Jump to content

ce ulei pun la 1.6 D?


tudor_vw
 Share

Postare recomandată

acum ii pun mobil 1 10W 40 si is multumit de el dar ma gandesc poate este un ulei si mai bun pt ca vreau cei mai bun pt masina mea :P

si inca o problema : e normal la temperaturi scazute sa scoata fum alb pana se incalzeste motorul???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna e bun uleiul acela. Mai bun de atata, doar sintetic poti sa-i pui.

In carte se recomanda 10w-30(40) intre -20 si 20gr si 15w-20w intre -15 si 30gr.

In cartea tehnica nu apare 5w sau 0w.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu folosesc mobil 1, iar raport calitate pret este foarte bun.Suplimentar am bagat dura-lube, in motor si cutie si recomand.Ideea este sa se stinga becul de la ulei la citeva secunde dupa ce porneste motorul.Cu cit becul se stinge mai greu cu atit uleiul trebuie schimbat.Asta in conditiile in care motorul este OK.Daca stai in oras sau folosesti masina in sarcina recomand canivelul la ulei sa fie spre maxim. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io tot cu esso 10w40 semisintetic si vara 15w40 mineral....asaa am auzit ca e ok. dar parerile is impartite si de acu numa esso 10w40. deocamdata nu am bagat aditivi...dar ma gandesc la un duralube pe viitor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa scoata acel abur, la motor rece - primele citeva minute de la pornire.

10W40 - este recomandat pentru toate sezoanele. Altfel trebuie sa schimbi functie de anotimp...

Eu folosesc acum Castrol Magnatec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu i rau pretu.

mah io am depistat o treaba la cutia mea de viteze si dau vina pe ulei. a fost sub 0 grade afara si intra greu in viteza....se misca greu maneta...sa fie de la ulei? sa si fi pierdut proprietatile? sa se fi pierdut....? :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la Liqui Moly, tata avea o dacie obosita varza la motor, papa ulei si ca sa mai poate trage de ea m-am mobilizat si am cumparat un bidon de Liqui Moly si un flacon de duralube.Apoi a tras un an de zile de ea consumul de ulei era mai mic iar la rece era foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

ViorelC, cum este cu Castrol Magnatech? De cind il ai? cit costa 5l?

Eu am folosit pina acum Mobil 10W40 pentru TD. Problema este ca de aprox 3 luni nu am avut drum afara, asta insemnind ca nu am urcat in turatie prea mult. Consecinta: becul din bord se stinge la cald cam dupa 4-5 secunde!. Asta la doar 5000km de la ultimul schimb. De obicei schimb la ~8000km (ulei +filtru).

Multumesc pentru replay

Mihail

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10w 40pun si eu ,mai exact elf 10w 40 turbo-diesel

ma gandeam ca la primavara sa incerc si un 15w-40 tot elf turbodiesel

ps 15w 40 la 5l -65lei

10w 40 la 5l -75lei-la promotie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Armando, e normal. Acuma depinde cat sub 0 a fost? La mine la vreo -15, -20 trageam de ea de numa-numa. La 0 grade in schimb mergea relativ normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu merg momentan pe Castrol GTX3 Magnatec 10W40 si sunt multumit. Bidonul de 1L costa ~33-35 Ron iar bidonul de 4 L ~125-130 Ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@larson

Asa-i cum zice si Micutzu.

Ultima oara am vazut Magnatec-ul la selgros berceni la 136RON 4L. Il poti gasi si in Vitan la 120RON. Deci cam pe-acolo e.

Dar cum am mai zis pe undeva pe-aici, daca puteti aduce de-afara ar fi ideal - nu se compara cu nimic de-aici.

Asta-i parerea mea acum dupa ce-am vazut ce poate un ulei "ordinar", dar luat de-afara vs cel

mai bun dar luat de-aici. Comportament net in favoarea primului.

Ca idee: nu stiu ce aditivi avea uleiul ala nemtesc, dar led-ul martor se stingea instantaneu la pornirea motorului. Si asa

s-a comportat si cind ajunsesem la 5000km cind l-am schimbat (asa aschimb eu - la 5000km).

La cele autohtone nu-i cazul - magnatec-ul cu care am schimbat permite una - doua clipociri din start.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai pus si altceva si nu a fost bun?

am avut mai multe masini ca firma si am folosit castrol -nu am fost multumit :angry

castrol am obs ca e bun pt motoare noi la km :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. N-am folosit decit Aral si Castrol. Dar fiind considerate cele mai bune marci, am generalizat ca nici celelalte nu pot fi mai de soi.

Eu unul nu mai am incredere in nimic din ce e imbuteliat la noi, indiferent de nume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@FRN, nu orice ulei Castrol este bun, eu bag in Golfurile mele numai TXT Softec 5w40 si merg amandoua beton(ambele avand peste 200k km ) oricum la pornire se aud citeva secunde tachetii hidraulici dupa care numai rontaitul fin de dizel VAG. Foarte bun este si OMV Syn Com 5w40, marele avantaj al acestui ulei este ca se face in Austria, adica este imbuteliat la noi si nu este MADE IN EU ci Made in Austria :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa va relatez urmatoarele experimente facute de mine fata de consumabile la masina inclusiv ulei:

1.La utilizare in conditii grele a masini (ex:oras, mers in panta, autostrada.....) dupa 5000 de kilometri uleiul e ars, deci trebuie schimbat.

2.Introducerea de aditiv in ulei (aditiv exclusiv pentru ulei) nu prea da rezultate.Am facut un test cu o cutie de aditiv am bagat-o in congelator si a doua zii era marmelada.Am facut si cu uleiul aceeasi experienta si a doua zi era ca un gel deci mai subtire decit aditivul.Cica aditivul contine ceva parafina.

3.Am introdus solutie de spalat motorul si dupa cinci minute am golit motorul iar rezultatele au fost foarte bune respectiv sa curatat motorul de reziduri iar uleiul a devenit mult mai subtire deci sa scurs mai bine din motor.Pentru cei mai in virsta daca va aduceti aminte pe vremuri la scimbul de ulei sa introducea o solutie intermediara de ulei diluata cu combustibil dupa ce se scurgea uleiul ars.Rolul ei era sa spele motorul.Am facut si un test cu solutia de curatat pe o pelicula de vopsea iar continutul solutiei a exfoliat vopseaua.Ca sa va dati seama daca motorul e bine spalat sau nu verificati a doua zi dupa ce ati schimbat uleiul la joja nivelul si culoarea , daca e negru e clar ca nu a fost suficient de bine spalat.

4.Nu conteaza ce marca de filtru bagi intrucit toate sunt facute in china.Am comparat filtrul de aer de la vestitul Mann cu modestul Hexol, nici o diferenta, la fel.La bani duble sau triple.Deci decit sa dau 500 de mii pe un filtru de motorina Mann dau 500 de mii pe Hexol(cora) astfel= un filtru ulei 75 000+filtru motorina 175 000+ filtru aer 250 000.Pacat ca nu pot sa va pun o poza sa le vedeti. :banghead:

5.Aditiv de motor(Dura Lube sau 2+2) folosirea lor este cu adevarat benefica.Este verificata de mine si de un prieten pe motoare de dacie uzate.Cica dura lube este un aditiv pe baza de teflon iar la 2+2 este pe baza de clor.Ca pret merita 2+2 este mai iefin.(citeva sute de mii)

Deci concluzia:folositi orice ulei (in principiu de marca) standard API CF respectiv 10W 40, schimbat la 5000 cu filtru si masina merge beton, nu uitati sa spalati si motorul.Daca mai ai bani si bagi si un aditiv de motor e ok ca se baga o data la 60 000 de kilometri.Deci cu un buget de pina la 1.5 milioane schimbi tot si masina merge beton fara probleme.Pastrati bonul de la casa ca nu se stie niciodata ce e in bidon.

Pe bune eu am facut treaba asta ieri si atit de bucuros eram de masina ca pe la semanatoarea ma prins radarul ca aveam intre 60 si 80 in treapta trei la 2200 de ture.

Deci bafta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu iti recomand sa nu mai dai astfel de sfaturi, sunt total absurde si nu au nici o baza .

Daca tu vrei sa-ti bati joc de un motor este problema ta si nu trebuie sa o impartasesti si la altii, eu am golf diesel de 10 ani de zile si am pus cel mai ieftin ulei si cele mai ieftine consumabile, ei bine acum la Golful 1 sunt la al treilea motor dizel, asta spune multe zic eu. Acum pun numai Castrol TXT Softec 5w40 160RON bidonul si numai consumabile MAHLE sau MANN FILTER, reviziile le fac la un an sau 10ooo km . Intretin golful 1 ca si pe golful 4 si nu am nici o greata, desi costurile sunt aceleasi ba chiar mai pica ceva la Golful 1 dar asta este. Masina este o cheltuiala .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Fiecare face ce vrea in viata, dar acolo unde lucrez eu cunosc destul de multe referitor la importul de piese si lubrefianti iar de unde provin ele daca as spune lumea ar zice ca sunt nebun.Dar asta e si Copernic spunea ceva si lumea credea altceva.

2.Nu dau sfauri la nimeni folosesc forumul.De fapt la ce foloseste forumul?

:Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Adica tu vrei sa-mi spui mie ca un filtru noname este la fel de bun ca un Mahle ????

2. Foloseste la a da sfaturi, dar sfaturi pertinente nu sa recomanzi tot felul de aditivi minune, daca motorul este uzat poti baga si mama lui Duralube ca dejaba. Oricum aditivii "minune" se vand numai prin marketing, stii sa promovezi produsul il vinzi nu stii stai cu el pe raft .

PS> nu toate uleiurile de la noi sunt imbuteliate aici, mai sunt si unele aduse direct de afara nu la butoaie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.Taicamiu are in batatura o dacie din 76, care merge si acum .La 300 000 de kilometri a segmentato iar la cutie nu a umblat niciodata.Ce marca de ulei crezi ca folosea sau consumabile?Evident ulei romanesc.Cine vrea sa o vada e invitatul meu.Dece a rezistat atit simplu schimba uleiu des.

2.Ce diferenta poate fi la un filtru de aer de firma sau pirat.Probabil calitatea la hirtie.Dar daca pe amindoua scrie Made in china?

3.Ia un ulei obisnuit si un ulei de firma si pune in cite o sticluta mica de plastic apoi bagale in congelator.A doua zi vezi cum arata.Iti spun eu marmelada.Daca nu e marmelada ci doar gel e bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferentele nu sunt la hartie ci la supapa filtrului

cel mai simplu exemplu pana acum foloseam filtrul marca Knect dimineata cand porneam motorul imi clipea becul de la ulei vreo 5-6 secunde indiferent daca uleiul este uzat sau nu

acum folosesc Hengst diferenta aproape dubla la pret dar imi clipeste de 2 ori becul

aditiv am folosit doar la cutie pt un suierat pe treapta a V-a iar aditivi nu bag in motor din principiu si folosesc 10w40 semisintetic si il schimb la fiecare 5000-6000de km

si la mine uleiul se inegreste dupa circa 30 de km de la respectivul schimb, de aici rezulta ca este un ulei in care detergentul functioaneaza

despre spalaturile de motor nu ma pot pronunta ca nu am facut asa ceva decat atunci cand am refacut motorul acu vreo 2ani si jumatate in baie de abur si are in jur de 35000 de atunci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu clipoceste ledul de la ulei doar cel de sus de la apa, practic ledul de la curent si de la ulei stau aprinse putin si apoi se sting.Cind uleiul este uzat ledul de la ulei sta aprins mai mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal.eu mi-am cumparat masina,i-am facut motorul si i-am pus valvoline 15-40w si dupa aceea o cutie de aditiv

2+2, si sunt ffff nemultumit de el,am facut vreo mie de km de atunci cu el si da semne de oboseala.

La pornire sta aprins cateva secunde becul la ulei si cateodata cand merg se mai aprinde.

Cat de curand vreau sa-l schimb si am gandeam sa bag texaco havoline 10-40w sau 15-40w diesel :offtopic: sau elf

ramane de vazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la aditiv pentru ulei pot sa spun ce am patit eu:

-am bagat aditiv de ulei in motor iar efectul a fost ca a ingrosat (l-a facut mai viscos uleiul) si a avut ca rezultat iarna o mica bataie la motor.Cu timpul s-a incalzit afara si nu mai bate.Daca citesti manualul de intretinere Golf vei remarca ca fabricantul interzice utilizarea aditivilor de ulei si nu garanteaza pt motor.

Deci nu incercati solutii minune si asa cum am mai spus la inceputul postului ci foloseste cel mai bun ulei dupa piata.Eu folosesc Mobil 1- 0w 40 (atentie nu mobil s 10w40 care e o porcarie imbuteliata in romania,de fapt este ulei de calitate inferioara imbuteliat in recipienti de mobil).Nu fac reclama dar exista pe net firme care importa Mobil 1 din america si e la un pret foarte bun circa 10 dolari litru.Chiar zilele astea ma duc sa cumpar pentru ca se apropie schimbul-1.3 mil /5 litri.

Daca veniti duminica 15.04.2007 la intilnirea de la Poli va arat ambele uleiuri ca sa vedeti diferenta. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!