Jump to content

ce ulei pun la 1.6 D?


tudor_vw
 Share

Postare recomandată

Eu folosesc Mobil 1- 0w 40 ...

0W40 ???? la un motor de peste 15 ani ???? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am folosit Mobil 1 la 1.6D dar este totusi prea subtire acest ulei, eu zic ca un 5W40 este perfect pt aceste motorase. Eu recomand sa nu va zgarciti la ulei, si asa se schimba la 10k km deci nu este un capat de tara sa bagi un ulei bun, eu de exemplu folosesc numai Castrol TXT Softec 5w40 si nu am nici cea mai mica problema, oricum 10w sau 15w sunt prea groase chiar si vara . Decit daca observi ca motorul tau are uzura mare atunci poti baga ulei mai gros. De asemenea este foarte important sa schimbi toate garniturile pe unde poate curge ulei.

@Armando nu conteaza citi ani are un motor, daca acel motor a fost bine intretinut si a vazut numai ulei de calitate poate tine si 50 de ani .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eh....kilometrii conteaza ...ca nu faci tu milionu de km si bagi 0w40 si te astepti sa nu mai completezi pana la urmatoru schimb :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea indica la bord 370 000 de kilometri. La 21 de ani vechime e ceva. Cind voi face 400 000 voi monta pe luneta din spate un afis cu kilometri sa o vada toata lumea, sa se minuneze....

Bogdan_G are 100% dreptate.Deci nu incercati experimente.Dute pe vatra luminoasa si cumperi ulei mobil 1 cu 270 de mii litru.E super pret si e din USA.Mobilul care se gaseste prin magazine gen Metro este importat din olanda si imbuteliat in Romania.Ce se imbuteliaza cu adevarat e surpriza? Ca sa faci o diferenta intre Mobil 1 adevarat si ce e pe la noi uitate la ambalajul de la bidonul de un litru ce forma are.Difera vei vedea.Eu acum doua saptamini am fost in Olanda si platforma industriala unde se produce Mobil este undeva linga Roterdam cu iesire la Europort.E enorma si acolo am vazut bazine de 3 000 000 mc.

Asa ca fii atent..... :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Armando nu conteaza citi ani are un motor, daca acel motor a fost bine intretinut si a vazut numai ulei de calitate poate tine si 50 de ani .

@bogdan_g,dupa parerea mea nu ai dreptate.poate sa fie super intretinut si cu cel mai bun ulei ca dupa 200000km tot se acumuleaza uzura,pe care cu un ulei vascos(15w50,20w40,20w50)o compensezi,mai ales in cazul motoarelor fabricate cu 15 ani in urma.5w40 este pt motoare moderne,de turatie,turbo,cu 2 axe cu came,poate sa fie motorul RK la cota 0 ca tot e subtire pt un 1.6 D sau TD din anii '80.asa puteti sa folositi si 0w30 LL 3.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal este sa folosesti uleiul recomandat de constructor la momentul fabricatiei motorului.Poti lua in calcul uzura motorului si tipul de clima in care circula si sa folosesti un ulei cu o vascozitate crescuta.Marca de ulei folosita este la alegerea ta.Eu folosesc Mobil, Valvoline, Motul sau Repsol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@XANu,corect ce spui,de acord cu tine.insa nu toti iau in considerare faptul ca uleiul se alege dupa multe criterii:recomandare producator,an fabricatie,clima,km,stil de condus(sport,normal),oras,afara,mixt.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte se recomanda 10w-30(40) intre -20 si 20gr si 15w-20w intre -15 si 30gr.

In cartea tehnica nu apare 5w sau 0w.

Bafta

Ma repet. Am cartea originala de exploatare a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RZF in primul motor diesel pe care l-am avut am pus numai ulei 15w40 si nu i-a facut deloc bine, era prea gros pentru iarna dar asa auzisem de la cineva ca trebuie la acel motor (1.5 D). Motorul si-a dat sfarsitul pe la 550k km din cauza unei fisuri la blocul motor. Oricum consuma cam 1L la 10k km si batea din toate incheieturile . La urmatorul motor (1.6D) am pus numai ARAL 5W40 dar era prea tarziu, deja cel din care avusese motorul inainte bagase 15W Petrom si deja motorul arunca ulei peste tot, dupa ce am schimbat garniturile am reusit sa reduc pierderile de ulei dar degeaba. Acum am un 1.6TD in care din primul moment am bagat 5w40 ARAL dupa care am trecut pe 5w40 Castrol, dupa ce am rezolvat cu pierderile de ulei am constatat ca motorul nu papa ulei si este curat ca lacrima . Intentionez sa-l tin asa multi ani de acum incolo . Motorul este din 1985 si are peste 200k km dar a fost adus din Germania. Sunt sigur ca daca voi folosi ulei prost in citeva zeci de mii de km motorul va fii pe butuci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristianionut: deci 0w40 se pune la motoare noi io nu stiu de ce ne mai contrazicem....un motor cu 200 mii km nu mai e nou demult oricat ti ai dori si in aldoilea rand chiar daca e nou nu e conceput ptr asa ulei !

la polo 1,4 pompe duse bag Castrol SLX 0w40 ....si are 90 mii... si nici ala nu i nou...dar totusi e alta generatie...

deci in concluzie puteti baga ce ulei vreti daca vreti ca motoru sa nu mai functioneze in parametri !

Modificat de armando
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un ulei cu o vascozitate crescuta face mai mult rau decit bine, daca motorul este uzat nu rezolvi nimic cu 15w/20w 40, pur si simplu trebuie segmentat sau in cel mai rau caz RK. Conteaza mai mult calitatea uleiului decit vascozitatea . Degeaba bagi 15w40 daca este de proasta calitate si la temperatura ridicata devine foarte fluid si iese prin toate "incheieturile motorului". Eu chiar am observat ca un ulei de calitate isi pierde mai greu calitatile decit unul de 2 lei, desi un ulei bun costa ....totusi face toti banii .

In RO este greu de gasit un ulei bun, am gasit si ulei bun la banii putini dar de obicei un ulei bun costa, de fapt nici Castrol nu mai este ce era dar oricum e mai bun decit alte uleiuri .

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara indoiala ca 15w40 are calitati mai proaste de ungere decat 5w40 la un motor cu uzura mica.la un motor nu se uzeaza doar segmentii se uzeaza si pistoanele,alezajul,cuzinetii,vibrokenul,axul cu came,tacheti si de aceea are nevoie de un ulei mai gros.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15w40 si 5w40 sunt la fel la cald, au aceeasi vascozitate. Prima cifra semnifica vascozitatea la rece deci nu are nici o treaba in functionarea normala a motorului, doar la pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect, problema reala este insa alta, un ulei bun 5w40 cum este Castrol TXT Softec este mult mai gros la 90C decit un ulei 15w40 prost. Eu tot spun asta de citeva posturi dar nimeni nu vrea sa auda. Daca s-ar gasi uleiuri 15w40 bune ar fi ok, dar problema este ca ulei mineral bun nu prea se gaseste in RO iar alea sintetice clar sunt mai bune chiar daca sunt "manarite" pe la noi. Spunea cineva de ulei MOBIL imbuteliat in Belgia, asta trebuie sa fie foarte bun sau am mai gasit eu pe la un magazin de piese auto ulei Motul in bidoane metalice sau iarasi este foarte bun uleiul Mobil la bidoane de 60L, dar totusi in cit timp folosesti 60L ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Calitatea uleiului conteaza foarte mult, aici iti dau dreptate. Desi in mod normal nu ar trebui sa fie asa, adica doua uleiuri cu indice 40 la cald ar trebui sa se comporte asemanator. La noi in schimb treaba e nasoala cu uleiurile ca nu se stie pe unde se mai fac nici astea de marca. Eu am pus o perioada Liqui Molly pentru ca parea original, scria numai in germana pe bidon si dadea foarte multe date (adrese, telefoane etc). Acum vad ca nu mai e asa deci probabil si-au bagat romanii coada si la ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recent am vazut la CORA un ulei Aral 10w40 "Made in Germany". Ma intreb daca ar merita cumparat?

Uleiurile Castrol au majoritatea 5 (Romania) in codul de bare. De Valvoline sau Elf nu stiu destul ca sa am incredere in ele asa ca ramane Aral, Mobil sau Castrol adus din afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiindca am fost plecat pe afara din tara si pot spune cite ceva despre uleiuri si preturi.

In olanda un ulei shell bidon 4 litri pina in 50 de euro.

In Germania un ulei mobil bidon de 4 liti circa 53 de euro.

Calitatea este conform stasului, Toate uleiurile din europa se produc in olanda pe o platforma industriala imensa undeva pe linga Roterdam.

In Romania se cumpara ulei la cisterna care este foarte ieftin din import si se imbutelieaza cu o clase mai sus (in loc de 10 w 40, pe bidon apare 5 w 40.) Pe urma felul cum se imbuteliaza iar lasa de dorit fiindca nu se face cu instalatii automate ca in vest prin urmare exista posibilitatea de a aparea sustrageri...... deh, traim in Romania.

Vrei sa cumperi un ulei si nu stii ce cumperi? Poti lua o monstra de ulei din acela care il consideri tu ca il folosesti si il trimiti la un laborator care fac determinari de calitate la carburanti si iti vor trimite o foaie cu principalii indicatori.Foaia cu indicatorii o vei confrunta cu stasul grupei de ulei folosit.E un pic de hirtogarie dar vezi exact despre ce ulei este vorba.Cine crezi ca a facut ce am enumerat eu mai sus ca utilizator(persoana fizica).... ...nimeni.In afara masuratorile acestea se fac la cererea asociatilor de utilizatori de masini impreuna cu OPC. Daca un rezultat nu este conform stasului firma respectiva are pierderi grele financiare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

poate este o intrebare retorica: ce e mai bine:

- ulei mai slab calitativ, schimbat mai des (5000km)

- ulei mai bun, schimbat mai rar (10000 km)

Ce parere aveti despre produsele ALCO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ulei mai bun, schimbat regulat.

pana acum eu am folosit ulei de la bp, 15-40 vara si 10-40 iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca respecta norma 505.00/ 505.01 pentru motoarele PD, 0W30, 5w30, 5w40 sunt detalii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, raport pretz/calitate...sunt multumit de ELF. La diesel simplu merge un 15W40, la TD merge 10W40. Incearca-le si nu vei regreta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu pe cineva cu un motor 1.6 TD care a folosit elf turbodiesel 10w-40 si nu a fost deloc multumit de el;a incercat si 15w-40 si tot nu a fost incantat.

motorul mergea de parca avea o piedica atunci cand ajungea la temp de regim.

l-a cumparat din hipermarket. sa fi fost masluit?

Modificat de GLD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Recomand Valvoline:

Evident ca 10w 40 Durablend daca masina nu are o uzura a motorului.

Pentru o uzura mai mare merge cu un Valvilne maxLife 10w -40 sau valvoline 15w-40.

Aceste uleiuri merg lejer 10 000 de km in conditii de mers normal, iar pentru mers in oras, ambuteiaje,sarcina mare,etc la 7000 de km.

Personal folosesc Valvoline (made in usa) iar masinile merg ok (de curind am facut ITP) la golful 2.

S-a mirat un pic cel de la itp cind a intrebat citi kilometri are masina la bord: aproximativ 400 000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!