Jump to content

Baterie uzata , semne de oboseala


CrisXtian
 Share

Postare recomandată

Astazi m-am trezit ca nu mai porneste masina, am dat la automat si se stingeau becurile inclusiv afisajul cu ceasul si kilometrajul si se invartea putin electromotorul. Binenteles cum a dat un pic de frig a inghetat bateria, oare de aceea se stingea cdplayerul cateodata? Si apropo stie cineva ce inseamna urmatoarele valori masurate cu un aparat la baterie?

FC: 14.2 V

CC: 14.1V

Valoare masurata la o baterie noua VARTA 74Ah.

Modificat de CrisXtian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca FC si CC inseamna cu si fara consumatori porniti, inseamna ca alternatorul isi face treaba bine si ca ai nevoie doar de o baterie noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa nu fie bateria de vina , ci una din clemele de pe borne sa faca contact imperfect. Daca ai motor pe motorina,consuma destul de mult bujia incandescenta la pornire .Poti verifica asta in felul urmator : ridici capota si deschizi capacul sa ai acces la baterie , si cu motorul rece , incearca sa pornesti motorul , dupa pornire verifica imediat daca bornele s-au incalzit .Sau poti incerca sa misti de cleme,sa vezi poate e vreuna slabita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau poate este o masa imperfecta pe undeva. Exista posibilitatea ca sa ai un consum static foarte mare pe masina .Daca ai alarma , RCD si alte echipamente electrice suplimentare fata de dotarea de baza a masinii , se poate ca acesti consumatori atunci cand lasi masina oprita sa iti consume din baterie . Daca mai sunt si prost montati atunci este si mai rau .

Ca sa determini consumul static al bateriei iti trebuie un multimetru cu cleste de curent . Il pui pe borna + , urmaresti sensul de trecere al curentului prin cablul de la borna + , scoti cheia din contact , incui masina si astepti cam 30 minute , dupa care citesti consumul static . La masina ta ar trebui sa fie cam pana in 150 mA.

Alta chestie:demonteaza bateria si masoara densitatile elementelor : ele trebuie sa fie la o baterie sanatoasa intre 1.26-1.28 g/cmc. Daca ai densitate intre 1.21-1.26 , bateria se poate reincarca .Daca este sub 1.21 , bateria se arunca si se inlocuieste cu alta noua .

de asemenea densitatile diferitelor elecmente trebuie sa fie aproximativ identice .Daca cumva un element are densitatea aproape de 1.00 , inseamna ca acel element este intrerupt si bateria nu se mai poate incarca (practic acolo este apa chioara in loc de acid)

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intamplarea face ca am fix acelasi model de masina, acelasi an (2002) si am avut probleme legate de consumul static si am studiat profund problema. As avea cateva precizari legate de ceea ce a spus ARDEI_IUTE.

In nici un caz sa nu umbli cu borna + al bateriei. Asta e o chestiune elementra de electricitate auto. Nu procedeaza asa pentru ca exista riscul sa te atingi de masa masinii si sa faciun scurt de toata frumusetea. Ampermetrul trebuie inseriat intre borna - (minus) a bateriei si cablul minus al masinii.

Daca masori curent de 150mA cu masina oprita/inchisa, ai o problema.

Manualul de reparatii prevede ca trebuie sa ai pana in 25mA.

Eu am 35mA pentru ca am un CD player si o alarma aftermarket.

De asemenea nu trebuie asteptat neaparat 30 minute. Sistemul de confort intra in sleep mode in scurt timp dupa ce ai incuiat masina.

Vezi sa ai un ampermetru ce suporta 10-20A ca altfel iti pusca in momentul in care inchizi usile si electromagnetii provoca un consum mare. Eu am reusit sa ard siguranta din ampermetru cand din greseala am ramas pe scala de 2A. :)

Daca cumva asta e problema ta, scoate pe rand sigurantele din tablou si vezi care circuit iti fura curentul.

La mine a fost calculatorul de confort care si in sleep mode manca 250mA. Problema se manifesta prin faptul ca daca nu circulam cateva zile cu masina, gaseam bateria descarcata complet. Dupa inlocuirea calculatorului de confort (in garantie) nu am mai avut probleme.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat bateria si a pornit la sfert de cheie, interesant este faptul cu consumatorii. Unde pot verifica daca exista un consumator? si apropo bateria are aproape 5 ani vechime, cat trebuie sa tina defapt o baterie? nu scrie marca pe ea , este cea care vine pe skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne ai zapacit spunind ca e vorba de o baterie Varta noua. Te rog sa fii mai explicit altadata.

Cum se pot masura consumatorii??? :D ... vezi mai sus.

O baterie noua fara defectiuni si in regim de utilizare normala, tine intre 3-5 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fiu pe intelesul tuturor, bateria care s-a descarcat este cea care a venit pe skoda acum 5 ani, am inlocuit acum cu o baterie nou VARTA de 74AH, pe bateria cea uzata nu scrie nici o marca. Deci a tinut destul sa inteleg?

Modificat de CrisXtian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A tinut excelent !

Bateria originala este de productie ceha, cumva Akuma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A tinut excelent !

Bateria originala este de productie ceha, cumva Akuma ?

Nu scrie marca pe ea, sunt decat niste coduri 1J0 915 105 M, am dat pe google si am gasit, este baterie de skoda octavia, deci este cea originala cu care a venit din cehia: http://skoda-jano.opole.pl/OCTAVIA/uklad-elektryczny, din cate vad marca ar fi Dolna. Deci a tinut destul.

Modificat de CrisXtian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie marca pe ea, sunt decat niste coduri 1J0 915 105 M, am dat pe google si am gasit, este baterie de skoda octavia, deci este cea originala cu care a venit din cehia: http://skoda-jano.opole.pl/OCTAVIA/uklad-elektryczny, din cate vad marca ar fi Dolna. Deci a tinut destul.

Salut de curiozitate si pt. ca am gasit mashina cu bateria consumata ieri dimineata, daca vreau sa o chimb, cu un Bosch Silver, ce amperaj ar fi ideal sa aibe?

Am un G4, 1,9 TDI de 110 HP.

De asemenea e normal faptul ca dupa ce cu o zi inainte am mers destul cu mashina, ieri sa nu mai aibe bateria putere sa imi porneasca mashina? E adevarat ca ieri a fost frig dar -1 sau -2 C parca nu e asa un capat de tara....

Daca stie cineva ceva de asta, ,,,,multam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alec:

Nu e normal deloc sa-ti moara bateria de pe o zi pe alta.

Mai ales daca ai circulat macar 10km fara prea multi consumatori si temperaturile nu sunt extrem de joase.

Daca bateria are peste 3 ani, are sens s-o schimbi. Altfel toata iarna o sa ai emotii si surprize neplacute la pornire.

Iti trebuie Bosch Silver 7HN de 75Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian stefan

Stiu oameni care au avut baterii care au tinut 7 chiar 8 ani,erau Rombat si montate pe Dacia :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alec:

Nu e normal deloc sa-ti moara bateria de pe o zi pe alta.

Mai ales daca ai circulat macar 10km fara prea multi consumatori si temperaturile nu sunt extrem de joase.

Daca bateria are peste 3 ani, are sens s-o schimbi. Altfel toata iarna o sa ai emotii si surprize neplacute la pornire.

Iti trebuie Bosch Silver 7HN de 75Ah.

Din pacate nu stiu cati ani are bateria...Masina are 6 ani, 70000 km si din ce am vazut eu la baterie (faptul ca scrie DE pe ea) banuiesc ca e bateria cu care a venit mashina... Nu stiu daca VW G4 in 2000 la Midocar au venit cu Varta pe ele din germania , cine stie poate sa confirme sau nu asta. insa suspectez ca are 6 ani...Sper sa fie bateria si nu altceva...

Multam de indicatii!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina mea (dotata cu bateria originala Varta de 70Ah, care face zilele astea fix 5 ani de viata) nu am crezut ca am probleme pana cand am lasat masina nemiscata vreme de o saptamana, cam prin octombrie, cand a dat primul frig (dar nici ala nu a fost sub 0 grade).

Cand am vrut sa o pornesc iarasi am avut nevoie de 5 min de curent luat de la alta masina pt. ca a mea sa prinda viata.

De atunci nu mai face nici o figura, dar o pornesc zilnic. Azi la -3 grade nu a facut figuri...

Ma intreb daca e totusi cazul sa imi iau alta sau mai merge asta o vreme.

Astept sugestii... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria descarcata sub 3 ani = baterie defecta, sistem electric auto defect, exploatara extrema (taximetrie, consumatori foarte mari. etc.)

Baterie descarcata 3 - 5 ani = eventual poti sa investighezi de unde vine problema (incarcare, baterie, cosnumatori statici). dar mai bine schimba bateria.

Baterie descarcata 5ani+ = schimba bateria fara sa stai pe ganduri (cam asta e media de viata al bateriilor originale)

Inainte de anotimpul rece este recomandat sa completati cu apa distilata la nivel (la modelele cu intretinere) si sa incarcati bateria complett la redresor (24ore+).

Daca da semne de oboseala si dupa asta, decat emotii la pornire... mai bine una noua. 99% din cazuri e bateria, 1% alti factori (alternator, consum mare, etc.)

@Sebastian: Metodele stil Dacia de a tine in viata o baterie 7-8 ani (peste noapte dusa bateria la caldurica, porniri de pe bateria vecinului sau cu impinsul) nu sunt demne de masinile noastre. Oricum, Rombat face baterii decente. Diferenta intre o baterie Rombat si una Bosch e ca intre un Logan si Golf. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incarci o baterie obosita timp de 24 de ore, dupa deconectare, la cateva ore s-ar putea sa nu mai merga nici macar pozitiile. De regula un redresor, genereaza un curent de incarcare de 6-8A/h. * 24..... :). Bateria va fierbe la propriu.

La o baterie descarcata, dar still alive, se recomanda maxim 14 ore,

Vb. din experienta, nu e prima baterie pe care o schimb si pe care o reincarc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O baterie moarta complet oricum degeaba o mai incarci.

Cand incarci de pe redresor oricum sunt procese chimice prin care se elimina gaze si seamna cu fierberea.

Tocmai de asta e bine sa fie intr-o zona bine ventilata si fara flacari deschise.

Inainte de incarcare se completeaza cu apa distilata si se lasa capacele slabite ca sa poata iesi gazele.

Dupa descarcare se verifica nivelul si daca e cazul se completeaza din nou, e normal sa se mai evapore un pic.

Regula cu cele 14 ore maxim poate se aplica la baterii mai mici.

O baterie buna dar descarcata, conform Battery FAQ http://www.uuhome.de/william.darden/carfaq9.htm daca e de 68Ah se incarca 23 ore la 6Ah. Asta e teoria.

Practica: un electrician auto specializat pe acumulatoare mi-a zis sa incarc 24 de ore bateria. Asa am facut si nu am avut probleme.

Modificat de hyper
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria trebuie sa se incarce la un curent constant de maxim 10-15% din valoarea amperajului bateriei.

Adica la o baterie de 74 AH, curentul de incarcare maxim este de 7.4 - 11 A.

Teoria (si practica a demonstrat-o de multe ori) spune ca o baterie se incarca muuult mai bine daca procesele chimice din interior se desfasoara cat mai incet, pentru a se putea regenera cat mai multe "molecule benefice" ...sa spunem . Asta ar insemna ca timpul de incarcare sa tinda la infinit. Teoretic, asa este. Dar practic nu se poate. Asa ca timpul optim de incarcare, precum si raportul incarcare-capacitate baterie / timp de incarcare s-a demonstrat ca se obtine la un curent de maxim 10-15% din capacitatea bateriei. La aceasta valoare, timpul de incarcare este pe la 12-18 ore, in functie de curentul oferit de redresor si de capacitatea bateriei.

Eu sunt mai catolic decat ... ei ....si mi-am facut un redresor ce ofera curent variabil, intre 2-5 A si incarc bateria cu un curent ce reprezinta 5% din capacitate, chiar daca timpul de incarcare este mai mare. Astfel eu incarc bateria timp de 24 - 36 ore. Trebuie sa recunosc ca la actuala masina nu am facut nici o incarcare inca, pt ca nu a fost nevoie, intrucat merg cu ea zilnic peste 30-50 km, chiar mai mult deseori. La vechea masina insa ..... aveam nevoie de incarcari destul de dese din diverse motive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!