Jump to content

VW Golf 5 1.6 TL vs. 1.4 CL


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Ideea acestui versus vine din faptul ca cele 2 masini au preturi "asemanatoare": 1.6 TL (15.189 euro DDP) si 1.4 CL (15.093 euro DDP)...

Echiparea CL are in plus fata de echiparea TL urmatoarele dotari serie:

- SIGURANTA SI TEHNICA: claxon bitonal, computer de bord, tempomat

- DOTARI INTERIOARE: cotiera spate, buzunare pe spatarele scaunelor fata, lampi de citit spate (2 buc.), oglinzi make-up iluminate, priza de curent 12V in portbagaj, scaune fata confort cu reglare pe verticala si reglaj lombar, tapiterie scaune din velur

- DOTARI EXTERIOARE: faruri de ceata, jante din aliaj usor 6,5Jx15, oglinzi laterale si manere usi in culoarea masinii

Masina va fi utilizata aprox. 15.000 km/an, atat pentru deplasari urbane (80%) dar si pentru deplasari lungi extraurbane (20%) ca masina de familie (2 persoane si 2 copii).

Sunt interesat de parerile celor care detin una din cele 2 masini din acest versus si deci cunosc caracteristicile, performantele si dotarile acestora dar si parerile celorlalti conteaza :lol:

LE: Una din dotarile exterioare nu mai este disponibila pe CL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1.4 80CP este comparabil cu cel de pe masina ta actuala. Eu cu golf 5 1.4fsi de 90 "faceam" o fabie htp. Deci cel de 80CP e echivalent cred. Daca esti multumit de fabie vei fi multumit si de golf.

Eu zic ca merita CL. Scaunele sunt mai bune, parerea mea, plus ca masina arata mult mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca merita mai mult CL decat TL, ca si nivel echipare, este clar, si de dorit daca se incadreaza financiar.

Insa, sincer, nu as considera Golf cu motorizarea de 1,4 (daca era vb de Tsi era alta mancare de peste, dar si alt pret), este o masina submotorizata, si care nu va avea nici macar avantajul consumului redus.

Daca esti hotarat la G5 si vrei benzinar (dupa cum expui situatia, ar fi indicat) as alege ca motorizare 1,6i si pe cat posibil CL ca si nivel echipare.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca cifrele zic tot

Golf 5 TL 1.4 75CP

Timp accelerare de la 0-80 / 0-100 km/h, s

Cutie de viteze manuala 9,7s / 14,7s (cam 14.0s teoretic pt 80cp)

Skoda fabia 1.2 HTP 64CP combi:

Accelera

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand ca nu Skoda Fabia htp era in discutie aici, dar daca vrei neaparat sa ma pronunt, si o Fabia htp o consider a fi submotorizata. 1,4 Tdi-Pd 80 cp este un motor decent pt Fabia si nimic mai mult, nu e extra.

Fiecare dupa cum considera si dupa preferinte, insa pe G5 motorul de 1,4i este putin, fie vara fie iarna.

Decat sa stau sa trag de o masina cu motorizarea asta mai bine: ori mai astept sa mai strang niste banuti sa cumpar 1,6 cu echiparea dorita, ori aleg alt model/masina, ca Slava Domnului are balta peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am zis de de fabia sa faca comparatie.. pt ca are deja si poate sa isi dea seama de diferenta. 80CP sunt 80CP si pe fabie si pe golf si 14s pana la suta sunt 14s si pe una si pe alta. Nu vad care e diferenta.

Din ce vad eu ideea e cam asa: ( in general )

1.4 80cp - submotorizat, nu merita

1.6 102CP - motor vechi, doar 8v, consuma mult, nu merita

1.6fsi 115CP - motor scump, nu consuma mai putin, pretentios la benzina, nu merita

2.0fsi 150cp - motor galagios, consuma extrem de mult, nu merita

Hmm.. atunci mai bine diesel

2.0SDI 75CP - submotorizat, nu merita

1.9tdi 105cp - super motor, consuma putin, are "traditie", e bun

2.0tdi 140cp - e nou, nu se stie cat de fiabil, multi au avut probleme dupa remap.

Pana la SL doar alea sunt motoarele disponibile. Singurul motor care "merita" e 1.9 TDI. Cel putin asa vad eu din parerile celor mai multi de aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Preturile sunt in felul urmator:

- 1.4 CL = 15.093 euro DDP ~ - 1.6 TL = 15.189 euro DDP

- 1.6 CL = 16.148 euro DDP (+ 950 euro)

- 1.6 FSI TL = 16.485 euro DDP (+ 1.300 euro) ;)

- 1.9 TDI TL = 17.437 euro DDP (+ 2.250 euro) :D

1.4 80 CP face 0-100 km/h in 13,9 s, iar 1.6 102 CP face 0-100 km/h in 11,4 s, deci amandoua "bat" Fabia 1.2 HTP :D

Oricum e destul de clar ca oferta de "benzinare" mici e cam slaba la VAG...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca o sa folosesti masina 80% urban si 20 extra motorul este ok dar daca acei 20% extraurban conteaza mult pentru tine si daca vezi condusul ca pe o placere motorul de 1.4 este o pacoste. Vei face depasirile deosebit de greu si masina va fi zgomotoasa daca mergi chiar si cu putin peste 100 km/h. In depasiri trebuie sa urci la 5000 rpm si nu e foarte confortabil, motorul se aude foarte tare si are putere mica chiar si asa. Singurul plus al acestui motor de 1.4 este ca in oras consuma mai putin si ca e mai ietin.

Recomand cu caldura motorul de 1.6 pe un TL decat un CL care se misca greu. Oricum, optiunile din CL nu le-as pune decat pe o masina care costa peste 20.000 euro. Daca e ieftina, apoi ieftina sa fie. :)

Modificat de adi76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand cu caldura motorul de 1.6 pe un TL decat un CL care se misca greu. Oricum, optiunile din CL nu le-as pune decat pe o masina care costa peste 20.000 euro. Daca e ieftina, apoi ieftina sa fie. :)

sunt de acor cu tine la motorizare dar la echipare nu.

eu am echipare CL pe 1.6 benzina si sunt multumit chiar foarte multumit.

DRAPAR : daca iti vei lua pana la urma golf 5 sa iti iei optional cotiera. fara cotiera e urata cu spume si iti recomand CL.

+ optionale la care eu m-am fraierit ca nu am citit bine oferta :) : RCD 300 plus 8 difuzoare fata/spate (107 DDP ) + computer de bord plus ( 53 DDP pt modelu CL ) + cotiera (168 DDP).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Gabriel2006: Care este consumul REAL la motorul 1.6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie imi ia mers normal prin oras cam 8 - 8.5 si afara 6 - 6.5 , cand e agomerat prin oras si se merge bara la bara imi ea cam 10 - 10.5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bara la bara 10-10.5? :banghead: Ce viteza medie ai cand are consumul asta? Cumva 20 km/h? Bara la bara e atunci cand mergi cu <10 km/h si consumul sare de 15%, zic eu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acuma depinde si cum mergi. de ex eu cand stau in trafic cand se merge bara la bara, cand a plecat respectivu din fata si s-a oprit 200 metri mai in fata, nici nu ma agit sa avansez mai in fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa si tu cum circuli ?

Si 2 m distanta este mult, practic suficient cat sa-si poata baga ~ jumatate de masina altcineva, 20 m este imens si de neconceput in traficul bucurestean, cat despre 200 m, mentionati de tine, nu are vreun rost sa discutam, aia sunt SF.

Iar despre 1,6i de la Vwag, este cunoscut ca fiind destul de gurmand, chiar mai mult decat ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorba venea, nu am stat sa masor acuma sa vad exact cati metri sunt. deja suntem offtopic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extraurban nu am scos pina acum mai putin de 7.2%; e drept, toate drumurile pe care le-am facut in afara (160 - 400km) au prins A1 sau A2 (~100km, mers constant la 130-140km/h - mai creste si asta consumul). Poate am eu talpa mai grea, poate nu-i rodat suficient motorul (doar 3500km)..

Iar despre 1,6i de la Vwag, este cunoscut ca fiind destul de gurmand, chiar mai mult decat ar trebui.

Si la Focus 2 - 1.6 benzina 101CP am mai vazut semnalate consumuri similare - si asta e motor ceva mai nou..

Modificat de AIX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul inregistrat pe autostrada este mai ridicat decat cel extraurban clasic, destul de apropiat de cel urban, tocmai datorita vitezelor mai mari de deplasare.

Insa aceasta nu justifica "apetitul" mai mare al motorizarii de 1,6i Vwag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

in cei 5000 de km facuti pana acum am observat urmatorul consum la mine:

extraurban cam 6,5-7l% la mers lejer, fara clima (a se citi 100-110km/h la mers seara pe racoare) si cam 7,5l% cu clima pornita pe zi (2 persoane cu incarcatura medie)

Urban lucrurile se schimba: consumul variaza dar nu am reusit sa scad sub 9% nici cand avea jantele pe 15. Acum cu cele pe 17 nici gand sa scada consumul sub 10% si in mod normal consuma cam 11%.

Nu menajez motorul in mod special, schimb cam dupa 2500 de ture in mod normal, de multe ori pe la 3000 de ture, si acceleratia este semirapida (nu prea suport sa accelerez lung doar de dragul consumului, mi se pare ca se misca asemeni unui melc)

Pt un motor de 1.6i mi se pare un consum relativ mare :)

L.E. consumul extraurban a fost realizat cu ajutorul tempomatului, care cred ca realizeaza o mini economie de combustibil :king:

Modificat de Radu C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

drapar: conduc acest 1.4 80 cp al sotiei cand si cand (intre bucuresti si slaitna - 100 km pe autostrada si 60 pe drum normal) deci:dpdv consum dupa mine este in regula (media pe drumul mentionat 7,9 - 8,2 l/100 km cu viteza de 160 km /h pe autostrd.), insa dpdv zgomot este infernal, toata lumea imi spune ca asta-i zgomotul consacrat al golfului (vw-ului) - mie imi place liniste in masina - poate ca nu compar cu ce trebuie eu conduc un bmw seria 5 , culmea , mai vechi 98/99. In cartea tehnica scrie in mers 75 db , la vw golf v scrie la fel dar este de cel putin 3-4 ori mai zgomotos la orice viteza si in special la turatii mari . ex la 150-160 km/h trebuie sa tipi pentru a putea avea o discutie iar radio-ul abia se aude (daca-l dai prea tare te innebuneste).

Am mers si cu 1,6 102 cp dar pe o skoda octavia 2, nici nu se compara ca zgomot.

Ca demaraj sunt aproape la fel cele 2-3 secunde diferenta intre sprinturile pana la 100 km/h sunt insesizabile inclusiv diferentele de cuplu, dar zgomotul este inebunitor.

De altfel am mai cerut pareri de la posesori dar toti sunt multumiti de 1,4 80 cp dpdv zgomot. Poate ca cer prea mult.

Oricum daca ar fi sa aleg din nou as cumpara clar 1,6-102 cp TL decat 1,4-80 cp CL cu speranta ca si pe golf e la fel de linistit 1,6-le ca pe octavia 2, Dieselul e bun daca faci peste 30.000 km/an altfel devine scump (aici vorbesc de masini pana in 15-16000 EURO DDP)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!