Jump to content

Revizie La 90.000 Km


tomyro
 Share

Postare recomandată

Am reusit cu succes sa ajung la 90000 km cu masina din semnatura. Consecinta e, fireste, ca trebuie sa schimb cureaua de transmisie s.a.m.d. Astia in Germania spun Zahnriemen und Zahnriemenspanrolle fuer Nockwellenantrieb ersetzen :) ...

Vreau doar sa intreb daca e ceva de stiut intr-un moment ca asta, daca e vreun aspect mai special de care trebuie sa tin seama, ce e bine si ce nu e bine de facut...

Ma intrebam, de asemenea, pentru ca tot trebuie sa schimb uleiul, daca a avut cineva experiente pozitive cu Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0 W-30.

Alta intrebare: uleiul la cutia de viteze ar trebui schimbat si el (candva)?

Deocamdata nu-mi vin si alte intrebari in cap. Astept cu interes orice informatie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu uleiul de la cutie nu trebuie schimbat decat daca ai probleme cu cutia.S-ar putea sa ma trebuiasca completat.Daca tot schimbi distributie pune-i sa se uite si la rola cu amortizor de la alternator.Ca ulei sincer eu as alege Castrol.Am avut Liqui Moly in ea si nu sa impacat deloc bine cu el

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... daca n-ai hidramata... Caz in care trebuie schimbat din 60 in 60 mii din cate stiu eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am schimbat distributia (curele, pompa de apa, ulei, filtre, etc)...

Dupa cativa km de la iesirea din service mi-a aparut urmatorul avertisment la bord: "ABGAS WERKSTATT" si un bec aprins (nu stiu exact cum se numeste). Stie cineva ce semnificatie are?

Multumesc.

E vorba de Abgaswarnleuchte. Din cate inteleg e ceva legat e exhaust (sonda lambda si alte minuni). Mai inteleg ca e imperativ sa fac o noua vizita la service. E posibil ca schimbarea distributiei sa fi produs problema asta? Inainte de a schimba distributia totul mergea perfect...

Ah, am uitat sa spun ca am facut si ceea ce in Germania se numeste TUV, adica un fel de RAR. Sa fi afectat chestia asta una din sondele Lambda? Sper sa fie "numai" atat...

Modificat de tomyro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sa intamplat ceva la Tuv.Mai degraba in service sa fi atins ceva .Sa nu fie vreo mufa care nu face contact

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca sa intamplat ceva la Tuv.Mai degraba in service sa fi atins ceva .Sa nu fie vreo mufa care nu face contact

Da, ai avut dreptate. Oricum, dezamagitor. Ai avea pretentia ca la un service VW din Germania serviciile sa fie impecabile, sa nu mai fie cazul sa-ti faci nervi si sa pierzi timp...

In rest, masina pare ok acum.

Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca ceva tomyro la masina ta nu a fost schimbata niciodata distributia ?

ca sa pot sa-mi fac o parere despre masina mea (sa stiu la cat urmeaza sa o schimb)

rezista 90000 k o distributie ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rezista 90 mii dar putini recomanda sa o schimbi atunci...motivele sunt lesne de inteles,daca se rupe cureaua apoi cam ai de umblat ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca daca poti convenabil sa schimbi uleiul in cutia de viteze, schimba-l, ca numai bine ii face. O sa fii surprins ce e in ea dupa mai multe zeci de mii de kilometri. In mod normal cutia e supusa la o diferenta de temperatura incalzire/racire catre 80-100 grade Celsius! Ajuta mult sa ai ulei "curat" in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tomyro: pe viitor te rog sa dai titluri mai sugestive topic-urilor pe care le deschizi. "90.00 km" nu te face sa intelegi cat de cat ce se afla in topicul ala fara sa il deschizi. Ceea ce nu e deloc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I_am_Stealth - uleiul nu se schimba asa dupa capul nostru pentru ca poate afecta cutia.De obicei se recomanda completare dar schimbul se face numai in conditii extreme(probleme cu , cutia)

Cat despre curea se schimba la 90.000 in DE.Asa este dat de VW inseamna ca o curea rezista atat.Ati fi mirati dar la unele masini cureaua se schimba prima data la 140.000 de km (masini care au curea de carbon)

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curelele de distributie ORIGINALE (aici intra si cureaua de schimb daca e tot originala)sunt garantate 120.000 km, cele aftermarket, oricat ar zice vanzatorul ca tine trebuie schimbate la maxim 90.000. Si obligatoriu cu role si pompa de apa daca e pe distributie(altfel nu primesti garantie deloc).

Ulei din cutie nu se schimba, doar se adauga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, la ce ma gandeam era ca orice faci vei avea o usoara depozitare de metal in ulei cand e vechi si ai facut o gramada de km cu el.

Cum poti afecta negativ cutia daca i schimbi uleiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin faptul ca noul ulei e mai prost ca cel vechi. Multi au patit asta... (inclusiv eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spune-am acest lucru pentru ca si eu am avut o problema la cutie la Sharan si m-am interesat la mai multa lume.Eu am fost nevoit sa-l schimb dar se pare ca problema cutiei era nu numai din ulei ci si din volant.

Modificat de TheOne06
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Andrei :blink: ... asta e ca si schimbatul ambreiajului uzat cu unul defect din fabrica :blink: (se temea careva intr-un post...)

Pe bune acuma, din cate stiu eu la modele chiar VW mai vechi (cred ca si la Broasca) recomandau sa schimbi uleiul in cutie dupa nu stiu cate zeci de mii de km.

In ideea ca pui ulei bun, ziceti-mi UN SINGUR dezavantaj sa il schimbi din cand in cand de tot. In Romania e o gramada de praf, etc. E ok sa completezi, dar ce rau ii poti face daca il schimbi de tot?

Eu sunt convins ca multi fabricanti nu se mai agita la "protectia maxima" a cutiilor de viteze. Pe toti ii intereseaza sa nu aiba probleme cat sunt in garantie cel mai tare. Prin urmare uleiul la motor sigur e ok sa il schimbi asa cum recomanda ei. Insa la cutie e altceva...In momentul in care dezvolta probleme la cutie deja masina e veche si alt model a inlocuit-o...de obicei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Peste 3000 de km fac 90.000. Ce ar trebui sa schimb acuma? Eu am in plan urmatoarele:

- Ulei + filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru polen.

- Nu stiu ce sa fac cu distributia si toate cele. Sa o schimb acuma sau la 120.000km. Motorul meu este AVF cutie manuala cu 6 viteze. Am tot citit aici ba la 120.000 ba la 90.000 cred ca pana la urma intreb la reprezentanta si imi zic ei acolo.

- Bujiile nu le-am schimbat niciodata din 2002. Ar trebui sa le schimb acuma la revizie? Daca ma puteti ajuta cu bujiile ca nu ma pricep deloc. Un producator anume ceva...

Placutele de frana le-am schimbat la 75.000km, lichidul de frana la 85.000km deci nu am probleme cu ele inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cureaua aia are 6 ani deja; a mea la 100k km si 5 ani prezenta niste fisuri mici semn ca inca era in grafic.

eu zic sa nu mai astepti cu schimbarea distributiei; nr. de km la care trebuie sa schimbi distributia ii afli dintr-un post mai vechi de pe pagina anterioara sau din manualul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Deci bun... pana la urma fac asa:

- Ulei + filtre si alea alea

- Distributie + tot ce tine de ea

- Verificat bujii

- Verificat sub masina (bratele, burdufe, etc.)

Scanare VAGCOM nu am nevoie ca ma ajuta colegii de pe forum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Gata revizia! Am schimbat urmatoarele:

- ulei castrol 5w-40, filtru ulei, filtru motorina, filtru aer, filtru habitaclu.

- curea distributie continental, doua role, intinzator curea alternator, pompa apa.

- 4 bujii (din cele 4 bujii care le aveam pe masina numa 1 mai functiona, adica 3 erau stricate)

- si am mai schimbat vasco cuplajul :D, cica avea joc in ax si riscam sa se rupa.

Cam atat, in rest la partea de bucse si brate totu e ok! La fel si la electronica.

Pot sa zic ca masina merge super acuma, parca merge totul ca uns, se simte diferenta.

Modificat de eto_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus castol 5-40 505.01 pentru pd cutie argintie?

cum se aude motorul acum? ceva diferente?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu am pus castrol 5W-40 TXT 505.01 e o cutie argintie din cate tin eu minte. Pai dinasta mi-am pus si pana acuma si am fost multumit de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

buna seara . sunt din oradea si am si eu un vw passat din 2002 1,9 tdi 131 cp si m-ar interesa ce ulei sa folosesc pentru ca proprietarul de la care am luat masina nu a avut carte service de la masina si deja este momentul sa fac schimbul de filtre si de ulei. masina are 213000 km si as mai avea o intrebare cam ce ar mai trebui schimbat la masina dupa 200000 km ? pentru ca nu am nici manuale de utilizare. Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!