motor-cutie este prins de caroserie in 4 suporti elastici. Mai exista in fata motorului prins pe baia de ulei (poza 3) un suport de limitare a misarii motorului atunci  cand acesta intra in cuplu. Este important reglajul acestui suport pentru ca poate genera vibratii. Este normal sa poti vedea cutia miscandu-se pentru ca suportii sunt elastici dar daca maneta schimbatorului de viteze se misca inainte si inapoi cand treci din accelerare in frana de motor( de obicei in trepte inferioare, 1,2,3) suportii de la cutie trebuie schimbati. Cel de pe stanga, poza 1, limiteaza miscarea longitudinala, daca este uzat se misca maneta, cel de pe dreapta, poza 2 , limiteaza miscarea pe verticala, daca este uzat aduce vribratii.

Daca prin schimbarea suportilor vibratiile persista atunci problemele sunt diverse. Din ce spui tu, si citez ''1) de ce tremuratul apare dupa ce masina se incalzeste -  nu tramura cand este rece'' rezulta ca ai si alte probleme.

Cred ca ai probleme pe vacuum. Verifica si etanseaza obigatoriu stutul pompei tandem. La 5-6 secunde de ralanti banuiesc o scadere sub limite a vacuumului , de aici inchiderea EGR,adica invers fata de cum ar trebui.

 

Stutul pompei de vacuum este deficitar la toti cei care au b5 sau 5,5 pentru ca furtunul care pleaca in servo este gros si scurt trage de stutul pompei si-l slabeste din interiorul corpului pompei. Im plus amplsarea pompei intr-un loc greu vizibil si accesibil face ca mecanicii sa ocoleasca problema. Nu-mi sta in caracter dar cand am umblat acolo am injurat ca toti tractoristii.

In mometul acesta sunt cu masina in faza din poza 4. In afara prezoanelor chiulasei, a bielelor si a celor de la palier nu a ramas nimic nedemontat. Pot spune ca vibratiile apar ca un fenomen rezultant al tuturor defectelor

post-82361-0-15243900-1371372747_thumb.j

post-82361-0-71160300-1371372787_thumb.j

post-82361-0-17842400-1371372836_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua tuturor,

 

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema: vibreaza masina la ralanty.

Eu am avut o problema asemanatoare. Era racordul flexibil de la esapament foarte rigid deoarece supapa EGR pierdea ulei care

curgea direct pe el.  In timp a devenit mai rigid si transmitea toate vibratiile motorului in esapament.

Dupa inlocuirea lui s-au terminat vibratiile.

Pentru verificare pune pe cineva sa tina de toba finala in momentul in care se aud vibratiile. Daca este de la el ar trebui sa nu se mai auda

cand tii de esapament.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diferentele constructive sunt mari intre b5 si Bora. La b5 nu prea are cum sa curga ulei pe racordul flexibil.

 

Postez aici o continuare a postului nr.276 si atachul pozei 4, unde n-am apucat sa termin fiind intrerupt de alte activitati. Spuneam ca vibratiile apar ca un fenomen rezultant al tuturor defectelor. Poate exista si cazul in care exista doua defecte care genereaza vibratii de sens opus si noi sa nu le simtim. Dupa ce eliminam toate necunoscutele si masina tot vibreaza mai ramane de verificat volantul. in cazul meu s-a dovedit a fi defect.

In final cred ca vibratiile pot da cele mai multe batai de cap.

post-82361-0-19832600-1371380920_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Scuze  m-am exprimat gresit.

 

Era vorba ca tocmai la b5 uleiul care sacapa din admisie pe langa gaurile de la EGR se preling direct pe racord.

La bora ce scapa pe langa egr nu curge pe racord acesta fiind mult mai in spate.

 

Nu faceam o comparatie cu bora, vorbeam despre vibratiile pe care le poate produce racordul flexibil de la esapament la passat, audi,superb, problema asemanatoare cu aceea descrisa de colegul nostru pe care am remediat-o prin inlocuirea racordului.

 

Dar sigur ca asta nu poate fi si problema lui, iar verificare racordului e chiar o operatie simpla.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Intru si eu in discutie. Se pare ca am acceasi problema. Motorul vibreaza mai puternit intre exact 880 - 920 rpm si transmite vireatia in toba de esapament. Se aude un huruit gol. Sunetul este 100% din toba pentru ca m-am bagat sub masina si daca tin toba de mijloc cu mana nu mai produce acel sunet. Insa vibratiile sunt din motor. Am fost la service... mi-au recomandat sa merg la cineva care se ocupa cu tobe. Respectivul a spus ca este de vina racordul flexibil si ca-l schimba cu 250 ron dar doar dupa ce schimb si suportii de motor. Am schimbat suportii de motor in speranta ca se rezolva problema...si nimic. Tot  asa face. (Am schimbat doar 2... cei cu ulei. din cate am vazut eu mai sunt 2 la cutia de viteza.. intentionez sa-i schimb si pe aceia .. dar vad ca lumea zice ca ar fi 3... la motor.. sa fie cel din poza nr 3 de mai sus??) Am schimbat intre timp dupa ce am citit acest topic si suportii de la esapament.. oricum erau ieftini.. a mai scazut sunetul dar tot se aude(inainte se auzea mai puternic.. dar tot intre aceste turatii).

Ideea este ca tubul flexibil arata in stare imaculata... fara rupturi sau alte probleme si nu l-as schimba doar de dragul schimbatului. Suportii de mai sus tot trebuiau schimbatii ca nu au fost schimbatii de cand am masina.. si masina are deja 203.000 km.

Cred ca am sa schimb intai si ce doi suporti de la cutia de viteza si de la motor daca mai exista inca unu..Daca problema persista atunci nu am ce sa fac decat sa schimb si flexibilul(desi imi pare cam mult cat cere... 250 ron).

Vre-un sfat?

PS. VB de masina din semnatura.

Modificat de qAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al 3-lea suport (poza 3) nu se schimba. Doar se regleaza a.i. sa nu fie tensionat daca motorul este in repaos,

Sa nu confundam vibratiile cu zgomotele masinii. Racordul schimbat va elimina doar zgomotele nu si vibratiile motorului care fac sa tremure scaunul sub sofer. Cel putin asa a fost la mine.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt tubul flexibil presupune sa elimine vibratii care sunt transmise de la motor la toba.

Masina nu-mi tremura. Nici scaunul si nici volanul. Motorul trage de rupe.. deci nu cred ca e problema din motor.. dar acele vibratii nu pot venii decat din motor. Degeaba schimb tubul flexibil daca acele vibratii tot sunt induse in sistem, in timp si tubul flexibil nou v-a ceda. Nu inteleg dece la liber 800 rpm nu sunt probleme.. daca ating pedala putin ... si urca la 900 rmp apar acele vibratii.. oricum eu nu accelerez atat de fin incat sa ating aceste turatii dar... se simte atunci cand incetinesc si stau la semafor si scot la liber... atunci cand scade turatia automat la 800 si trece prin punctul de 900 atunci se produce acel sunet.

volant nu poate fi.. ca ar presupune ca tremuratul sa se accentueze la turatii mai mari.. dar el dispare la 920 rmp.

Tu ai avut aceeasi problema si ai schimbat tubul flexbil? Vad ca avem acelasi timp de masina... ce cod are tubul? Mai ai acel sunet?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu tremurat la relanti pe masina din semnatura,am schimbat suport dogbone,am schimbat racord flexibil tot nu scapasem de tremurat care era deranjant! intr-un final am schimbat kit volant care s-a dovedit a fii de vina pentru vibratii! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine vibreaza la relantii de cand a dat caldura si merg cu clima pornita dar nu tot timpu doar cand ma opresc la semafor,cand franez si dupa ce ma opresc vibreaza dar nu tot timpu,aveti idee de la ce poate fi?daca o turez putin si o las numai face.si se mai aude ceva cred ca e de la EGR un zgomot ceva de genul cum face un porc un crrcrcrcrcr sper sa intelegeti si acesta se aude tot la relantii,numa de la el poate sa vina ca am stat si ascultat cu urechea.niste sfaturi ar fi bune venite.si sper sa nu se strice EGR ca nu prea mai vreau investii deocamdata :tuktuk: turbo este nou + distributia...deci ar putea sa vibreze poate de la intinzatorul curelei de accesorii sau de la ambreiaj,volant,masina are 165.000 km luata din austria si tot aici si circula...

 

multumesc mult si astept pareri.

Modificat de bobuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul de la EGR defect ar trebuie sa fie ca un supt greu infundat.(de obicei acelasi sunet care il fac femeile cand beau din sticla de bere :)) Daca asa este atunci este EGR 100% si la mine facea la fel. S-a infundat cu ulei. Trebuie sa o schimbi... sau sa o cureti. Nu stiu sigur daca se poate curata. Daca nu o schimbi nu se strici nimic altceva decat ca se accentueaza blocarea EGR si-ti creste putin consumul. Plus scoti fum putin mai negru dupa tine. Uita-te la ea sa vezi daca curge pe langa ea ulei. Daca curge atunci schimb-o sau curat-o.

Dar trepidatii nu ar trebui sa apara din aceasta cauza.

Modificat de qAdrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei langa EGR este destul de mult pot sa zic,dar niste prieteni mi-au spus ca este o boala la toate masinile astea asa si la audi la fel.deci il pot da jos de pe masina si curata?cu ceva spray de curatat carburatoare ma gandesc,oricum mi sa parut in ultimu timp ca am consumu cam mare si poate ca asta sa fie cauza.in legatura cu sunetu poate sa fie si asta ce spui tu se aude tare ciudat si vine din zona aceea,asta dupa ce se incalzeste motoru bine si merge si clima,o sa mai vad zilele astea ce si cum si cand am timp ma pun sa il desfac si la curatat cu el.

 

numa bine si multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai buna solutie de curatat EGR este triumful pentru aragaz, dizolva tot. Daca tot umbli acolo, curata si galeria de admisie si schimba si garniturile (la galerie, un o-ring la EGR si o garnitura la teava de recirculare). Cand cureti EGR ai grija sa astupi cu ceva teava de vacuum ca daca scapi triumf, motorina sau altceva acolo, iti dizolva membrana si poti sa il arunci. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt tubul flexibil presupune sa elimine vibratii care sunt transmise de la motor la toba.

Masina nu-mi tremura. Nici scaunul si nici volanul. Motorul trage de rupe..

 

volant nu poate fi.. ca ar presupune ca tremuratul sa se accentueze la turatii mai mari.. dar el dispare la 920 rmp.

Tu ai avut aceasi problema si ai schimbat tubul flexbil? Vad ca avem acelasi timp de masina... ce cod are tubul? Mai ai acel sunet?

Tubul flexibil nu elimina vibratii. Este doar o piesa elastica ce leaga doua subansambluri care nu se pot misca in acelasi mod. Altfel legatura s-ar rupe. Daca tubul este rupt undeva acolo ar apare negru de fum. Ceea ce nu cred ca este cazul. La b5 flexibilul este solicitat mai putin decat la motoarele dispuse transversal ( golf4 ). La tine, o piesa sau subansamblu de pe evacuare nu mai sta prins la locul lui si intra in rezonanta la 900rpm. Trebuie suspendata masina si studiata foarte atent zona de evacuare. Atentie la suduri si tobe. Pe interiorul tobelor pot exista bucati desprinse sau chiar  zgura, ma rog, ceva asemanator.  Eu nu am schimbat tubul flexibil ci volantul, dar la mine vibra toata masina pana la 2000 rpm.

 

La mine vibreaza la relantii de cand a dat caldura si merg cu clima pornita dar nu tot timpu doar cand ma opresc la semafor,...si se mai aude ceva cred ca e de la EGR ...

Fenomenul EGR se petrece cam asa. Pompa de vacuum (tandem), sau mai exact stutul la care este conectat sistemul pneumatic, se slabeste in corpul pompei si legatura nu mai este etansa. Aici se pierde cel mai mult vacuum pe langa pierderea de pe alte furtune. Spatiul dintre corpul pompei si stut se uple cu ''noroiul'' caracteristic acelei zone care nu se vede si mecanicii o ocolesc. Cand este rece motorul ''noroiul'' se solidifica si etanseaza pompa. Cand se incalzeste vacuumul se pierde masiv. In sistemul pneumatic exista o sfera de plastic goala la interior, situata cumva pe langa turbina cu rol de uniformizare a presiunii de vacuum, numita acumulator de vacuum. Cand motorul este cald, la ralanti acumulatorul nu mai uniformizeaza presiunea si membrana capsulei de la EGR se ridica si coboara la fiecare tura a pompei. De aici apare zgomotul EGR. Valva egr sta de fapt inchisa, ca si cum am avea EGR anulat cu toate efectele secundare, inclusiv vibratii. In clipul atasat am incercat sa arat defectul pompei.

mov05626.avi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Vad ca avem acelasi timp de masina... ce cod are tubul? Mai ai acel sunet?

Daca-ti este de folos,  si nu-i prea tarziu,  8d0 253 097 m, asta este codul de pe flexibilul meu, dar pun pariu ca si al tau este ok. Al meu are 275 kkm. Codul este pe oe si este pentru anamblul: flansa, racord flexibil si catalizator. Nu vrei sa-l schimbi !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine vibreaza la relantii de cand a dat caldura si merg cu clima pornita dar nu tot timpu doar cand ma opresc la semafor,cand franez si dupa ce ma opresc vibreaza dar nu tot timpu,aveti idee de la ce poate fi?daca o turez putin si o las numai face.si se mai aude ceva cred ca e de la EGR un zgomot ceva de genul cum face un porc un crrcrcrcrcr sper sa intelegeti si acesta se aude tot la relantii,numa de la el poate sa vina ca am stat si ascultat cu urechea.niste sfaturi ar fi bune venite.si sper sa nu se strice EGR ca nu prea mai vreau investii deocamdata :tuktuk: turbo este nou + distributia...deci ar putea sa vibreze poate de la intinzatorul curelei de accesorii sau de la ambreiaj,volant,masina are 165.000 km luata din austria si tot aici si circula...

 

multumesc mult si astept pareri.

la liber cu motorul pornit, daca iei maxim volan stanga sau dreapta si auzi un " cârâit " probabil că este ambreiajul alternatorului.  200 lei + 100 manopera si am fost fericit ca am scapat cu atat. Baftă

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am probleme cu un suport de motor, si la mine vibreaza in relanti, suportul din partea stanga e de vina. Se simte cu mana ca se misca liber, si zici ca are un sunet cand misti o sticla cu jumat de apa, cred ca a curs din ulei, dar nu prea se vede. Are un prieten un audi busit si mi a spus ca imi da suportul de la el, se potriveste? Ma mai intereseaza ca suportul din stanga e la fel cu aia din dreapta?

Modificat de csomos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparent sunt la fel, dar au coduri diferite, nu-i poti inversa. Si daca a pierdut ulei nu-si schimba lungimea, doar ca nu mai amortizeaza miscarea. Daca se misca liber ai mai multe probleme. Cred ca e dus si cel de la cutie pe partea dreapta. Nu inteleg cum poti auzi uleiul miscandu-se la interior, la cativa cm cubi. Mai bine pune o poza la piesa de care tragi.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa este cum zici tu. Este dus si aia de la cutie. Pe aia am si schimbat si in legatura cu zgomotul de apa o sa fac un filmulet ca sa te conving numai sa ajug pe canal. Sincer prima oara si mie a fost ciudat credeam ca e de la apa din spalatorul de parbriz dar nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca a curs ulei din cel de pe stanga fata ar trebui sa vezi pe dedesupt, pe piesa in care sta prins suportul niste urme rosiatice spre maro. Dar daca dupa schimbarea celui de la cutie se reduc vibratiile n-are rost sa-l schimbi. Paremi-se ca numai stanga are ulei. Si dupa schimbarea celui de la cutie nu mai are cum sa joace stanga fata. Verifica daca are piulitele stranse, ai nevoie de inelara cu cot, de 13. Pe sub masina ai acces la amandoua.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu, inca nu am scapat de vibratii...

Azi am circulat 100km pe ploaie, masina s-a comportat perfect, fara vibratii.

Deci a mea vibreaza doar daca e cald afara, peste 20-25 grade. Daca afara e racoare e totul ok.

Ce sa mai verific, cum va explicati asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iulian, ai veificat stutul de vacuum al pompei tandem ? Din cauza lui a crapat membrana la EGR. Sau ma rog, ai pierderi mari de vacuum presupun.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum sa crape membrana EGR-ului, din cauza stiutului de la pompa tandem ?

 

... da, pierde vacuum pe acolo, trebuie remediata problema - dar nu se strica EGR-ul de la asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa vezi pe dedesupt.

Nu e pi didisupt pi unieva?

 

Se potrivesc suportii de pe Audi. Cu conditia sa fie tot motor de 1.9PD si longitudinal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa vezi pe dedesupt.

Nu e pi didisupt pi unieva?

 

Se potrivesc suportii de pe Audi. Cu conditia sa fie tot motor de 1.9PD si longitudinal.

Omu a intrebat daca stanga e la fel cu dreapta. Probabil pe audi il are bun in dreapta.

Nu vad faza cu ...pi unieva...

cum sa crape membrana EGR-ului, din cauza stiutului de la pompa tandem ?

 

... da, pierde vacuum pe acolo, trebuie remediata problema - dar nu se strica EGR-ul de la asta...

Zgomotul facut de egr duce la spargerea membranei. Si zgomotul apare cand e defect stutu pompei.

Membrana nu este una de difuzor care merge la 7hz, este mult mai dura. Dupa un timp de ''latrat'' la semafor crapa.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e obligatoriu ca pierderea de vacuum sa fie insotita de zgomote la EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!