Jump to content

MFA la Mk2


elikratos
 Share

Postare recomandată

Salut! O intrebare de detaliu ptr. cei mai intzeleptzi:

Tot vorbim de MFA dar inca nu am intzeles unde este acesta localizat. Sa zicem ca exista "levierul" de control din dreapta coloanei de directie, exista display-ul buclucash intre ceasurile de bord... Dar creierul, domnilor, unde este? Incorporat in blocul instrumentelor de bord (n-as prea crede), ascuns in bord sau in tavitza de sub parbriz, spre compartimentul motor??? Cum arata? Ce ar trebui sa scrie pe el?

Ma poate cineva lumina? :censur: :?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact ca n-am avut niciodata MFA si nu m-a interesat, dar eu zic ca este cu instrumentele de bord. Am avut odata bord de Passat B4 demontat care nu avea MFA in schimb am gasit super procesor NEC in el

si am observat ca daca ii scoteam bordul de tot, motorul avea lag la "full-throttle".. am tras concluzia ca face si bordu niste procesare.

Oricum MFA-ul trebuie sa fie un procesor cu o memorie undeva..( asta inseamna foarte mic )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in bord....

am eu de cand eram pe benzina...

si nu ;-am gasit...

cred ca e cu ceasurile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

MFA-ul nu e in bord. Bordul are doar rolul de a afisa informatiile, primeste semnal din alta parte.

Am avut odata probleme cu bordul si l-am scos si i-am identificat aproape toate semnalele.

In plus am avut nevoie sa merg cu masina chiar atunci si am mers fara bord. Masina a mers perfect, exact ca si cand aveam bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in compartimentul motor, mai precis in mini compartimentul de la baza parbrizului, unde e motorul shtergatorului de parbriz (cred) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e in compartimentul motor, mai precis in mini compartimentul de la baza parbrizului, unde e motorul shtergatorului de parbriz (cred) :)

Ala este ECU. MFA-ul este inauntru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MFA este un procesor in plus si locatia lui este pe placa de baza a "Instrument Cluster"-ului. De unde-i vin semnalaele si ce face cu ele, asta e alta poveste. Asta nu e o parere, e certitudine. Case closed.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MFA este un procesor in plus si locatia lui este pe placa de baza a "Instrument Cluster"-ului. De unde-i vin semnalaele si ce face cu ele, asta e alta poveste. Asta nu e o parere, e certitudine. Case closed.

+=

cum sa instalezi un MFA pe un MK2 :

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=295039

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@scirocco: multzam ptr. link ! :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

buuun... ca tot am dat cu nasul pe aici. eu am bord digital. si am o problema cu MFA-ul. nu imi arata consumul instant. imi indica mereu 0.0. cred ca este deconectat un vacuum sau fir. dar cred ca este vorba de un vacuum totusi. ma poate lamuri si pe mine cineva cu aceasta problema? cum sa-l fac sa imi indice din nou consumul instant?

cautand pe forumuri, am dat de aceasta bucatica de text... dar nu m-a lamurit prea mult... priviti si voi:

Signal failure

Car: 1989 Mk2 8v GTI

Hi, I have an 89 Mk2 8v GTI with a PB engine and the old hazard switch on the dash and was wondering if you could help.

The MFA isn't working properly any more. The oil and outside air temp work but mpg and anything to do with distance doesn't work. Any ideas would be grateful, like what feeds go to it?

Chris, Cornwall.

Answer: The MFA receives a vacuum signal from the engine into a sensor on the back of the panel and the sender rarely fails. If the consumption is reading approximately 17mpg then the vacuum signal has failed and this is usually due to the hose going to the servo pipe on the inlet manifold rubbing through and a small length of correct 3mm vacuum hose usually sorts this out.

The MFA receives its distance signal from a small (usually yellow) hall sender on the rear of the speedo, held on with two small screws and connects to the MFA by the printed circuit foil. The sender often gets dirty and sends no signal and this can be indicated by a very high MPG reading like 99mpg.

The fuel consumption is calculated by using these signals and an RPM signal compared against a set of base values in the MFA so it's not measuring actual fuel consumption by fuel used/ returned over distance. If the distance hall sender has failed, or even the vacuum sender, these can usually be scavenged from an old panel. Be careful with the PCB foil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristivw incearca sa cautzi linia de vacuum de la bord pana la admisie, la cutia cu filtru de aer trebuie sa ai o linie de vacuum, sau daca nu incearca pe linia de vacuum care duce la popma de servo-frana, trebuie sa ai pe ea doua capacele pe acolo. voi posta poze cu transplantul, in weekend ma voi pune pe treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buuun... ca tot am dat cu nasul pe aici. eu am bord digital. si am o problema cu MFA-ul. nu imi arata consumul instant.

niciodata MFA-ul de MK2 nu iti va arata consumul instant.doar cel mediu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

niciodata MFA-ul de MK2 nu iti va arata consumul instant.doar cel mediu.

cel mediu atunci :D imi cer scuze, nu este trecut acel simbol "FI", doar "L/km" sau ceva de genul... nici nu mai stiu la ora aceasta. oricum, nu gasesc acele vacuumuri. cum dispar in spatele bordului, nu le gasesc sub capota. poate cineva sa puna poze macar cu locurile unde ar trebui sa duca, pt a arata consumul?

multmesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil s-a ars o piesa pe acolo, vezi cu multimetrul ce si cum, stiu ca au o buba cu un tranzistor de se strica si nu mai arata cum trebuie turatia, sau vezi sa nu fie intrerupta folia cu liniile electrice, din spatele bordului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nuuu sigur sunt vacuumurile decuplate! va rog mult, ma poate ajuta cineva cu niste poze? am gasit langa ECU un vacuum cu "mufa" care atarna spre gaurica de scurgere a apei de pe aripa. el intra intr-un Teu de sub tavita de scurgere a apei. pun poza.

si apropo! tot din poza... unde tin eu degetul... e un fir din acea mufa de la ECU... care e taiat si izolat... firul rosu cu alb... adica.. de ce e izolat?!?! :( stie cineva ce face??? ecu este de digifant, motor pb. pls help! it's a mess in there

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristivw, nu am firele pe care le ai tu intrerupte, si nu am mai apucat sa fac nimic cu ceasurile alea cu mfa, a inceput furtuna si am lasat-o balta.

trebuie sa vad maine daca tine vremea cu mine sa reusesc sa pun ceasurile.

culmea, mufa de la ceasuri nu este ca a mea, este mai subtzire, si cred ca 2 led-uri nu merg, trebuie sa le inlocuiesc, sau poate ordinea firelor e alta.

tot ce am reusit sa fac azi e sa pun folii pe geamurile din spate :D, au mai ramas cateva impuritatzi (cum tot a batut vantu :D ) dar dau bine pe gemuletzele alea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

excuse me, my bad... aia cred ca e mufa de la antena :D, eu am eliminat-o pe cea de pe aripa.

anyway... am gasit un vacuum "rupt". am pus degetul pe el cu motorul pornit si trage aer. faza e ca acel furtunel din plastic este lasat liber. drumul lui "incepe" de sub locul unde se afla ECU (dintr-un Teu), si se "termina" cam in dreptul bateriei... pun poza. este cel mai galbui din partea dreapta a pozei, pe langa baterie. stie cineva cum ar trebui sa se termine acolo, in dreptul bateriei??? e ciudat parca sa se termine asa brusc. poate ma ajuta si pe mine cineva cu poze, ar fi super. multumescc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, nu stiu ce sa zic cu vacuumu ala.

am reusit sa adaptez bordul cu mfa la ce am avut eu, e o munca migaloasa deoarece difera mufele, si mufele de pe bordul cu mfa nu le-am avut, asa ca am trecut la adaptari :lol:.

totusi consumul nu mi-l arata inca, exista acolo o electrovalva, alimentata de la 2 fire( bobina respectiva), daca pun valva pe inchis manual, atunci acul incepe sa indice ceva pe scala aia (am incercat doar la relanti), daca las valva deschisa incepe sa creasca indicatorul spre 10l/100km, si nu mai scade deloc.

poate cineva sa-mi zica ce e cu electrovalva si unde as putea sa o alimentez.

restul bordului este complet functional :hainoroc: (toata operatiunea a durat o duminica intreaga)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

modificarea instrument cluster-ului, treaba migaloasa :vaidecapulmeu:, inca nu este complet functional dar... e pe vine :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu modificare la mine fiind mai simpla ptr ca eu am avut inainte bordul cu MFA doar ca era modelul vechi(pe maneta de spalare a parbrizului era doar butonul MFA fara pozitiile 1 si 2care erau in bord langa turometru) si am trecut la modelul nou.timp pierdut 1 ora si totul functioneaza super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!