Jump to content

Motor prea galagios


BogdanS
 Share

Postare recomandată

Deschid acest topic pt ca nu mai am rabdare pana la Cheia... Am mers deja cu 5 Golfuri 4 pana acum si la toate motorul se aude f "infundat" in habitaclu... si se aude fain. La mine zgomotul inauntru este f mare... Dragos, bogdan_wrc, yce_2k, sorinsec stiu despre ce vorbesc... Initial am crezut ca e antifonarea dintre motor si habitaclu de vina, dar nu vad nimic in neregula acolo...

Am mai intrebat de asta si la intalnirea de la Pescarus, dar era intuneric si mare lucru nu se putea vedea... si nici nu eram cu masina mea... Am observat o gaura, care pare a fi "originala" (in sensul ca nu a fost practicata ulterior), rotunda, prin care nu trece nimic... Si pe care nu am mai vazut-o la alte masini... (poate nu m-am uitat bine). Se afla in stanga-sus (cum te uiti spre motor) fata de chestia aia rotunda si mare ca banuiesc (nu prea ma pricep) ca e caseta de directie. Este f adanca, am bagat o brida de 25-30 cm si nu pare sa intalneasca nimic...

Pt cei care se pricep la motoarele astea (ALH, nu stiu daca din punctul asta de vedere sunt diferite de altele) si pt cine poseda (sa arunce un ochi): va rog, lamuriti-ma... Pe acolo trebuie sa treaca ceva sau nu? Si daca DA, ce anume... ???

Pozele de mai jos sper sa ajute...

Sper sa gasesc cat mai repede un raspuns, ca ma streseaza de mor cat de tare se aude motorul...

dsc000090xl.th.jpg

dsc000107jr.th.jpg

dsc000110xw.th.jpg

dsc000123jt.th.jpg

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gaura aia trebuie sa fie astupata cu un capacel de cauciuc. Nu-i stiu codul dar daca te duci cu o poza la orice dealer VAG poate sa-ti dea acel capacel (se potriveste si cel de pe Ocatvia1 sau Audi A3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am spus si la Pescarus,astupa gaura aia cu ceva si daca zgomotul persista,incearca sa urmaresti traseul esapamentului,sa vezi daca nu atinge ceva in care sa transmita vibratiile.

Poate incercam la Cheia inca ceva,le tragem una linga alta,cu capotele ridicate si vedem daca a ta e mai "galagioasa" decit alt ALH.

Dar pt.inceput,astupa gaura aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pe care am descris-o aici e legata strict de zgomotul motorului si cum se aude in habitaclu... si nu se aude DELOC infundat...

"incearca sa urmaresti traseul esapamentului,sa vezi daca nu atinge ceva in care sa transmita vibratiile" ---> asta poate fi valabila pt cealalta problema, cu zanganitul/zgomotul distinct care se aude in bord-dreapta... ca "fier pe fier"... Nu are legatura cu zgomotul motorului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si asta... Am astupat acea gaura... Am zis ca cel putin temporar, sa vad diferenta, merge si o solutie "din briceag". Asa ca am luat un dop de pluta (care stiu ca e bun material antifonic) si l-am "pilit" frumos in forma de trunchi de con... A intrat f frumos si f ferm...

Din pacate, nu asta era sursa zgomotului... :P :P

Motorul se aude la fel de tare in habitaclu... Asa ca astept posibile idei de rezolvari... Antifonarea pare ok... atat partea de pe capota, cat si cea dintre motor si habitaclu (cea din materialul acela argintiu).

Ce altceva as mai putea verifica...?

Orice idee e bine venita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sunt suportii de montare ai motorului ...

<{POST_SNAPBACK}>

ender, te referi la problema pt care ti-am scriu pm si la care ai raspuns...?

deci, cred ca s-a creat o oarecare confuzie... sa o lamuresc...

Am 2 probleme:

1. zgomotul F puternic de motor in habitaclu... pt care am deschis acest topic... si pt care am incercat acoperirea acelei gauri... ---> n-a mers :P

2. zgomotul acela in bord in dreapta, care este F distinct, pt care ti-am trimis pm si pt care mi-ai spus ca banuiesti (dand cu parerea, fara sa o auzi) ca poate fi ceva pe instalatia de climatronic. Tot pt aceeasi problema, Viorel mi-a sugerat sa verific daca atinge undeva pe dedesupt toba, ca ar putea transmite vibratii in toata masina (desi nu stiu daca aceste vibratii ar putea fi atat de exact localizate, daca aceasta ar fi cauza...)

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea: schimba suspensia cu una normala de pe aceeasi masina, dar alba... :P :P :P si nu o sa mai auzi nimica!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pe care am descris-o aici e legata strict de zgomotul motorului si cum se aude in habitaclu... si nu se aude DELOC infundat...

"incearca sa urmaresti traseul esapamentului,sa vezi daca nu atinge ceva in care sa transmita vibratiile" ---> asta poate fi valabila pt cealalta problema, cu zanganitul/zgomotul distinct care se aude in bord-dreapta... ca "fier pe fier"... Nu are legatura cu zgomotul motorului...

<{POST_SNAPBACK}>

Zgomotul puternic al motorului poate proveni de la o piesa metalica ce amplifica vibratiile normale ale motorului. Aceasta piesa poate fi ori toba de esapament/catalizatorul, ori (daca aia asa ceva) scutul metalic de sub motor. Acesta din urma poate sa se fi deformat si sa atinga baia de ulei sau altceva, sau pur si simplu poate sa fie slabit din suruburi. Iti sugerez sa ridici masina pe elevator cu motorul pornit si sa incerci sa localizezi sursa zgomotului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze ca ma bag.... motorul merge bine? avansul e reglat la locul lui? daca astea nu sunt cum ar trebui sa fie motorul devine f zgomotos.... se cam aude si inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul puternic al motorului poate proveni de la o piesa metalica ce amplifica vibratiile normale ale motorului. Aceasta piesa poate fi ori toba de esapament/catalizatorul, ori (daca aia asa ceva) scutul metalic de sub motor. Acesta din urma poate sa se fi deformat si sa atinga baia de ulei sau altceva, sau pur si simplu poate sa fie slabit din suruburi. Iti sugerez sa ridici masina pe elevator cu motorul pornit si sa incerci sa localizezi sursa zgomotului.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu cred sa fie de la o piesa metalica... Zgomotul de motor nu e deloc localizat... efectiv sa aude ca la o masina care nu e bine izolata fonic... Nu am scut metalic (dar caut :) ). Din exterior, cu capota pusa (mai ramane sa vad cu ea ridicata), zgomotul motorului este identic cu al unei "surate".

scuze ca ma bag.... motorul merge bine? avansul e reglat la locul lui? daca astea nu sunt cum ar trebui sa fie motorul devine f zgomotos.... se cam aude si inauntru.

<{POST_SNAPBACK}>

Da, avansul e reglat. Chiar F BINE reglat, conform testarii cu VAGCOM cu care Dl. Voinea a avut bunavointa sa ma ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu sa identifici sursa unui zgomot chiar linga masina fiind,dar asa,din simpla descriere...e si mai greu...

Daca ne vedem la Cheia,poate facem o "sedinta" linga masina ta si incercam sa localizam sursa.

Din descrierile tale,eu ramin totusi la ideea ce zgomotul vine din zona esapament/suporti motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ne vedem la Cheia,poate facem o "sedinta" linga masina ta si incercam sa localizam sursa.

<{POST_SNAPBACK}>

Chiar sper asta... Am sa intreb pe toata lumea, sper sa nu devin enervant... Dar ma streseaza deja problemele astea doua... Mai ales ca, Slava Domnului, sunt singurele... Asa ca ma bucur de orice sfat/parere/ajutor pe care il primesc... :)

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest zgomot persista constant pe toata plaja de turatii a motorului? Adica daca turezi incet de la 800 la 4000 rpm simti vre-un moment de rezonanta maxima/minima?

Eu am patit-o cu teava groasa de plastic de inaintea filtrului de aer. Era iesita un pic si imi baga un zgomot in cabina intre 1300-1500 rmp de am zis ca s-a dus ceva la motor. Din exterior nu se auzea nimic deosebit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest zgomot persista constant pe toata plaja de turatii a motorului? Adica daca turezi incet de la 800 la 4000 rpm simti vre-un moment de rezonanta maxima/minima?

Eu am patit-o cu teava groasa de plastic de inaintea filtrului de aer. Era iesita un pic si imi baga un zgomot in cabina intre 1300-1500 rmp de am zis ca s-a dus ceva la motor. Din exterior nu se auzea nimic deosebit.

<{POST_SNAPBACK}>

Se pare ca am deschis un topic pt o problema si primesc raspunsuri si pt a doua :)

Deci... inca o data:

1. zgomotul F mare de motor in habitaclu variaza absolut uniform cu zgomotul motorului... in functie de cum e turat... pe toata plaja de turatii... inauntru se aude absolut toata functionarea motorului (binenteles, putin mai incet decat daca ridici capota si bagi urechea). Efectiv se aude ca la o masina a carei antifonare nu e cea a VW (sau a altor MASINI). Ca si cand ai merge cu Dacia sau Olcit sau ... ... ... (no offence posesorilor acestor marci).Dar efectiv asa se aude... ca o masina slab izolata fonic...

2. zgomotul distinct, chiar F distinct, ce se aude in dreapta-fata in bord, variaza ca intensitate intradevar... Pare sa vina din bord, din dreapta... de undeva din "spatele" airbag-ului. La plecare, motorul rece, nu se aude absolut nimic. Dupa 10-15min de mers prin oras sau cativa km (nu mi-am dat seama daca e legat de timp sau distanta parcursa sau drumuri/socuri --- am suspensie sport), incepe sa se auda un zanganit/zbarnait de parca ar fi ceva de gen "fier pe fier"... Se aude numai in sarcina, mai ales in a 2a si a 3a, dar si in alte viteze... mai accentuat spre capatul reprizelor... Dar doar in sarcina... Pe loc si turata fiind, nu se aude nimic... In mers insa, poate sa fie drumul drept ca un geam, sa aude cand o turez...

Uite asa am ajuns sa caut raspuns pentru ambele probleme pe acelasi topic... Cu atat mai bine... :D Asta pt ca am vorbit cu mai multi de problema 2. si stiau de ea... iar topicul asta l-am creat pt prima... Oricum ar fi, sper sa le rezolv pe ambele... Bine ca macar veti fi in tema la Cheia... :P Lasand gluma la o parte, abia astept intalnirea asta si sper sa fie una placuta si utila tuturor... (e prima la care particip, sunt "proaspat" posesor de VW... ;) scuze pt OFFTopic)

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut, deschid din nou topicul, pentru ca am si eu aceeasi problema :) , adica antifonarea insuficienta in habitat. Vad ca nu sa ajuns la nici un raspuns si ma intereseaza daca pana la urma s-a rezolvat sau nu problema antifonarii zgomotului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) M-am si mirat cand am vazut in mail pe ce topic s-a scris, mi se parea cunoscut titlul... ;)

Din pacate... nu, nu am aflat cauza zgomotului in habitaclu... este in continuare f mare ... dar probabil ca in 1an si jumatate m-am obisnuit cu el... Daca gasesti vreo posibila cauza a zgomotului si/sau vreo rezolvare, te rog sa o postezi si aici... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.De ceva timp observ ca motorul ii foarte galagios,face ca un tractor si nu mai suport.Se aude proeminent sunetul ala de diesel,in genul ca la mercedes-urile alea vechi.Ca sa va faceti o idee face ca un golf2 diesel daca nu ceva mai tare,atat la relanti cat si in mers.Uleiul ii Mobil 10W-40 si are 10000 km.Sa pun 5W-40 sintetic sau ce sa fac?Pls help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate trebuie schimbate injectoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele?Asta sa fie problema oare?Din cate stiu eu cand injectoarele is problema masina scoate fum si porneste greu,ceea ce nu ii cazul meu.Am uitat sa mentionez ca avansul ii mic de tot si inca nu am apucat sa il reglez.Poate fi si asta cauza?Astept si alte pareri.Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba m-as uita cu vag-com-ul sa nu fie prea mare avansul la injectie apoi m-as uita la injectoare dar mai ales la garnitura de etansare injector-chiulasa (e un rahatzel de cupru)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vag-com am verificat avansul si pe grafic unde erau 3 linii avansul era sub cea de jos,deci prea mic.Tacanitul asta enervant se aude cand accelerez normal,la relanti si pana in 2000-2200,ca si la motoarele diesel cand ii motorul rece si ii f frig.Nu pot fi tachetii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba pot fi si tachetii insa avansul oricum (chiar daca e sau nu legat de tacanit) trebuie reglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa reglajul avansului s-ar putea sa ai o surpriza placuta :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

O sa postez aici pt a nu deschide un nou topic ,simptomele sunt asemanatoare cu cele ale lui @danny_andrei .

Deci , probleme :

- La pornirea la rece- numai la prima cheie de "dimineata" - este foarte zgomotos (seamana cu tachetii de la Berlina ) , zgomot direct proportional cu scaderea temperaturii ext .Stiu ca orice Diesel e zgomotos la rece ( mai ales non PD ) dar totusi , e cam exagerat tacanitul ( am un vecin cu Octavia 1 - motor ALH - parca e benzina pe langa a mea la pornire ) .

- Porneste la prima cheie - la sfert as spune - dar cu vibratii destul de mari (parca se scutura cateva momente si apoi revine la normal ) .Comportamentul este destul de random , nu intotdeauna e legat de temp. ext , unele dimineti aveam -2 grd C si a pornit perfect , altele aveam + 5 grd C si s-a "scuturat" la pornire )

- Pe masura ce se incalzeste motorul vibratiile si zgomotul se diminueaza .Cand e cald merge excelent , trage "liniar " pe toata plaja de turatii , nu scoate fum si nu papa ulei . Consumul la talpa normala e in jur de 5 afara si 6,5-7 in Bucuresti . Km reali = 163 k

Ce s-a facut :

- Avans reglat cu Vag-ul ( usoara imbunatatire a pornirii la rece dupa )

- Schimbat toate bujiile cu altele noi ( nici o schimbare )

- Am luat motorina de la diferite statii,am testat toate motorinele superaditivate (nici o schimbare ).

- Valva EGR + turbina curatate ( nu are legatura dar ....)

Ca indiciu suplimentar la testul cu Vag-ul am gasit o singura posibila problema : un injector arata o valoare de - 1.9 din max 2.0 parca , restul erau f. aproape de 0.0 .

Am mai observat ca dupa drumurile mai lungi facute in afara a doua zi porneste perfect , iar dupa cateva zile de mers prin Bucuresti situatia revine la normal .

Cred ca nu mi-a ramas de facut decat un test al compresiei si injectoarelor , voi ce ziceti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!